Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zastávky:
Vzhľadom na kritiku k nemocnici sa vrátim k svojmu pôvodnému návrhu, a to gymnázium. Chápem, že je to určite náročnejšia investícia, pretože je potrebné na zastávke okrem obrubníka spraviť minimálne novú plochu vozovky (z betónu). Ale, kde v Trenčíne je zastávka, kde stačí len osadiť kasselák, bez potreby rekonštrukcie povrchu? Myslím, že nikde. Už som to písal asi veľakrát, ale osadenie kasseláku ku gymnáziu ešte tento rok, by bolo spolu s optimalizáciou v priebehu krátkej doby ďalšie výrazné skvalitnenie MHD, ktoré by určite vzbudilo pozornosť nielen cestujúcich MHD, ale i ostatných motoristov. + odstránilo by sa ďalšie negatívum odpudzujúce od MHD - kolísanie autobusov v zastávkach. K optimalizácií by to bol výborný doplnok.

Prípadne, na poslednej diskusií k MHD sa spomínala rekonštrukcia Karpatskej ulice. Teoreticky by bolo fajn použiť ten kaseelák možno aj na novú zastávku Karpatská, kde by sa zapracoval počas rekonštrukcie cesty ako aj výstavby samotnej zastávky. A možno by takáto novinka pomohla aj ku propagácií a zabezpečeniu vyťaženosti MHD na Novinách. Čo myslíte?

Keď som pri zastávkach, zaujalo ma, že návrh optimalizácie stále nepracuje so zastávkami na znamenie. Keď hovoríme o skrátení cestovného času, ako o ďalšom spôsobe prilákať ľudí do MHD, tak na zastávky na znamenie nesmieme zabudnúť. Zoznam mojich návrhov:
Červená zóna MHD (mimo súčasných): Inovecká, Cintorínska, Soblahovská, Dlhé Hony, Beckovská, Biskupice-cintorín, Biskupice-čistička
Žltá zóna: Záblatie-Cintorín, Zlatovská-VOD-EKO, Záblatie-Nadjazd, Hroznová, Kasárenská, Ľ. Stárka, Piešťanská
Zelená zóna: Opatová-Horeblatie, Kubrá-ZŠ, Kubrá-Záhrady, Kubrá-Dubová, Kubrická, kpt. Nálepku
Reply on: Richard Ščepko #9263:
Blbosť to určite nie je, je to skvelá vec. Ale mám obavy, že ak by sa ti to aj podarilo presadiť, tak ťa to bude stáť množstvo nervov, vrások a zabitých hodín na dopravnej polícii, pretože tá je posadnutá mániou, že autobusy sú brzdou dopravy a teda ich treba dostať mimo cestu. Že je to len ďalšie plus pre autíčkárov (a že ich bude práve pre pomalosť VHD vs. IAD iba pribúdať) to im už nedochádza.
Reply on: Richard Ščepko #9263:
"Jeden významný dánsky urbanista..." - toto nie je kamienok v mozaike ako nový CP. Urbanista, ktorý berie ohľad na verejnú dopravu, chodcov (walkability)... je nie kamienok, ale celá sada kamienkov.

CP totiž môže využiť existujúci potenciál MHD v danom mieste, ale ten potenciál má svoje limity. Urbanizmus je to, čo tie limity môže zvyšovať.
Takže si stačí pozrieť územný plán a veľmi rýchlo získaš predstavu, či v tej ktorej lokalite bude dostatok ľudí pre dostatočne časté spoje MHD...
Reply on: Marek6283 #9262:
ja by som niky nerobil napr. na Soblahovskej, ale tam kde sú by som ich ponechal; nemocnica tam obzvlášť široký chodník má, takže tam nemeniť. Ale napríklad zaviesť niky možno tam, kde je miesto a dôvod pre ne: Hodžova ulica smer centrum: tam autá stoja už aj v ceste pomaly, pritom tam keby sa urobím nika s kasselákom, tí starí ľudia čo tam bývajú by to ocenili. Rovnako Dlhé Hony smer centrum.
Reply on: Richard Ščepko #9263:
páči sa mi slovo "robíme", že sa teda ako poslanec nevyčleňuješ ? ale teraz vážne, nový CP dáva nádej na zastavenie odlivu, ak bude nástup všetkými dvermi, zišlo by sa potom v premávke premerať chrono a MHD čo možno najviac zrýchliť - dnes z Juhu na stanicu idú spoje o 5 min dlhšie než v CP z 1997. Pritom sa tvárime, že majú lepšiu infraštruktúru - kruháče, semafory a pod. Ale na druhej strane napr. na Juhu sa so štvorprúdovky stala dvojprúdovka - pritom tam mohol byť radšej bus pruh, zrovna na gen. Svobodu by sa parkovať nemuselo. Rovnako tak by sa malo uvažovať s tým, že sa vozový park bude obnovovať pravidelne - nie 5 až 11 ks za rok a potom roky nič (ako dosiaľ od 2005) ale 1-2 vozy každý rok (a neprijať chorú myšlienku, že kĺbové vozy netreba - treba, lebo ľudia aj mimo špičky ocenia kapacitu a možnosť sedieť, nie každý má chuť stáť celú cestu - potom to nie je alternatíva IAD a pracujúceho človeka na autobus nenalákame).

V neposlednom rade ide aj o zastávky - roky sa zase neurobilo nič, kasselák akoby mesto nepoznalo, nikde pri rekošntrukciách sa neobjavuje (viď Záblatie - Hanzlíkovská). Najprv treba na meste pochopiť, čo od MHD chceme, koľko na ňu dáme; a nie vždy len šetriť a šetriť, pozerať na spotrebu (to malo mesto vedieť, keď sa kupoval Citelis 18M čo má za spoterbu a nie že ten voz stojí teraz, to by som zosobnil niekomu, že 7 miliónov SK hnije v garáži aj za moje peniaze z daní).

A potom, keď sa stabilizuje nový CP, treba zvážiť doplnenie, nie ubratie spojov: ak uberieme, prestupové väzby sa zrušia a je problém. A tiež by som nočák LINKU 50 dal za cenu denného spoja a aby naň platil aj predplatný cestovný lístok - hneď bude využívaný a nie naháňanie ľudí taxislužbám, že pre 3 osoby sa už oplatí neísť MHD.

Toľko zatiaľ moje postrehy.?
Reply on: Richard Ščepko #9263:
Ono je to prirodzeny jav po pade rezimu...90te roky boli este velmi dobre,potom-dobou-sa zacali ludia vyse nahanat,u jednych nastal konfort,u druhych auto koli rychlosti presunu,a.t.d....auta isli aj dolu s cenou,volakedy boli luxuxom ,teraz skor povinnou vybavov domacnosti. Autobusy nastali koli neustale sa navysujucim nakladom v tejto dobe skor pritazou,ruka v ruke s narastom aut skratka boli a su vytlacane. Tu by momentalne nepomohlo ani bezplatne cestovanie...este to bude trvat jednno/dve desatrocia si myslim,kym ludia zacnu vyuzivat MHDcku znova bezne a vo vacsej miere ako volakedy... Kohokolvek ked sa spytate -co treba spravit aby si zacal pouzivat na cestovanie autobus vam pvie-aby isiel kazdych 10 minut 🙂 ale to je v Trencine utopia ,to je jasne... aj pohodlie v autobusoch robi dnes svoje,tie cesty po ktorych jazdia su otrasne,autobusy kavu zo strany na stranu,trasu a hrkocu(tie skor menene tipy),ludia nadavaju,nevraviac o cudzincoch ktory su zhrozeny...mesto by malo mat prioritu vyasfaltovat na novo prave taketo cesty a aut.zastavky...a hlavne si nejakym sposobom musia cestujuci zvyknut ze vodic autobusu nie je taxikar,u nas prestali citat vyvesky,inde si otvaraju sami dvere,tu nevedia zazvonit ked treba...cele je to nejake divne vsetko v tom nasom meste... mlades ktory uz nie je ucena od malicka cestovat a vyuzivat autobus ked vam nastupi nevie slovo povedat,vodic aby vsetko z nich pacil...je to skratka drina vo vsetkych smeroch...
Reply on: Marek6283 #9262:
Ďakujem za názor. Možno je takto navrhnuté riešenie naozaj blbosť, pripúšťam to. Preto sa pýtam na názor.

Na druhej strane všímam si v poslednej dobe hlavne Viedeň. Asi nie je úplne náhodou je dlhodobo jedným z najlepších miest na život. Doprava (resp. mobilita) je pri hodnotení miest významným faktorom. A nie je to len tým, že zaviedli nočné linky metra v metre. Ten systém tam funguje. Žena tam 6 mesiacov študovala, sám tam chodievam pracovne aj súkromne na pár dní (kde sa pohybujem takmer výlučne len MHD).
Prioritizácia MHD je tam silná. Jednoducho mám pocit, že za X rokov vytvorili funkčný systém, kde je hromadná doprava reálnou alternatívou voči IAD. Obdobne funguje min. Salzburg a Graz.
Mám pocit, že stále je to tak nejak v nás. Ak využívam autobus alebo bike, tak som looser. Lebo nemám na auto 😃 Nehovoriac, ak chodím pešo. Jeden významný dánsky urbanista po návšteve Bratislavy skonštatoval, že žijeme ešte v automobilovej puberte. Kde vlastníctvo auta znamená spoločenský status... Neviem si jednoducho vytĺcť z hlavy, že MHD by mala byť nosným dopravným systémom. Postupne, ale systematicky (vozový park, infraštruktúra, grafikon a pod.).

Niečo asi robíme v tomto meste zle, ak máme neustály úbytok cestujúcich. Nový grafikon dáva určitú nádej. Ale stále je to podľa mňa len jeden kamienok v mozajke. Či som vedľa?
Reply on: Richard Ščepko #9259:
Ummm,pan Scepko,neuberal by som sa pred nemocnicou takym riesenim...chodnik je tam ubytocne siroky,zastavka by mala ostat mimo cesty a to na celu sirku a dve dlzky autobusu a to blizsie k vratnici!!! Na Legionarskej je dost slusna premavka a zavadziame tam aj pri tej Perle teraz.... nehovoriac o tom ked sa autobus pokazi...aj na Soblahovskej by sa zisli spravit takto zastavky... Sihot a jej konecna a mestsky osprchovany experti...nemam slov...ale tak co uz... 6m sirka tam ostava,nemaju na nas nic ale stale a stale nas chcu sikanovat,nechapem koli comu i ked sam by som rad mal kvalitnu konecnu mimo ciest vsade...bude to stat este vela sil na oboch stranach tato zacata vojna z ich strany... Kto ma na starosti v tomto meste opravy ciest? -ved tie zastavky uz pomaly kazda jedna su v havarijnom stave,sa divym ze tam este nik nerozrezal pneumatyku ...ale krdy sa poskodzuju a je to nebezpecne...
Reply on: Richard Ščepko #9258:
Nech sa tie obrubníky teda použijú pri nemocnici. Výborné riešenie to je na úpravu zastávky. Súhlasím. Seniori a matky s deťmi to určite ocenia.
Reply on: Marek6283 #9256:
Aj ja by som bol za teplé obdobie (jednak pre lepšie pracovné podmienky a ďalej aj preto, aby staré názvy a čísla nemýlili ľudí 4 mesiace).
Uviedol som len informáciu čo bola v súbore PDF ku optimalizácií na webe mesta.
Ešte jednu vec som sa chcel spýtať ako laik. Zaujíma ma aj názor vodičov. Ide odve zastávky pri Nemocnici.

Moja filozofia:

1. Prioritizovať MHD pred IAD
2. Opraviť a hlavne skvalitniť rozpadajúce sa "polo niky"
3. Debariérizovať zastávky - kasseláky
4. Ochrana chodcov v podobe ostrovčeka vo vozovke. Priechod využívajú prevažne starší ľudia a rodičia s deťmi, ktorí ich vodia do vedľajšej škôlky/školy.
5. Odstrániť lievik v podobe úzkeho chodníka jeho rozšírením do vozovky (červené šípky). Sám som si to vyskúšal, keď som šiel s kočíkom a zastavil autobus.

1. obrázok je môj amatérsky nákres. 2. obrázok je zo Salzburgu.


Vďaka za každý nazor (prípadne je k dispozícii aj môj email: richard.scepko@gmail.com - kľudne aj anonimne)!
Ospravedlňujem sa, že až teraz píšem, ale nejak som sa k tomu nedostal. K tomu obratisku na Opatovej.
K tejto téme si majú sadnúť na Útvare dopravy a hľadať riešenia. Nikto mi nevedel povedať, či to bolo v pôvodnom pláne železníc. Toto sa mi zistiť nepodarilo.
Chcel by som sa o tejto téme pobaviť ešte osobne s ľudmi z dopravy, ale bude to až v polovici júla. Skôr sa k tomu fakt nedostanem. Malo by sa nájsť riešenie, ktoré by bolo vhodnejšie pre samotných vodičov a nedráždilo by MsP.

BTW: Momentálne sa hľadá vhodný adept v podobe vhodnej zastávky (zastávok) pre osadenie kasselákov zakúpených pre Radegast (ten však nevyzerá byť tento rok úplne reálny). Je zbytočné ich nechať takto ležať ďalšie mesiace, ak by mohli slúžiť svojmu účelu. Potom by sa kúpili znovu.





V Trencine pribudol nadherny cerveny autobus,zial nie na MHDcku,maju ho hasici a je to Setra ❤
Reply on: MA MHD #9254:
??? V Zime sa to bude robit pekne na... Ja som za teple obdobie,povedzme si na rovinu,po skusobnej prevadzke sa vela menit nebude(moj nazor) ,ved je to dobre a ked tak tak nie obrovske zmeny,prelepime skor len detaily... Raz som menil vyvesky a padlo mi za krk...viem co to je a nie lepit na oznacniky to najvyssie miesto este v Zime...Dajte na mna,i ked ja to uz robit nebudem,ale bolo by mi sakra luto toho cloveka... 😉
Reply on: kvorka #9253:
Súhlasím.
Reply on: LUK #9252:
Pokiaľ viem, tak označníky sa budú aktualizovať až po skončení skúšobnej prevádzky (december). A vo vozidlách je hlásenie, takže názov na označníku nie je až tak podstatný ( a na zastávke je názov aj na výveske).
Máme tu plaváreň, ktorá je určená pre krajské mesto. Kdejaká letná plaváreň na okolí aj v menších mestách či dedinách má podstatne lepšiu kvalitu a parametre ako tá naša, ktorá je v podstate takou paródiou na letné kúpalisko – jednak po stránke architektonickej a aj čo sa týka prvkov. Navyše stála cez osem miliónov eur a stále nie je otvorená,“ dodal Ščepk

Čítajte viac: http://nastrencin.sme.sk/c/20199408/v-juli-zostane-trencin-bez-plavarne-foto.html#ixzz4CoCBF6pU

Richard má pravdu, je to hanba!
Keď sa už ide prerábať to linkové vedenie, tak predpokladám, že sa budú aktualizovať aj čísla liniek na označníkoch. Takže by sa mohol niekto nad tým aj zamyslieť a prerobiť to (hlavne názvy zastávok) tak, aby to bolo čitateľné nielen z dvoch metrov v kancelárii na stole, ale aj v teréne z prichádzajúceho vozidla z dostatočnej vzdialenosti...
?
Tam kde bola zastavka Nova Kubra,a je tam dnesny podchod pre pesich a cyklistov,je kusisko krasneho nevyuziteho miesta ktore je az priem vhodne na ucel konecnej pre autobusy,myslim medzi cestou na Opatovu a protihlukovou stenou kolajnic.Konecna by bola zatial mimo zastavanu cast obce,co je pre ludi skvele,vyuzivali by ju vsak aj ludia z nedalekej novej - rozrastajucej sa Novej Kubrej pri Fiate(neviem to inak nazvat) ,no a casom sa Trencin bude stejne rozrastat po Opatovu co uz malo byt,len kriza vsetko zabrzdila...Vec sa uz posunula krasny napsisanou ziadostou na mesto,verme ze tentokrat sa lady pohnu,netreba tam ozaj vela...;)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.