Nedokážem to takto exaktne napísať. Faktom ale je, že projektant Terminálu a vedúci útvaru je tá istá osoba. Na druhej strane tie väžby na ďalšie osoby sú ešte viac zaujímavé. Nikdy som však neveril na zlých developerov, zlých podnikateľov a pod. Oni korumpujú, lobujú vo svoj prospech a diktujú pravidlá. Ale to len preto, že im to akékoľvek vedenie a politici vo všeobecnosti dovolia. Ale to už je iná téma.
Zastávku Legionárska nehlási preto, že sa vraj (aspoň podľa útvaru dopravy a SAD) nedá zastávka zrazu hlásiť len v jednom smere, pretože by to narušilo nadväznosť hlásení.
"Konečná, prosím vystúpte" sa nehlási preto, že na priebežných konečných (napr. Noviny, Opatová) to robilo zmätok. A SAD zrejme nevie spraviť hlásenia tak, aby sa toto hlásenie spúšťalo len na vybraných zastávkach.
Čo sa týka internetu, tak ten nefunguje v autobusoch už dlhšiu dobu (teda aspoň vždy vtedy, keď sa pokúšam pripojiť). A chyba nebude v mojom zariadení, pretože som to skúšal s viacerými.
K téme Laugaricio:
ja som dostal z útvaru dopravy odpoveď, že nakoľko v mesiaci september nastúpilo na zastávke OC Laugarício 30 cestujúcich/sobota alebo nedeľa, v čase od 12.00 do 20.00 hod. sa z tohto dôvodu o posilnení neuvažuje.
Záhada je v tom, prečo potom je väčšinou v tej 24 2-krát toľko cestujúcich.
Povedzme si ale na rovinu. Primátor asi nemôže vedieť všetko. Ak sa oblasťou vozového parku nezaoberá (možno) ako hobby, tak o týchto veciach nemusí ani tušiť. Zvlášť ak priznal, že MHD ani nevyužíva. Nečakajme od neho veci tohto typu, ak autobusom možno roky ani nešiel.
Na druhej strane, ak je deklarovaná jedna z priorít oblasť dopravy, chcelo by to mať tím zaujímavých ľudí, ktorí majú nejaké skúsenosti. Nepredpokladám, že je ľahké nájsť jedného, ktorý dokáže vidieť dopravu komplexne a v súvislostiach.
Mňa len fakt mrzí, že popri Švajčiarskych kantónoch (čo inak vôbec nemusí byť blbosť) sa nepozerá aj na ich model dopravy. Videl som to pri téme Terminál. Žiadne prestupné uzly, žiadne minimálizácie čakania, žiadna prioritizácia alternatívy voči IAD. Ukazoval som mu nový terminál mesta Aarau (počet obyvateľov ako NMn/V). Naivne som si myslel, že ho Švajčiarkom zaujmem. ? Bolo by to super, postupne a systematicky aplikovať niektoré osvedčené postupy zo zahraničia. Žiaľ.
Na systémovejšie veci/zmeny sme v tomto meste asi ešte nedorástli, možeme sa tešil aspoň z tých menších posunov... ? Ale nemyslím si, že to tak bude večne.
BTW: Včera som bol pol dňa vo Viedni. 2 dospelý, dve malé deti + kočík. Kominácia Metro - autobus. Rýchle, aj s kočíkom pohodlné cestovanie. Nikoho nebolo treba prosiť o pomoc pri nastupovaní/vystupovaní. Nič dokonalé, len logické. Od tlačítok vo výťahu cez prestupné uzly. Auto čakalo v parkovacom dome. Trenčín nie je Viedeň a nikdy nebude, ale mrzia tie veci, ktoré by sa dali aplikovať aj tu. Mrzia každou takouto návštevou.
asi by sa mali ísť previezť úradníci a zdvihnúť rite ze židlí, nech vidia, ako to vyzerá za naše peniaze. Kĺbaky tam, kde by mali byť, nie sú. Nielen Laugaricio. Ranná 6 tiež nič - a prečo? Lebo "spotreba". Fuj! Kĺbak by mal jazdiť od rána do večera a nie ako teraz 4 spoje ráno a 4 poobede či ako to dnes majú. A ten piaty vo vozovni, čo si pridal foto, to ja asi najdrahší "kus chodníka s lavičkami", za tých pretrtkaných 7 miliónov by mal byť niekto v base. Hlavne že vysokopodlažné vozy jazdia ako divé a my si sušíme NP voz bez pádneho argumentu - len pseudodrísty pána primátora, ktorý asi ani netuší, akú spotrebu má B961....?
Možno ešte k téme kĺbového vozidla do OC Laugaricio. Dnes som s dcérou cestoval do Panta Rhei L24 s odchodom z Hasičskej 11:16. Prikladám pohľad do interiéru na zastávke Gymnázium. Ľudia vystúpili až pri Tescu. Ak by nastúpila mamička s kočíkom, či dokonca dve, bolo by to značne problematické cestovanie. Zvašť ak idete v určitom úseku pred OC krokom. Je to samozrejme len jedna skúsenosť, chcelo by to feedback od vodičov jazdiacich na tomto úseku, ale kĺbové vozidlo je naozaj na zváženie. Nie je to úplne kultúrne cestovanie ani cez víkend. Pozeral som si tiež parametre križovatky pri Mc Donald, kde sú 3 jazdné pruhy. Bolo by to samozrejme potrebné dopravne posúdiť, to ja zhodnotiť nedokážem.
Pri kolóne pred OC som si spomenul na moje ranné dochádzanie do HP bratislavskou MHD, kde sme za Patrónkou obiehali autá smerujúce k Hl. stanici. Ten pocit, že "vy ako looser cestujúci MHD" tam v určitom úseku bude skôr, ako ten v aute je neopísateľný
Wi-Fi nefungovala.
Inak 09 odstavená na Baneckého s displejom "Prejazd" bez vodiča a Karosa odstavená pri Perle s displejom "Porucha". Zima?
Viete, na akých linkách jazdia kĺbové vozidlá v novom CP?
Udivuje ma, že rannú robotnícku kĺbovú L6 v starom CP nahradili krátkym autobusom a ľudia sa tam tlačia ako sardinky. Na tejto linke bola harmonika veľmi dobre použitá!
Na slovensku je toto normálne, taktiež má vôbec táto zastávka nejaký zmysel? Išiel som už párkrát odkedy je nový CP 17tkou a nikdy sa nestalo, že by tam niekto vystupoval alebo nastupoval.
Taktiež viete mi niekto povedať, čo za neschopných ľudí robí na SADke? Presnejšie čo sa týka napríklad hlásenia Legionárskej, spravili to tak nahovno, že v smere na Kubrú povie iba, že ďalšia zastávka a ďalej nič. A keď ide sa v smere na Gen. Svobodu tak v tomto prípade zastávka Legionárska nie je zrušená a aj tak ju nehlási, to sú naozaj taký lenivý zmeniť to tak aby to fungovalo nejako rozumne a nie takto sprosto? A taktiež neviete prečo zrušili keď je autobus na konečnej zastávke, tak už nehlási nikde, že "Konečná prosím vystúpte" či ako to znelo...
Zdravím,
dnes opäť prichádzam s perličkou od nášho dopravcu:
- zastávka Stavokov sa zobrazuje na mojbus.sk v mieste polohy bývalej zastávky Staničná, ktorá je zrušená od 18.8.2012. Tam kde sa má zastávka nachádzať, po nej nieje v mojbus.sk ani stopy. Pridávam obrázok:
(v polohe na Staničnej je zastávka aj na trase spojov)
páni neviem či je to len môj náhodý postreh, ale včera som videl dosťprejazdov naprázdno naprieč mestom, žeby sa zmenili s novým CP závratne aj obehy vozidiel k horšiemu?
Problém nie je v pripomínaní, tam je boj s nezáujmom. O čo jednoduchšie by sa komunikovalo, keby bolo o niečo osvietenejšie vedenie v tejto veci.
Na druhej strane sa vraj rozbehla komunikácia so SAD TN na zjednotenie tarify prímestských autobusov s našou MHD. Na území mesta by s rovnakými cenami mohli ľudia cestovať prímestskou tak, ako by šlo o MHD. Podnet vzišiel s neformálneho stretnutia s poslancami pri téme obslužnosti (prevažne) Zámostia.
Druhou vecou je zvýšenie podielu nízkopodlažných vozidiel hlavne počas víkendu (no nie len). Mám z piatka prisľúb od viceprimátora, že to spolu začneme riešiť. Tak som zvedavý.
Včera som sa bol pozrieť na obe. Nemal som osobne pocit, že by bola mapka zle čitateľná, prípadne s drobným písmom. Osobne by som umiestneniu asi nič nevytkol. Možno len osadenie do rámika a kvalitnejšiu tlač. Ale to už konzultujem s kompetentným. Treba to ešte doladiť. A hlavne aj ujednotniť s mapou vo vozidlách.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023