Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
ale zabudol si dodať, že v "x" je to na Juhu I výborné a oproti tomu čo bolo poriadne zlepšenie. Žiaľ v "a" na to nevychádzajú km, to ti tým autor presne chcel povedať. Ale možno po tlaku najmä s ohľadom na ten parking by sa mohlo podariť, aby bolo na 20 min interval dosť km, čo by som bol osobne tiež rád. Ale ak sa víkend nechytí na L7/17, je najmenej to dať na Juh I si myslím osobne (kilometricky to je za jedno), takže vydržme a uvidíme čo bude.

V roku 2010 jazdili v "a":
- z Juhu II: linka 1+22 tromi spojmi do hodiny, linka 8 a 25 s jedným spojom, linka 21 so spojom každé dve hodiny a 3 spoje linky 3, dnes linka 1+22 s dvomi spojmi, linka 8, 25 a linka (7/17/13) s jedným spojom. Je to úbytok o 1 spoj.

- z Juhu I: linka 5 s jedným spojom, linka 11 s jedným spojom (ale s dierami) a linka 18 s jedným (s dierami), interval nebol žiadny, hoci to teoreticky vychádzalo, dosť hodín bolo po 3 spoje, ale ako jazdili...za sebou, niekedy aj za 15 min všetky 3 a potom nič. Dnes sú 2 spoje rozložené na 20-40.

- z Juhu III: jeden spoj do hodiny, v niektoré hodiny ani to. Dnes je to ten jeden spoj pravidelne.

PS: ak by sa na Juh I pridávalo, otázne je: či na linku 4 vytvoriť druhý spoj do hodiny, alebo víkendová premávka linky 5 (najmä pri zachovaní víkendu na 7/17 to za mosty nevidím reálne) alebo sa pridá na 11 (až do Kubrice asi nie, po stanicu to zase bude málo - viď linku 23). Novú linku by som isto nevymýšľal.
Reakcia na: syko #9680:
No, ale práve tento spoj čo som videl ponúka možnosť prestupu na linku 24 (o 15:27 z Juhu II, Legionárska 15:35, linka 24 je tam 15:44). Naviac, okolo 15:25 chodia v "a" linky 23 a 28 z Východnej, takže obyvatelia Juhu II ich môžu pre dopravu na stanicu využiť. Prestupom by si linky navzájom tvorili konkurenciu ? .

Prestup, ktorý tam chýba viac je to, že keď sa už tak veľmi cez víkend redukuje Saratovská, nie je zabezpečená adekvátna náhrada dopravy čo sa týka kapacity a ani, čo sa týka spojenia Za mosty. Nie je totiž zabezpečená náhrada ani v podobe prestupu z/na linky 7 a 17.

Linka 11 chodí o celej, štvorka zasa až 40. Takže pod Juhom treba pri "prestupe" z Juhu I na linku 17 čakať viac ako 20 min. V opačnom smere je linka 7 pod Juhom o X:17, linka 11 ide desať minút pred tým. Nasleduje až linka 4, tiež o takmer 20 minút (až X:34).

Naopak z Východnej prestupy ako tak sú, hoci to majú na Juh II bližšie. Smer SAD prestup vychádza výborne, smer Východná ako tak v prípade linky 23 (na 28 už vôbec nie).

Takže pre Juh I je záver takýto v "a": optimalizácia zrušila 1/3 spojov, rozbila intervaly smer mesto, znemožnila priame spoje Za mosty a nezabezpečila ani prestup, ako adekvátnu náhradu.
Autor návrhu mi odpísal, že ak bude mať Saratovská viac spojov v "a", môže to požadovať aj Východná. To ale nieje celkom pravda, nakoľko linky 23 a 28 vozia cez víkend max. 10 ľudí. To spoje na Juh I vozia minimálne 20 a viac.

Môžno sa na mňa budete hnevať, ale ako pravidelnému cestujúcemu mi to prekáža. A to som doteraz nehovoril o negatívnom dopade do budúcnosti: zníženie počtu cestujúcich - namiesto nárastu ktorý mal byť cieľom, už čoskoro na Dušičky preplnené spoje, pravdepodobnosť nedostatočnej kapacity v roku 2017 - po zavedení parkovacej politiky atď.

Celé to beriem ale tak, že je okrem nového CP aj "vďaka" malému objemu financií na MHD. Pekne to vyjadril poslanec pán Medal: „Regulovať parkovanie a neriešiť v jednom časopriestore spolu s tým odstavné plochy na bezplatné parkovanie, zvýšenie taktu MHD, zásadné zlepšenie cykloinfraštruktúry a infraštruktúry pre peších považujem za nesystémové," povedal Medal.

Dúfam, že som sa nikoho nedotkol, rozhodne to nebolo mojím zámerom ? . Pripomienky budem samozrejme adresovať aj mestu Trenčín.
Reakcia na: MA MHD #9679:
Víkendovej L17 by pomohla lepšia náväznosť na spoje smerujúce na autobusovú stanicu. Teraz tak ide päť víkendových spojov, z ktorých sa dá prestúpiť na L24, ale s 8 minútovým čakaním. Ak by sa to čakanie skrátilo a takéto možnosti prestupov spropagovali, vyzeralo by to možno trocha inak. Ono keď sa to vezme aj s L8, tak cez víkend sa človek dostane na stanicu každých 10-20 minút... vo vybraných hodinách...
Reakcia na: MA MHD #9673:
Ešte jedna vec k označníkom:
- nechápem, prečo na zastávke Biskupice, cintorín (otoč), bol označník ponechaný v pôvodnom stave? Žiadny autobus tam už nekončí, a tak nie je potrebné nechávať zastávku v obratisku. Keďže sa nám aj označníky uvoľnili, tak by sa mali dať na cestu (jeden na ostrovček pri vjazde do otoča smer mesto, druhý smer Nozdrkovce a Nový most). Chodníky tam sú, miesto tiež.

Re: Richard Ščepko - prístrešky: okrem toho v Opatovej, nám. je potrebné presunúť aj tento Biskupický a to na nové stanovište smer Nový most, Nozdrkovce. Navrhujem to preto, lebo na zastávke smer centrum (na ostrovčeku pri otoči) nie je dosť miesta. Ak budú zastávky aj prístrešok na ceste, nebude potrebné aby si mesto prenajímalo obratisko.

----------
Z dneška: išiel som obojsmerne linkou 23 (pár spojov o 15. hodine). Vždy do desať cestujúcich. Oproti tomu linka 4 (z/na ktorú som prestupoval), vždy okolo 20 ľudí. Plus, keď som navrhoval prehodenie spojov medzi linkami 5 a 7/17 namietal tu niekto, že Juh II tým príde aj o spojenie do mesta. Tak napríklad dnes toto spojenie po prvých troch zastávkach (L17, smer SAD, 15.32 pod Juhom) využila jedna cestujúca.

Vo štvrtok tiež v podobnom čase spojenie využilo okolo desať ľudí z Juhu smer mesto a spiatočný spoj na Juh okolo 6-7 ľudí. Takže tak. Na 5 som v zime 2015 (cez víkend) o tomto čase narátal okolo 20 ľudí.

----------
A posledná vec, ohľadom hlásenia. Bol som minulú sobotu v Žiline na DOD v DPMŽ a pri tej príležitosti som sa povozil aj linkami MHD ZA. A musím povedať, že minimálne to hlásenie máme oproti nim príšerné. My máme asi 3 rôzne hlasy, rôznu hlasitosť, od 1.8. aj zlú intonáciu pri nových nahrávkach. Oproti tomu v ZA to nahrala rovnaká hlásateľka, ktorá zrejme nahráva aj nové, majú to príjemnou intonáciou a v každom vozidle rovnakou hlasitosťou (nie ako u nás, že v jednom to vrieska a v druhom to nepočujeme).

Takže najlepšie pre nás by asi bolo nahrať celkovo nové nahrávky. Ono je to dobré, aby sa to raz za 5-6 rokov vymenilo.
Reakcia na: milan001 #9677:
Na hokej nechodím, takže prehľad nemám, ale nápad máš super ? . Pošli to mestu, veď večer už musia byť kĺby voľné. Ak bude treba, tak môžu ísť aj dva spolu - po Električnej na Juh. Jeden na Juh I (dajme tomu sólo) a kĺb na Juh II.
chalani, včera parádna atmoška na hokeji, 2500 ľudí síce ešte nie je na TN nič moc, ale keby po hokeji ako za starých čias ide posilák na Juh, nebol by som proti. Linka 8 síce ide každých 30 min, ale tá po hokeji išla natrieskaná a zvyšok radšej šlapal peši... veď ak by vodičovi mesto zaplatilo permanentku, vždy by mohol zobrať busák, kuknúť hokej a potom odviesť 160 ľudí na Juh a bolo by v buse isto vypredané.
áno a áno (prvá i druhá časť tvojho príspevku)
Reakcia na: draxter #9674:
Nie Nitra ale Trenčín by sa mal snažiť o vlastný DP. Ale inak je to tak, že dopravca skáče len tak, ako mesto dovolí.
tak to je riadne šlendriánstvo tie označníky - kokos keď niečo robím, robím to poriadne; či v decembri potom znovu vyšlú dakoho, aby to dal tak ako treba? O hláseniach a pseudokonečných ani nehovorím... je mi z toho na grc! Času bolo habadej a výsledok? Cestujúci je tu zjavne na poslednom mieste! Urobil sa kvalitný CP, ale tým to akosi skončilo, bez záujmu, bez plnenia vlastných povinností, dokonca v hrubom rozpore so zákonom si tu dopravca robí čo chce.
Zdravím,
dnes som išiel párkrát linkou 11 v popoludňajšej špičke a bola výborne vyťažená, vždy okolo 30 - 40 cestujúcich (Juh - AS) a v úseku AS - Kubrica okolo 25 cestujúci. Dokonca v Kubrej do 11 nastupovalo viac ľudí ako do MHD 1 (ktorá bola narozdiel od 11 kĺbová).

Cestou som videl aj linku 17 okolo 15.07 na Legionárskej smer Priemyselný park. V kĺbovom autobuse nebol žiaden cestujúci. Zato v tej 11 nás bolo práve cez 40. Takže, neviem, či sa to 17 podarí zvýšiť z nuly na aspoň 40....

V Kubrej ma zaujal spôsob, ako esteticky SAD aktualizovala označníky. Ako všetci vieme, názvy sa menili v danej oblasti z Kubranská, ... na Kubrá, ... . SAD však názvy neprelepila, ale iba strhla písmená (Kubra)NSKÁ, ... . Takže vzniklo, že medzi slovami Kubrá a pokračovaním názvu (napríklad Dubová) je veľká medzera. Pre ilustráciu pridávam do prílohy aj foto.

Taktiež ma hnevá to, že SAD stále nepresunula označníky na nové zastávky. Ktosi tu spomínal, že dotyčná osoba, ktorá to má na starosti príde z dovolenky (trošku dlhá dovolenka ? ). Na zastávke Istebnícka smer Bratislavská (ktorá sa ešte v máji presúvala) je stále dočasný označník a trvalý aj s aktualizovanými číslami je na zrušenom stanovišti.

Ďalej sa zastávky Cintorínska a Dolný Šianec stále vypisujú po starom. Hlášky Beckovská a K výstavisku majú tak zlú intonáciu, že v autobuse sa ozýva smiech, keď sa to spustí.

A s takýmito vecami by som mohol ešte pokračovať. ? Spisujem si tie pripomienky do wordu, som zvedavý, koľko strán to bude mať na konci. ?
keďže kĺbaky vyšli len od septembra, treba to overiť v nasledujúcich týždňoch, veľa ľudí ešte nemá osvetu ohľadne liniek 7/17. Ale ak to štatistika potvrdí, tak jedno kolečko na L11 by bolo isto možné. Teraz sa hlavne ukazuje, akým problémom je neprevádzkovanie jediného CItelisu 18M #61, lebo na linke 24 by sa isto hodil. Neverím totiž, že mesto nejako radikálne pridá spoje.

PS: presne tak, na linke 7/17 sú aj kĺbové spoje preto, aby voz nešiel naprázdno z/do SAD, takže niektoré spoje bez ohľadu na vyťaženie sú lepším riešením, než prázdna vozba cez pol mesta.

PPS: ukazuje sa, že posilnenie (4, 8, 11, 24) si našlo svojich cestujúcich a je to teda správne riešenie.
Reakcia na: MinoSUN-55 #9670:
Áno, na Pred poľom, Pod Sokolice a kyselku som pozabudol. Bral som hlavne ten prvý úsek, ale máš pravdu. Tankovať nechodia, pretože napríklad spoj o 14.12 je okružný a tie spoje okolo 15. hodiny do priemyselného parku tiež nie sú využívané na tankovanie, nakoľko autobus je počas prestávky práve v priemyselnom parku.

Ja aj pevne verím, že sa 7 a 17 časom rozbehnú. Len časom môže byť za mesiac aj za rok. Pričom 11 je rozbehnutá až moc už teraz ? .
Plno ľudí sa vezie tou L11 až po ulicu Pred Poľom, niektorí až po kyselku. Ten klbák sa tam zíde, hlavne v tých spomínaných časoch a taktiež na poobedné linky 24.
Neviem ako to je s L7/17, ale keď sú kĺbové, vtedy chodia asi tankovať a potom idú napr. smer Juh a aby nešli ako prejazd, tak sú použité na nejakej linke. Neviem, či to tak je, ale ak áno, zdá sa mi to fajn. Ale tiež si myslím, že sa ešte časom môžu rozbehnúť.
Avšak L11 od prerábky CP v tých spomínaných časoch naozaj praská vo švíkoch. Čo je celkom pozitívna zmena, keďže sa zhustili intervaly a je ľudí viac ako keď chodila jedna za hodinu a bola poloprázdna! 😉
Reakcia na: matko kubko #9666:
1. OK. Návrh po zvážení sťahujem ? . Radšej miesto starého smer centrum.
2. Miesto tam je. Viď. príloha.
3. Ja tam v špičke vídavam dosť ľudí. Prvé domy sa už stavajú, a keď tam máme aj tie kasseláky, tak nech je tam aj prístrešok. Aby to bolo poriadne vybavené! Možno zasa dlho nebude možnosť osádzať prístrešky.

Mne pripadá, že problémový je aj prístrešok na Sihoti IV. Autobusy okolo neho chodia na milimeter a strecha je mierne nabúraná.
Reakcia na: kvorka #9665:
Táto vyťaženosť je v úseku Saratovská - Autobusová stanica. Áno, v úseku AS - Kubrica by bol ten kĺb prázdnejší, ale iná možnosť nie je. Ľuďom nemôže byť znížená kvalita prepravy len preto, že 11 má na jednom konci dediny do 1 000 obyvateľov a na druhom konci Juh I (ktorý má cca. 7 tisíc obyvateľov).

Potom by som odporúčal zaviesť spoje 11A v úseku Saratovská - AS a späť.

Bola by to vlastne bývalá linka 17, iba že v lepšom preklade, s pravidelným intervalom a bez letného obmedzenia.

Osobne si však myslím, že aj Kubričania hojne využívajú MHD, a bolo by tam viac ako 15 ľudí v kĺbe.

PS: závery robím po takmer dvoch mesiacoch a na základe jázd aj cez prázdniny aj cez školský rok. Cestoval som rôznymi spojmi a v rôznych časoch.

Vďaka páni. Už som si tie vaše návrhy zosumarizoval. Vychádza mi to na 14-15 prístreškov. Porovnám ich s návrhom EuroAWK, keď ho dostaneme. Ten nápad s údajmi ohľadom nástupov je logický.

Zaujali ma ešte problematické prístrešky aj z pohľadu vodičov. Okrem tej kotolni sú ešte niekde?

Reakcia na: MA MHD #9659:
Zdravim.
K tym pristreskom: mozu byt na kazdej zastavke ale
1. Zilinska - je to hlavne vystupna zastavka
2. Opatova namestie- je tam budova kulturaku ( mozny problem s priestorom )
3. Zablatie nadjazd- skor do buducnosti po vybudovani rodinnych domov. Zatial som mal iba 1 vystup
Vseobecne niektore pristresky su postavene nizsie ako je vyska busu a moze vzniknut skodova udalost ako minuly tyzden na Povazskej - kotolni !!!
po prvom týždni nerobme hneď závery, predsa len linky 7/17 sú nové a možno si ľudia ešte nezvykli, ale keď tak isto sa kĺbak prehodí inde, to je najmenej. Len na linke 11 je otázne, odkiaľ - kam je takáto tlačenka, lebo do Kubrice ho dávať asi tiež efektívne nebude.
Reakcia na: draxter #9663:
Samozrejme, že aj komfort je významný. Práve o komfort pri preprave mi teraz ide.

Pretože mi príde nelogické, že v 11, ako píše aj MinoSUN-55 je hlava na hlave a na 7/17 vezie kĺbový spoj vzduch. Sólo autobus má kapacitu na sedenie okolo 30 cestujúcich (Karosa). Na linke 7/17 som narátal max. 25 cestujúcich - v kĺbovom spoji. Takže všetci si pohodlne sadnú a zostanú aj voľné miesta v sóle.

Takže výsledkom môjho riešenia je, že cestujúcich na linke 11 neodradí nepohodlie, nakoľko v kĺbovom autobuse si viac ľudí sadne a lepšie sa rozložia a zároveň na linkách 7 a 17 nepríde k zníženiu štandardu.

Pripomínam, že optimálny počet cestujúcich v kĺbovom vozidle je aspoň 60 cestujúcich (to je ešte určite v poriadku). Keď na linkách 7 a 17 je ich max. 25, tak je to optimálne na sólo autobus (a rozhodne nie nekomfortné).

Výsledkom teda bude pohodlná preprava pre každého.
B961E má kapacitu ale berme to tak že väčšina chce sedieť, "vypredaná" kapacita je určená len na špičku, dnes sa nikto nebude chcieť tlačiť, potom pôjde autom. Preto kĺbaky by mali na nosných linkách jazdiť aj vtedy, keď nejde spojom zrovna 100 ľudí, ani Ikarusy nejazdili len na takýchto spojoch, ale kapacita bola aj cez víkendy a boli využité.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.