Presne tieto zastávky som si všimol aj ja. Práve som chystal podnet na Odkaz pre starostu. Veľmi mi to prekáža, keď sú tie nové stavby bez údržby - napríklad aj okolie Nového mosta, Priemyselný park a podobne.
Zdravím,
čo sa týka Juhu III tak to úplne súhlasím. Pri linke 23 som mal ten nápad, aby sa niektoré jej spoje presunuli na L 28 a zvyšok aby sa trasoval cez Partizánsku. Zvýši sa tak potenciál linky.
Pri linkách 5 a 7/17 ale rozhodne nesúhlasím, linka 5 v žiadnom prípade nejazdila skoro prázdna obojsmerne (to keď tak 18). Linka 5 bývala v oboch smeroch vyťažená viac ako terajšie 7 a 17, a to nielen v "a" ale aj v "x". Na Juh I cestujem MHD v "x" aj "a" skoro denne, tak to naozaj poznám.
Keď mám pravdu povedať, len za posledné dva víkendy som videl 10-15 spojov liniek 7 a 17 a v žiadnom som teda nenarátal 10 ani viac cestujúcich, a ozaj keď to rátam, tak vždy radšej dám o jedného viac ako menej.
Tuto je najlepšie riešenie to, aby víkendové 7 a 17 vychádzali z Juhu I a zachádzali na Juh II obojsmerne. Zajtra sem dám podrobnosti, ako by som si to predstavoval.
http://nastrencin.sme.sk/riesime-za-vas/trencin/p/909/kubra-razcestie
Pri bicyklovani vidam podobny pohlad casto. Hlavne u objektov, ktore sa budovali v ramci stavby noveho mosta a modernizacie trate je to vidiet plno nedorobkov, lenze zaostava aj udrzba, ako keby mesto zabudlo, ze mu nieco pribudlo do majetku. Teda ak sa nemylim, tak aj o tieto zastavky sa ma starat mesto...
Mozno je problem vo mne, ze som prehnany detailista a cakam, ze ked sa uz buduje nieco nove, tak poriadne a udrzba je taka, aby to nejaku dobu vydrzalo.
prekvapuje ma veľmi nízky záujem o linku 23 na Juhu III, oproti linke 28 by som povedal ako jing a jang. Aj to dokazuje, že krátke linky sú v TN neúspešné, ľudia potrebujú spojenie aj ďalej než na stanicu - na Sihoť a pod. Myslím, že pre Juh III je 1 spoj/hodina spodná hranica, pod to by som nešiel, ale na druhú stranu to vo mne evokuje nasledovný podnet: skúsiť spoje linky 23 presunúť pod linku 28 na jeden mesiac a ponechať len vyťažené spoje. Prekvapuje ma to preto, lebo ľudia na Juhu III sa veľmi spojov dožadujú, no necestujú práve pôvodnou linkou 23 (to je súčasne ukážkou, že zriadenie 28 bol dobrý nápad).
Linka 7/17 víkendovo naopak nie je vôbec slabšia než bývala 5, je to približne rovnaké a podľa mňa lepšie než linka 5, ktorá často jazdila skoro prázdna obosjmerne
Keď pozerám na tie fotky tak sa len čudujem, že vodiči takto parkujú - najmä fotka "Jána Zemana - zastávka". Tá cesta má niečo cez 6 metrov, chodník niečo málo cez dva, čiže dajme tomu 5,4 metra pre chodník a jeden jazdný pruh. Neviem si moc predstaviť, ako sa v takých podmienkach dá legálne zaparkovať auto široké 1,7 metra tak, aby nechalo 1,5 metra pre chodník aj 3 metre pre jeden jazdný pruh...
Najhoršie je to na cestách, kde v oboch smeroch jazdí MHD resp. nejaké to zásobovanie - keď som raz sedel v trinástke do Záblatia, tak musel vodič kvôli takto odparkovaným autám na ulici Dolné Pažite zastaviť, lebo oproti išla dodávka.
Bol som sa odviesť do Opatovej tými novými spojmi na družstvo. Zatiaľ som mal čas len na posledný pár spojov, ale chystám sa aj na tie zvyšné.
No čo povedať, tam aj naspäť som išiel jediný a pripadalo mi, že keď som zostal sedieť, tak sa vodič aj dosť divil, že tam niekto ide ?
Prekvapilo ma, že pri družstve boli vývesky platné od 5.9.2016 (ktoré, ale na webe nenájdete), kde boli nové spoje zapracované.
Inak označníky opäť totálne zle udržiavané. Pri nadjazde je na označníku zo strany od nástupišťa síce údaj prelepený na Opatová, nadjazd a doplnená nálepka zastávka na znamenie ale zo zadnej strany je napísané " Opatovská, " a pod tým sú zvyšky nápisu Nová Kubra. Takto je to na oboch.
Pri družstve je na označníkoch názov neexistujúcej zastávky Opatovská, Družstvo. Na výstupišti je vyblednutý označník, na ktorom je aspoň správna informácia "6 - výstup". Vo vitríne chýba sklo, ale zato je tam leták o stratenom psovi.
Na opačne strane je aspoň linka 6 v správnom, žltom podfarbení. Pred rokom bola v podfarbení červenom.
----------------------------
Medzičasom som bol aj linkou 12 na sídlisku Noviny a musím naozaj povedať, že čím ďalej, tým viac ľudí nastupuje a vystupuje na Novinách. A napríklad ranný spoj v "x" o 7. hod. stretávam v meste a chodí plný. Na ulici Jána Zemana už je v smere jazdy zákaz státia a vodiči ho na počudovanie rešpektujú. V čase mojej návštevy tam nebolo ani jedno auto.
Zastávky sa hlásia pekne, len kopu ľudí je v autobusoch zmätených pri hlásení "Jána Zemana, konečná prosím vystúpte" a vodiči to musia stále dookola vysvetľovať. Trvalé označníky sa tam taktiež ešte nedostali. A na Karpatskej po rekonštrukcií stále ani stopy.
Pridávam zopár fotiek. Z Opatovej (ale iba od družstva, pri nadjazde som zatiaľ nestihol) a aj z Novín.
Prečítal som si to, a vidím, že opäť sú to hlavne seniori, kto posiela pripomienky. No bohužiaľ (alebo našťastie) nemôže byť všetko len podľa určitej skupiny. Nech sú radi, že to majú zadarmo.
- zastávka Nemocnica. To mi spolu s tými nízko-podlažnými spojmi pripadá ako jediná rozumná pripomienka z tých všetkých, čo v tom článku sú.
Inak zastávky na Bratislavskej boli nevyužívané (aj keď predsa len, z pôvodných štyroch - ak rátam aj Staničnú - už zostala len jedna), pri Lidli po Juhom zastávky sú, pre Merkury Market bude čoskoro blízko Brnianska (aspoň dúfam), zastávky Mateja Bela majú dobrú polohu, zastávky na znamenie taktiež majú význam.
- ale páči sa mi tiež tá pripomienka ohľadom tabúľ na vozidlách. Pri Karosách to vidno dobre, ale pri vozidlách Crossway to napríklad keď svieti slnko často neviem rozoznať ani ja a pritom vidím dobre.
preto by najlepšie bolo, aby mesto malo manuál zastávok, chodníkov či prechodov, t.j. v akom štandarde ich bude do budúcna robiť. Aby sa nestalo to, čoho sme svedkami: máme jedinú kasselskú zastávku, kde však zavadzia stĺp, a iné zastávky po nej sa zase urobili socialisticky (Opatová, Záblatie, Žilinská obojsmerne!)
Rovnako prechody pre chodcov - bezbariérové, niektoré aj nasvietiť.
A k MHD: každoročne je to cifra, ktorú mesto dáva na:
a) výkony MHD
b) odpis vozidiel dopravcu - tento ani budúci rok nič
c) iné (u nás nič, lebo žiadnu zastávku mesto neurobilo, Žilinská bola vyvolaná investícia)
Čiže tento rok dá mesto na MHD najmenej, lebo nie sú žiadne nové vozidlá, tak by sa patrilo tie "ušetrené" dať na výkony MHD (napr posilnenie 4, 11, 24) alebo na zastávky a infraštruktúru MHD
Väčšina ľudí hádam chápe, že keď vystúpia z toho autobusu, tak ešte musia použiť aspoň tú pešiu mobilitu, takže využitie peňazí aj inam, než len konkrétne na MHD, je pochopiteľné.
Nie je to nič definitívne, ale pravdepodobnosť nie je rozhodne malá.
Parkovanie sa presúva (po odobrení na MsZ) z 1.11. 2016 na 15.3.2017. Ako poslaneckému klubu sa nám podarilo presadiť, aby časť z výberu z parkovného bola použitá na mobilitu. Každý rok (do 2020 30% z výberu, potom 50%). To znamená alternatívu k IAD (MHD, cyklo doprava a aj pešia mobilita). Nie je to však nič záväzné, na druhej strane sa toto zastupiteľstvo k tomu zaviazalo. Nové zastupiteľstvo (o 2 roky) to už nemusí rešpektovať.
Pre predstavu pár príkladov. Pri MHD to môžu byť práve zastávky MHD a všetko s tým spojené, vyznačenie BUS pruhu, otoč a pod.. Pri cyklo doprave to môže byť od výstavby novej cyklotrasy až po dopravné značenie (napr. pri zjednosmernených uliciach, kde by cyklista mohol ísť v protismere a pod.), cyklo stojany, no a pri pešej mobilite to môže byť debarierizácia priechodov pre chodcov, teoreticky aj nový povrch.
Tých peňazí tam nemusí byť úplne najmenej. Výber sa očakával po spustení 1. fáze cca 900 000 eur, bude však pravdepodobne nižší. Každopádne nepôjde o sumy 5 ani 15 tisíc eur na alternatívu. Už len 30% z napríklad 600 000 nie je najmenšia suma. Na druhej strane každá z oblastí spomínanej alternatívy k IAD je dlhé roky zanedbávaná, mnohé bez rozvoja. Len pre predstavu. 2 fáza cyklotrasy (od kruhového objazdu cez Soblahovskú po cintorín) je narozpočtovaná na cca 260 000. 1. fáza sa vraj začne budovať 5. októbra a tento rok sa ani celá nestihne.
Píšem to tu preto, aby ste mali aspoň základnú predstavu. Moja vízia v oblasti dopravy je zameraná viac k alternatíve IAD. Ale nie len k MHD. Ako člen cyklokomisie a iniciátor zmeny rozpočtu v prospech presunu opravy jednej z ulíc na reálnu cyklotrasu sa musím na mobilitu v meste pozerať komplexne. Podobne je to aj s pešou mobilitou (možno pre niekoho haha, hihi, ale vo Viedni to berú vážne).
@MA MHD:
Pripúšťam, že je to rozumná alternatíva pri určitých konštaláciach. Počkal by som ešte na návrh rozpočtu a tiež na reálnosť Beckovskej tento rok. Ale beriem to ako rozumný argument!
Ešte stále je možnosť, že sa mýlim a informácie, ktoré ku mne chodia ohľadom rozpočtu stoja na vode. Nechcem si ani vytvárať alibi.
kokos puckou po hlave by si niektorí asi zaslúžli (Richard samozrejme nie).
PS: mňa bude zaujímať, koľko lóve tento rok ide na MHD a čo s tým miliónovým kĺbaovým autobusom, ktorý má najazdenené menej než ktorákoľvek B961E nacúvané vo vozovni ?
PPS: ak mesto tak moc sleduje spotrebu, tak ju treba prepočítať na jedného človeka kapacity a zistíme, čo treba kupovať do budúcna. A nie že SAD kúpi to čo jej mesto káže a potom to mesto káže odstaviť. To nie je absurdistan, ale k(orgánzraku)tystan?
Body 2-3: návrh: napadlo ma, vrátiť sa k svojej pôvodnej myšlienke, pretože nepríde mi práve najlepšie, že by tie kasseláky mali možno viac ako pol roka čakať v mestskom hospodárstve.
Peniaze a materiál projektované na zastávku Beckovská by sa teda mohli použiť pri Gymnáziu. Kasseláky aj dlažba sú. LED tabule má dopravca v sklade 2, takže nevidím najmenší dôvod, prečo by mesto malo pri gymnáziu financovať úplne novú.
Odhliadnuc od vašej debaty si dovolím tri informácie:
1. Otoč v Zámostí uvažovaná na bývalom cintoríne je podľa mojich informácii nahradená otočou na Kamenci. Kde vraj stačia pomerne malé úpravy, než bol predchádzajúci nápad.
2. Keďže je parkovanie prioritou, tak je možné, že kasselák sa na Beckovskej tento rok neosadí. Nie je to isté, ale je to pravdepodobné.
3. Je kľudne možné, že tým, že rekonštrukcia Mierového námestia "zhltne" cca 2,5-3 milióny eur, nemôžno počítať budúci rok s rekonštrukciou asi žiadnej zastávky MHD v Trenčíne. Aspoň nie takej, kde by sme presadili informačný LED panel, kasselák, betónový povrch a pod. Ešte som ale návrh rozpočtu nevidel, majú nám ho poslať do konca septembra. Podľa toho uvidím o akom objeme financií sa môžeme baviť.
To len keď ma budete "čapicovať", tak aby ste vedeli prečo.
Jaj, to keď si teraz predstavím, že 4 spoje do hodiny ... ?
Ale zasa to úplne chápem, že 4 spoje/hod boli na Juh I prehnané. Samozrejme, a najmä teraz, keď je spojov stále málo, tak je potrebné väčšinu obsluhy smerovať do stredu. Taktiež posilnenie Východnej na pravidelných 60 min. bol dobrý krok a pripadá mi, že aj tie spoje ľudia viac využívajú.
A práve niečo podobné by bolo treba aj na Juhu I.
Ako som už vravel, skúsim napísať mestu niečo v tom zmysle, že keď sa môžu výkony pridať do Opatovej, tak by sa mohli aj na najväčšiu časť najväčšieho sídliska. Samozrejme, že by bolo dobré keby ten nátlak bol od viac ľudí, ale neviem, pripadá mi, že ľuďom to síce vadí ale pripomienky nepošlú. A to je škoda!
PS: tými novými spojmi linky 6 sa pôjdem čo najskôr odviesť, aby som zistil, či sa ozaj oplatili. Mimochodom, vôbec nie sú zakreslené vo výveskách. To sa berie iba nejako neoficiálne, alebo to len SAD nestihlo?
v roku 2000 sa jazdilo v "a" takto:
Na Juh ZŠ linky 1 (2 spoje do hodiny, kĺbové), 5 (1 kĺbový spoj) 8 (1 kĺbový spoj) priemerne 4 spoje do hodiny
Na Juh II linky 11 (1 sólo spoj) 15 (3 kĺbové spoje za DEŇ) 18 (1 kĺbový spoj medzi 9 až 18 hod) 21 (1 sólo spoj za 1,5 - 2 hod) a 22 (0 až 2 spoje do hodiny kĺbové) - priemerne 3 spoje do hodiny spolu
Na Juh III linka 23 s 0-1 spojom do hodiny, priemerne raz za 2 hod spoj
Pravdou je, že Juh II bolo treba posilniť, aj Juh III. Juh I by si ozaj zaslúžil 3 spoje do hodiny aj v "a", len to už znamená, že mesto urobí aj niečo naviac, tak ako tie spoje linky 6 do Opatovej čo vozia vzduch. Tu treba jasne povedať - nový grafikon je výborný, ale len v rámci objednaného rozsahu. Ten však treba navýšiť najmä na Juh I a treba niečo robiť s tými 7 miliónmi SK, ktoré hnijú vo vozovni pod názvom CITELIS 18M za NAŠ peniaze!!!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
MA MHD
čo sa týka Juhu III tak to úplne súhlasím. Pri linke 23 som mal ten nápad, aby sa niektoré jej spoje presunuli na L 28 a zvyšok aby sa trasoval cez Partizánsku. Zvýši sa tak potenciál linky.
Pri linkách 5 a 7/17 ale rozhodne nesúhlasím, linka 5 v žiadnom prípade nejazdila skoro prázdna obojsmerne (to keď tak 18). Linka 5 bývala v oboch smeroch vyťažená viac ako terajšie 7 a 17, a to nielen v "a" ale aj v "x". Na Juh I cestujem MHD v "x" aj "a" skoro denne, tak to naozaj poznám.
Keď mám pravdu povedať, len za posledné dva víkendy som videl 10-15 spojov liniek 7 a 17 a v žiadnom som teda nenarátal 10 ani viac cestujúcich, a ozaj keď to rátam, tak vždy radšej dám o jedného viac ako menej.
Tuto je najlepšie riešenie to, aby víkendové 7 a 17 vychádzali z Juhu I a zachádzali na Juh II obojsmerne. Zajtra sem dám podrobnosti, ako by som si to predstavoval.