Reakcia na: draxter #12015:
Toto je sprostosť, opravovať takéto staré haraburdy a za takúto cenu? To určite treba kúpiť aj ojazdené autobusy, to fakt nikto u SAD-ky rozumne nerozmýšľa a radšej bude dávať toľko penazí do opravy haraburdy ako kúpiť ojazdený. To je to isté ako z autom, keď niekomu sa pokazí tak, že oprava stojí pomaly ak celé auto logicky si radšej kúpi nové, možno aj novšie, a to je ten prípad, že v tej istej cene sa dá kúpiť ako píšeš ojazdený autobus, ktorý je kvalitný stále.Ale aj s tým Citelisom robia veľkú chybu, dostali od poisťovne 32 000 eur, a to mohli radšej zohnať spomínaný kĺbový autobus s klimatizáciou, nie oni radšej opravia starú haraburdu. (Citelisy nie sú tak zle na tom ako 952 ale už nie sú v perfektnom stave)
Lenže, najhoršie na tom je, že tento dodatok: "Vozidlo po určení ako totálna škoda, podľa slov poisťovne nebude
možné poistiť havarijne.", čiže ak sa niečo znova stane môže ísť ten autobus rovno do štrotu jedine, alebo ostane na náhradné diely do ostatných Citelisov. Teraz ma zaujíma, Crossway čo vyhorel, tiež ak sa nemýlim musel byť označený ako totálna škoda, a určite dostali podobnú sumu, a vtedy sa schválila kúpa nového autobusu, ale teraz to bola podobná situácia, a radšej to dali opraviť, a ako čítam toto bol jediný návrh a nebol predložený iný a to napríklad o kúpe nového prípadne ojazdeného.
A ešte si zoberme, v roku 2021 sa majú opravovať kĺbové autobusy, nemôžu, v ten rok budú mať presne 15 rokov, ten rok sa majú vyraďovať a nie opravovať, a to nehovorím, že niektoré B952 tuším 4 autobusy s rokom výroby 2005 tie už budúci rok budú mať 15 rokov. Ale ak takto má fungovať SAD-ka tak tie autobusy budú v prevádzke aj dokým nebudú mať autobusy 20 rokov, málo, mnoho viac
Výsledok toho všetkého mne príde, že SAD-ke a tým čo sa týmto zaoberajú, ale aj Mestu Trenčín je úplne jedno čim sa ľudia budú voziť, hlavné je pre nich, že oni sa tým nevozia tak sa tým nezaoberajú.
Takíto ľudia nemajú zároveň právo potom hlasovať v rozhodovaní o opravách, zvýšení rozpočtu pre opravy, a takto, sú to určite ľudia čo možno išli raz MHD, a ani to možno nie, vyvážajú sa na luxusných autách, a takíto naozaj nemajú právo toto riešiť, toto by mali riešiť takí čo sa tomu rozumejú, majú o to záujem, aj keď prípadne nevyužívajú MHD pravidelne dobre, ale takto to nemôže fungovať, keď nikto rozumný s tých hlasujúcich nerozmýšľa, že logickejšie je kúpiť ojazdený autobus ako opravovať starý autobus, ktorý je pomaly na odpis, len to oni nemôžu tak rozmýšľať, lebo ich táto problematika nezaujíma
Michal Mazánik
Autobus ma síce kapacitu (ak sa nemýlim) okolo 99 cestujúcich (jazdí tam zväčša Citelis 12M), no ak chceme, aby MHD bola komfortná a mohla cestujúcich zaujať, argument "kapacita nebola prekročená", v žiadnom príde neobstojí a to je nevyhnutné si uvedomiť. V mojom prípade +-83 cestujúcich v autobuse bez klimatizácie a s malými oknami v žiadnom príde nie je možné považovať za komfortnú a atraktívnu MHD.
Podobne tvrdenie, že harmoniky nemôžu jazdiť kvôli rekonštrukcií plynovodu na ul. Gen. M. R. Štefánika je nepresné, pretože harmoniky v lete nejazdia už niekoľký rok po sebe (aj keď ulica bola minulé roky plne prejazdná) a plynovod bol v rekonštrukcií aj koncom školského roka, kedy ešte harmoniky jazdili. Naviac, v časti, po ktorej jazdí linka 24, by harmonika prejsť mala.
Ak má byť MHD skutočne atraktívna, považujem za nevyhnutné, aby kompetentní ma meste aj u dopravcu zmenili spôsob uvažovania. Postupné posilňovanie spojov, vytváranie atraktívnych intervalov a primerané nasadzovanie harmoník, by mali byť samozrejmosť...