Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #9457:
Priznám, že na Orechovskej ul. som nikdy nebol, takže bola to len taká úvaha. Ale, ak je to teda nepriechodné pre autobusy, tak sa nedá nič robiť.

Napísal som len jedno z riešení, ktoré ma napadajú keď čítam otázky a odpovede. ?
Reakcia na: MA MHD #9456:
som veľmi rád, že si pridal tento príspevok (ktorý som samozrejme už dávno čítal na mestskom webe). Ak sa pozrieš nato, akú frekvenciu má PAL na úseku Zamarovce - TN, zistíš, že sú to nosné prímestské linky TN-Nemšová-Horné Srnie a TN-Horná/Dolná Súča, čo znamená spojov viac, ako keby si na Orechové presmeroval linku 1. To je prvý a brutálny dôvod, prečo v rámci toho balíku km, ktorý je, MHD na Orechové nevydá. A podľa mňa ho nevydá ešte dlho aj z týchto dôvodov:
- trasa čo si nakreslil je neprejazdná autobusom; presne toto sa zvažovalo a má to ešte ďalšiu nevýhodu, je to veľmi dlhá zachádzka čo do km i času
- v danej časti je ideálne riešenie PAL, kde v rámci mesta tak ako v BB bude "integrácia" a teda PCL bude platiť a bude jednotná tarifa. Treba povedať, že teraz je PAL lacnješia než MHD v tejto časti, čo je tiež akási kompenzácia.
- do budúcna buď sa zmení infraštruktúra, alebo tam MHD nebude; keď jazdila ešte stará linka 3, tak jej konečná na Orechovom (Vlárska) tiež nebola nejako extra vyťažená, ľudia na MHD nasadali skôr na Istebníckej a Kasárenskej.
Ešte jedna vec:
V rubrike otázky a odpovede bola nasledovná sťažnosť:
Otázka od: nespokojný občan!!!, 22.07.2016
Dobry večer, to nemyslíte vážne, že v Orechovom rušíte MHD, to máme stále byť diskriminovaní?
Odpoveď:
Milan Kadlecaj, spoluautor nového grafikonu MHD:

V Orechovom nie je už v súčasnosti zabezpečené bezpečné otáčanie autobusov a po otvorení podjazdu Vlárska nie je žiaduce smerovať linku č. 3 cez Zlatovskú, Záblatie, Zlatovce a Istebník, pretože práve obyvatelia mestských častí „za koľajnicami“ sa najviac sťažovali, že ak idú do centra, musia sa napr. z Istebníka viezť cez celú MČ Západ, pričom rýchlejšie prejdú pešo. Teraz je linka otočená naopak a slúži pre obyvateľov, ako rýchle spojenie s centrom mesta – avšak v tejto podobe už nedokáže obslúžiť Orechové.

Orechové teda nie je obslúžené MHD, pretože linku tam nie je kadiaľ efektívne smerovať a autobusy sa tam nemajú kde otáčať. Odporúčame využiť zastávku MHD Istebnícka alebo zastávku prímestskej dopravy Závažie, Jednota, odkiaľ je zabezpečná dostatočná hustota spojov prímestskej dopravy.

------------------------
Ja ale musím v tomto prípade dať za pravdu občanovi, pretože Orechové je dosť veľké na to, aby malo aspoň minimum spojov MHD (tak ako do optimalizácie).

Napadlo ma jedno riešenie, ako bezpečne otáčať autobusy a zároveň zabezpečiť ešte lepšiu obsluhu vnútra Orechového. Autobus (dajme tomu 13) by z podjazdu pokračoval na zastávku Vlárska, následne by pokračoval smer Zamarovce, odbočil by na ul. Orechovskú a zastal by na zastávke Orechovská (pri kostole), pokračoval by rovno na nové nástupište zastávky Istebnícka na konci Orechovskej a odtiaľ po pôvodnej trase do mesta.

Viem, že je to dlhé, ale pre pár spojov by to nevadilo (na L13 by sa z L3 presunuli po jednom páry spojov spoje cez rannú a poobednú špičku a bolo by to vybavené). Orechovská je už dnes jednosmerná práve v tomto smere, takže autobus by nemal zažiť žiadne kolízie. A občanom by sa jednoznačne pomohlo.

Myslím, že za skúšku by to stálo. V prílohe som spracoval aj mapku. Aký je váš názor?
Reakcia na: MA MHD #9453:
Opäť aktuality:
- WiFi fungovalo aj dnes výborne

- bol som sa opäť odviezť linkou 12 a bohužiaľ na Novinách boli v autobuse len dvaja ľudia (vrátane mňa). Tipujem, že 12 dlho jazdiť nebude.

Určite by jej pomohla lepšia propagácia, lebo takmer nikto o nej nevie. Viem, že je to v prvom rade úloha mesta a SAD, ale napadlo ma, či by nepomohol aj nejaký článok o nových možnostiach cestovania tu na IMHD, kde by sa predstavili ešte viac nové linky a zastávky. Čo vy na to?

Reakcia na: S499.1023 #9452:
máš recht, ja ako obyvateľ Záblatia si myslím, že teraz je tá MHD skutočne funkčná. Cez víkend ide niečo každých 60 min a v pracovné dni v špičke aj 4 spoje do hodiny. Linka na stanicu, na futbal, hokej (6), linka k nemocnici (3,5,13) na rannú do Laugaricia (26) i na Juh. Čo viac si želať? Za daných podmienok, TOP riešenie. Vždy bude niekto nespokojný, vždy je čo zlepšovať. Ale ak by sme to robili len preto, aby niečo dobre vypadalo (3) bez súvislostí (doplnenie taktu 5-7/17-13 na 20 min celodenne) tak potom to môže dopadnúť oveľa horšie než si myslíme. Cesty nepustia. Niekedy nie je obratisko, niekedy nevhodná ulica na prejazd, a pod. A na to tento návrh myslel.?
Aktuality z dneška:
- všetky autobusy, ktoré som videl mali vonku aj vnúti nálepky o WiFi, chválim.

- bol som sa previesť posledným spojom linky 12, a bohužiaľ musím skonštatovať, že v úseku Noviny - Biskupice sme boli v autobuse traja ? . Som zvedavý na zajtrajšie víkendové spoje.

- na sídlisku Noviny zatiaľ označníky aj hlásenia po starom.

Toľko z dneška.
Reakcia na: moloth #9424:
A už si sa bol konečne v tom Trenčíne pozrieť alebo stále teoretizuješ nad Google Maps?
Reakcia na: draxter #9445:
Rovnaké priania do budúcnosti mám aj ja!
Reakcia na: draxter #9446:
Máš pravdu, keď si pozrieš kataster portál, tak je to tam v blízkosti (ako sa stavia) rozčlenené na 84 parciel, čo vychádza na viac než 200 obyvateľov (jedna parcela - na nej jeden dom a v priemere traja členovia domácnosti).

Aj keď je to hnusný urban sprawl s meandrovými slepými uličkami, nejaký dopyt tam vznikne.

A tiež v lokalite pod Hroznovou - rezidencia Vinohrady. Zrejme osem viladomov, každý po 12 bytov, čo tiež budú najmenej dve stovky obyvateľov.

To sú všetko pozemky, čo sa zastavajú v najbližších rokoch - skôr, než niekto dostane nápad urobiť novú organizáciu MHD.
Reakcia na: N/A #9444:
Ďakujem za opravu!
Reakcia na: moloth #9440:
V ďalšej diskusií poprosím bez urážok v prípade, ak budem mať iný názor ako ty.

Ďakujem.
Reakcia na: moloth #9443:
ranná 26 je návoz do práce, preplnené busy idú do Belej v tom čase aj na 24 a 25 (kĺbaky dokonca na oboch), takže tu je zmysel jasný. Víkend je v rámci dopravnej obslužnosti.

Je jednoduché nakresliť model, ale realita je daná hlavne obehmi a objednávkou. Ak by vedenie povedalo, urobte to systémovo, zaplatíme, tak kľudne. Teraz je to z toho, čo sa dalo, to najlepšie. Veď si videl čo by bolo, ak by prešiel blavácky návrh.
Reakcia na: syko #9442:
presne tak, v Záblatí sa stavia ako huby po daždi (aj pri nadjazde už sa dve nové lokality budujú, rovnako Zlatovce) tak je tam potenciál. Čas ukáže, kde posilniť. Berme to tak, že u linky 5 to je aj nutné zlo, lebo inde ju nie je kde otáčať, tak aspoň nech má zmysluplnú obsluhu.
Reakcia na: moloth #9435:
ak bude viac peňazí na MHD a vôľa dať viac vozokilometrov, rozhodne tieto riešenia prichádzajú do úvahy. Za súčasného stavu však bolo treba byť maximálne efektívny, preto tie zachádzky. Jednak nie sú vhodné obratiská často, jednak niekde tak či tak ísť musia, tak sa zvolil tento systém.

Do budúcna si predstavujem, že:
- pribudnú večerné spoje na linke 28
- do Opatovej budú zachádzať všetky spoje linky 4
- pribudnú víkendové spoje na linke 6 (60 min celodenne) na celej dĺžke trasy
- pribudne ešte viac spojov na linke 11
- viac spojov na linkách 7/17 bude jazdiť okružne celú trasu
- linka 6 len Záblatie
- linka 5 len Zlatovce

Uvidíme, aká bude kondícia ohľadne €, cestujúcich, ciest či zastávok a podobne ?
Reakcia na: syko #9442:
V podstate keď na to pozerám furt, tak si tú funkciu odvozu k železničnej stanici zlízne L6 a tá sa zachádzaniu nevyhne. Ale napr. L5 by nemusela, keďže na Juh ide aspoň L3 a 13.

Idem mi hlavne o prehladnosť v systéme aby som našiel spoje na daný smer na jednom CP a nie, že v sedle a cez víkendy musím čumieť na 13 a 26 (iba víkend) a pracovné dni L3. Podľa mňa má L3 potenciál na to, aby bola celotýždennou linkou s i=30/60/30//60-120 a spolu s L6 nosnou pre Detské mestečko. Takisto nechápem aký má význam L26, ktorá takmer nepremáva. Tiež nie je lepšie využiť L3 a z nej aby ľudia prestúpili na 24/25 na Legionárskej? Len teraz pri systéme bordelárskom ako vyzerá CP L3 že z Juhu máme rozostupy 30-31-45 min a poobede 40 na 5 spojoch, avšak opačne totálny mrdník, zo Záblatia 70-50-20 a poobede 45-45-30-45 a na Dlhých honoch už s vloženými spojmi je 20-52-15-35-20 a poobede 42-45-30-75. Nechápem ozaj ako toto niekto dokáže že v smere späť mu výjdu úplne iné intervaly ako naspäť. No jedno poviem možno sproste ale na takúto MHD by som z auta nepresadol a z vysoka by som na ňu sral, aj keď tu snaha bola zlepšiť stav, ale akosi muchy pôvodného systému ostali.
Reakcia na: moloth #9435:
Mne sa takéto vymetáky tiež moc nepozdávajú, hlavne keď sú to úzke uličky a žije tam kopa sociek, čo parkuje svoje plechovky na chodníkoch (na sídlisku by som to ešte pochopil, ale vo vidieckej zástavbe je to prejav zaostalosti). Dôvodom však asi bude šetrenie.

Ak by L5 nevymetala Hanzlíkovú a L6 Záblatie, to máš v pracovné dni ušetrených 7+19 zachádzok, čo by vyšlo na 73,9 kilometra.

Aby som zbytočne nepodkopával tvoju myšlienku, tak by sa spravil spoj iba na autobusovú stanicu; nebudeme ho zbytočne ťahať až na juh. To je 7,1 km tam a 6,8 km späť, čo by ti vystačilo na päť jázd na stanicu a päť jázd späť do Záblatia s rezervou 4 kilometre.

Ja by som si radšej počkal, až sa to tam trocha viac zastavia a zahustí, aby počet obyvateľov mal potenciál naplniť tie autobusy aj bez takýchto zachádzok.
Reakcia na: N/A #9432:
Zdá sa mi, že chyba je aj pri zastávke Záblatie, nadjazd. Spomínal som to v príspevku #9425 , na všetkých linkách pri tejto zastávke chýba symbol zastávky na znamenie (ruka). ?
Reakcia na: MA MHD #9439:
Prečo? Lebo Trenčín je stred vesmíru a to čo inde funguje by tu nefungovalo, alebo starý známy paragraf "nikdy-sa-to-tak-nerobilo" a "občania-by-nepochopili". Zaujímavé, že keď slovač vycestuje na západ, tak tam pochopí a sklapne zobák. Fakt také "kvalitné" argumenty trieskaš, že počuť to na dopravnej VŠ, tak si prepichnú asi uši vŕtačkou ? Kde si na to došiel, že by prestup bol to najhoršie. Lebo ty v hlave preplo a začali schizofrenické scénáre, že všetcia budú musieť vystúpiť a všetci prestúpiť a budú po sebe chaoticky šľapať ľudia na Hasičskej alebo autobusovej stanici? ? To nevieš, že aj v prestupnom systéme sú priame spoje, a že nie všetci prestupujú a ak aj, tak nie na rovnakých miestach. Ozaj z Kubry a Kubrice budú musieť ľudia prestupovať!!! Nemáš z toho ešte mŕtvicu? ? Alebo už nie je 9 a 19, ani z toho nemáš pretlak? ?
Reakcia na: moloth #9435:
A vieš mi povedať, ako by sa cestujúci linkami 3 a 13 dostali na stanicu? Keby linka 6 obsluhovala len dajme tomu Zlatovce, ako by sa ľudia zo Záblatia dostali na stanicu?

Ak povieš že prestupom, tak prestup je to najhoršie pre MHD v Trenčíne.

Nahľadajme zbytočne problémy tam, kde nie sú.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.