Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ajjo #11996:
logicky to malo zniet-CELO-NIZKO-PODLAZNY....
Reply on: kvorka #11995:
Veľmi by ma zaujímalo čo je to ten celopodlažný autobus.
webu mesta, ukážka typického alibizmus, že do vozidla sa ľudia zmestia:

Iveta R. (15.7.2019)

Téma: Mobilita

Prečo nejazdia harmoniky na dvadsaťštvorke ráno po ôsmej a deviatej? Nie sme dobytok! Tiež na jednotke jazdil (v piatok 14:30 som ňou šla) modrý autbus, čo má iba dve dvere. Tomu sa vraví pokrok? Harmoniky držíte v garáži, posielate hocičo. Dokedy? Žiadam, žeby sme sa vozili ako ľudia čo robíme v Laugariciu, nie ako každé leto.

Odpoved:
Miloš Minarech, útvar mobility, 26.7.2019

Vozový park MHD Trenčín pozostáva z nasledovných vozidiel (sólo vozidlá) :
Modrý autobus Karosa C 954 má kapacitu 88 cestujúcich
Červený autobus Low Entry rok výroby 2018 (s klimatizáciou) má kapacitu 90 cestujúcich
Červený autobus Citelis (celopodlažny) má kapacitu 98 cestujúcich
Červený autobus Lowentry starý model (bez klimatizácie) má kapacitu 90 cestujúcich
Červený autobus Karosa B 952 má kapacitu 99 cestujúcich

Počas prvých dvoch júlových týždňov cestovalo na linke č. 24 spojom č. 3 na celej trase maximálne 82 cestujúcich, a to 4.7.2019. Na spoji č. 5 na celej trase cestovalo max. 84 cestujúcich, a to 3.7.2019. Priemerne to vychádza na spoj č. 3 = 71 a na spoj č. 5 = 70 cestujúcich v období od 1.7.2019 do 15.7.2019. Počet vystupujúcich cestujúcich sa nezaznamenáva, nakoľko dopravca nie je vybavený týmito zariadeniami, respektíve moderným odbavovacím systémom. Nie všetci sčítaní cestujúci vystupujú v OC Laugaríciu, priebežne vystupujú aj na iných zastávkach v rámci trasy linky. Kapacitne nasadené vozidlá na linke č. 24 sú dostačujúce. Kĺbové vozidlá sa nevyužívajú aj z dôvodu rekonštrukcie plynovodu na ul. gen. M.R. Štefánika, kde sú vybudované štartovacie jamy a kĺbové vozidlá majú obmedzené vjazdy a výjazdy v rámci trasy.

Moje hodnotenie: primátor sa tiež môže voziť v Dacii Duster, má rovnaku kapacitu a na rozbité trenčianske ulice je vhodnejšia než to drahé kino!!!

Hlavne že dusíme vo vozovni kĺbové vozy celé leto a pracujúcimi človeku cestu do práce ani tam, kde to je možné, nezlepsime a divime sa, že si presadenie do auta!
Reply on: syko #11993:
+mhdna+ má byť mhdba
Reply on: S499.1023 #11992:
Pre pracovné potreby som nikdy nepotreboval súkromné auto. Na prepravu do zamestnania som asi desaťročie používal MHD - pre potreby zamestnávateľa boli služobné autá alebo ad hoc zajednaný mikrobus. To bolo asi desať rokov, keď som pracoval pre štát aj pre firmu v stavebnom odvetví (vtedy som v rámci okresu a neraz aj kraja jazdil také lokality, kde autobus nikdy nebol).

V terajšom zamestnaní by som možno auto využil, keďže pre smenu 5:30/17:30 toho moc nechodí, najmä cez víkendy, ale pešibusom to dám za 25 minút, autobusom za cca 15-25 a autom za 10 (všetky tri spôsoby rátané od dverí k dverám; pri buse zohľadnená skutočná potreba čakania).

Lenže to je rovnako blbý argument, ako ten môj turistický predtým, či ten prvotný z klávesnice imhd68. Každý bývame inde, zrejme máme aj inde pracovisko, robím niečo iné v rámci zamestnania, možno máme iné po-pracovné aktivity (keď mám dennú nevybavím nič - pred alebo po konci smeny sú úrady, lekári, škôlky, školy zatvorené; pred nočnou alebo počas voľna v pracovný deň mám dosť času na otočku si niečo vybaviť hoc aj v Bratislave za využitia mhdtn+vlak+mhdna+vlak+mhdtn).

Ako som napísal, priestor na zlepšenie je a to poriadny - možno je problém v tom, že vo verejnej doprave som za tie roky videl len dvoch poslancov (tu vyskytujúceho sa Ščepka a ešte jedného nemenovaného), možno je problém v tom, že na komisii dopravy si chcú hladkať egá navýšením počtu cestujúcich nezmyselným rozširovaním okruhu osôb na bezplatnú dopravu, alebo jednoducho to, že Rybníček autobusom nejazdí (povedal to na nejakom zasadnutí už dosť dávno)...
Reply on: syko #11991:
Ehmm, Ty sa živíš turistikou alebo si len nepochopil imhd68-ovu sťažnosť na praktickú nepoužiteľnosť MHD Trenčín v živote riadne pracujúceho človeka?
Reply on: imhd68 #11990:
imhd68: ráno som išiel prvou 25 k Tescu, odtiaľ prvým ranným do Kálnice, celkovo asi 50 minút. Pešo cez Beckov do Selca, odkiaľ som išiel spojom o 10:18 na Električnú, pešo na Braneckého a už neviem čím späť na Juh, celkovo tiež 50 minút. Odhliadnúc od toho, že autom by som bol odkázaný na neexistujúci turistický okruh miesto presunu z bodu K do bodu S, aj tak by som nemal dôvod byť rýchlejší autom - aktivity na zvyšok dňa som si naplánoval len oddychovo-spoločenské.

Takže možno mi preteká život pomedzi prsty, ale aspoň mám o jednu starostlivosť menej. Žiadna STK, žiadne prezúvanie... iných povinností mám i tak dosť 😉

Ale máš pravdu, napriek maličkým pokrokom za posledné 2-3 roky je v MHD a nehovoriac o PAL ešte toho strašne moc na zlepšovanie.
Úprimne, ja Vás obdivujem za to, že sa prepravujete v Trenčíne MHD.
Som fanúšikom hromadnej dopravy už od detsva, každá jazda pre mňa bola zážitok ale neviem si predstaviť, že by som teraz, v dospelosti, jazdil denne MHD.
Život Vám musí pretekať pomedzi prsty. Minule som len tak zo srandy išiel autobusom od začiatku Soblahovskej po Hodžovu(L8). Mal som zapnutý tachometer. Najvyššia rýchlosť, ktorú som zaznamenal bola 37km/h. V lete ešte k tomu pripočítajme absenciu klimatizácie a už ani atraktívny takt tomu nepomôže. Otázne je, či sa v tejto situácií, kedy má už skoro každý v rodine 2 autá, dá niečo robiť, aby ľudia znova presadli do MHD. Nové parkovacie plochy v dotyku s centrom tomu asi moc nepomôžu.
Reply on: Jacob #11988:
Je to výsmech obyvateľov krajského (!) mesta. V SN by primátora zavesili za kocky do prievanu, keby poslal na linku 4 dopravca sóla miesto klbakov, ale v TN? Štandard. Nech sa okrem Richarda Ščepka prevezú ostatní kompetentní a zistia ako to je.
Reply on: kvorka #11986:
Najväčšia sranda, že takto obyčajný cestujúci ako to má riešiť? Asi nijak, napísať na e-mail bude tak na dve veci, buď odpíšu, že to začnú riešiť, čo reálne ak nezačali by hneď tak sa na to zabudne, že niekto taký e-mail písal, alebo odpíšu, že podľa ich štatistiky autobus nie je vyťažený, ale tie štatistiky sú nahovno keď reálne to vyzerá inak, len oni sa neodvezú tak nevedia.
Kto vymyslel systém, cez prázdniny odstavené harmoniky tak toho chcem spoznať a spýtať sa ho osobne aký mal k tomu dôvod, keď prázdniny pracujúci ľudia nemajú.
Reply on: kvorka #11986:
Nie len to, včera podvečer jazdila aj prímestská Karosa C 954, hoci minimálne 5 harmoník bolo odstavených a teda mohli byť vypravené ako záložné vozidlo (rsp. ak má dané poradie spoj napr. do Opatovej, kde harmonika neprejde, mali byť vymenené s iným (vhodnejším) poradím)...
Sardinky na 24 pokračujú a klbaky stoja. Také trenčianske, šak nech sa socky radi, že dačo ide....tfuj.
Marek pravdu mas, tade by kludne linka chodit mohla, to je ako stvorene na to😎 ale treba zgeneralkovat este viac starych vyjazdenych crepov aby to potom stalo na dvore lebo nikto na tom nebude jazdit...😆 😆 Blizka buducnost priatelia, lepsie to nebude a nepomoze zmenit na VP sk.D vek na 21r...
37-čka po GO v Spišskej Novej Vsi.
Reply on: draxter #11981:
Ja som konkrétne čakal na 8, ktorá ide 6.00 z Gen. Svobodu. Na zastávke ľudia vraveli, že aj predchádzajúci autobus vynechal. Niektorí tak stáli polhodinu na zástavke a nič neišlo.
Reply on: Jojo-DA #11980:
...strasne,na 4 dni vytiahnem paty z roboty...este len dva som doma a oni toto...😎 😗 🙃 ...ale tak aj 007 si musi odpocinut a nie stele zachranovat svet... 🙂
Reply on: Jojo-DA #11980:
Ktoré?
Dnes ráno opäť vynechané spoje ľudia sa ponáhľali do práce a ja som nestihol vlak. 🙃 😐
Reply on: dns.mk #11978:
Ja Ti dam take Dlhe Diely.... My mame Dlhe Hony 😍 A 23 by som ponechal ale tahal by som ju cez Cintorinsku a Partizansku kde by sa take tri zastavocky na znamenie zriadili...
Reply on: Jacob #11977:
Pokiaľ objednávateľa budú zastupovať takí, čo si vyvážajú zadky v aute, tak nebude v zmluve jasne definované aké vozidlá majú byť nasadené na ktorom spoji a dopravca bude postupovať svojvoľne. Ak trenčianske kĺbové autobusy dožijú, tak to skončí ako v Trnave a Prievidzi, že sa nekúpia 15m, ani 12m autobusy ale 10m a pár ks 12m aby sa nepovedalo. Vôbec by som proti menším autobusom neprotestoval keby sa to kompenzovalo kratšími intervalmi, ale to sa neudeje, viď. TT a PD ale aj PB. V menších mestách treba kyvadlovlu do centra každých 15 min na top trase, inak to nemá zmysel. Príp. dve linky s 30 min, ktoré sa na konci delia, na dve trasy kde postačí 30 min. Nerozumiem ale systému liniek 23 a 28, že prečo nie je namiesto ich jedna linka so silnejším intervalom a hlavne jednou trasou na Dlhých dieloch.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.