Zdravím, chcel by som položiť jednu otázku, mimo MHD Trenčín:
- zaujímam sa pomerne aj o históriu MHD v Dubnici nad Váhom a pri prezeraní diskusného fóra - tu na iMHD.sk z roku 2007 som už našiel niekoľko zaujímavých informácií. Chcel som sa opýtať, poprosiť, či niekto z Vás nemá nejaké cestovné poriadky, fotografie a prípadne aj zaujímavosti z prevádzky MHD Dubnica. Sám som na jednej zastávke v Dubnici našiel na plechu cestovné poriadky s ručne vypísanými odchodmi a trasami liniek. Vraj mala MHD až päť liniek a zrušená bola v roku 2003. Ak mi vie tieto informácie niekto potvrdiť alebo vyvrátiť, či poskytnúť nejaké dokumenty budem vďačný. Vopred ďakujem! ?
presne, klinec po hlavičke! Ja tiež zašlem pripomienky, ale skôr to nie sú pripomienky, lež úplný koncept - pretože súčasný na webe visiaci náhodný výplod chorej fantázie sa inak nazvať nedá. A to prečíslovávanie - to akože prečo? Ak už nejakú súčasnú linku ponechávam, tak jej nechám aj číslo (chápal by som to pri linkách, ktoré nefungujú dlhé roky, ale dajme tomu existujú len od poslednej zmeny ako linka 10). Takže klobúk dolu: a počul som, že Trnava je dnes v tých istých číslach čo v roku 2012 (či 2011?) No to asi ťažko, ale nie je to zásluha "reorganizácie" lež neskôr spravených úprav. A celkovo je TT krajské mesto s najhoršou organizáciou MHD na Slovenskú. Ja sa pýtam, prečo sa neinšpirujeme Nitrou? Tam počet cestujúcich rastie aj dnes, takže konštantný odliv 3% ročne zjavne neplatí bezvýhradne, ale to už odborníci nepovedia. Lenže na to treba interval 20min cez víkend a ešte menší v pracovný deň. Nie "pravidelných" 70 min a podobné nezmysly. A ešte by nezaškodilo veci aj po sebe čítať, lebo také chobotiny ako sú na tom webe, hanba sa aj podpísať - ako vraví môj kamarát, nasrať do rúk a týždeň nepustiť k vode
Ja by som citatelom, ktori nenavstevuju trnavsku sekciu dal do pozornosti tento legendarny Udiakov prispevok, kde skonstatoval ze strata cestujucich po zvyseni cestovneho je prinosom, kedze ubudli cestujuci co dovtedy platili v hotovosti a to skratilo jazdne doby: https://imhd.sk/tt/diskusna-tema/15/Vseobecna-diskusia?dfpi=3925#3925
To len aby sme si ujasnili ako velmi je tento pan mimo
Asi si švihom založím v Trenčíne taxislužbu alebo autobazár, vyzerá že to bude lukratívny biznis. Som zvedavý ktoré mesto dovolia DICkom skurviť nabudúce...
Na zasadaní odznelo prečo si Trenčín nezobral príklad z miest, kde MHD funguje, napr. Žilina. A jeden zo štyroch pánov (ako ich niekto rozumne nazval, "štyroch kráľov") povedal, že "Žilinu sme robili my!" Áno Žilinu ste robili vy, ale ten návrh ktorý stroskotal (v r. 2006) a nie ten, ktorý je dobrý a teraz tam funguje (od r. 2007). Takže vaše referencie sú úplne nulové. Nemáte čo vyzdvihnúť a je škoda sa s vami vôbec baviť. Na všetko poviete že sa upraví, ale podľa toho nič z vášho návrhu nie je pevné a celé vypracovanie treba spraviť odznova - minutáže, cestovný poriadok, zachádzky, trasovanie, turnusy, ...Tak k čomu taká práca je, keď to je vlastne jedno veľké NIČ!
Ale nebojte sa nikto nič, taxíky zlacnejú lebo staré DIC pravidlo hovorí „Ľudia sa majú prispôsobiť MHD“ a nie MHD im... To že dakto z nás chodí do práce, školy alebo na vlak, to už je každého problém.
Už trnavská diskusia ukázala že s nimi nemá cenu ani diskutovať, lebo inteligentný človek nie je ten, čo má tituly, ale ten, čo si ten titul aj vie obhájiť a jeho správanie a vyjadrovanie by malo mať nejakú úroveň a nie primitívnu úroveň tretej cenovej dakde v šenku na Záhorí ?
A dostať na niečo konkrétne odpoveď? Nehrozí.
„Systém vyhodnotil“
...netreba sa tu vadit,skratka to netreba pustit do obehu-je to skratka nerealne,som iba vodic ale mojim sedliackym rozumom vidim ake je to zle! Ved si vezmite sucasnu 7 -7:15 z Kubrice co za mosty vezie plny autobus deti do skol,po novom nepojde,pojdu teda busom na prestup a na ten "kazdym vytuzenyprestup" ? budu musiet cakat 15 minut! To aj peso mozme zacat chodit uz teraz! A tak je to tam zo vsetkym...jedine ak by tie casy neboli zavezne-ale potom na co by to vsetko bolo vypracovane? Skratka ako som tu pisal uz davno pradavno,kym si nesadnu tunajsi experti ale aj ludia z praxe a ku tomu mozu byt pozvany aj pocitacovy experti tak to dobre nebude,clovek co tu nezije to skratka moze sice zbuchat ale iba teoreticky co v praxi ale neuspeje! Takze dost s tymto dokumentom uz ziadne nervy,treba spravit druhy-pre ludi a je to vybavene?
súdruh odborník, ešte vysvetli tú jednu minútu od Perly na Bratislavskú, keďže fakt neviem aký proces k tomu vedie a ani aký softvér na to používate. Asi by som ho mal odporučiť každej SADke ?
zjavne si, pusti si nahrávku svojich drístov a zistíš zase len raz to, že niekto pozná fakty -a ty to nie si (viď tá hlúposť s linkou 1, 11 a 17, to šme še pobavili), a niekto len prstom po mape na google maps, ak osi sa priznal aj so spolusúdruhom. A kde máš osočovanie? Ja nevidím žiadne, u nikoho, kto tu pravidelne píše. Práve naopak, všetci sú asi až príliš slušní, lebo ja by som naložil na vlečku tak ako si zaslúžite. Ale k tomu sa neznížim, to by ma naši doktori a admini hnali.
K tej špičkovosti: viem dobre ako to dopadlo so zmenami v DPB, keby sa nesanovali tie nezmysly čo tam boli, hotová katastrofa. Tá Petržalka by vás hnala vidlami.......
PS: dnes je liniek skoro toľko isto než čo navrhujete, takže jeden guláš mieša druhý. A čo tá nočná linka? Okrajová záležitosť, však? Ešte sa naučte písať a čítať po sebe, potom sa môžeš prihlásiť na rovnocennú diskusiu, keď budeš mať normálny CP - podľa mňa je to podvod, lebo už tento CP mal byť riadny a nie úplny nezmysel. To stačilo napísať intervaly v danej hodine a nie ho robiť celý, ak to malo byť zbytočné.
Draxter: obrovský like! Navyše, na tú linku 2 v TT na stanici ani nič nenadväzovalo ako sa sľubovalo. A v diskusii ešte odznel 15 min interval na nosnej linke - okrem 7. hodiny ráno na linke 2 ho ale nidke nevidím, čiže sa operuje bludmi jak sviňa.
ruku von zo šerbla a späť do relity kámo, osočovať si začal len a len ty, keď ten mladý pán predniesol pre teba neprijateľné skutočné informácie. Práve ak si si nevšimol, tak nikto nešiel tou témou čo tu zase rozprúdievaš a to, že do osočovania si sa pustil sám a ukázal svoj kvocient stimulácie ako podpriemerný. Naši odborníci totiž nepotrebujú osočovať a reagovať na babky z Opatovej nie je predsa potrebné. A prestaň tu rýpať, lebo dostaneš BAN a bude od teba pokoj aspoň tu, keď prvé na čo si sa zmohol bolo navážanie do imhd!
Nie som odborník na frustráciu, a preto neviem čo by som pánu doktorovi poradil – snáď „šuster drž sa kopyta“. Ale našlo by sa množstvo tvrdení, ktoré by som mohol komentovať z pohľadu mojej odbornosti. Keďže sa jedná o záujmové fórum a každý kto tu čosi napíše má právo na svoj názor nechám tieto jeho „odborné“ posudky na pokoji.
Čo ale musím komentovať je neustále osočovanie. Chcel by som poskytnúť informáciu a nielen túto pánu doktorovi, že DIC okrem jeho neustále zmieňovaného neúspechu v Trnave, Prešove, Banskej Bystrici malo aj ďalšie „neúspechy“ – Bratislavu, Žilinu, Zvolen, Lučenec, Rimavskú Sobotu, Spišskú Novú Ves, Michalovce, Banskobystrický kraj, Bratislavský kraj, Handlovú, Malacky, Nitru, Třebíč, Prahu, niektoré dokonca viackrát. A navyše aktéri z DICu boli kedysi špičkovými odborníkmi na Útvare dopravného inžinierstva m.B. a Dopravného podniku m.B. (prv než zas bude niekto osočovať...).
Keby pán doktor chcel, iste by si vedel zistiť, čo je to dopravné plánovanie a aký je proces preberania akéhokoľvek projektu. Môžem ho uistiť, že nikto by za údajné vyhodenie nezaplatil.
No nielen to svedčí o úrovni jeho informovanosti z prameňa „babky Papánkovej“. Ak bol pán doktor na verejnom prerokovaní a je taký silný v argumentácii, prečo tieto svoje výlevy nepredniesol a neobhajoval, ale sedel tam ako pena, resp. voš pod chrastou. A ihneď, ako „farár skončil“ rozpisuje si tu aj naďalej svoje nezmysly svedčiace o chabom poznaní takéhoto procesu.
A záverom, keď už by sme sa mali baviť o zbytočnosti. Zbytočné sa javí jeho neustále vypisovanie nezmyslov o tom, ako to je, ako to bolo, ako by to malo byť. K takým údajne „chcelo by“ odborným tvrdeniam je treba mať minimálne nejakú referenciu. To tu asi (určite) chýba. A práve preto malá rada úplne nakoniec. Bič bude rozhodne plieskať na konci, ale silno pochybujem, že pričinením pána doktora a jeho prázdnych výpiskov.
áno, do imhd sa snažili pár krát navážať, najmä keď vstúpil mladý pán čo mal vcelku prehľad a dala im vyžrať fakty. Ešte doplním, že páni z DIC neovládajú ani veci, o ktorých chceli mudrovať, pretože:
- história MHD TN im je cudzia, inak nemôže niekto povedať, že linka 11 a 17 sa zaviedli, aby DOPLNILI linku 1. Práve naopak, z linky 1 sa tieto linky vyčelňovali, čiže linka 1 bolo to, čomu sa hovorí nosná (a čo sa nedá žiaľ povedať o žiadnej novovytvorenej linke pri pohľade na CP linky 1 napr. z roku 1982).
- takže od počiatku ma aktéri uviedli jasne do obrazu, že ideme po krku tomu čo tu je, nepripúšťame, že sme neúspešní v BB, PO a pod. Práve naopak, hodilo sa to na politiku. A tá je mne ukradnutá, mne hovoria niečo len a len fakty.
- systém v TT je super, lebo TT je dnes tam, kde bola v roku 2011 (zabudlo sa, že vďaka super "nadväznostiam" sa systém musel prerábať - o MHD prestala mať záujem aj obec Hrnčiarovce nad Parnou, keďže linka 2 po novom končila na stanici a pod.). Takže TN pôjde "trnavskou" cestou, aké šťastie....
- napriek všetkému, čo odznelo, je zrejmé, že to bolo skôr zbytočné, jedine ako prezentácia DIC, pretože CP je len ideový, takže je zbytočné, aby som čokoľvek uvádzal. Jednoducho, po zapracovaní pripomienok to môže mať inú váhu a potom to zanalyzujem znovu. Potom bude mať zmysel aj verejné prejednanie. Dovtedy žiaľ sa neubránim dojmu, že verejnosť asi len netuší, kto má patent na rozum. Ale ako sa vraví, bič plieska na konci a to by som nebol ja, aby som to nechal len tak. ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Udiak
Čo ale musím komentovať je neustále osočovanie. Chcel by som poskytnúť informáciu a nielen túto pánu doktorovi, že DIC okrem jeho neustále zmieňovaného neúspechu v Trnave, Prešove, Banskej Bystrici malo aj ďalšie „neúspechy“ – Bratislavu, Žilinu, Zvolen, Lučenec, Rimavskú Sobotu, Spišskú Novú Ves, Michalovce, Banskobystrický kraj, Bratislavský kraj, Handlovú, Malacky, Nitru, Třebíč, Prahu, niektoré dokonca viackrát. A navyše aktéri z DICu boli kedysi špičkovými odborníkmi na Útvare dopravného inžinierstva m.B. a Dopravného podniku m.B. (prv než zas bude niekto osočovať...).
Keby pán doktor chcel, iste by si vedel zistiť, čo je to dopravné plánovanie a aký je proces preberania akéhokoľvek projektu. Môžem ho uistiť, že nikto by za údajné vyhodenie nezaplatil.
No nielen to svedčí o úrovni jeho informovanosti z prameňa „babky Papánkovej“. Ak bol pán doktor na verejnom prerokovaní a je taký silný v argumentácii, prečo tieto svoje výlevy nepredniesol a neobhajoval, ale sedel tam ako pena, resp. voš pod chrastou. A ihneď, ako „farár skončil“ rozpisuje si tu aj naďalej svoje nezmysly svedčiace o chabom poznaní takéhoto procesu.
A záverom, keď už by sme sa mali baviť o zbytočnosti. Zbytočné sa javí jeho neustále vypisovanie nezmyslov o tom, ako to je, ako to bolo, ako by to malo byť. K takým údajne „chcelo by“ odborným tvrdeniam je treba mať minimálne nejakú referenciu. To tu asi (určite) chýba. A práve preto malá rada úplne nakoniec. Bič bude rozhodne plieskať na konci, ale silno pochybujem, že pričinením pána doktora a jeho prázdnych výpiskov.