Pani,citam tu nieco co ma desi a chce se mi blejt! To nemyslite vazne s nazorom ze KUPIT OJAZDENE AUTOBUSY?! Ja len dufam ze sa kupia raz nove,clovek bude vediet co im je ked sa muchy vychytaju a nie sa jedovat s haraburdami ktore niekde inde uz nejaky buldozeristi mali v rukach....Ano,GO boli tak na dve veci.... a popravde boli to posledne autobusy-este vlastne Karosy ,na ktorych sa to aj dalo robit.... Pravda je taka ze nie len tieto tipy ale uz aj ich novsie kolegyne maju svoje za sebou,mam na pamati slova pana z Nizkeho Cla- "Jo pane,to jsou vozy na sedm let" ...takze doba ked to odide na raz je tu.. a skratka nieco sa udiat bude musiet,len este chvilu,este rocik/dva,este .....ale uz to klope na pupok a Nebude to take drahe lahka ci ako to spieva klasik?...;) Lenze na to su uz ine mudre hlavy a hlavne take co musia potriast s mescom...a to bude sakra boliet...a divim sa ze sa neuberali cestou kupy 4-5 vozidiel kazdy rok....a to ja budem mestu vycitat stale....
Toto je sprostosť, opravovať takéto staré haraburdy a za takúto cenu? To určite treba kúpiť aj ojazdené autobusy, to fakt nikto u SAD-ky rozumne nerozmýšľa a radšej bude dávať toľko penazí do opravy haraburdy ako kúpiť ojazdený. To je to isté ako z autom, keď niekomu sa pokazí tak, že oprava stojí pomaly ak celé auto logicky si radšej kúpi nové, možno aj novšie, a to je ten prípad, že v tej istej cene sa dá kúpiť ako píšeš ojazdený autobus, ktorý je kvalitný stále.
Ale aj s tým Citelisom robia veľkú chybu, dostali od poisťovne 32 000 eur, a to mohli radšej zohnať spomínaný kĺbový autobus s klimatizáciou, nie oni radšej opravia starú haraburdu. (Citelisy nie sú tak zle na tom ako 952 ale už nie sú v perfektnom stave)
Lenže, najhoršie na tom je, že tento dodatok: "Vozidlo po určení ako totálna škoda, podľa slov poisťovne nebude
možné poistiť havarijne.", čiže ak sa niečo znova stane môže ísť ten autobus rovno do štrotu jedine, alebo ostane na náhradné diely do ostatných Citelisov. Teraz ma zaujíma, Crossway čo vyhorel, tiež ak sa nemýlim musel byť označený ako totálna škoda, a určite dostali podobnú sumu, a vtedy sa schválila kúpa nového autobusu, ale teraz to bola podobná situácia, a radšej to dali opraviť, a ako čítam toto bol jediný návrh a nebol predložený iný a to napríklad o kúpe nového prípadne ojazdeného.
A ešte si zoberme, v roku 2021 sa majú opravovať kĺbové autobusy, nemôžu, v ten rok budú mať presne 15 rokov, ten rok sa majú vyraďovať a nie opravovať, a to nehovorím, že niektoré B952 tuším 4 autobusy s rokom výroby 2005 tie už budúci rok budú mať 15 rokov. Ale ak takto má fungovať SAD-ka tak tie autobusy budú v prevádzke aj dokým nebudú mať autobusy 20 rokov, málo, mnoho viac
Výsledok toho všetkého mne príde, že SAD-ke a tým čo sa týmto zaoberajú, ale aj Mestu Trenčín je úplne jedno čim sa ľudia budú voziť, hlavné je pre nich, že oni sa tým nevozia tak sa tým nezaoberajú.
Takíto ľudia nemajú zároveň právo potom hlasovať v rozhodovaní o opravách, zvýšení rozpočtu pre opravy, a takto, sú to určite ľudia čo možno išli raz MHD, a ani to možno nie, vyvážajú sa na luxusných autách, a takíto naozaj nemajú právo toto riešiť, toto by mali riešiť takí čo sa tomu rozumejú, majú o to záujem, aj keď prípadne nevyužívajú MHD pravidelne dobre, ale takto to nemôže fungovať, keď nikto rozumný s tých hlasujúcich nerozmýšľa, že logickejšie je kúpiť ojazdený autobus ako opravovať starý autobus, ktorý je pomaly na odpis, len to oni nemôžu tak rozmýšľať, lebo ich táto problematika nezaujíma
presne tak, pokiaľ nemáme inú koncepciu, tak sa mohli radšej vyradiť postupne všetky B952 a B961 tak, že za každý vyradený sa kúpi do sumy určenej na opravu jazdený voz, rovnako ako v BA:
- klimatizácia
- nízkopodlažnosť
- morálna nezastaranosť
čo v porovnaní s B952 znamená priepastný rozdiel.
Ja by som bol za okamžité zastavenie opráv, pretože tak ako píše linka 10 je to totálne vyhadzovanie peňazí do luftu. Za sumu jedného nového vozu by totiž bolo možné kúpiť minimálne polovicu z uvedených vozov (19 sólo a 4 kĺbové).
Je to neskutočné plytvanie peniazmi - to že sa Mesto rozhodlo pre tieto stredné opravy. Čochvíľa budeme mať spomedzi miest na SR najhorší vozový park. To že sa znižuje zadĺženosť Mesta je také zakrývanie si očí pred skrytými dlhmi, ktoré raz vybuchnú.
- nezrovnalosti: od roku 2017 do 2021 každý rok oprava 4 vozidiel, 2021 tri. Potom veta, že kĺbové vozidlá sa budú opravovať v 2021 je blbosť, pretože sú 4 (!).
Potom sa uvádza: "Podľa názoru útvaru mobility je potrebné zvážiť, či vynaložene prostriedky do vozidiel Karosa B 952 a B 961 vo výške 28 000 eur bez DPH/vozidlo a 42 000 eur bez DPH/ kĺbové vozidlo, je vzhľadom na ich vek ekonomické a či by nebolo vhodné spoločne pristúpiť ku komplexnej obnove vozidiel v MHD Trenčín.
Môj záver: ak som dobre v minulosti pri C734 videl, zmluvný vzťah zakazuje zaradiť na MHD vozidlo staršie ako 16 rokov! V roku 2021 budú mať karosy 961 už 16 rokov, takže ich oprava bude načo? Treba ich opraviť buď tento rok, alebo už rovno kúpiť nové kĺbaky.
PS: DPB kúpil klimatizované kĺbové autobusy kus za 30.000 EUR!
NAČO TEDA OPRAVUJEME ZA 28.000 až 42.000 EUR vozy, ktoré si môžeme kúpiť?
Trenčín by mal zvážiť, ež radšej nakúpi staršie jazdené kvalitné vozy ako vrážať do vysokopodlažných starých autobusov, ktorých technický stav už je za zenitom.
už som tu x-krát písal, ako by som navrhoval obnovu vozového parku - to je však lopta na ihrisku objednávateľa: Mesta. Toho mesta, ktoré predĺžilo platnosť zmluvy síce o 5 rokov SAD-ke napriamo, ale túto otázku vôbec neriešilo. Potom máme stav, že čochvíľa môžme škrtnúť všetky B952 a po nich B961... a zase ich nakúpi (SAD-ka alebo ktorýkoľvek víťaz súťaže) naraz a problém tu bude zase.
Preto by ma zaujímalo, ktoré vozy majú ísť ešte na opravu (isto by to chcelo poslať aj B961) a súčasne stanoviť koncepciu obnovy. To čo sa deje teraz je ako v roku 2004, katastrofa.
RE: Jacob: O vozovom parku MHD sa nemôže rozhodovať na základe toho, čo dopravca obľubuje. Ako objednávateľ si musí mesto jednoznačne stanoviť konkrétne parametre (výška podlahy, rôzne dĺžky vozidiel, ďalšie vybavenie a pod.). A ak to mesto nerobí, je potrebné vyvíjať tlak na to, aby s tým začalo
BTW: dnes som cestoval s #39 a v zadnej časti už má poriadne prepadnutú a popraskanú podlahu (viď. foto). Rozhodne nie som odborník na technický stav autobusov, no príde mi to už pomerne závažné. Naopak, potešila úplne nová podlaha v #37 po oprave.
Ohľadom 100% nízkopodlažnosti je to otázne, keďže SAD-ka nejako rada preferuje skôr LE autobusy, aj keď zhorel Crossway tak kúpili LE a pritom taký Urbanway by bol lepší, len išli hovoriť o tom, že keď zhorel LE tak by sa aj mal nahradiť, čo fakt nie je argument keď reálne takéto zmýšľanie je fakt sprostosť, logickejšie je kúpiť 100% NP ako LE.
#61 - nehrozí nasadenie cez víkend, ani iného kĺbu, tiež zo záhadného dôvodu nejdú cez víkend kĺbové autobusy, to by som tiež chcel vedieť aký dôvod si vymyslia, áno je možné, že sú oveľa prázdnejšie autobusy, ale reálne určite sa nájdu plné a aj ranná linka č. 24 musí byť plná keďže ak nevedia tak do roboty do Lauga chodia aj cez víkend.
Jednoznačne súhlasím v tom, že na MHD treba systematickú a postupnú obnovu vozového parku, naplánovanú na niekoľko rokov dopredu (aby o 10 rokov opäť neprišlo k súčasnej potrebe - hromadne vymeniť 50% vozového parku).
Je však potrebné nastaviť jednoznačné požiadavky na nové vozidlá (napr. 100%-tná nízkopodlažnosť). Na PAD obnova síce prebieha, no nenazýval by som ju dobre spravenou (to je ale už iná téma).
RE: kvorka: počas školského roka by som pochopil, že je nevyhnutné nasadiť aj C autobus, no počas víkendov ma to dosť prekvapuje. Potom musí byť vozový park naozaj v katastrofálnom stave. Úplne súhlasím, že v tomto prípade je vhodné zvážiť nasadenie kĺbového #61, pokojne aj cez víkend
Aj dnes som tuším ráno videl na linke č. 1 C954, ako inak.
Možno sa to už riešilo, ale pri tej GO (veľkej oprave) sa čo také opraví? Nejaké veci v motore čo je potrebné vymeniť, prípadne interiér, exteriér, a to reálne typujem, že tiež dosť vyjde taká generálka, a to je na zváženie či sa to oplatí, čo reálne ani nie, vrážať niečo vôbec do takých autobusov, ktoré už fakt o pár rokov budú musieť ísť preč.
Chcelo by to proste ako som už dávnejšie spomínal, obnovu vozového parku ako pri PAD, tam je dobre spravená, len tam je asi výhoda, že je objednávateľ TSK, a zároveň u PAD je to iný prípad, kde je viac autobusov, ale reálne u MHD by tá obnova trvala menej, prípadne aj keby nebola v veľkom množstve, ale dajme tomu tak raz za rok 5 autobusov, alebo raz za polroka 3 autobusy dajme tomu.
To bude sranda, keď pomaličky budú vyraďovať 952 a následne narýchlo niečo kúpia, a tak to bude vyzerať.
Ale čo tu riešiť vlastne MHD, mesto aj tak samo odrádza od MHD a radí ľudom presadnúť do auta, keď radšej budujú nové regulované parkovacie miesta, ako sa venovať aj viac MHD.
problém je, že nemá čo jazdiť: B952 sú okrem "generálkovaných" na hrane, veď furt ich vidno na STK-čkách, B961 v lete nejazdia (ale je tu výhovorka o plyne na Štefáničke), takže okrem NP/LE vozov jazdí modrák 954 ako stálica.
Pritom by to chcelo #61 ako 100% NP voz nasadiť denne! Argument o počte cestujúcich je scestný, nie že by sme ukázali, že to sledujeme a v rámci možností kĺbak vypravíme, keďže ho (dokonca 5ks) máme, ale nie...
Pritom Štefánička sa týka akurát linky 1, takže kĺbak #61 by odjazdil 8,24 (25) ráno a potom by mohol vystriedať spoje na linke 7/17 (napr. taký 15:30 na linke 7), 24 a 8 a bolo by! Ale keď nie je vôľa?
Cez pracovné dni je to ešte pochopiteľné, aj keď si myslím, že SAD by mohla vymeniť vozidlá na jednotlivých poradiach tak, aby sa C 954 nedostal na nosné linky (ako to bolo v stredu na L1).
Zaujímavé je, že jazdila aj cez víkend, kedy muselo byť k dispozícií aj množstvo štandardných autobusov MHD. Alebo ich SAD-ka poslala na GO (rsp. veľkú opravu) desať naraz?
Súhlas do bodky. Dokonca jedna je málo, sú spoje na linke 7/17, osobne som ich videl, kde sa harmoniku pôvodne vyskytovali a teraz nie sú, a je to katastrofa. Študenti na týchto spojoch boli marginalni, pracujúci sú nosni pre MHD a mesto na nich kašle.
Myslím si, že je dobré, ak človek cestuje takýmto preplneným autobusom, si situáciu odfotiť. Potom už niekto nemôže povedať, že tých +-83 ľudí tam súčasne nebolo. Mám niekoľko takýchto fotografií a verím, že to riešenie problému posunie (mesto ich už má, za spoluprácu ďakujem aj poslancovi Richardovi Ščepkovi).
Bolo by rozumné cez prázdniny nasadzovať iba 1 harmoniku, ale na špeciálne vytvorené poradie, aby sa dostala iba na tie spoje, kde je skutočne potrebná.
Ohľadom Karosy C: ak by aj žiadny z 37 krátkych autobusov nebol už k dispozícií, mala byť vypravená kĺbová Karosa rsp. Citelis #61, ktoré sú v mestskom prevedení a nie Karosa C.
V prípade zhorenia Crossway-u chápem, že možno chýbal jeden autobus, aj keď reálne nemohol, keď v zálohe musí byť nejaká 952 prípadne aj Crossway.
Ale teraz to nejako nechápem, to už ako nestačí:
- 5 Citelisov
- 16 Crosswey-ov
- 15 B952
- 1 Crossway LE
dokopy 37 autobusov.
Doteraz v pohode to stačilo a nemusel jazdiť tento autobus preradený z prímetstkej dopravy, žiadne nové spoje nepribudli všetko je po starom, dokonca je ich od roku 2016 asi aj menej po zrušení takej linky č. 19 čo chodila cez Zlatovce, a zároveň pribudla jedine linka č. 31 s tými dvomi spojmi denne, čiže tam určite netrebalo vyššiu kapacitu až tak.
Zároveň neviem síce koľko s celkového počtu autobusov jazdia, ktoré sú v oprave, ale aj tak stále nechápem dôvod C 954E, že jazdí doteraz aj po zakúpení nového Crossway-a.
Tento autobus proste nepatrí do MHD, a keď v nej má chodiť, určite nie na linke č. 1, na menej vyťažených linkách (napr. spomínaná 31 prípadne aj 12).
To je to, že oni to vyhodnotia, že podľa nich je to v pohode, lebo sedia niekde v kancelárii na riti a to je jednoduché takto vyhodnotiť, a keď predsa takto pravidelne býva takéto veľké číslo +-83 ľudí tak by mohli naozaj niekoho poslať sa odviesť, prípadne samotný revízori nech idú do toho autobusu a nahlásia situáciu, lebo síce nevedia zistiť, kto kde vystupuje, ale aby tvrdili toto? "Nie všetci sčítaní cestujúci vystupujú v OC Laugaríciu, priebežne vystupujú aj na iných zastávkach v rámci trasy linky. " nie sú vybavený systémom, že niekto vystupuje a toto ako si môže trúfať povedať, keď nie sú vybavený tým systémom tak nemôže nikto povedať, že reálne vystupujú priebežne na iných zastávkach, čiže táto veta je čisté klamstvo, a dotyčný tým autobusom v tom čase nikdy nešiel.
Mňa by len tak zaujímalo, keď nepomáha takto napísať im priamo, že proste reálne kapacita je naplnená a treba posilnenie, harmoniku nasadiť, a oni odpíšu, že proste je to v poriadku, tak prečo aj vodiča nenapadne to posunúť vyššie. Podľa môjho názoru by viac verili teda už keď tak vodičovi, čo jazdí na tej linke a tom spoji, reálne vidí, že proste ten autobus je preplnený, tak nejako by sa to možno pohlo.
Áno, som si vedomý, že vodič toto nemá na starosti, jeho to nemusí zaujímať, ale ako vodič by tiež mohol to trošku poriešiť, reálne taký preplnený autobus s hľadiska bezpečnosti nie je zrovna dobrá vec, keď pri prudkom zabrzdení je možnosť úrazu.
A už len kvôli komfortu by to chcelo riešiť, jednoduché je sedieť na riti a napísať, že to je v pohode, aby nemuseli riešiť prípadné nasadenie harmoniky, čo sa im nejako nechce. Určite sa dá v prípade školského roku odpustiť si nejakú tú harmoniku na linke č. 1, niekedy na tejto linke chodia harmoniky poloprázdne a tam kde ich treba tam nechodia
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.