Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: irizar #8255:
veru, možno ? Ale na relevantné pripomienky je ešte času dosť, tak snáď kapacity stavebného úradu ako pán Forgáč vezmú rozum do hrsti rovnako, ako pri kasselskom obrubníku na Legionárskej.?
Reply on: kvorka #8253:
Super, to bude niečo ako autobusová stanica vo Svite alebo v Bytči. Aj tam má niekedy aj štandardný dvanásťmeter problém vytočiť.
Reply on: MA MHD #8252:
no to snáď nie, ale ktovie. Tá odpoveď v draxterovom prípsevku mi pripadá, že nebodaj dopravca bude rozhodovať aké busy treba verejnej doprave? A o kĺbakoch na MHD ani slovka, hoci aj keby sa nekúpil už žiadny, súčasné budú určite ešte 8-10 rokov jazdiť. Mňa slová niektorých odborníkov fakt zaskakujú, pán Hartmann sa ani nepokúsil pripustiť, že kĺbak je bežné vozidlo a nezmyselne argumentuje cez STN, ktoré sú záväzné iba vtedy, ak na ne odkazuje zákon. Jednoducho, my ľudia čo do dopravy vidíme, nie sme takí poplatní len samotnej objednávke, ako on, ale aj realite. Nepoviem, keby sa niekto pýtal na poschodové autobusy ? Toto beriem ako VEĽMI vážny nedostatok novej stanice.
K tomu terminálu som si to myslel už dávno. Investor bude brať ohľad len na svojho dopravcu a hlavne na oc. To že to mala byť autobusová stanica už pôjde bokom. Rovnako sa zhorší aj kvalita prestupu medzi ŽST a AS. Ale hlavne že máme obchoďák a parkovisko (toto je podpora hromadnej dopravy?)?
Reply on: Valec #8249:
asi nie, hoci je to divné, veď len na MHD TN majú 5 kĺbakov. Tie budú kde stávať potom? A pri riadnom CP MHD nemožno hovoriť o "náhodnom" príchode dlhšieho vozidla. Zase logika veci, keď odborník postupuje len podľa investora a nie podľa skutočného stavu. A aké vozy budú na MHD je a bude vždy vecou mesta. A hoci súčasný CP si pýta zmeny, bez kĺbakov to TN nezvládne asi nikdy. Aj keby napokon ostali len linky 1+5+8+24 ?
Reply on: kvorka #8248:
Čiže, ani SAD Trenčín nepočíta s tým, že by k nim na AS mohol zavítať aj nejaký iný dopravca s dlhším ako 12 metrovým vozidlom?
toto je dobré, náš kolega dobre zotrel dopravného projektanta k jeho odpovedi na jeden dotaz, hoci sa to vysvetlilo, asi nemal kompletné informácie, pretože SAD TN má 5 ks pojazdných 18m autobusov MHD a z PD už do TN na PAL linke zavítalo aj 15m vozidlo:

Prečo v odpovediach na otázky ohľadne projektu terminál p. R. Hartmann zavádza? Uvádza, že dopravcovia majú na prímestskú dopravu najdlhšie 12m vozidlá a dlhšie vozidlá nepoužívajú. Ak tým mysel SAD Trenčín, tak má po vyradení Ikarusov pravdu, ale keďže nekonkretizuje dopravcov, tak by si mohol overiť, že napríklad SAD Prievidza bežne používa 15m Irisbusy Arway a SAD Nitra aj kĺbové 18 metrové autobusy. A ktovie či aj SAD Trenčín sa nevráti k dlhším vozidlám (na MHD 18 metrové vozidlá má). Odkiaľ teda berie istotu "extrémneho názoru" na 15m autobusy? Aké má tento pán vzdelanie? Je to pre mňa zarážajúca odpoveď!!!
Odpoveď:

Róbert Hartmann, autorizovaný dopravný projektant:

Áno, myslel som SAD Trenčín. Autobusovú stanicu bude spravovať a mať v majetku SAD Trenčín a pokiaľ viem, tak aj prímestskú dopravu prevádzkuje SAD Trenčín. Pokiaľ by som projektoval autobusovú stanicu v Nitre alebo napr. v Buenos Aires, budem sa riadiť požiadavkami tamojšieho dopravcu. Ak by sa chcel dopravca, t.j. SAD Trenčín, vrátiť k 18 metrovým, prípadne aj dlhším autobusom na PAL v zmysle nariadenia vlády 349/2009, určite by to dal do požiadaviek na vybavenie stavby. Pre mňa sú záväzné len zadania investora, ktorým je spoločnosť SIRS, vlastník SAD Trenčín, STN 73 6075 a ďalšie normy, vyhlášky a zákony. Istotu teda beriem priamo od vedenia SAD Trenčín.
Autobusová stanica je naprojektovaná takým spôsobom, aby sa tu v prípade ojedinelej potreby dalo prejsť a pristaviť i dlhšie vozidlo - a to v zmysle už spomínaného nariadenia vlády. Prejazd, otáčanie a odstavovanie vozidiel bol nasimulovaný programom od spoločnosti FGSV (FORSCHUNGSGESELLSCHAFT FÜR STRASSEN-UND VERKEHRSWESEN - obdoba nášho VÚD) podľa katalógu NR.287 z roku 2001. Program zodpovedá európskej smernici 96/53/ES, z ktorej vychádza už spomínané nariadenie vlády.
Vzdelanie mám vysokoškolské (2. stupňa) na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity + mám štátnu autorizačnú skúšku pre dopravné stavby.
Reply on: Marek6283 #8246:
A čo v ňom mali? ?
Ja som raz v BA išiel 201tkou smer čiližská a tuším ako je trhovisko nastúpili cigáni s kočárom, a o chvílku cítim smrad neuveriteľný, a pozriem do kočára a tam mali nejaký bordel.... no fuj, myslel som že umrem z toho smradu, ani presun na opačný koniec trolejbusu moc nepomohol ?
? Vcera stojim na Hasickej,cakam do odchodu,predo mnou Crossway l.c.24 smer Laugaricio,a zrazu mi skoro oci vypadli...5 romsky spoluobcania nalozili dnu kocik pre dvojicky poslednymi uzuckymi dvermi? ,to by sa nam obycajnym cestujucim veru nepodarilo...
Reply on: MA MHD #8243:
ktorým spojom si šiel? áno, je to perfektný voz, navyše nízkopodlažný a veľmi kapacitný. Mal by premávať celodenne, taká 24 by mu pristala.
Reply on: draxter #8242:
Previezol! A bol som milo prekvapený , veď Cietelis 18M je hadam najmenej hlučný zo všetkých vozov. ? ?
Reply on: MA MHD #8241:
previezol si sa? ?
Reply on: draxter #8239:
Ďakujem moc , pôjdem sa previesť?
Reply on: draxter #8238:
Neviem, ako je to možné, ale tieto fotky mi ušli... Super, díky moc! ?
Reply on: MA MHD #8236:
jazdí tieto (možno niečo chýba) spoje:
1 6.35 –> 7.03 gen. Svobodu, otoč –> Kubra, námestie
1 7.10 –> 7.38 Kubra, námestie –> gen. Svobodu, otoč
25 8.10 –> 8.28 gen. Svobodu, otoč -> OC Laugaricio
25 8.50 –> 9.06 OC Laugaricio -> gen. Svobodu, otoč
1 9.15 –> 9.43 gen. Svobodu, otoč –> Kubra, námestie
1 9.45 –> 10.13 Kubra, námestie –> gen. Svobodu, otoč
1 10.45 –> 11.13 gen. Svobodu, otoč –> Kubra, námestie
1 11.15 –> 11.43 Kubra, námestie –> gen. Svobodu, otoč
1 13.45 –> 14.13 gen. Svobodu, otoč –> Kubra, námestie
1 14.20 –> 14.48 Kubra, námestie –> gen. Svobodu, otoč
1 15.00 –> 15.28 gen. Svobodu, otoč –> Kubra, námestie
1 15.35 –> 16.03 Kubra, námestie –> gen. Svobodu, otoč
1 16.15 –> 16.43 gen. Svobodu, otoč –> Kubra, námestie
1 17.15 –> 17.43 Kubra, námestie –> gen. Svobodu, otoč
1 17.45 –> 18.13 gen. Svobodu, otoč –> Kubra, námestie
1 18.45 –> 19.10 Kubra, námestie –> gen. Svobodu, otoč
Reply on: NUUK #8237:
nedávno sme mali update z prác na koridore, videl si ho? http://imhd.sk/tn/galeria/update/7815/15-1-2014-modernizacia-zeleznice-v-trencine.html?
Zdravím, nechystá sa niekto porobiť a zavesiť sem zopár fotiek z postupu prác na novom žel. moste? Potešilo by vidieť, čo nového v rodnom TN ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.