V prvú marcovú stredu sa vydáme do Nórska a povozíme sa tamojšou autobusovou dopravou. Porozprávať o svojich skúsenostiach, ale najmä o knihe Ako som vozil Nórov, príde úspešný bloger a už aj autor Ondrej Sokol. Bude to isto zábavná jazda: v stredu o 20:00 v Rádiu_FM.
A o čo iné ako o obyvateľov by malo ísť v železničnej osobnej doprave? A rýchliky bežne zastavujú aj v staniciach, kde sa nikam neprestupuje, napríklad Piešťany, Považská Bystrica, Ružomberok... ? Dubnica je síce menšia, ale preto by tam mali zastavovať len regionálne ?
Zásadne nesúhlasím s tým, že mesto s 25 000 obyvateľmi má byť rado, že tam stoja osobné vlaky. Keď leží na hlavnej trati, nemala by byť odkázaná na pár osobákov so zničeným starými vozňami typu B, ktoré idú mimo špičky raz za dve hodiny. Iste že aj mestá ako Bánovce, ale dokonca mnohokrát väčší Prešov majú horšie spojenie, to tam je to komplikované aj z hľadiska infraštruktúry, polohy a podobne.
Veľmi zjednodušene povedané, v Dubnici stačí iba prehodiť výhybku. A ak by RR stáli v Dubnici, prípadne Bytči, tak rozhodne nevidím dôvod, aby z nich bol REX ? Za to, že budú mať o dve stanice viac a o 3 minúty dlhšiu jazdnú dobu mi to také rozdielne nepríde.
A dlážka nástupíšť v Dubnici dôvodom nezastavovania RR určite NIE JE. Prvé má 250 metrov, druhé viac ako 400, nepoužívané tretie dokonca okolo 450 metrov ?. V minulosti v Dubnici bez problémov stával Šarišan aj s 11 vagónmi ?
No, dĺžka prevažnej väčšiny kĺbových busov sa dnes už približuje devätnástim metrom ale myslím si, že prioritou by malo byť, ako už uviedli predrečníci, zastavovanie dvoch sól, čiže dvakrát 12 m + medzera 1 meter.
Dĺžka kĺbového busu je necelých 18 m. Takže ak sa spraví pekný plynulý nájazd a výjazd (to v STN-ke je minimum pre veľmi šikovných vodičov s predpokladom nadbehnutia si nad obrubník), tak by to šlo. Samozrejme aj pre ten kĺbak by bolo lepšie keby ten nájazd a výjazd boli dlhšie, ako navrhuje STN-ka, lebo tá hovorí o nutnom minime, ak sa dá viac, to bude len plus.
Druhá vec je, ako tu písali druhí, umožniť zastaviť na tej zastávke dvom sólo autobusom naraz, teda že by mala dĺžku 25-26 metrov + nájazd a výjazd.
RR je klasický rýchlik, ale aby tam mohli premávať jednotky kúpené za eurofondy, či už 951+051, alebo 671/971, tak to premenovali na regionálny rýchlik (spravili novú kategóriu), lebo tam bola nejaká podmienka v duchu, že to môže premávať iba na regionálnych vlakoch.
Taký Prešov má 86 tisíc obyvateľov... a keď chceš cestovať (takmer akýmkoľvek rýchlikom) smerom na západ, musíš ísť do DEDINY (Kysak), ktorá ani nie je v jeho kraji (až na zopár výnimiek :P).
Určite to nebude pravda,som tam stál mimoriadne pár krát aj so Zemplinom a zmestil sa (smer ZA).ak je ako vravíš,potom je tu prúser pri rekonštrukcii! .Ale DC má 27 tis.obyvatelov,neviem potom kde by mal rýchlosť štát - večer po 20:00 v T.Teplej nikde neprestupis,ale ide o to,že tam by regionálny R stať mal.Okres IL nemá rýchlikoch zastávku vôbec,ani BY.nehovorim o 6xx,ale 7xx by tam mali byť.
Tu nejde o obyvateľov si myslím, keďže rýchlik stojí aj dedinách ako je Tr. Teplá, Kraľovany či Leopoldov, lenže dôvod zastavovania ako som písal je hlavne kvôli prestupu, ktorý inak nie je asi možný. A v Dubnici napríklad nikde neprestupuješ, Dubnica môže byť rada, že tam chodia moderné osobné vlaky, a zároveň je na trati Bratislava - Košice, sú mestá čo nemajú vôbec dobrú železničnú dopravu, také Bánovce nad Bebravou, mesto má cez 18 000 obyvateľov a vlaky tam chodia denne 3 krát a to motorové, čiže Dubnica je stále na tom lepšie.
RR ako som písal znamená Regionálny rýchlik, čiže normálny rýchlik len s tým, že jazdí v určitom regióne, čiže nie je dôvod aby mal viac zastávok, ak hej tak to už sa môže volať REX. (aj keď tento názov nedáva zmysel keďže ten vlak moc expresný nie je :D)
Inak neviem či vieš, ale v Dubnici jeden z dôvodov aj nestátia rýchlikov určite je, že peróny sú krátke, čiže 10 vozňové rýchliky by sa tam nezmestili.
To teda súhlasím ?
S tými prípojmi MHD ma to mrzí, lebo v roku 2016 to bolo previazané dobre, len mesto akosi nepochopilo, že nadväznosti na vlaky treba priebežne "aktualizovať", podľa grafikonu ŽSR...
Samozrejme, je to rýchlik a určite treba aby mal menej zastávok, ale mesto s 25 000 obyvateľmi a stanicou 10 minút od centra by jednoducho ignorované byť nemalo. Samozrejme R BA-KE by tam stáť nemali, ale RR by mohli ?
Stojí tam REX, ale o piatej ráno do Košíc a o jedenástej v noci do Trenčína a v nedeľu naviac dva vlaky bez prvej triedy do Bratislavy.
Takže jednoducho mi príde nezmysel, aby ak sa chce niekto z 25 000 mesta odstať do BA, prípadne do PB, ZA bez vyše hodinovej cesty Os, aby takýto človek musel ísť prestupovať do vedľajšej DEDINY. ? Záujem o vlaky tam je, viem z vlastného pozorovania ?
Tak ale zase nemôže stáť všade keď je to rýchlik, to znamená, že stojí oveľa menej ako osobák, keby stál veľa je to rovno osobák a cesta by trvala o dosť dlhšie.
V Dubnici pokiaľ viem stojí REX, a taktiež tam chodia osobáky a kto chce ísť na rýchlik pôjde osobákom do Tr. Teplej a prestúpi na rýchlik.
NM - tam stojí hlavne rýchlik na prestup na Myjavu si myslím.
Leopoldov - pokiaľ by to nebolo prestupné miesto do Nitry by tam určite nestál si myslím.
Taktiež dôvodom nezastavovania v týchto aj väčších mestách môže byť, že málo ľudí nastupuje, stačí mi to vidieť niekedy pri osobáku v Bytči skoro nikto nenastupuje ani v takej Dubnici nejako extra veľa ľudí nenastupuje.
Ale tú Tr. Teplú jedine osobne nechápem prečo tam stojí keďže je to dosť malý kúsok od Trenčína zároveň je tam jedine prípoj na Nemšovú ale inak nechápem doteraz dôvod státia v tejto zastávke
no Dubnica má viac obyvateľov ako NM, Leopoldov, Tr. Teplá, BY...jednoducho RR by tam stáť naozaj mal!
Veru, máme tu nový grafikon, ale úprava MHD opäť nikde. Takto si asi mesto predstavuje, že sa nájde zase "banda idiotov" čo zadarmo napraví všetko, čo má za úlohu objednávateľ ?
Zaujímavé, celkom dosť regionálnych rýchlikov pridali, pozitívne, že už každú hodinu je možnosť sa dostať do BA či ZA. Osobne mňa potešil spoj po 13 hodine do BA ktorý dosť chýbal a ešte spoj po 9 hodine, lebo tam ide iba 8:35 R 600 a potom IC ktoré je bohužiaľ do BA celkom drahé, a potom išiel až po 10 hodine.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MA MHD
S tými prípojmi MHD ma to mrzí, lebo v roku 2016 to bolo previazané dobre, len mesto akosi nepochopilo, že nadväznosti na vlaky treba priebežne "aktualizovať", podľa grafikonu ŽSR...