Reply on: draxter #9728:
Zverejním celý mail bez akejkoľvek zmeny:---------- Správa poslaná ďalej ----------
Od: Richard Ščepko
Dátum: 3. októbra 2016, 9:48
Predmet: Oprava zastávky Zlatovská
Komu: "Lisáček Benjamín, Ing." , Ján Korienek
Kópia: "Ing. Miroslav Sádecký" , Tomas BAHNO , vladimir poruban , Robert Hartmann
Dobré ráno,
v piatok som si všimol, že pracovníci Ciest Nitra menia nie len povrch chodníka, ale zasahujú aj do zastávky Zlatovská (smer Centrum).
Spolu s výmenou povrchu sú vymieňané aj obrubníky. Musím napísať, že povrch bol naozaj zničený a jeho výmenu oceňujem. Na druhej strane treba povedať, že deštrukciou prispeli hlavne parkujúce autá priľahlej predajne.
Pýtal som sa pracovníkov, kto dal impulz na opravu, neskôr som volal s pánom Zbyňovcom (hlavný stavbyvedúci). Ten sa mi snažil vysvetliť, že vzhľadom na parkovisko vedľa zastávky nie je možné osadiť kasselský (bezbariérový) obrubník. Bol som sa tam pozrieť ešte v sobotu a nesúhlasím.
Pravdepodobne by naozaj nešlo o "plnohodnotné" pokrytie obrubníkom v celej svojej dĺžke, no ak by boli pokryté aspoň prvé 2 dvere vozidla MHD, bol by to rozhodne posun v tejto problematike.
Ak to zhrniem:
1. Ide o jednu z najfrekventovanejších zastávok v Zámostí. Prechádzajú ňou všetky linky.
2. Vyťaženosť aj v sedle býva celkom slušná, o špičkách nehovoriac.
3. Pokrytie obrubníkom aspoň 1. dve dvere by postačovalo aj pre najfrekventovanejšie vozidlá Crosway LE v dĺžke 12m (https://imhd.sk/tn/popis-typu-vozidla/427/Irisbus-Crossway-LE-12M).
4. Kasselské brubníky nám pre jednu zastávku "hnijú" už niekoľko mesiacov v areály MHSL. Takže by sa nemuselo čakať na dodávku, šlo by len o presun vrámci mesta.
5. Pravdepodobne by osadenie obrubníka znamenalo zvýšenie zastávky MHD. Z realizačného pohľadu mierna komplikácia, na druhej strane nejde o zastávku na periférii.
6. Autá (v tomto prípade tie parkujúce) sú opäť prednejšie, ako ľudia využívajúci MHD. Pritom som si istý, že riešenie existuje pre obe strany.
7. Ak sa teraz nezasiahne, na dlhé roky prišli cestujúci na tejto zastávke o možnosť kvalitnejšie, pohodlnejšie i rýchlejšie cestovať.
Ak je cieľom ma znechutiť v tejto problematike, tak musím priznať, že sa Vám to celkom darí. Opäť sa mi potvrdzuje, že v tomto meste chýba systém a reálny záujem. Je nemysliteľné, aby som pri každej oprave/rekonštrukcii riešil každú jednu zastávku individuálne. Bohužial nejde len o zastávky MHD...
Posielam jeden príklad kasseláku z Plzne. Je to minimalistické riešenie, keďže po oboch stranách obrubníka sú výjazdy z dvorov. No aj tak ich to neodradilo od debarierizácie zastávky. Aj takéto riešenie umožňuje pohodlný nástup mamičiek s kočíkom, starým ľuďom a komfortnejší nástup invalidného vozíka do vozidla.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Zastávka_Plzeňská_brána%2C_obrubník.jpg
Rozdiel je len v tom, že tam sa chce hľadať riešenia. Je pre mňa neuveriteľné, že musím v 21. storočí už niekoľko rokov tlačiť mesto a zodpovedných úradníkov k bezbariérovým riešeniam.
V prílohe posielam navrhované riešenie pre kasselák a stav z piatka a soboty.
@Tomáš + Vlado: ak máte záujem sa tým zaoberať, tak to skúste prosím riešiť. Podľa mňa to stojí za energiu pre vyššie uvedené argumenty.
Ďakujem.
--
S pozdravom
Richard Ščepko
MA MHD
Smer mesto:
Linka 17 by vychádzala zo zastávky Saratovská, ZŠ, vždy o x:20. Zachádzala by na Juh II, kde by bola okolo x:25, čo je oproti súčasnému stavu rozdiel iba dve minúty a predpokladám, že to nespôsobí problémy. Zo Saratovskej by tak bol dokonalý 20 minútový preklad.
Smer Juh:
Zo zastávky pri SAD by spoje L7 odchádzali tak ako dnes. Najprv by zašli na Juh II a následne na konečnú Saratovská, ZŠ. Tento smer by si však vyžiadal nasledovné úpravy (ktoré ale nie sú nutnosťou):
- linku 11 by som z Kubrice posunul o 7 minút skôr
- linke 4 by som predĺžil jazdnú dobu o 3 minúty - aspoň by sa eliminovali jej pravidelné víkendové meškania
Výsledok: posilnenie dopravy na Juh I na 20 min. interval smer mesto a rovnaký interval s menšími odchýlkami smer Juh, bez obmedzenia pre obyvateľov Juhu II, keďže by sme sa vozili cez zachádzku mi z Juhu I a nie oni.
Okrem tohto som mal aj nasledovné pripomienky:
- premenovanie zastávok
Saratovská, ZŠ > Saratovská
Saratovská, pri parku > Šmidkeho
Inovecká > Družstevná
Inovecká, stred > Inovecká
Bratislavská, Old Herold > Old Herold prípadne Kvetná
- zlúčenie liniek 3 a 13, do jednej s trasou linky 13:
Výhody: nevyužívalo by sa neprehľadné odbočenie Hanzlíkovská > Detské mestečko, v Zlatovciach a Istebníku by sa muselo udržovať menej zastávok, uvoľnené označníky by sa mohli presunúť na výstupišta alebo na Biskupice, cintorín, obsluhovaná by bola iba zastávka Istebnícka smer Kasárenská, ktorá je v strede Istebníka (bola totiž pripomienka ku polohe tejto zastávky smer Bratislavská) a hlavná výhoda posilnenie terajšej linky 13
- zrušenie priebežných konečných, v prípade ak SAD nebude vedieť zabezpečiť ani v budúcnosti správne informácie pre cestujúcich
- presmerovanie linky 23 do trasy Východná - Tatranská (zastávka na ul. Cintorínska) - Partizánska - Centrum - Stanice. Oblasť okolo Partizánskej je podobná Novinám a obsluhu by si zaslúžila. Prebieha tam tiež nová výstavba. Linka 23 by bola na to ideálna, a pre obyvateľov Východnej by to zásadné zmeny neprinieslo
- zavedenie kĺbových spojov na linke 11 ráno aj popoludní. Napríklad aj dnes spoje o 7:30 - Hasičská smer Juh a 15:17 Braneckého smer Kubrica veľmi plné. A podobne mnoho ďalších.
- zvážiť opodstatnenosť spojov na zastávku Opatová, družstvo - nakoľko jazdia úplne prázdne. Namiesto toho radšej posilniť obsluhu Opatovej po 20. hodine.
Čo poviete na pripomienky?