Reply on: Marek6283 #9262:
Ďakujem za názor. Možno je takto navrhnuté riešenie naozaj blbosť, pripúšťam to. Preto sa pýtam na názor.Na druhej strane všímam si v poslednej dobe hlavne Viedeň. Asi nie je úplne náhodou je dlhodobo jedným z najlepších miest na život. Doprava (resp. mobilita) je pri hodnotení miest významným faktorom. A nie je to len tým, že zaviedli nočné linky metra v metre. Ten systém tam funguje. Žena tam 6 mesiacov študovala, sám tam chodievam pracovne aj súkromne na pár dní (kde sa pohybujem takmer výlučne len MHD).
Prioritizácia MHD je tam silná. Jednoducho mám pocit, že za X rokov vytvorili funkčný systém, kde je hromadná doprava reálnou alternatívou voči IAD. Obdobne funguje min. Salzburg a Graz.
Mám pocit, že stále je to tak nejak v nás. Ak využívam autobus alebo bike, tak som looser. Lebo nemám na auto Nehovoriac, ak chodím pešo. Jeden významný dánsky urbanista po návšteve Bratislavy skonštatoval, že žijeme ešte v automobilovej puberte. Kde vlastníctvo auta znamená spoločenský status... Neviem si jednoducho vytĺcť z hlavy, že MHD by mala byť nosným dopravným systémom. Postupne, ale systematicky (vozový park, infraštruktúra, grafikon a pod.).
Niečo asi robíme v tomto meste zle, ak máme neustály úbytok cestujúcich. Nový grafikon dáva určitú nádej. Ale stále je to podľa mňa len jeden kamienok v mozajke. Či som vedľa?
Marek6283