Reakcia na: linka10 #12016:
presne tak, pokiaľ nemáme inú koncepciu, tak sa mohli radšej vyradiť postupne všetky B952 a B961 tak, že za každý vyradený sa kúpi do sumy určenej na opravu jazdený voz, rovnako ako v BA:- klimatizácia
- nízkopodlažnosť
- morálna nezastaranosť
čo v porovnaní s B952 znamená priepastný rozdiel.
Ja by som bol za okamžité zastavenie opráv, pretože tak ako píše linka 10 je to totálne vyhadzovanie peňazí do luftu. Za sumu jedného nového vozu by totiž bolo možné kúpiť minimálne polovicu z uvedených vozov (19 sólo a 4 kĺbové).
Jacob
Ale aj s tým Citelisom robia veľkú chybu, dostali od poisťovne 32 000 eur, a to mohli radšej zohnať spomínaný kĺbový autobus s klimatizáciou, nie oni radšej opravia starú haraburdu. (Citelisy nie sú tak zle na tom ako 952 ale už nie sú v perfektnom stave)
Lenže, najhoršie na tom je, že tento dodatok: "Vozidlo po určení ako totálna škoda, podľa slov poisťovne nebude
možné poistiť havarijne.", čiže ak sa niečo znova stane môže ísť ten autobus rovno do štrotu jedine, alebo ostane na náhradné diely do ostatných Citelisov. Teraz ma zaujíma, Crossway čo vyhorel, tiež ak sa nemýlim musel byť označený ako totálna škoda, a určite dostali podobnú sumu, a vtedy sa schválila kúpa nového autobusu, ale teraz to bola podobná situácia, a radšej to dali opraviť, a ako čítam toto bol jediný návrh a nebol predložený iný a to napríklad o kúpe nového prípadne ojazdeného.
A ešte si zoberme, v roku 2021 sa majú opravovať kĺbové autobusy, nemôžu, v ten rok budú mať presne 15 rokov, ten rok sa majú vyraďovať a nie opravovať, a to nehovorím, že niektoré B952 tuším 4 autobusy s rokom výroby 2005 tie už budúci rok budú mať 15 rokov. Ale ak takto má fungovať SAD-ka tak tie autobusy budú v prevádzke aj dokým nebudú mať autobusy 20 rokov, málo, mnoho viac
Výsledok toho všetkého mne príde, že SAD-ke a tým čo sa týmto zaoberajú, ale aj Mestu Trenčín je úplne jedno čim sa ľudia budú voziť, hlavné je pre nich, že oni sa tým nevozia tak sa tým nezaoberajú.
Takíto ľudia nemajú zároveň právo potom hlasovať v rozhodovaní o opravách, zvýšení rozpočtu pre opravy, a takto, sú to určite ľudia čo možno išli raz MHD, a ani to možno nie, vyvážajú sa na luxusných autách, a takíto naozaj nemajú právo toto riešiť, toto by mali riešiť takí čo sa tomu rozumejú, majú o to záujem, aj keď prípadne nevyužívajú MHD pravidelne dobre, ale takto to nemôže fungovať, keď nikto rozumný s tých hlasujúcich nerozmýšľa, že logickejšie je kúpiť ojazdený autobus ako opravovať starý autobus, ktorý je pomaly na odpis, len to oni nemôžu tak rozmýšľať, lebo ich táto problematika nezaujíma