Reakcia na: kvorka #9688:
Práve že, v hodiny, keď išli všetky tri linky (takže 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17 a 19-ta hodina) to bolo ako tak pravidelné a aj v preklade smer mesto. Spoje išli 00, 25, 40 - takže nebiť toho odskoku linky 5 by to bol 20 min. interval. V smere z mesta to bolo už horšie, ale raz za 30 min niečo išlo (lebo dve linky išli spolu a jedna o 30 min, ak si dobre pamätám).
Každopádne, až na 2-3 hodiny sa nestávalo, že by 40 min. nešlo nič.
Linka 5 bývala cez víkendy dobre využívaná (rozhodne viac ako linka 18, a aj viac ako linka 7 a 17). Často totiž potrebujem ísť do mesta aj okolo X:20 a vtedy som práve päťku využíval, tak to poznám.
Pani to myslela zrejme tak, že interval 20/40 aj keď sa pravidelne opakuje tak vlastne nie je pravidelný. Nie je to príliš odborné, čo som teraz napísal, ale keď medzi odchodmi sú rôzne rozostupy, hoci sa pravidelne opakujú, tak ten veľký 40 minútový rozostup sa dá považovať za pravidelne sa opakujúcu dieru.
V prípade ak mesto zvýši financie (tam by bol ale asi potrebný väčší tlak, ako keď ja napíšem jeden mail) tak by som zaviedol možno aj novú linku, ktorá by ale mohla mať potenciál aj v "x".
Linka 9 - Saratovská - Soblahovská - Autobusová stanica - Kubranská, BILLA - Žilinská - Sihoť IV
Napadlo ma to práve teraz. Premávať by mohla v "x" v špičke každých 60 min. (vyčlenené spoje L11) a cez víkend každých 60 min. Je tam využitie podjazdu Pred poľom, na ktorý sa v dennej doprave zabudlo. Naviac, obnovilo by sa expresné spojenie Juhu I cez Soblahovskú. Je ale pravda, že je to aj ďalšie pridanie linky, čo nie je práve žiadúce.
Potom je možnosť zaviesť víkendovú zachádzku liniek 7 a 17 na Juh I (bolo by to zvýšenie km, ale nie až tak drastické). Toto riešenie sa mi páči najviac.
Alebo ak by teda mali zostať nezmenené km, tak prehodenie spojov na L5.
Ako som v úvode písal, čo si ja pamätám, tak jazdila plnšia ako 7 a 17.
Ak by mal ktokoľvek z Vás akékoľvek iné riešenie stavu víkendového Juhu I, tak sem s ním. Za prípadné nápady Vám vopred ďakujem ? .
PS: syko: ďakujem za info ? . To zodpovedá aj mojím údajom. Potom to použijem pri tvorbe podnetu mestu (samozrejme, že v prvom rade navrhnem zvýšenie km, ale pochybujem, že to uspeje). Takže nakoniec sa to asi bude musieť riešiť tým presunom spojov.
Ako som už veľakrát hovoril, po zavedení parkovacej politiky nebude súčasná ponuka určite atraktívna, a tak znovu budú trpieť cestujúci. A samozrejme, keďže možná zmena bude až od 10.12., tak na tieto Dušičky bude potrebné zabezpečiť mimoriadne spoje!
MA MHD
- nechápem, prečo na zastávke Biskupice, cintorín (otoč), bol označník ponechaný v pôvodnom stave? Žiadny autobus tam už nekončí, a tak nie je potrebné nechávať zastávku v obratisku. Keďže sa nám aj označníky uvoľnili, tak by sa mali dať na cestu (jeden na ostrovček pri vjazde do otoča smer mesto, druhý smer Nozdrkovce a Nový most). Chodníky tam sú, miesto tiež.
Re: Richard Ščepko - prístrešky: okrem toho v Opatovej, nám. je potrebné presunúť aj tento Biskupický a to na nové stanovište smer Nový most, Nozdrkovce. Navrhujem to preto, lebo na zastávke smer centrum (na ostrovčeku pri otoči) nie je dosť miesta. Ak budú zastávky aj prístrešok na ceste, nebude potrebné aby si mesto prenajímalo obratisko.
----------
Z dneška: išiel som obojsmerne linkou 23 (pár spojov o 15. hodine). Vždy do desať cestujúcich. Oproti tomu linka 4 (z/na ktorú som prestupoval), vždy okolo 20 ľudí. Plus, keď som navrhoval prehodenie spojov medzi linkami 5 a 7/17 namietal tu niekto, že Juh II tým príde aj o spojenie do mesta. Tak napríklad dnes toto spojenie po prvých troch zastávkach (L17, smer SAD, 15.32 pod Juhom) využila jedna cestujúca.
Vo štvrtok tiež v podobnom čase spojenie využilo okolo desať ľudí z Juhu smer mesto a spiatočný spoj na Juh okolo 6-7 ľudí. Takže tak. Na 5 som v zime 2015 (cez víkend) o tomto čase narátal okolo 20 ľudí.
----------
A posledná vec, ohľadom hlásenia. Bol som minulú sobotu v Žiline na DOD v DPMŽ a pri tej príležitosti som sa povozil aj linkami MHD ZA. A musím povedať, že minimálne to hlásenie máme oproti nim príšerné. My máme asi 3 rôzne hlasy, rôznu hlasitosť, od 1.8. aj zlú intonáciu pri nových nahrávkach. Oproti tomu v ZA to nahrala rovnaká hlásateľka, ktorá zrejme nahráva aj nové, majú to príjemnou intonáciou a v každom vozidle rovnakou hlasitosťou (nie ako u nás, že v jednom to vrieska a v druhom to nepočujeme).
Takže najlepšie pre nás by asi bolo nahrať celkovo nové nahrávky. Ono je to dobré, aby sa to raz za 5-6 rokov vymenilo.