Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #9728:
Zverejním celý mail bez akejkoľvek zmeny:

---------- Správa poslaná ďalej ----------
Od: Richard Ščepko
Dátum: 3. októbra 2016, 9:48
Predmet: Oprava zastávky Zlatovská
Komu: "Lisáček Benjamín, Ing." , Ján Korienek
Kópia: "Ing. Miroslav Sádecký" , Tomas BAHNO , vladimir poruban , Robert Hartmann


Dobré ráno,

v piatok som si všimol, že pracovníci Ciest Nitra menia nie len povrch chodníka, ale zasahujú aj do zastávky Zlatovská (smer Centrum).
Spolu s výmenou povrchu sú vymieňané aj obrubníky. Musím napísať, že povrch bol naozaj zničený a jeho výmenu oceňujem. Na druhej strane treba povedať, že deštrukciou prispeli hlavne parkujúce autá priľahlej predajne.

Pýtal som sa pracovníkov, kto dal impulz na opravu, neskôr som volal s pánom Zbyňovcom (hlavný stavbyvedúci). Ten sa mi snažil vysvetliť, že vzhľadom na parkovisko vedľa zastávky nie je možné osadiť kasselský (bezbariérový) obrubník. Bol som sa tam pozrieť ešte v sobotu a nesúhlasím.
Pravdepodobne by naozaj nešlo o "plnohodnotné" pokrytie obrubníkom v celej svojej dĺžke, no ak by boli pokryté aspoň prvé 2 dvere vozidla MHD, bol by to rozhodne posun v tejto problematike.

Ak to zhrniem:

1. Ide o jednu z najfrekventovanejších zastávok v Zámostí. Prechádzajú ňou všetky linky.
2. Vyťaženosť aj v sedle býva celkom slušná, o špičkách nehovoriac.
3. Pokrytie obrubníkom aspoň 1. dve dvere by postačovalo aj pre najfrekventovanejšie vozidlá Crosway LE v dĺžke 12m (https://imhd.sk/tn/popis-typu-vozidla/427/Irisbus-Crossway-LE-12M).
4. Kasselské brubníky nám pre jednu zastávku "hnijú" už niekoľko mesiacov v areály MHSL. Takže by sa nemuselo čakať na dodávku, šlo by len o presun vrámci mesta.
5. Pravdepodobne by osadenie obrubníka znamenalo zvýšenie zastávky MHD. Z realizačného pohľadu mierna komplikácia, na druhej strane nejde o zastávku na periférii.
6. Autá (v tomto prípade tie parkujúce) sú opäť prednejšie, ako ľudia využívajúci MHD. Pritom som si istý, že riešenie existuje pre obe strany.
7. Ak sa teraz nezasiahne, na dlhé roky prišli cestujúci na tejto zastávke o možnosť kvalitnejšie, pohodlnejšie i rýchlejšie cestovať.

Ak je cieľom ma znechutiť v tejto problematike, tak musím priznať, že sa Vám to celkom darí. Opäť sa mi potvrdzuje, že v tomto meste chýba systém a reálny záujem. Je nemysliteľné, aby som pri každej oprave/rekonštrukcii riešil každú jednu zastávku individuálne. Bohužial nejde len o zastávky MHD...

Posielam jeden príklad kasseláku z Plzne. Je to minimalistické riešenie, keďže po oboch stranách obrubníka sú výjazdy z dvorov. No aj tak ich to neodradilo od debarierizácie zastávky. Aj takéto riešenie umožňuje pohodlný nástup mamičiek s kočíkom, starým ľuďom a komfortnejší nástup invalidného vozíka do vozidla.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Zastávka_Plzeňská_brána%2C_obrubník.jpg

Rozdiel je len v tom, že tam sa chce hľadať riešenia. Je pre mňa neuveriteľné, že musím v 21. storočí už niekoľko rokov tlačiť mesto a zodpovedných úradníkov k bezbariérovým riešeniam.

V prílohe posielam navrhované riešenie pre kasselák a stav z piatka a soboty.

@Tomáš + Vlado: ak máte záujem sa tým zaoberať, tak to skúste prosím riešiť. Podľa mňa to stojí za energiu pre vyššie uvedené argumenty.

Ďakujem.

--
S pozdravom
Richard Ščepko
Reply on: capaCity #9727:
a doteraz tam bolo čo v mieste kde je ten sklopený? Veď stavebný úrad je mesto, tak malo nájsť riešenie a stanoviť podmienky. Dopadne to ako Olbrachtova a vjazd jedného majiteľa cez chodník proti logike.
Reply on: Richard Ščepko #9726:
akože kasselák je problém, klasický socialstický prudký môže byť? To je argument hodný idiota kto to napísal.? ? ? Jdu blejt velebnosti...
Neznalosť miestnych pomerov, neochota oprášiť šedú kôru a práca, za ktorú by sa nehanbil súdruh 4. päťročnice v roku 2016. Krásny Trenčín. Ale ako sa hovorí - aký pán, taký krám.

Richard: je to sila, oceňujeme však tvoju snahu. Budem sa na to pýtať podľa 211-tky. Odpove´d zverejním na imhd!!!
Reply on: Richard Ščepko #9726:
Rišo, napríklad posunúť o pár metrov "vpred" zastávku... Som na to práve minule pozeral, fakt na nervy. Dosť, že tam nie je kasseleský, zo zadných dverí sa bude vystupovať a nastupovať na/zo sklopeného obrubníka. Celé zle.?
Medzičasom na Zlatovskej. Oprava chodníka spolu so zastávkou. Fotografie sú z piatka a soboty. Nemám už silu sa rozpisovať, poslal som však mail kompetentným + do cc dvoch poslancov za túto mestskú časť. Pre parkovanie áut vedľa sa vraj nedá osadiť kasselák. Opäť príklad, keď sú dôležitejšie autá, než ľudia (cestujúci). Pritom som presvedčený, že riešenie k obojstrannej spokojnosti existuje. Ak je cieľom znechutiť, tak to robia skvele.

Reply on: MA MHD #9723:
s tými vzdochoprázdnymi spojmi k družstvu v Opatovej - veru je to o ničom, okrem tej jednej šestky nikto tým nechodí. Výsledok politickej lobby miestneho člena zastupiteľstva. Hlavne že na Juh I km nie sú, že?

Tá 7/17 cez víkend by mohla byť, ak to prinesie zásadný nárast.

23: veru neviem, v akom stave je Cintorínska, donedávna tragédia nehovoriac o vyhýbaní s protiidúcimi vozmi.

13: je to super využívaná linka, ale ani 3 nechodí prázdna, skôr by som riešil pridanie na 13 ako zlúčenie

11: po skončení skúšobnej prevádzky sa isto budú meniť aj obehy, takže ak by šlo o 1-2 páry na 11, možno by to vydalo. Rozhodujúce je, čo mesto urobí s objednaným neprevádzkovaním Citelisu 18M! ?
Reply on: milan001 #9722:
Ďakujem za info ?
PS: v príspevku #9721 som chcel napísať "... sa o ničom nezdala" namiesto "...sa o niečom nezdala" ?
Tu, už ani neviem kto, pridal jeden návrh, ktorý sa mi veľmi páči. Je to výborný kompromis medzi víkendovou obsluhou Juhu I a požiadavkami na Juhu II. Trochu som ho upravil. Tu je výsledok (všetko sa týka "a" spojov):

Smer mesto:
Linka 17 by vychádzala zo zastávky Saratovská, ZŠ, vždy o x:20. Zachádzala by na Juh II, kde by bola okolo x:25, čo je oproti súčasnému stavu rozdiel iba dve minúty a predpokladám, že to nespôsobí problémy. Zo Saratovskej by tak bol dokonalý 20 minútový preklad.

Smer Juh:
Zo zastávky pri SAD by spoje L7 odchádzali tak ako dnes. Najprv by zašli na Juh II a následne na konečnú Saratovská, ZŠ. Tento smer by si však vyžiadal nasledovné úpravy (ktoré ale nie sú nutnosťou):
- linku 11 by som z Kubrice posunul o 7 minút skôr
- linke 4 by som predĺžil jazdnú dobu o 3 minúty - aspoň by sa eliminovali jej pravidelné víkendové meškania

Výsledok: posilnenie dopravy na Juh I na 20 min. interval smer mesto a rovnaký interval s menšími odchýlkami smer Juh, bez obmedzenia pre obyvateľov Juhu II, keďže by sme sa vozili cez zachádzku mi z Juhu I a nie oni.

Okrem tohto som mal aj nasledovné pripomienky:
- premenovanie zastávok
Saratovská, ZŠ > Saratovská
Saratovská, pri parku > Šmidkeho
Inovecká > Družstevná
Inovecká, stred > Inovecká
Bratislavská, Old Herold > Old Herold prípadne Kvetná

- zlúčenie liniek 3 a 13, do jednej s trasou linky 13:
Výhody: nevyužívalo by sa neprehľadné odbočenie Hanzlíkovská > Detské mestečko, v Zlatovciach a Istebníku by sa muselo udržovať menej zastávok, uvoľnené označníky by sa mohli presunúť na výstupišta alebo na Biskupice, cintorín, obsluhovaná by bola iba zastávka Istebnícka smer Kasárenská, ktorá je v strede Istebníka (bola totiž pripomienka ku polohe tejto zastávky smer Bratislavská) a hlavná výhoda posilnenie terajšej linky 13

- zrušenie priebežných konečných, v prípade ak SAD nebude vedieť zabezpečiť ani v budúcnosti správne informácie pre cestujúcich

- presmerovanie linky 23 do trasy Východná - Tatranská (zastávka na ul. Cintorínska) - Partizánska - Centrum - Stanice. Oblasť okolo Partizánskej je podobná Novinám a obsluhu by si zaslúžila. Prebieha tam tiež nová výstavba. Linka 23 by bola na to ideálna, a pre obyvateľov Východnej by to zásadné zmeny neprinieslo

- zavedenie kĺbových spojov na linke 11 ráno aj popoludní. Napríklad aj dnes spoje o 7:30 - Hasičská smer Juh a 15:17 Braneckého smer Kubrica veľmi plné. A podobne mnoho ďalších.

- zvážiť opodstatnenosť spojov na zastávku Opatová, družstvo - nakoľko jazdia úplne prázdne. Namiesto toho radšej posilniť obsluhu Opatovej po 20. hodine.

Čo poviete na pripomienky?
Reply on: MA MHD #9721:
Jasne,ved ani ja.
August 2015,tiez som cumel ako puk 🙂
Reply on: milan001 #9720:
Ako, nejdem sa hádať, možno som mal šťastie na vyťažené spoje na linke 5. Harmonikou na 18 ?????? Vieš mi povedať, kedy to zhruba bolo (mesiac, orientačne čas)?

Každopádne, mne ako človeku čo päťkou chodí pravidelne sa o niečom nezdala, to sa mi zadajú víkendové 7 a 17.

Reply on: MA MHD #9719:
Veru je to tak,5 bola o nicom,preto ju aj tak zosekali a pridali 3.este v roku 2015 som siel harmonikou na 18 a dobre vytazena sla.vecerne spoje boli celkovo na juhu I bieda.
Reply on: draxter #9718:
Linka 18 a hojne využívaná. No dovoľ aby som sa zasmial ?

Linka 18 chodila takmer prázdna aj v "x", nieto ešte v "a".
Ja väčšinou cestujem z hornej zastávky (Saratovská, ZŠ), a teda pamätám si desiatky spojov L 18, ktoré napríklad na Saratovskej, pri parku ani nezastali, podobne ani na Inoveckej, Soblahovskej, 25 a podobne.

Takto to bolo na všetkých večerných spojoch v "x" smer mesto a cez víkend obojsmerne na viac ako polovici spojov.

18 chodila plná jedine na Dušičky a to sú 2-3 dni do roka.

Ako, naozaj takmer denne cestujem na Juh I (nakoľko tam bývam) a obzvlášť v "a" chodievam a aj som chodil rôznymi spojmi a rôznymi linkami. Tak hádam nemám halucinácie ?

A 5 bola minimálne od 18.8.2012 využívanejšia ako 18 a aj ako 15 (preto nevidím stále extra význam v pridávaní spojov na bývalú L15 v "a", kde chodia spoje prázdne a znižovaní počtu tam, kde chodia plnšie).
Reply on: MA MHD #9716:
čo sa týka tej L5: kvorka má pravdu, posledné roky pred zrušením jej víkendovej prevádzky to bolo presne ako hovorí; naopak dnešná linka 4 (predtým 18) bola hojne využívaná, ale to je dané aj tým, že prechádza cez všetky 3 najväčšie sídliská: Sihoť - Dlhé Hony - Juh
Reply on: bolkop #9715:
Presne tieto zastávky som si všimol aj ja. Práve som chystal podnet na Odkaz pre starostu. Veľmi mi to prekáža, keď sú tie nové stavby bez údržby - napríklad aj okolie Nového mosta, Priemyselný park a podobne.
Reply on: kvorka #9714:
Zdravím,
čo sa týka Juhu III tak to úplne súhlasím. Pri linke 23 som mal ten nápad, aby sa niektoré jej spoje presunuli na L 28 a zvyšok aby sa trasoval cez Partizánsku. Zvýši sa tak potenciál linky.

Pri linkách 5 a 7/17 ale rozhodne nesúhlasím, linka 5 v žiadnom prípade nejazdila skoro prázdna obojsmerne (to keď tak 18). Linka 5 bývala v oboch smeroch vyťažená viac ako terajšie 7 a 17, a to nielen v "a" ale aj v "x". Na Juh I cestujem MHD v "x" aj "a" skoro denne, tak to naozaj poznám.

Keď mám pravdu povedať, len za posledné dva víkendy som videl 10-15 spojov liniek 7 a 17 a v žiadnom som teda nenarátal 10 ani viac cestujúcich, a ozaj keď to rátam, tak vždy radšej dám o jedného viac ako menej.

Tuto je najlepšie riešenie to, aby víkendové 7 a 17 vychádzali z Juhu I a zachádzali na Juh II obojsmerne. Zajtra sem dám podrobnosti, ako by som si to predstavoval.
http://nastrencin.sme.sk/riesime-za-vas/trencin/p/909/kubra-razcestie
Pri bicyklovani vidam podobny pohlad casto. Hlavne u objektov, ktore sa budovali v ramci stavby noveho mosta a modernizacie trate je to vidiet plno nedorobkov, lenze zaostava aj udrzba, ako keby mesto zabudlo, ze mu nieco pribudlo do majetku. Teda ak sa nemylim, tak aj o tieto zastavky sa ma starat mesto...
Mozno je problem vo mne, ze som prehnany detailista a cakam, ze ked sa uz buduje nieco nove, tak poriadne a udrzba je taka, aby to nejaku dobu vydrzalo.
prekvapuje ma veľmi nízky záujem o linku 23 na Juhu III, oproti linke 28 by som povedal ako jing a jang. Aj to dokazuje, že krátke linky sú v TN neúspešné, ľudia potrebujú spojenie aj ďalej než na stanicu - na Sihoť a pod. Myslím, že pre Juh III je 1 spoj/hodina spodná hranica, pod to by som nešiel, ale na druhú stranu to vo mne evokuje nasledovný podnet: skúsiť spoje linky 23 presunúť pod linku 28 na jeden mesiac a ponechať len vyťažené spoje. Prekvapuje ma to preto, lebo ľudia na Juhu III sa veľmi spojov dožadujú, no necestujú práve pôvodnou linkou 23 (to je súčasne ukážkou, že zriadenie 28 bol dobrý nápad).

Linka 7/17 víkendovo naopak nie je vôbec slabšia než bývala 5, je to približne rovnaké a podľa mňa lepšie než linka 5, ktorá často jazdila skoro prázdna obosjmerne
Reply on: MA MHD #9712:
Keď pozerám na tie fotky tak sa len čudujem, že vodiči takto parkujú - najmä fotka "Jána Zemana - zastávka". Tá cesta má niečo cez 6 metrov, chodník niečo málo cez dva, čiže dajme tomu 5,4 metra pre chodník a jeden jazdný pruh. Neviem si moc predstaviť, ako sa v takých podmienkach dá legálne zaparkovať auto široké 1,7 metra tak, aby nechalo 1,5 metra pre chodník aj 3 metre pre jeden jazdný pruh...

Najhoršie je to na cestách, kde v oboch smeroch jazdí MHD resp. nejaké to zásobovanie - keď som raz sedel v trinástke do Záblatia, tak musel vodič kvôli takto odparkovaným autám na ulici Dolné Pažite zastaviť, lebo oproti išla dodávka.
Tak, a ešte jeden príspevok:

Bol som sa odviesť do Opatovej tými novými spojmi na družstvo. Zatiaľ som mal čas len na posledný pár spojov, ale chystám sa aj na tie zvyšné.

No čo povedať, tam aj naspäť som išiel jediný a pripadalo mi, že keď som zostal sedieť, tak sa vodič aj dosť divil, že tam niekto ide ?

Prekvapilo ma, že pri družstve boli vývesky platné od 5.9.2016 (ktoré, ale na webe nenájdete), kde boli nové spoje zapracované.

Inak označníky opäť totálne zle udržiavané. Pri nadjazde je na označníku zo strany od nástupišťa síce údaj prelepený na Opatová, nadjazd a doplnená nálepka zastávka na znamenie ale zo zadnej strany je napísané " Opatovská, " a pod tým sú zvyšky nápisu Nová Kubra. Takto je to na oboch.

Pri družstve je na označníkoch názov neexistujúcej zastávky Opatovská, Družstvo. Na výstupišti je vyblednutý označník, na ktorom je aspoň správna informácia "6 - výstup". Vo vitríne chýba sklo, ale zato je tam leták o stratenom psovi.

Na opačne strane je aspoň linka 6 v správnom, žltom podfarbení. Pred rokom bola v podfarbení červenom.
----------------------------
Medzičasom som bol aj linkou 12 na sídlisku Noviny a musím naozaj povedať, že čím ďalej, tým viac ľudí nastupuje a vystupuje na Novinách. A napríklad ranný spoj v "x" o 7. hod. stretávam v meste a chodí plný. Na ulici Jána Zemana už je v smere jazdy zákaz státia a vodiči ho na počudovanie rešpektujú. V čase mojej návštevy tam nebolo ani jedno auto.

Zastávky sa hlásia pekne, len kopu ľudí je v autobusoch zmätených pri hlásení "Jána Zemana, konečná prosím vystúpte" a vodiči to musia stále dookola vysvetľovať. Trvalé označníky sa tam taktiež ešte nedostali. A na Karpatskej po rekonštrukcií stále ani stopy.

Pridávam zopár fotiek. Z Opatovej (ale iba od družstva, pri nadjazde som zatiaľ nestihol) a aj z Novín.
Reply on: syko #9709:
Prečítal som si to, a vidím, že opäť sú to hlavne seniori, kto posiela pripomienky. No bohužiaľ (alebo našťastie) nemôže byť všetko len podľa určitej skupiny. Nech sú radi, že to majú zadarmo.

- zastávka Nemocnica. To mi spolu s tými nízko-podlažnými spojmi pripadá ako jediná rozumná pripomienka z tých všetkých, čo v tom článku sú.

Inak zastávky na Bratislavskej boli nevyužívané (aj keď predsa len, z pôvodných štyroch - ak rátam aj Staničnú - už zostala len jedna), pri Lidli po Juhom zastávky sú, pre Merkury Market bude čoskoro blízko Brnianska (aspoň dúfam), zastávky Mateja Bela majú dobrú polohu, zastávky na znamenie taktiež majú význam.

- ale páči sa mi tiež tá pripomienka ohľadom tabúľ na vozidlách. Pri Karosách to vidno dobre, ale pri vozidlách Crossway to napríklad keď svieti slnko často neviem rozoznať ani ja a pritom vidím dobre.


Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.