Reply on: Richard Ščepko #8478:
Nečakám, že budete vedieť všetky zmluvy, ktoré má mesto s niekym uzavreté, ale som rád, že to skúsite zistiť. Myslím, že zmluva s EuroAWK platí do roku 202X a problém môže byť, ak a) nemajú na sklade nič vhodné a b) v zmluve je obmedzenie povolenia stavieb, ktoré zhoršujú viditeľnosť reklamného citylightu na zastávke.Áno, niečo také na báze GPS. Informácie môžu byť dostupné cez nejaký displej na vyťaženejších zastávkach, ale mohli by byť dostupné aj cez internet. Niečo ako je na mojbus.sk aj keď sa mi moc nepáči, že tam treba mať mobil so zapnutým GPS a internetovým pripojením, to by som si v práci zo stolného počítača nič nepozrel. A v niektorých prípadoch by bolo možné okrem aktuálneho meškania oznamovať aj predpokladané meškanie (v prípadoch, keď daný spoj nestíha príchod na prvú zastávku alebo keď sa posiela náhradný spoj).
Richard Ščepko
Mne osobne chýba na meste niekto, kto by dopravu v meste vnimal komplexne. Resp. niekto, kto by ju nie len vnímal, ale mal aj vzdelanie, kvalitu, jasnú predstavu a ideálne aj skúsenosť (na druhej strane, kvalitný človek nestojí málo - ale to je o tých prioritách). Osobne vnímam dopravu v meste ako mobilitu IAD, MHD, cyklistickej i pešej mobility. A každá musí mať vytvorenú infraštruktúru a podmienky. Lusknutím prsta nie, ale v našom prípade postupne a systematicky.
Lebo je fakt, že MHD je dotovaná vec a z čisto ekonomického pohľadu záťaž (ako člen majetkovej a finančnej komisie viem o čom píšem). Odliv cestujúcich z MHD je viditeľný už zo štatistík. Má určite niekoľko faktorov.
Toto už je skôr na osobnú debatu. Je to komplikovaná a komplexná vec, na druhej strane určite riešiteľná (z dlhodobého hľadiska). Ak by som Vám na nejakom Vašom stretnutí nevadil, rád by som prišiel. Pretože ja téme MHD určite detailne nerozumiem, no budem o nej minimálne spolurozhodovať. A od "zeleného stola" to už fakt nejde. Takí herci tu už boli...