Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #12015:
Toto je sprostosť, opravovať takéto staré haraburdy a za takúto cenu? To určite treba kúpiť aj ojazdené autobusy, to fakt nikto u SAD-ky rozumne nerozmýšľa a radšej bude dávať toľko penazí do opravy haraburdy ako kúpiť ojazdený. To je to isté ako z autom, keď niekomu sa pokazí tak, že oprava stojí pomaly ak celé auto logicky si radšej kúpi nové, možno aj novšie, a to je ten prípad, že v tej istej cene sa dá kúpiť ako píšeš ojazdený autobus, ktorý je kvalitný stále.

Ale aj s tým Citelisom robia veľkú chybu, dostali od poisťovne 32 000 eur, a to mohli radšej zohnať spomínaný kĺbový autobus s klimatizáciou, nie oni radšej opravia starú haraburdu. (Citelisy nie sú tak zle na tom ako 952 ale už nie sú v perfektnom stave)
Lenže, najhoršie na tom je, že tento dodatok: "Vozidlo po určení ako totálna škoda, podľa slov poisťovne nebude
možné poistiť havarijne.", čiže ak sa niečo znova stane môže ísť ten autobus rovno do štrotu jedine, alebo ostane na náhradné diely do ostatných Citelisov. Teraz ma zaujíma, Crossway čo vyhorel, tiež ak sa nemýlim musel byť označený ako totálna škoda, a určite dostali podobnú sumu, a vtedy sa schválila kúpa nového autobusu, ale teraz to bola podobná situácia, a radšej to dali opraviť, a ako čítam toto bol jediný návrh a nebol predložený iný a to napríklad o kúpe nového prípadne ojazdeného.

A ešte si zoberme, v roku 2021 sa majú opravovať kĺbové autobusy, nemôžu, v ten rok budú mať presne 15 rokov, ten rok sa majú vyraďovať a nie opravovať, a to nehovorím, že niektoré B952 tuším 4 autobusy s rokom výroby 2005 tie už budúci rok budú mať 15 rokov. Ale ak takto má fungovať SAD-ka tak tie autobusy budú v prevádzke aj dokým nebudú mať autobusy 20 rokov, málo, mnoho viac 😃

Výsledok toho všetkého mne príde, že SAD-ke a tým čo sa týmto zaoberajú, ale aj Mestu Trenčín je úplne jedno čim sa ľudia budú voziť, hlavné je pre nich, že oni sa tým nevozia tak sa tým nezaoberajú.
Takíto ľudia nemajú zároveň právo potom hlasovať v rozhodovaní o opravách, zvýšení rozpočtu pre opravy, a takto, sú to určite ľudia čo možno išli raz MHD, a ani to možno nie, vyvážajú sa na luxusných autách, a takíto naozaj nemajú právo toto riešiť, toto by mali riešiť takí čo sa tomu rozumejú, majú o to záujem, aj keď prípadne nevyužívajú MHD pravidelne dobre, ale takto to nemôže fungovať, keď nikto rozumný s tých hlasujúcich nerozmýšľa, že logickejšie je kúpiť ojazdený autobus ako opravovať starý autobus, ktorý je pomaly na odpis, len to oni nemôžu tak rozmýšľať, lebo ich táto problematika nezaujíma 😞
Reakcia na: linka10 #12016:
presne tak, pokiaľ nemáme inú koncepciu, tak sa mohli radšej vyradiť postupne všetky B952 a B961 tak, že za každý vyradený sa kúpi do sumy určenej na opravu jazdený voz, rovnako ako v BA:
- klimatizácia
- nízkopodlažnosť
- morálna nezastaranosť
čo v porovnaní s B952 znamená priepastný rozdiel.

Ja by som bol za okamžité zastavenie opráv, pretože tak ako píše linka 10 je to totálne vyhadzovanie peňazí do luftu. Za sumu jedného nového vozu by totiž bolo možné kúpiť minimálne polovicu z uvedených vozov (19 sólo a 4 kĺbové).
Reakcia na: draxter #12015:
Je to neskutočné plytvanie peniazmi - to že sa Mesto rozhodlo pre tieto stredné opravy. Čochvíľa budeme mať spomedzi miest na SR najhorší vozový park. To že sa znižuje zadĺženosť Mesta je také zakrývanie si očí pred skrytými dlhmi, ktoré raz vybuchnú.
Odporúčam prečítať bod 2:
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2019/02/Z%C3%A1pisnica-24.1.2019.pdf

- nezrovnalosti: od roku 2017 do 2021 každý rok oprava 4 vozidiel, 2021 tri. Potom veta, že kĺbové vozidlá sa budú opravovať v 2021 je blbosť, pretože sú 4 (!).

Potom sa uvádza: "Podľa názoru útvaru mobility je potrebné zvážiť, či vynaložene prostriedky do vozidiel Karosa B 952 a B 961 vo výške 28 000 eur bez DPH/vozidlo a 42 000 eur bez DPH/ kĺbové vozidlo, je vzhľadom na ich vek ekonomické a či by nebolo vhodné spoločne pristúpiť ku komplexnej obnove vozidiel v MHD Trenčín.

Môj záver: ak som dobre v minulosti pri C734 videl, zmluvný vzťah zakazuje zaradiť na MHD vozidlo staršie ako 16 rokov! V roku 2021 budú mať karosy 961 už 16 rokov, takže ich oprava bude načo? Treba ich opraviť buď tento rok, alebo už rovno kúpiť nové kĺbaky.

PS: DPB kúpil klimatizované kĺbové autobusy kus za 30.000 EUR!
NAČO TEDA OPRAVUJEME ZA 28.000 až 42.000 EUR vozy, ktoré si môžeme kúpiť?

https://imhd.sk/ba/doc/sk/18622/Klbove-autobusy-z-druhej-ruky-sa-zaraduju-do-premavky

Trenčín by mal zvážiť, ež radšej nakúpi staršie jazdené kvalitné vozy ako vrážať do vysokopodlažných starých autobusov, ktorých technický stav už je za zenitom.
Reakcia na: Jacob #12009:
už som tu x-krát písal, ako by som navrhoval obnovu vozového parku - to je však lopta na ihrisku objednávateľa: Mesta. Toho mesta, ktoré predĺžilo platnosť zmluvy síce o 5 rokov SAD-ke napriamo, ale túto otázku vôbec neriešilo. Potom máme stav, že čochvíľa môžme škrtnúť všetky B952 a po nich B961... a zase ich nakúpi (SAD-ka alebo ktorýkoľvek víťaz súťaže) naraz a problém tu bude zase.

Preto by ma zaujímalo, ktoré vozy majú ísť ešte na opravu (isto by to chcelo poslať aj B961) a súčasne stanoviť koncepciu obnovy. To čo sa deje teraz je ako v roku 2004, katastrofa.
RE: Jacob: O vozovom parku MHD sa nemôže rozhodovať na základe toho, čo dopravca obľubuje. Ako objednávateľ si musí mesto jednoznačne stanoviť konkrétne parametre (výška podlahy, rôzne dĺžky vozidiel, ďalšie vybavenie a pod.). A ak to mesto nerobí, je potrebné vyvíjať tlak na to, aby s tým začalo 😉

BTW: dnes som cestoval s #39 a v zadnej časti už má poriadne prepadnutú a popraskanú podlahu (viď. foto). Rozhodne nie som odborník na technický stav autobusov, no príde mi to už pomerne závažné. Naopak, potešila úplne nová podlaha v #37 po oprave.
Reakcia na: Jacob #12011:
Práve preto, že SAD Trabelssie obľubuje LE, malo by si mesto zadefinovať 100% NP.
Reakcia na: Michal Mazánik #12010:
Ohľadom 100% nízkopodlažnosti je to otázne, keďže SAD-ka nejako rada preferuje skôr LE autobusy, aj keď zhorel Crossway tak kúpili LE a pritom taký Urbanway by bol lepší, len išli hovoriť o tom, že keď zhorel LE tak by sa aj mal nahradiť, čo fakt nie je argument keď reálne takéto zmýšľanie je fakt sprostosť, logickejšie je kúpiť 100% NP ako LE.

#61 - nehrozí nasadenie cez víkend, ani iného kĺbu, tiež zo záhadného dôvodu nejdú cez víkend kĺbové autobusy, to by som tiež chcel vedieť aký dôvod si vymyslia, áno je možné, že sú oveľa prázdnejšie autobusy, ale reálne určite sa nájdu plné a aj ranná linka č. 24 musí byť plná keďže ak nevedia tak do roboty do Lauga chodia aj cez víkend.
Reakcia na: Jacob #12009:
Jednoznačne súhlasím v tom, že na MHD treba systematickú a postupnú obnovu vozového parku, naplánovanú na niekoľko rokov dopredu (aby o 10 rokov opäť neprišlo k súčasnej potrebe - hromadne vymeniť 50% vozového parku).

Je však potrebné nastaviť jednoznačné požiadavky na nové vozidlá (napr. 100%-tná nízkopodlažnosť). Na PAD obnova síce prebieha, no nenazýval by som ju dobre spravenou (to je ale už iná téma).

RE: kvorka: počas školského roka by som pochopil, že je nevyhnutné nasadiť aj C autobus, no počas víkendov ma to dosť prekvapuje. Potom musí byť vozový park naozaj v katastrofálnom stave. Úplne súhlasím, že v tomto prípade je vhodné zvážiť nasadenie kĺbového #61, pokojne aj cez víkend 👍
Reakcia na: kvorka #12008:
Aj dnes som tuším ráno videl na linke č. 1 C954, ako inak.

Možno sa to už riešilo, ale pri tej GO (veľkej oprave) sa čo také opraví? Nejaké veci v motore čo je potrebné vymeniť, prípadne interiér, exteriér, a to reálne typujem, že tiež dosť vyjde taká generálka, a to je na zváženie či sa to oplatí, čo reálne ani nie, vrážať niečo vôbec do takých autobusov, ktoré už fakt o pár rokov budú musieť ísť preč.

Chcelo by to proste ako som už dávnejšie spomínal, obnovu vozového parku ako pri PAD, tam je dobre spravená, len tam je asi výhoda, že je objednávateľ TSK, a zároveň u PAD je to iný prípad, kde je viac autobusov, ale reálne u MHD by tá obnova trvala menej, prípadne aj keby nebola v veľkom množstve, ale dajme tomu tak raz za rok 5 autobusov, alebo raz za polroka 3 autobusy dajme tomu.
To bude sranda, keď pomaličky budú vyraďovať 952 a následne narýchlo niečo kúpia, a tak to bude vyzerať.

Ale čo tu riešiť vlastne MHD, mesto aj tak samo odrádza od MHD a radí ľudom presadnúť do auta, keď radšej budujú nové regulované parkovacie miesta, ako sa venovať aj viac MHD.
Reakcia na: Michal Mazánik #12007:
problém je, že nemá čo jazdiť: B952 sú okrem "generálkovaných" na hrane, veď furt ich vidno na STK-čkách, B961 v lete nejazdia (ale je tu výhovorka o plyne na Štefáničke), takže okrem NP/LE vozov jazdí modrák 954 ako stálica.

Pritom by to chcelo #61 ako 100% NP voz nasadiť denne! Argument o počte cestujúcich je scestný, nie že by sme ukázali, že to sledujeme a v rámci možností kĺbak vypravíme, keďže ho (dokonca 5ks) máme, ale nie...

Pritom Štefánička sa týka akurát linky 1, takže kĺbak #61 by odjazdil 8,24 (25) ráno a potom by mohol vystriedať spoje na linke 7/17 (napr. taký 15:30 na linke 7), 24 a 8 a bolo by! Ale keď nie je vôľa?
Reakcia na: LUK #12005:
Cez pracovné dni je to ešte pochopiteľné, aj keď si myslím, že SAD by mohla vymeniť vozidlá na jednotlivých poradiach tak, aby sa C 954 nedostal na nosné linky (ako to bolo v stredu na L1).

Zaujímavé je, že jazdila aj cez víkend, kedy muselo byť k dispozícií aj množstvo štandardných autobusov MHD. Alebo ich SAD-ka poslala na GO (rsp. veľkú opravu) desať naraz? 😉
Reakcia na: LUK #12005:
Zvonku áno, ale inak ... hlavne že žiadnu 961 zatiaľ neposlali a to je leto a stoja všetky. Diletantizmus.
Reakcia na: Michal Mazánik #12003:
Čo som si tak všimol, tak C954 jazdí najčastejšie miesto vozidiel, ktoré sú na veľkej oprave (nebudem to nazývať GO, aj keď vyzerajú dobre).
Reakcia na: Michal Mazánik #12003:
Súhlas do bodky. Dokonca jedna je málo, sú spoje na linke 7/17, osobne som ich videl, kde sa harmoniku pôvodne vyskytovali a teraz nie sú, a je to katastrofa. Študenti na týchto spojoch boli marginalni, pracujúci sú nosni pre MHD a mesto na nich kašle.
Reakcia na: Jacob #12001:
Myslím si, že je dobré, ak človek cestuje takýmto preplneným autobusom, si situáciu odfotiť. Potom už niekto nemôže povedať, že tých +-83 ľudí tam súčasne nebolo. Mám niekoľko takýchto fotografií a verím, že to riešenie problému posunie (mesto ich už má, za spoluprácu ďakujem aj poslancovi Richardovi Ščepkovi).

Bolo by rozumné cez prázdniny nasadzovať iba 1 harmoniku, ale na špeciálne vytvorené poradie, aby sa dostala iba na tie spoje, kde je skutočne potrebná.

Ohľadom Karosy C: ak by aj žiadny z 37 krátkych autobusov nebol už k dispozícií, mala byť vypravená kĺbová Karosa rsp. Citelis #61, ktoré sú v mestskom prevedení a nie Karosa C.
Reakcia na: Michal Mazánik #12000:
V prípade zhorenia Crossway-u chápem, že možno chýbal jeden autobus, aj keď reálne nemohol, keď v zálohe musí byť nejaká 952 prípadne aj Crossway.

Ale teraz to nejako nechápem, to už ako nestačí:
- 5 Citelisov
- 16 Crosswey-ov
- 15 B952
- 1 Crossway LE
dokopy 37 autobusov.

Doteraz v pohode to stačilo a nemusel jazdiť tento autobus preradený z prímetstkej dopravy, žiadne nové spoje nepribudli všetko je po starom, dokonca je ich od roku 2016 asi aj menej po zrušení takej linky č. 19 čo chodila cez Zlatovce, a zároveň pribudla jedine linka č. 31 s tými dvomi spojmi denne, čiže tam určite netrebalo vyššiu kapacitu až tak.

Zároveň neviem síce koľko s celkového počtu autobusov jazdia, ktoré sú v oprave, ale aj tak stále nechápem dôvod C 954E, že jazdí doteraz aj po zakúpení nového Crossway-a.
Tento autobus proste nepatrí do MHD, a keď v nej má chodiť, určite nie na linke č. 1, na menej vyťažených linkách (napr. spomínaná 31 prípadne aj 12).
Reakcia na: Michal Mazánik #11999:
To je to, že oni to vyhodnotia, že podľa nich je to v pohode, lebo sedia niekde v kancelárii na riti a to je jednoduché takto vyhodnotiť, a keď predsa takto pravidelne býva takéto veľké číslo +-83 ľudí tak by mohli naozaj niekoho poslať sa odviesť, prípadne samotný revízori nech idú do toho autobusu a nahlásia situáciu, lebo síce nevedia zistiť, kto kde vystupuje, ale aby tvrdili toto? "Nie všetci sčítaní cestujúci vystupujú v OC Laugaríciu, priebežne vystupujú aj na iných zastávkach v rámci trasy linky. " nie sú vybavený systémom, že niekto vystupuje a toto ako si môže trúfať povedať, keď nie sú vybavený tým systémom tak nemôže nikto povedať, že reálne vystupujú priebežne na iných zastávkach, čiže táto veta je čisté klamstvo, a dotyčný tým autobusom v tom čase nikdy nešiel.

Mňa by len tak zaujímalo, keď nepomáha takto napísať im priamo, že proste reálne kapacita je naplnená a treba posilnenie, harmoniku nasadiť, a oni odpíšu, že proste je to v poriadku, tak prečo aj vodiča nenapadne to posunúť vyššie. Podľa môjho názoru by viac verili teda už keď tak vodičovi, čo jazdí na tej linke a tom spoji, reálne vidí, že proste ten autobus je preplnený, tak nejako by sa to možno pohlo.
Áno, som si vedomý, že vodič toto nemá na starosti, jeho to nemusí zaujímať, ale ako vodič by tiež mohol to trošku poriešiť, reálne taký preplnený autobus s hľadiska bezpečnosti nie je zrovna dobrá vec, keď pri prudkom zabrzdení je možnosť úrazu.

A už len kvôli komfortu by to chcelo riešiť, jednoduché je sedieť na riti a napísať, že to je v pohode, aby nemuseli riešiť prípadné nasadenie harmoniky, čo sa im nejako nechce. Určite sa dá v prípade školského roku odpustiť si nejakú tú harmoniku na linke č. 1, niekedy na tejto linke chodia harmoniky poloprázdne a tam kde ich treba tam nechodia 😞
Prímestská Karosa C 954E premáva aj počas prázdnin. Napriek tomu, že máme 5 "záložných" kĺbových vozidiel.
V stredu 31.7. bola nasadená aj na L1, uprostred popoludňajšej špičky. Výsledok? Meškanie 5 minút, vďaka nástupu dvomi dverami, čo predlžuje pobyt vozidla na zastávke...
Reakcia na: Jacob #11998:
Tvrdenie, ktoré bolo použité ako odpoveď na otázku sa nezakladá na pravde. Naozaj, takmer bez výnimky, idú všetci cestujúci až do OC Laugaricio. Týmto spojom som išiel cez prázdniny zámerne a počítal som cestujúcich.

Autobus ma síce kapacitu (ak sa nemýlim) okolo 99 cestujúcich (jazdí tam zväčša Citelis 12M), no ak chceme, aby MHD bola komfortná a mohla cestujúcich zaujať, argument "kapacita nebola prekročená", v žiadnom príde neobstojí a to je nevyhnutné si uvedomiť. V mojom prípade +-83 cestujúcich v autobuse bez klimatizácie a s malými oknami v žiadnom príde nie je možné považovať za komfortnú a atraktívnu MHD.

Podobne tvrdenie, že harmoniky nemôžu jazdiť kvôli rekonštrukcií plynovodu na ul. Gen. M. R. Štefánika je nepresné, pretože harmoniky v lete nejazdia už niekoľký rok po sebe (aj keď ulica bola minulé roky plne prejazdná) a plynovod bol v rekonštrukcií aj koncom školského roka, kedy ešte harmoniky jazdili. Naviac, v časti, po ktorej jazdí linka 24, by harmonika prejsť mala.

Ak má byť MHD skutočne atraktívna, považujem za nevyhnutné, aby kompetentní ma meste aj u dopravcu zmenili spôsob uvažovania. Postupné posilňovanie spojov, vytváranie atraktívnych intervalov a primerané nasadzovanie harmoník, by mali byť samozrejmosť...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.