Reply on: Jacob #11998:
Tvrdenie, ktoré bolo použité ako odpoveď na otázku sa nezakladá na pravde. Naozaj, takmer bez výnimky, idú všetci cestujúci až do OC Laugaricio. Týmto spojom som išiel cez prázdniny zámerne a počítal som cestujúcich. Autobus ma síce kapacitu (ak sa nemýlim) okolo 99 cestujúcich (jazdí tam zväčša Citelis 12M), no ak chceme, aby MHD bola komfortná a mohla cestujúcich zaujať, argument "kapacita nebola prekročená", v žiadnom príde neobstojí a to je nevyhnutné si uvedomiť. V mojom prípade +-83 cestujúcich v autobuse bez klimatizácie a s malými oknami v žiadnom príde nie je možné považovať za komfortnú a atraktívnu MHD.
Podobne tvrdenie, že harmoniky nemôžu jazdiť kvôli rekonštrukcií plynovodu na ul. Gen. M. R. Štefánika je nepresné, pretože harmoniky v lete nejazdia už niekoľký rok po sebe (aj keď ulica bola minulé roky plne prejazdná) a plynovod bol v rekonštrukcií aj koncom školského roka, kedy ešte harmoniky jazdili. Naviac, v časti, po ktorej jazdí linka 24, by harmonika prejsť mala.
Ak má byť MHD skutočne atraktívna, považujem za nevyhnutné, aby kompetentní ma meste aj u dopravcu zmenili spôsob uvažovania. Postupné posilňovanie spojov, vytváranie atraktívnych intervalov a primerané nasadzovanie harmoník, by mali byť samozrejmosť...
imhd68
Som fanúšikom hromadnej dopravy už od detsva, každá jazda pre mňa bola zážitok ale neviem si predstaviť, že by som teraz, v dospelosti, jazdil denne MHD.
Život Vám musí pretekať pomedzi prsty. Minule som len tak zo srandy išiel autobusom od začiatku Soblahovskej po Hodžovu(L8). Mal som zapnutý tachometer. Najvyššia rýchlosť, ktorú som zaznamenal bola 37km/h. V lete ešte k tomu pripočítajme absenciu klimatizácie a už ani atraktívny takt tomu nepomôže. Otázne je, či sa v tejto situácií, kedy má už skoro každý v rodine 2 autá, dá niečo robiť, aby ľudia znova presadli do MHD. Nové parkovacie plochy v dotyku s centrom tomu asi moc nepomôžu.