Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MA MHD #9161:
a pridávam:
Sihoť IV - nástupná zastávka vôbec žiadny obrubník, starý ľudia tak majú schod aj do vozidla NP. Výstupná je úplná katastrofa.... detto Saratovská, ZŠ
potom stanica - ale to sa asi robiť teraz nebude
Dlhé Hony: smer centrum platí to čo vyššie
Reakcia na: Richard Ščepko #9160:
to je sila, pretože na zastávkový záliv existuje norma STN, takže ako to niekto mohol vôbec takto nakresliť a zrealizovať? ja žasnem, čoho sa zase dočkáme pri najbližších rekonštrukciách ?
Reakcia na: MA MHD #9159:
súhlasím s tebou, ak by sa mesto pustilo do modernizácie zastávky napr. gymnázium a použili by sa tam tie kasseláky, nebol by som proti (hoci by som sa ako pes hanbil za vedenie mesta, ktoré nevedelo dať pri modernizácii takú drobnú, no podstatnú pripomienku, že nové zastávky už len kasselákom), pretože "tempo" modernizácie zastávok je pomalšie než bol spor o jamu na námestí ?
Reakcia na: matkokubko #9163:
Úplne súhlasím ?
Reakcia na: MA MHD #9161:


Osobne by som dal do poriadku zastavky na Gen.Slobodu razcestie obojstranne. jedna sa o samotne zrovnanie asfaltu ( vyjazdene kolaje )
Na zastavke Vychodna smer mesto je uz roky poskodeny odtok vody, cez ktory prechadzaju busy pri vyjazde.
Legionarska Nemocnica obojsmerne zrovnanie povrchu a oprava odvodov vody.
Ohladne kaselakov uprednostnim jednoznacne Gymnazium. Pri nemocnici je kratky zaliv a tam by sa samotny ucel kaselaku stratil. Jedine pri predlzeni zalivov by boli vhodne hlavne pre starsich ludi z-do nemocnice.
V prvom rade treba riesit samotny povrch zastavky a potom obrubniky.
Pred nedávnom som tu spomínal budovanie BUS-pruhov na Sihoti a na M. R. Štefánika. Chcel som sem pridať samotný článok z MY Trenčianskych novín no vtedy som ho na internete nenašiel. Teraz sa mi to konečne podarilo. Časť týkajúca sa MHD sa nachádza v strede článku:
http://nastrencin.sme.sk/c/20148464/prace-na-prekladke-chynoranskej-trate-uz-bezia-trencin-caka-vyluka.html
+ jeden článok ma zaujal aj v INFO Trenčín. Pridávam danú časť článku:
.... " poslanci podporili i vznik nového jazdného pruhu – zjazdu zo starého mosta a premiestnenie priechodu pre chodcov na Električnej ulici smerom k cestnému mostu, vrátane prispôsobenia semaforov novému stavu."
Nejako ale nechápem, kde to má vzniknúť?
Na viac sa má konečne zmodernizovať svetelná križovatka pri BILLE, mohlo by to zrýchliť MHD ?
Reakcia na: Richard Ščepko #9160:
Záblatie: minulý týždeň som tadiaľ išiel a aj mne pripadali tie zastávky zvláštne. Dokonca som rozmýšľal či to vôbec zastávky budú. Miatlo ma to, že namiesto rovnej nástupnej hrany je tam zaoblená, tak ako spomínate.
Ak by bola istota, že potom budú dodané kasseláky pre Radegast aj Perlu (prípadne gymnázium), tak by mi to nevadilo.
Ak by ale hrozilo, že na nákup ďalších kasselákov by už nezostali peniaze, tak by som tieto radšej použil pri Radegaste rsp. v centre. Aj v danej lokalite Záblatia sa síce plánuje výstavba, ale predsa, narozdiel od centra je tá nová zastávka stále medzi poľami.
Takže závisí to od toho, či mesto dokáže garantovať, že zabezpečí kasseláky aj pre vyššie spomenuté zastávky v meste. Veď aj v napr. Žiline začínali kasseláky robiť od centra mesta.

No, minimálne za cestujúcich rozhodne môžem povedať, že zmeny v stave zastávok potrebné sú:
Skúsim vymenovať zopár najhorších zastávok v meste. Ale väčšinu som už spomínal:
1. Inovecká obojsmerne
2. Inovecká stred, obojsmerne
3. Legionárska smer Sihoť
4. Gymnázium smer Juh
.... ostatný môžu zoznam doplniť ....

?
Reakcia na: MA MHD #9159:
No podľa včerajšej informácie a dnešnej ranne obhliadky sú zástavkové niky do Záblatia nevyhovujúce (zaoblenia pri nástupnej hrane). Budú sa musieť prerábať, čo si bude vyžadovať podľa mojich informácií zásah do obrubníkov. Podľa všetkého by bolo dobré reagovať čo najrýchlejšie. Nateraz to vyzerá tak, že nakúpené kasseláky by mohli byť použité práve tu. Osobne s tým problém nemám, čaká sa na jedného poslanca z MČ Sever (s ním budem volať). Preverujem, či sa nakúpia ďalšie pre Radegast i Perlu. Dodanie tuším trvalo 2-3 týždne od objednávky (ak si dobre spomínam). Pôjdem si ešte pozrieť zástavku pri Perle, keďže tam by pravdepodobne musela prejsť rekonštrukciou celá časť zástavky (čo už je asi investícia, nie bežná údržba).

A úplne súhlasím, že takého podnety by mali prichádzať od vodičov. To som aj očakával. Mne však žiadny neprišiel, email som tu prikladal niekoľko krát. Z toho mi vychádza, že je všetko v najlepšom poriadku. A všetci sme spokojní, netreba ani nič meniť 🙂
Reakcia na: Richard Ščepko #9149:
Zdravím,
čo sa týka zastávok na ulici Inovecká, navrhol som ich preto, lebo z hľadiska povrchu mi pripadajú viac poškodené ako zastávky Legionárska, nemocnica. Rovnako poškodené majú aj chodníky. Tu by asi bolo najlepšie, aby rozhodli vodiči MHD, ktoré treba rekonštruovať skôr. Oni to vedia najlepšie. Avšak ak by boli prostriedky aspoň na jednu zastávku tak by som navrhol asi aj ja to gymnázium. Vzhľadom na poškodenie ale najmä frekvenciu by to mala byť priorita číslo 1.

Teší ma presun stĺpu na zastávke Legionárska (ak teda bude). Pomôže to aj cestujúcim, ktorý už nebudú musieť z autobusov vyskakovať.

Mne sa ten nápad presunu kasselákov páči. Chápem, už to bolo dohodnuté k Radegastu, ale na druhej strane, ak by sa presunuli do centra, myslím že by ich ocenilo viac ľudí ako pri Radegaste (vzhľadom na frekvenciu cestujúcich). Teoreticky by sa nimi mohla vyriešiť zastávka gymnázium. Teraz mi ide len o ich čo najlepšie využitie, pretože nevieme, kedy budú k dispozícií ďalšie. Čo na to poviete? Osobne si myslím, že by to až tak nevadilo.

PS: v meste už sú takmer všade namaľované pásy. No zastávky zatiaľ nič. Nevie niekto kedy, alebo či vôbec sa to teda bude robiť? ?
Podľa toho ako som to pochopil, tak by sa malo jednať už o takmer finálnu verziu. Aj ja som veľmi zvedavý. A okrem samotného CP ma zaujíma aj dátum, kedy sa definitívne rozlúčime so starými linkami MHD . ?
Reakcia na: MA MHD #9155:
budeme príjemne prekvapení ?
Reakcia na: MA MHD #9155:
To som zvedavý, ako sa im to podarilo. Predpokladám, že teraz to bude už aj s viac-menej finálnymi časmi.
Zdravím,
podľa aktuálnych informácií od mesta Trenčín by mal byť grafikon optimalizácie MHD (mestský) so zapracovanými pripomienkami občanov zverejnený už tento pondelok (23.5.). ?
Reakcia na: Richard Ščepko #9152:
? a kto vravi ze si sam?...dockaj casu...
V cestovnom poriadku dopravcu linka 24 odchádza z aut.st. do Laugarícia x9:27, imhd má však písané x9:24; posun sa týka všetkých nasledujúcich zastávok daného spoja. Dá sa to opraviť?
Reakcia na: LUK #9151:
Takmer denne som chodieval ako student cez zástavku Klusáčková v Brne (https://www.google.sk/search?q=Klusackova+brno&client=ms-opera-mobile&site=webhp&prmd=minv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjOtfKfu-TMAhVHvxQKHfo5BUoQ_AUICCgC&biw=960&bih=600#imgrc=SdlgPm059YewWM:). Plní presne svoju funkciu. Odvtedy už samozrejme pribudli ďalšie... Brno je v mnohom inšpirujúce, ale trend udávajú ešte iné metropoly (napr. Viedeň, Štokholm...).

V Trenčíne mi chýba komunita ľudí, zaoberajúca sa MHD a jej skvalitňovaním. Nemám sa často o koho oprieť/spolupracovať. Chýba mi ešte väčšie využitie potenciálu iMHD TN. Ja ten "boj" sám nevyhrám...?
Reakcia na: Richard Ščepko #9149:
"Neumožňujú ani obiehať autám pri stojacom autobuse/trolejbuse."
Toto už pochopili a aj početne aplikujú aj v Brne, to len na Slovači sa furt musí VHD uhýbať autičkárom...
Reakcia na: bolkop #9138:
Toto som fakt nepostrehol.

Keď som bol v tejto lokalite naposledy, cesta ešte nestála. To je presne to, čo som písal. Neexistuje žiadny záväzný manuál pre úradníkov (a aj projektantov), ako majú nové, či rekonštruované zástavky vyzerať. čo majú obsahovať, čo nemajú, typ dlažby, obrubníka, prístrešku (v spojitosti s umiestnením reklamy) a pod..
Osobne si myslím, že kasselák by sa mal používať všade (ak to je technicky možné). Na každej jednej by sme mali dať možnosť zastaviť bezproblémov vozidlo tak, aby sa ľahšie nastupovalo starším ľuďom, mamičkám s kočíkom i deťom.
Ak sa nemýlim, do Malých stavieb vstupuje aj mesto. Toto je otázka na zodpovedných, ktorí to schvaľovali. Prípadne otázka na poslancov za danú mestskú časť. Prípadne aj na komisiu pre modernizáciu žel. trate (ktorej som členom). Takže určite sa na to budem pýtať. Len ja som tie už schválené projekty nevidel. Každopádne sa budem na to pýtať.

BTW: Stĺp VO na zástavke Legionárska má byť posunutý v máji. Tak som zvedavý.
Reakcia na: MA MHD #9132:
Vďaka za reakciu (dlhšie som tu nebol, preto až teraz reakcia).

Skúsim v bodoch to napísať. Ak by bolo treba dovysvetliť/doplniť, napíšte:

1. Chcel som a aj som to požadoval (ešte minulý rok pri bývalých investičákoch - z ktorých tam dnes už našťastie nie je nikto). Tak ako som chcel doplniť kasselák, tak som chcel doplniť aj aktívne prvky bezpečnosti s detekciou pohyvu (napríklad: http://www.viapro.sk/produkty/bezpecne-priechody-pre-chodcov/vystrazne-led-prvky-vialedflash alebo https://www.youtube.com/watch?v=QI4ybQ_bSLg). LED prvky by mali byť dosadené ešte tento rok, kasselák fakt neviem.

2. Nebol som tam asi 2 týždne, ale predpokladám, že kasseláky nie sú dodnes osadené ani pri Radegaste. Pritom ich má mesto fyzicky uložené v areály MHSL. Padla myšlienka, aby sa použili niekde inde (napr. na Legionárske), čo som odmietol.
Je to síce v inej mestskej časti, kde podľa niektorých nezbieram "politické body", no mne ide o princíp. A zároveň dúfam, že niekto na zodpovednom útvare si tieto veci konečne uvedomí. Nechcem zástavky pri Radegaste jednoducho odbiť s tým, že ok, tak nabudúce.

3. Áno, mohol som tie pri Radegaste "obetovať" a mohli byť osadené pri Legionárskej. Ono je to trochu komplikovanejšie. Na Útvare dopravy ani nebolo veľmi s kým (zodpovedným) komunikovať. Teraz bol prijatý nový človek na pozíciu vedúceho, čo mi dáva istú nadej na zmenu. Čas ukáže.

4. Priznám sa, že začínam byť trochu bezradný. Od kompetentných dostanete uistenie, že sa bude nejaká vec realizovať (narážam na Radegast), nedeje sa nič (rok 2015). Potom sa na to pýtam opäť (začiatok roka 2016), opäť prísľub a dodnes nič. Na jednej strane chcú, aby sa vymenili "potichu", lebo si uvedomujú svoj podiel viny, na druhej strane to zostáva bez povšimnutia.

5. Zástavky na Inoveckej sú problém. Priznám sa, že ma viac trápia (okrem tej pri gymnáziu) tie pri nemocnici. Sú tam dve polozapustené niky, teda také nijaké. Osobne by som preferoval, aby sa zrušili, rozšírili sa chodníky v priestore zástavok a vozidlá tak ako na Inoveckej. Myslím si, že by to bolo aj v duchu preferencie MHD pred IAD. Pár príkladov zo Salzburgu a Viedne spred cca 3 týždňov. Tam šli ešte ďalej. Neumožňujú ani obiehať autám pri stojacom autobuse/trolejbuse. Tým sú chránení najzraniteľnejší účastníci cestnej premávky - chodci. V Trenčíne však uvažujú presne opačne (viď. projekt 2. etapy cyklo trasy, kde na Soblahovskej navrhujú zástavkové niky).


a ja navrhujem okrem tu už navrhnutého linkového vedenia a CP aj zmenu tarify:

a) nástup všetkými dverami
b) predaj lístkov MHD v automatoch ale aj v novinových stánkoch
c) prestupné lístky na 60 min

Ceny ale nezvyšovať, a ak už, tak len v hotovosti.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement