Reply on: Richard Ščepko #9263:
páči sa mi slovo "robíme", že sa teda ako poslanec nevyčleňuješ ? ale teraz vážne, nový CP dáva nádej na zastavenie odlivu, ak bude nástup všetkými dvermi, zišlo by sa potom v premávke premerať chrono a MHD čo možno najviac zrýchliť - dnes z Juhu na stanicu idú spoje o 5 min dlhšie než v CP z 1997. Pritom sa tvárime, že majú lepšiu infraštruktúru - kruháče, semafory a pod. Ale na druhej strane napr. na Juhu sa so štvorprúdovky stala dvojprúdovka - pritom tam mohol byť radšej bus pruh, zrovna na gen. Svobodu by sa parkovať nemuselo. Rovnako tak by sa malo uvažovať s tým, že sa vozový park bude obnovovať pravidelne - nie 5 až 11 ks za rok a potom roky nič (ako dosiaľ od 2005) ale 1-2 vozy každý rok (a neprijať chorú myšlienku, že kĺbové vozy netreba - treba, lebo ľudia aj mimo špičky ocenia kapacitu a možnosť sedieť, nie každý má chuť stáť celú cestu - potom to nie je alternatíva IAD a pracujúceho človeka na autobus nenalákame).V neposlednom rade ide aj o zastávky - roky sa zase neurobilo nič, kasselák akoby mesto nepoznalo, nikde pri rekošntrukciách sa neobjavuje (viď Záblatie - Hanzlíkovská). Najprv treba na meste pochopiť, čo od MHD chceme, koľko na ňu dáme; a nie vždy len šetriť a šetriť, pozerať na spotrebu (to malo mesto vedieť, keď sa kupoval Citelis 18M čo má za spoterbu a nie že ten voz stojí teraz, to by som zosobnil niekomu, že 7 miliónov SK hnije v garáži aj za moje peniaze z daní).
A potom, keď sa stabilizuje nový CP, treba zvážiť doplnenie, nie ubratie spojov: ak uberieme, prestupové väzby sa zrušia a je problém. A tiež by som nočák LINKU 50 dal za cenu denného spoja a aby naň platil aj predplatný cestovný lístok - hneď bude využívaný a nie naháňanie ľudí taxislužbám, že pre 3 osoby sa už oplatí neísť MHD.
Toľko zatiaľ moje postrehy.?
Richard Ščepko
K tejto téme si majú sadnúť na Útvare dopravy a hľadať riešenia. Nikto mi nevedel povedať, či to bolo v pôvodnom pláne železníc. Toto sa mi zistiť nepodarilo.
Chcel by som sa o tejto téme pobaviť ešte osobne s ľudmi z dopravy, ale bude to až v polovici júla. Skôr sa k tomu fakt nedostanem. Malo by sa nájsť riešenie, ktoré by bolo vhodnejšie pre samotných vodičov a nedráždilo by MsP.
BTW: Momentálne sa hľadá vhodný adept v podobe vhodnej zastávky (zastávok) pre osadenie kasselákov zakúpených pre Radegast (ten však nevyzerá byť tento rok úplne reálny). Je zbytočné ich nechať takto ležať ďalšie mesiace, ak by mohli slúžiť svojmu účelu. Potom by sa kúpili znovu.
Kasseláky v MHSL