Podobne zrušili bez náhrady na vyše mesiac aj zastávku Braneckého pre Zámostie, keď ju rekonštruovali, proste zrušili a bez náhrady, nikto sa nestaral o občanov... Takto sa pristupuje v TN k MHD v posledných 2-3 rokoch a potom sa všetci len čudujú, že v MHD je menej a menej ľudí ?
Zámostie, proste zrušili a bez náhrady, nikto sa nestaral o občanov... Takto sa pristupuje v TN k MHD v posledných 2-3 rokoch a potom sa všetci len čudujú, že v MHD je menej a menej ľudí ?
To nechápem že ako chcú (aj keď len dočasne) zrušiť MHD po Električnej. Veď dosť že zrušili L10 a obmedzili všetky linky do Biskupíc. Neviem si predstaviť že a prečo o tom tak rozhodol keď je tam sídlisko rodinných domov a pomerne veľká stavená činnosť. Aj keď stojí prímestská doprava , ale ľudia sú na 21 dlho zvyknutý , veď to kôli kruháču môžeme obmedziť aj 1 alebo 8 nie? Takisto nechápem kto prišiel na trasu cez dlhé hony. Po takýchto obmedzeniach povedia zas že je MHD v krajskom meste nerentabilná a obmedzia ju. Keď má SAD vysoké ceny nech po skončení zmluvy vyberú iného dopravcu. Ale prečo dávať peniaze dopravcovi na úkor spokojnosti cestujúcej verejnosti...
veru, možno ? Ale na relevantné pripomienky je ešte času dosť, tak snáď kapacity stavebného úradu ako pán Forgáč vezmú rozum do hrsti rovnako, ako pri kasselskom obrubníku na Legionárskej.?
no to snáď nie, ale ktovie. Tá odpoveď v draxterovom prípsevku mi pripadá, že nebodaj dopravca bude rozhodovať aké busy treba verejnej doprave? A o kĺbakoch na MHD ani slovka, hoci aj keby sa nekúpil už žiadny, súčasné budú určite ešte 8-10 rokov jazdiť. Mňa slová niektorých odborníkov fakt zaskakujú, pán Hartmann sa ani nepokúsil pripustiť, že kĺbak je bežné vozidlo a nezmyselne argumentuje cez STN, ktoré sú záväzné iba vtedy, ak na ne odkazuje zákon. Jednoducho, my ľudia čo do dopravy vidíme, nie sme takí poplatní len samotnej objednávke, ako on, ale aj realite. Nepoviem, keby sa niekto pýtal na poschodové autobusy ? Toto beriem ako VEĽMI vážny nedostatok novej stanice.
K tomu terminálu som si to myslel už dávno. Investor bude brať ohľad len na svojho dopravcu a hlavne na oc. To že to mala byť autobusová stanica už pôjde bokom. Rovnako sa zhorší aj kvalita prestupu medzi ŽST a AS. Ale hlavne že máme obchoďák a parkovisko (toto je podpora hromadnej dopravy?)?
asi nie, hoci je to divné, veď len na MHD TN majú 5 kĺbakov. Tie budú kde stávať potom? A pri riadnom CP MHD nemožno hovoriť o "náhodnom" príchode dlhšieho vozidla. Zase logika veci, keď odborník postupuje len podľa investora a nie podľa skutočného stavu. A aké vozy budú na MHD je a bude vždy vecou mesta. A hoci súčasný CP si pýta zmeny, bez kĺbakov to TN nezvládne asi nikdy. Aj keby napokon ostali len linky 1+5+8+24 ?
toto je dobré, náš kolega dobre zotrel dopravného projektanta k jeho odpovedi na jeden dotaz, hoci sa to vysvetlilo, asi nemal kompletné informácie, pretože SAD TN má 5 ks pojazdných 18m autobusov MHD a z PD už do TN na PAL linke zavítalo aj 15m vozidlo:
Prečo v odpovediach na otázky ohľadne projektu terminál p. R. Hartmann zavádza? Uvádza, že dopravcovia majú na prímestskú dopravu najdlhšie 12m vozidlá a dlhšie vozidlá nepoužívajú. Ak tým mysel SAD Trenčín, tak má po vyradení Ikarusov pravdu, ale keďže nekonkretizuje dopravcov, tak by si mohol overiť, že napríklad SAD Prievidza bežne používa 15m Irisbusy Arway a SAD Nitra aj kĺbové 18 metrové autobusy. A ktovie či aj SAD Trenčín sa nevráti k dlhším vozidlám (na MHD 18 metrové vozidlá má). Odkiaľ teda berie istotu "extrémneho názoru" na 15m autobusy? Aké má tento pán vzdelanie? Je to pre mňa zarážajúca odpoveď!!!
Odpoveď:
Róbert Hartmann, autorizovaný dopravný projektant:
Áno, myslel som SAD Trenčín. Autobusovú stanicu bude spravovať a mať v majetku SAD Trenčín a pokiaľ viem, tak aj prímestskú dopravu prevádzkuje SAD Trenčín. Pokiaľ by som projektoval autobusovú stanicu v Nitre alebo napr. v Buenos Aires, budem sa riadiť požiadavkami tamojšieho dopravcu. Ak by sa chcel dopravca, t.j. SAD Trenčín, vrátiť k 18 metrovým, prípadne aj dlhším autobusom na PAL v zmysle nariadenia vlády 349/2009, určite by to dal do požiadaviek na vybavenie stavby. Pre mňa sú záväzné len zadania investora, ktorým je spoločnosť SIRS, vlastník SAD Trenčín, STN 73 6075 a ďalšie normy, vyhlášky a zákony. Istotu teda beriem priamo od vedenia SAD Trenčín.
Autobusová stanica je naprojektovaná takým spôsobom, aby sa tu v prípade ojedinelej potreby dalo prejsť a pristaviť i dlhšie vozidlo - a to v zmysle už spomínaného nariadenia vlády. Prejazd, otáčanie a odstavovanie vozidiel bol nasimulovaný programom od spoločnosti FGSV (FORSCHUNGSGESELLSCHAFT FÜR STRASSEN-UND VERKEHRSWESEN - obdoba nášho VÚD) podľa katalógu NR.287 z roku 2001. Program zodpovedá európskej smernici 96/53/ES, z ktorej vychádza už spomínané nariadenie vlády.
Vzdelanie mám vysokoškolské (2. stupňa) na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity + mám štátnu autorizačnú skúšku pre dopravné stavby.
A čo v ňom mali? ?
Ja som raz v BA išiel 201tkou smer čiližská a tuším ako je trhovisko nastúpili cigáni s kočárom, a o chvílku cítim smrad neuveriteľný, a pozriem do kočára a tam mali nejaký bordel.... no fuj, myslel som že umrem z toho smradu, ani presun na opačný koniec trolejbusu moc nepomohol ?
? Vcera stojim na Hasickej,cakam do odchodu,predo mnou Crossway l.c.24 smer Laugaricio,a zrazu mi skoro oci vypadli...5 romsky spoluobcania nalozili dnu kocik pre dvojicky poslednymi uzuckymi dvermi? ,to by sa nam obycajnym cestujucim veru nepodarilo...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.