Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mathre #11504:
Predstavte si, ze dokonca keby zhorela RTO-cka, nedali by sme vyrobit repliku RTO-cky. Sam viete, ze tato otazka je "pritiahnuta za vlasy" u typov, ktore sa uz nevyrabaju.

Co by sme urobili? To iste, co aj teraz. Ponukli by sme 4 varianty - jedna varianta opravit vozidlo, druha s ojazdenym vozidlom, tretia LE City a stvrta Urbanway. Mesto si moze ako aj teraz vybrat jednu z nich, dokonca moze ako mohlo urobit aj teraz, vybrat uplne iny typ vozidla od elektrobusu po hybrid.

Nasou prioritou nie je niekoho nasilu presviedcat o niektorej variante pri jedinom kuse autobusu. Nasou prioritou je zabezpecit aspon jednoduchu najnutnejsiu obnovu 16 novych vozidiel, aby sa do r. 2022 vozidlovy park MHD v Trencine uplne "nerozsypal". A je nam skutocne jedno, ktory novy typ to bude, ktory si mesto podla potrieb a svojich financnych moznosti vyberie.

SADka urcite nema zakladnu cennikovu cenu vyrobcu - s jedinou podmienkou: Naplanujete dostatocny pocet v dostatocnom predstihu - ako to bolo u primestskych autobusov 150 kusov na 5 rokov dopredu. Pocet 1 kus navyse mimo planu "strcit" vyrobnemu podniku uz do uzavreteho vyrobneho harmonogramu toto nesplna. Dokonca sme radi tej normalnej cene pri nasich specifikaciach, lebo uz som v predchadzajucom zamestnani zazil, ze mi bolo v mnou zelanom neplanovanom termine ponuknute neodobrate vozidlo povodne vyrabaneho podla uplne inej specifikacie pre uplne ineho zakaznika, ktory od objednavky na poslednu chvilu "uskocil".

Ako priklad vam odporucim skusit si ist do konfekcneho obchodu vybrat a kupit oblek vyrobeny v beznom planovacom roku odevneho producenta - alebo uprosit nejakeho krajcira, aby vam ho usil na mieru do 2 tyzdnov. Cena urcite nebude rovnaka. A podobnych prikladov by sa naslo urcite viac.
Reakcia na: JurajZaTn #11503:
Pán Popluhár, keď dovolíte, opýtam sa aj ja niečo.

V odpovedi pánovi Ščepkovi ste písali, že vzhľadom na to, že zhorel LE autobus, tak SAD Trenčín predkladá logicky návrh na zakúpenie takého istého typu vozidla.

Ja sa Vás teda pýtam: Keby SAD Trenčín zhorela vysokopodlažná B952, to by ste potom tiež logicky požiadal Iveco, aby pre SAD Trenčín vyrobilo ešte jednu a predložili by ste to ako SADka ako návrh pre mesto?

Logika mi hovorí jedno. V krajskom meste v 21.storočí sa majú kupovať výhradne nízkopodlažné vozidlá a nie koncepčne nevhodné LE autobusy, ktoré boli nevhodné do MHD už v čase nákupu prvých Crosswayov.

Ak mi idete namietať cenu, tak Vám odpoviem nasledovne. SAD Trenčín s jej vozovým parkom určite nemá základnú cenníkovú cenu výrobcu aj keď obstaráva momentálne len jedno vozidlo. Keď si spočítame počet vozidiel pre MHD Trenčín a počet vozidiel PAL pre SAD Trenčín a Žilina, dostaneme sa na niekoľko stoviek predpokladám. Takže je potom možno aj o šikovnosti manažérov spoločnosti vyjednať v takto závažnom prípade ako je zhorenie vozidla od dodávateľa nejakú špeciálnu cenovú politiku pre obstaranie náhrady a vtedy by ste vedeli pokojne kúpiť aj ten spomínaný Urbanway napríklad.

Bol by som rád, keby ste mi na toto odpovedali, keď už ste sa tu objavili, nakoľko som sa Vám chystal zaslať mail s takýmto znením.

Za prípadnu skorú odpoveď Vám vopred ďakujem.
Reakcia na: Jacob #11502:
To je OK, to sa stava. Draxterovi patri vdaka, ze operativne informoval o ich nasadeni.
Len ja na rozdiel od inych vzdy musim mysliet na to, aby som informacie daval z oficialnych zdrojov, aby o spravnych cislach mali info ludia nielen z TN, ale aj Senice ci Humenneho. Zivot ma tak vycvicil pri diplomovkach, tlacovych spravach atd. ?
Reakcia na: JurajZaTn #11497:
Vychádzal som s tohto príspevku: https://imhd.sk/tn/doc/sk/17011/Nove-vozidla-na-PAL
Nevedel som o tejto tlačovej správe, a až teraz mi došlo po znovu prečítaní tohto príspevku na imhd.sk, že dva NP autobusy pre PAL sú pre Trenčín, ostatné typujem, že jazdia mimo Trenčína.
Pre S499.1023:

Igor, ako priklad ti uvadzam nepolozenu otazku, ktoru nielenze nikto nepolozil, ale ani nikto nevysvetlil napriek tomu, ze o nej diskutuje vela prispievatelov iMHD a vysvetlit by ju mohli ludia, ktori sa tohoto pre Trencin "umrtvovacieho" procesu zucastnili a aj v nom hlasovali.

-------------------------------------
dragster #11447 pise:

"Obnova by mala byť systematická: každý rok 2-3 vozy a nie ako teraz, že sa kúpilo 5-6-5 vozov a potom 6 rokov nič, to je amaterizmus, lebo zase sa tie vozy budú vyraďovať približne naraz a zase bude treba skokovo obnovovať vozový park.

Takže jednoznačne miesto 952 postupne komplet NP vozy, pričom ideálne by to bolo takto:
- každý rok 2 nové sólo vozidlá
- každý druhý rok ešte jedno sólo vozidlo
- každý tretí rok jedno kĺbové vozidlo

Pri počte 41 vozov (stačilo by 40, ako po zmene CP v roku 2016, keby sa to potom zase nenechalo "samospádom" a to ušetrené vozidlo je zase nazad), by to znamenalo, že za 12 rokov je obnovených 80% vozového parku."

(Tu musim napisat, ze presne tento nazor mali a maju aj ludia zo SAD TN. Orientacne to vychadza priemerne rocne 4 nove autobusy az do r. 2022. Na rokovani jednej komisie, ktorej sa pravidelne zucastnuje aj tunajsi miestny prispievatel sme za SAD dna 19.1.2017 predlozili niekolko modelov kalkulacie systematickej obnovy vozidiel.)
------------------------------------
Richard Scepko, #11418

K téme zhoreného Crossway:

"Touto cestou si Vás dovoľujeme informovať o plánovanom uzatvorení dodatku č. 17 k Zmluve o spolupráci pri zabezpečovaní dopravy a o výkone vo verejnom záujme v mestskej autobusovej doprave na území mesta Trenčín a v súvisiacich oblastiach (ďalej len „Zmluva“) uzatvorenej so spoločnosťou Slovenská autobusová doprava Trenčín, akciová spoločnosť (ďalej len „Dopravca“).

Uzatvorenie tohto dodatku je výsledkom postupu podľa ustanovenia časti B čl. VI bod 8 Zmluvy (doplnené dodatkom č. 12 schváleným MSZ dňa 10.05.2017), podľa ktorého v prípade, ak predpokladaná cena strednodobej opravy presiahne 20.000,- € má mesto možnosť požadovať od Dopravcu do 15 dní odo dňa oznámenia ceny opravy predloženie iných alternatívnych možností riešenia tejto situácie, najmä kúpa nového autobusu, kúpa ojazdeného autobusu, operatívny leasing a pod. a k takto predloženým alternatívnym riešeniam je povinné vyjadriť sa a zvoliť spôsob riešenia do 15 pracovných dní."

(Tu sa pise iba o obnove v super-vynimocnych pripadoch - ak dojde k poziaru vozidla, havarii s totalnou skodou alebo k nehospodarnej oprave nad 20tis. €.)
-------------------------------------
Cely text je verejne dostupny tu:
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/04/bod-10_Dodatok-%C4%8D.-12-SAD.pdf

Nechyba nieco? Nieco velmi dolezite? Nechyba systematicka obnova vozidiel ako ju popisuje draxter? Preco neexistuje? Lebo existuju ludia, ktori sa na tej komisii 19.1.2017 zucastnili a zatial nam nepovedali, co sa tam vtedy udialo a ako vtedy hlasovali... Ja som na tej komisii osobne bol a viem. No mne neprislucha informovat verejnost o vysledkoch, no oficialne verejne dostupne materialy chvalabohu existuju na webe.

Tu je zapis z prvej casti:
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/03/z%C3%A1pisnica-fmk__19012017.pdf

A tu vysledny text vratane jednomyselneho hlasovania.
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/03/z%C3%A1pisnica-fmk__z9.2.2017.pdf

Zaver: systematicka obnova vozidiel ....., lebo 2022. Takze tak, Igor. Nie SADka...
Reakcia na: S499.1023 #11220:
Igor, ked som tu diplomku vypisoval, vobec nebolo mojim cielom to "zajtra" kupovat. Cielov som mal viacero:

- Orientacne vytipovat niektory zo sucasne vyrabanych elektrobusov a jeho zatial teoreticke dopravno-technicke parametre v podmienkach Trencina. Teda ak napriklad vieme denny dojazd na jedno nabitie na rovine v kilometroch, prepocitat to na realny pocet spojov v miestnych polokopcovitych podmienkach Trencina.

- Kedze mi je luto chatrajuceho lesoparku Brezina, zaslej slavy hotela a aktivit Trencanov, linka elektrobusom mala preskumat mozne spojenie sidliska JUH so zeleznicnou stanicou cez lesopark. Nie ako (zatial predcasnu) nahradu l.c. 1 alebo 22, ale ako moznost dostat sa Trencanom a navstevnikov mesta do lesoparku ekologicky a z oboch stran. Taktiez popisat miestny stav komunikacii v lesoparku a predpokladany rozsah ich uprav na prevadzku elektrobusu.

Vysledkom je zaujimava praca s troma navrhmi linky.

Zdroj: HLAVATY, Patrik: ANALÝZA SÚČASNÉHO STAVU ZABEZPEČENIA OBSLUHY SÍDLISKA JUH S AUTOBUSOVOU STANICOU V MESTE TRENČÍN A NÁVRH ZABEZPEČENIA OBSLUHY SÍDLISKA JUH CEZ LESOPARK BREZINA ELEKTROBUSOM, Diplomová práca, ZU KCMD 2018


Reakcia na: Richard Ščepko #11208:
Pan poslanec, uvedene fotky som urobil osobne (vid EXIF) a na druhy den ich poslal adresatom (vid scan emailu). Mate pravdu, nedal som na ne zakaz zverejnenia (naco aj, nech ludia vedia, co sa stalo), ale to nevylucuje pri ich zverejneni sa drzat autorskeho zakona. Som za obojstranne korektne vztahy.
Reakcia na: S499.1023 #11485:
Igor, pred rokom som ti tu napisal:

"Igor, nechapem tu na fore tvoje dlhodobe urazlive poznamky. Pozname sa cele roky a ja som sa nikdy k Tebe nechoval takymto tonom. Nie vzdy sme sa zhodli na uplne vsetkych dopravnych rieseniach, ale vzdy sme vychadzali slusne a korektne. Nie som PhD a nemam akykolvek dovod vytvarat si nove nicky.

Vacsina toho, s cim sa do mna navazas, sa nezaklada na pravde. A to malo, co sa zaklada, mi zas neumoznuje sa verejne obhajit, bud preto, ze sa nepatri vynasat internu komunikaciu s objednavatelom dopravy, alebo preto, ze verejne vystupy v nasej spolocnosti zabezpecuje vyhradne hovorkyna.

Ak mas so mnou nejaky problem, staci napisat alebo zavolat, kontakty na mna mas. Viem Ti vela vysvetlit, co su vyslovene hoaxy zamerne alebo z neznalosti, alebo preco sa nejake veci maju tak ako sa maju, ale nedaju sa verejne komunikovat. (Ako napriklad info o vysokej rozpracovanosti pripravy Trencianskej integrovanej dopravy atd.)"

Pred 20 a viac rokmi si bol uvazlivejsi. Kym si sa k niecomu vyjadril, vzdy si sa bavil v odbornej rovine a vzdy si si vypocul aj druhu stranu. Druhej strany sa nic neopytas - a ked ti na nepolozenu otazku neodpoviem, volas to mlcanim a ignoraciou. Dnes nazor druhej strany uz nepotrebujes. Mas iba svoju pravdu. Skoda ta, taky si bol kedysi dobry chlap do odbornej diskusie...

Reakcia na: Jacob #11203:
1/ Zbytocne spochybnujuce "Bohvie co". Nie su to ziadne tajne veci, staci si namiesto spochybnovania najst vyrocnu spravu, ktora je verejne na internete pristupna, len treba trochu "poguglovat".

2/ Prednedavnom sa nekupili pre primestsku dopravu LE dva, ale 8. Tato informacia je tiez verejne pristupna, tiez staci trochu "poguglovat".
https://www.tsk.sk/aktualne-spravy/tlacove-spravy/2017/v-primestskej-autobusovej-doprave-v-trencianskom-kraji-prvykrat-jazdia-nizkopodlazne-autobusy.html?page_id=445017
Reakcia na: S499.1023 #11486:
Ten email som mal hlavne napísať podrobnejšie, aj keď bol určený skôr Útvaru mobility a poslancom. A s práve so spomínaným útvarom som sa bavil na túto tému niekoľko krát. Necítim sa byť odborníkom, ale ako úplná "lama" tiež celkom nie. Ani pri spomínanom Crosswayi. Ešte pred pár mesiacmi som pracoval pre spoločnosť Technodat, kde kolegovia z inžinieringu z Trenčín aj zo Zlína pracujú dlhé roky pre Iveco BUS (CNH Industrial) vo Vysokom Mýte. Aj vďaka tomu som si mnohé veci vedel overiť priamo v závode (viac tu písať nebudem). Minulý rok som absolvoval aj prehliadku závodu, čo pán riaditeľ vie. Len pre ilustráciu, prikladám (marketingové) video môjho bývalého zamestnávateľa, kde sa v čas 2:30 spomína práve vývoj konkrétnych rád autobusov.
https://www.youtube.com/watch?v=MKP_UIrWOwI

...mne to však zapadá do fungovania SAD TN - Mesto Trenčín. Každopádne poučenie aj pre mňa 🙂
Reakcia na: Viko #11490:
O tej jednotnej téme PIDu by som moc nehovoril, lebo mám pocit, že tu v Prahe je to tiež banánová republika.

Arriva tá jazdí asi s 20 druhmi náterov vozidiel, teraz si zasa zaumienili že všetky nové vozy dajú do tej tirkisovomodrej farby s novým logom ale PIDácke autobusy budú v schéme biela-modrá-červená. Ostatný dopravcovia sa ako tak snažia a DP? Ten to má celé na saláme, obstarali z výberka nové NB18 a NB12 a v akých lakovaniach chodia? Predsa v štandarde DP a nie ROPIDU. Takže môže sa ROPID snažiť ako chce a vyhlasovať nové štandardy vozidiel, minimálne Arriva a DP do toho zapadať nikdy nebudú. Respektíve Arriva možno za 10 rokov keď obmení celý vozový park pre PID linky.
Reakcia na: draxter #11492:
Amen. Okrem toho robíme menej spojov s 41 vozmi ako sme robili onehda s 39, tak načo aj. Celé zle toto tu...
Reakcia na: S499.1023 #11485:
Tak nech sa nekúpi nič! Jedna B961 hnije v sade,lebo spraviť piaty kĺbový turnus sa sadke "nepodarilo" už 8 rokov,napriek taraniu hovorkyne o ich nasadení... Naviac,voz čo sme ušetrili od 8/2016 znova je treba - nech sa priekopu vzoraky a NETREBA nový voz (najmä keď máme úžasné GO Karosy).
Reakcia na: Viko #11490:
Hej, prúžky a takto opakujúce sa dookola veci je blbosť, je to gýčové moc. Keď si zoberieme napríklad SAD Prievidziu tá má svoje logo na každom autobuse a je to jednoduché a jednoducho podľa toho spoznáš autobus, čo pri MHD ako som písal neplatí ani pri prímestskej doprave. Ale o peniazoch to celé nebude keďže SAD Prievidza je menší podnik a majú na to zároveň sú na tom s prímestskou dopravou veľmi dobre a peniaze u SAD TN určite by neboli problém len to je o tom záujme.
Reakcia na: Jacob #11483:
Podľa mňa, keby to nebolo na červenej ale na dákom zladenom odtieni, bolo by to v pohode.

Hlavne si však treba vedieť povedať, čo je cieľom grafického stvárnenia. Zviditeľniť dopravcu? Zviditeľniť MHD? Zviditeľniť mesto? Vo svete sa používajú všetky tri prístupy (náhmatkovo valónske MHD vo farbách dopravcu TEC, celý PID v jednotnej schéme, či pôvodne plánovaný celý DPB v mestskej grafike...). Z doterajšieho správania SADky je jasné, že o nejakú sebapropagáciu záujem nemajú, takže mestský polep by bol vhodným riešením podľa mňa. Podľa mňa je to účelnejšie, než vymýšľať nejaké prúžky apod.
Reakcia na: PtrkHrnk #11488:
Čo na tom nechápeš? Predné a stredné dvere sa otvárajú dovnútra, ale zadné kde sú vlastne schodíky hore tak tie sa otvárajú von a SAD-ka asi chce aby sa aj tie otvárali dovnútra a nie von.
Takto to ja chápem, či hovorím pravdu to neviem, zároveň či je možné vôbec tie zadné dvere aby sa otvárali dovnútra keďže ako by to bolo robené keď už teraz Crossway má hrozne úzko spravené tie zadné dvere oproti stredným a predným.
Reakcia na: Richard Ščepko #11471:
Čo je to s tými zadnými dverami?! "zadné dvere dvojkrídlové otvárané dovnútra 800 mm doplniť" Rozumie tomu niekto? Veď v tom produktovom liste sa píše "Zadní dveře 800 mm, 1 nebo 2křídlé, otevírané ven"!
Reakcia na: S499.1023 #11486:
Rozhodne správny názor. Určite by som to nenechal tak a urobil vietor. Samozrejme, pokiaľ to ide.
Reakcia na: Richard Ščepko #11477:
Musím ale uznať, že si Ťa vychutnal čiastočne oprávnene, pretože si to mal konzultovať s odborníkmi. Crossway skutočne nie je starší typ, vhodné porovnanie z oblasti osobných automobilov je, že ste žiadali nákup Octavie a Ing. Popluhár sa rozhodol, že vám stačí Rapid. Alebo ste žiadali Renault Mègane a Ing. Popluhár sa rozhodol, že vám kúpi Daciu Logan.
Ak bolo uznesenie, že sa má kúpiť Urbanway, odpovedal by som ako město pánu generálnemu, že komentáre si má nechať pre spojích podriadených a má odpovedať na otázku, prečo kupuje Crossway, keď mal kúpiť Urbanway.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.