A posledný príspevok:
Dnes som cestoval takmer všetkými kĺbovými spojmi liniek 7 a 17. Uvádzam vždy maximálnu vyťaženosť (teda toľko najviac ľudí bolo naraz v autobuse):
O 13.50 z SAD (išiel som celú trasu). V autobuse max. 25 cestujúcich.
O 14.12 z Juhu (išiel som celý okruh). V autobuse max. 15 cestujúcich.
O 14.57 z Juhu (išiel som Juh - SAD). V autobuse max. 4 cestujúci.
O 15.35 z SAD (išiel som SAD - centrum). V autobuse max. 20 cestujúcich.
Okrem toho som opäť pri SAD videl aj linku 17 jazdiacu o 15.12 z Juhu (sólo). V nej boli tiež 4 cestujúci.
Oproti tomu v linke 11, ktorou som išiel normálne (bez zámeru zisťovania vyťaženosti) o 16.17 z Braneckého bolo nad 30 cestujúcich. Samozrejme, že okolo 14-15 hod. keď idem, tak je to dvojnásobné (na 11).
A práve optimálna vyťaženosť autobusu s kapacitou 160 ľudí mi príde minimálne 40-60 cestujúcich. Čo 11 (aj 24) bez problémov splnia.
Takže aj dnešok ma utvrdil v tom, že presun kĺbov na linku 11 aj 24, by bol správy.
Toľko z dneška.
Ešte jedna vec z otázok a odpovedí:
Otázka od: Božena Ch., 10.09.2016
Dobrý deň. Prečo prosím nestojí linka č.6 idúca do Záblatia na zastávke pri pošte? Je potrebné previezť sa až na Rybáre, aby som na spiatočnej ceste vystúpila pri pošte? Čo je zo za rozum? Snažím sa nepoužívať vulgarizmy, lebo neuverejníte moju otázku. K schéme MHD uverejnenej v Informačných novinách mesta Trenčín, je potrebné vydať ešte príručku, pretože my, hlúpi občania mesta sme to nepochopili. Zavádzajúce hlásenia na niektorých zastávkach "prosím vystúpte konečná" a nefungujúce čítačky kariet, proste Kocúrkovo.
Odpoveď:
Miloš Minarech, útvar dopravy:
Dopravcovi SAD sme opakovane zadali požiadavku na urgentnú zmenu hlásenia končených zastávok v oblasti Záblatia a Zlatoviec a Novín.
Takže, moje odporúčania:
1. Kubranská, BILLA smer centrum
2. Záblatie, nadjazd smer centrum
3. Legionárska smer Juh (druhý)
4. Jána Zemana (je frekventovanejšia, ako Karpatská ? )
5. Mateja Bela smer mesto (náhrada za pôvodný)
6. Gen. Svobodu smer mesto (náhrada za pôvodný)
7. Žilinská (smer Opatová)
8. Opatová, námestie (presun, ako píše kvorka)
Otázka od: Michal, 11.09.2016
Dobrý deň, chcel by som požiadať o výmenu mapy MHD na portáli pre turistov Visit Trenčín. Na portáli je stará mapa MHD z roku 2014, ktorá môže pomýliť cestujúcich. Ďakujem
Odpoveď:
Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ:
Ja by som bol Richard rád, keby si upozornil, že v Opatovej na námestí (pri KD) je prístrešok v opačnom smere - to nikto za tie 2 roky čo jazdí 21 jednosmerným okruhom nedokázal na meste dať prehodiť ten prístrešok? Je dobrý, nový, len by ho bolo treba osadiť na druhú stranu - t.j. v smere premávky linky 4! Toto nemá žiadny súvis so skúšobnou premávkou do decembra, to je výsledok nedbalosti.
Nové prístrešky by som odporúčal:
- Kubranská, Billa (nie je tam žiadny ani v jednom smere) a pritom sa v smere do mesta jedná o veľmi frekventovanú zastávku, opačne tiež nie zrovna prázdna
- Karpatská (dúfam, že sa plánuje)
- Zlatovská, nákupné stredisko smer Záblatie; frekventovaná zastávka (aj PAL linky) a prístrešok nikde
- Hanzlíkovská: tam je ešte ten z konca 80-tych rokov (pamätník socializmu) prežratý železný, tam treba nový urgentne
- na Kasárenskej (križ. s Majerskou) nebol označník ani v jednom smere; tam to stojí za úvahu
Iné ma nenapadá, prístrešok nemusí byť všade, lepší údaj by však bol, ak by si mesto vyžiadalo od dopravcu presnú štatistiku nástupov na jednotlivých zastávkach (možno treba niekde dať aj prístrešky dva)
u nás bývalo "i" ale neskôr už priamo symbol vozíčkara (ten doporučujem). Vraj skúšobná premávka nového grafikonu tomu bráni, lebo možno sa ešte poprehadzujú k definitívnej verzii vozidlá. Napriek tomu si myslím, že by to šlo kľudne i teraz. Už to tu tak bolo v skúšobnej premávke 2012.
Ja som to naposledy riešil ešte ako študent VŠ, kde som sa vtedy p. Maslovej pýtal, prečo zavádzame zas niečo nové a nie jednoznačné a osvedčené (písmeno "i" a nie symbol). Už si ale nepamätám, aký bol dôvod.
Spýtam sa na to, či sa s tým počíta od decembra a v akej verzii označenia. Dám vedieť.
BTW: Včera sme na Finančnej a majetkovej komisii riešili okrem iného aj požiadavku spoločnosti euroAWK na osadenie nových prístreškov na zastávkach MHD (s reklamným panelom) v počte 10 kusov. Nedopátrali sme sa však, o aké lokality by malo ísť. Poprosili sme, aby prišiel zástupca spoločnosti vysvetliť zámer. Veľmi ma zaujíma aj umiestnenie reklamných panelov v kontexte výhľadu na prichádzajúci autobus. Inak nejaké návrhy, kde by boli nové prístrešky potrebné ako soľ? Lebo toto zmapované nemám. EuroAWK síce bude tlačiť reklamu tam, kde je najväčšia frekventovanosť, ale aj tak.
Nad týmto som sa čudoval už aj ja. Do optimalizácie boli takéto spoje označené piktogramom vozíka, predtým "i".
Po optimalizácií to zmizlo. Ale potom som tomu prestal venovať pozornosť, lebo som si spomenul, že ani počas skúšobnej prevádzky grafikonu v roku 2012 neboli nízko-podlažné spoje vyznačené. Takže aj teraz sa to asi spraví po konci skúšobnej prevádzky.
Brno, resp. DPMB je v mnohom inšpirujúce. Už počas vyšky, keď som porovnával brnenckú MHD a tú trenčiansku to bol priepastný rozdiel. Hlavne ak išlo o koncepciu a víziu (aj keď všetko sa zrovnávať nedá).
Čítam si zápisnicu sociálnej komisie a verejneho poriadku, kde pani Struhárová (predseda komisie) prišla s dotazom "Občania, najmä vozíčkari a s kočíkmi pripomienkujú, že v novom grafikone MHD vraj nie sú vyznačené nízkopodlažné (bezbariérové) spoje. Je potrebné ich vyznačiť."
Linka 11 a linka 24 potrebuje kĺbové vozidlá, poobede aj na úkor linky 1. Linka 11 je často oveľa viac vyťažená, je v nej aj dosť mladých ľudí, študentov a žiakov, vyťažená je skoro po celej trase.
A pre ilustráciu vyťaženosti liniek 7 a 17 pridávam vyťaženosť zo včera:
- najprv som cestoval kĺbovým spojov o 15.09 z Braneckého. V autobuse bolo po odchode z Braneckého 6 ľudí (2 tam vystúpili a dvaja nastúpili - vrátane mňa). Na zastávke Piešťanská vystúpili dvaja ľudia, ďalší dvaja pri OS Úspech a poslední dvaja pri SAD (vrátane mňa). Do priemyselného parku išiel spoj prázdny.
- pri čakaní pri SAD na spiatočný spoj som videl linku 17 (tento krát sólo okružný spoj na Juh). Pri SAD a VOD-EKU ani nezastal. V spoji bola jedna cestujúca.
- spiatočný kĺbový spoj (linka 7) som zahliadol pri odbočovaní na Zlatovskú. Keďže pri pohľade na autobus som nevidel žiadne postavy (od SAD sa to dá rozoznať - keďže cez autobus svietilo svetlo - bez prekážky tvaru postavy) predpokladám, že plný nebol. Nakoľko od zastávky VOD-EKO sa nepohol do príchodu L6, išiel som späť s ňou. Cez zadné sklo som sa pozeral, či sa tá kĺbová Karosa pohne, ale do 15:44 sa nepohla (potom sme už zahli na Veľkomoravskú). Pripomínam, že od SAD mala ísť 15.35.
Keď som sa o 15.55 pozrel na mojbus.sk, že kde ten spoj ukáže, tak sa už nezobrazoval hoci za 11 minút by na Juh neprišiel...
Viac menej súhlasím, ale doplním:
A, B, C: súhlasím
1: Áno, súhlas.
2: Áno, preklady sa určite nesmú rozbiť (nikde)
3: Dobre vyťažená, rovnako ako linka 13
4: s vyťaženosťou vybraných spojov predčila očakávania, v "x" aj "a" by som pridal večer po jednom pári spojov (zišlo by sa to nie len Opatovej, ale aj Saratovskej)
5: určite posilniť, jazdí plnšia ako L 7 a 17
6: na základe požiadaviek je potrebné viac spojov trasovať na zastávku Opatová, Družstvo. Cez víkend by nebol od veci 60 min. interval v úseku AS - SAD celý deň, nie len večer
7/17: poobede sú linky veľmi málo vyťažené. Poobednú premávku kĺbov a aj okružný spoj o 14. hodine na linke 7 a okružný spoj na linke 17 o 15.12 by som zrušil. Zmeny ráno zatiaľ nenavrhujem, nakoľko situáciu nepoznám. Pôjdem sa odviesť.
8: bez zmien
11: v čase 13-15 hod. by som nasadil minimálne jedno kĺbové vozidlo ako aj mierne posilnil spoje - na 20. min interval o 15. hodine. Na úkor liniek 7 a 17, čiastočne možno aj 1. Napríklad na spoj o 15.17 (odchod z Braneckého) ako aj mnohé ďalšie je nutné kĺb nasadiť!
12: súhlas. Čím ďalej, tým viac cestujúcich. Videl som už aj ranný spoj o 7. hodine a bol dosť plný.
13: Dobrá vyťaženosť. Zatiaľ bez zmien.
22: Nie práve najlepší, ale nutný doplnok L1. Zmeny nenavrhujem.
23: Podobne ako linky 7 a 17. Vozí vzduch.
24: podobne ako 11. Jedno kĺbové vozidlo by som odporúčal vyhradiť výlučne na L 11 a 24. Možno aj cez víkend.
25: Dobre vyťažená. Zmeny nenavrhujem.
27: zatiaľ som videl iba ranný spoj pre zamestnancov v "x" a ten bol slušne vyťažený.
28: ako tak dobre vyťažená. Možno by som napriek menšiemu záujmu predĺžil premávku aspoň o hodinu (v "x")
50: nešiel som s ňou ešte nikdy. Takže o nej neviem nič.
Rád privítam pripomienky k mojím pripomienkam.
pevozil som sa trochu mestom a musím konštatovať k novým zmenám MHD, že sú výborné. Samozrejme, teraz to rozoberiem celkovo:
A. nástup všetkými dverami: chce to viac osvety, ľudia sa stále trepú dopredu s kartou, ja by som nástup s kartou prednými dokonca zakázal (okrem dobíjania). Vozidlá stoja citeľne kratšie na zastávke aj v špičke keď nasadá viac ľudí.
B. nové zastávky: žiaľ, mesto to zvládlo tak ako to vidíme, čiže tu je výsledok rozpačitý. Dobre sa ukazujú Noviny, ľudia si na linku 12 pomaly zvykajú. Chýba však hlavne Brnianska v priemyselnej zóne mesta, ktorú by isto využilo dosť ľudí a tiež Hroznová v obytnej časti Zlatoviec.
C. wi-fi je výborná; neviem ako je to s vyčerpaním tej kapacity čo som kdesi čítal
D. nový cestovný poriadok: je naozaj spravený dobre. Poďme po linkách:
1: klasika, víkendové ráno by som ešte niečo prijal doplniť
2: v Nozdrkoviach spokojnosť, hlavne trvať na preklade s 12 a 24; na úseku Beckovská - Sihoť (resp. nemocnica - Sihoť aj s linkou 28) to treba mať na zreteli pri ďalších úpravách.
3: veľmi dobre
4: Opatová má poriadnu linku MHD, otázne je skoré ukonenie; prijal by som niečo aspoň z iných liniek (8,24,28) čo by sa tam večer ešte otočilo prejazdovo
5: zatiaľ dobre, možno aj posilniť
6: výborne, do budúcna nosná linka
7/17: v niektorých časoch úplna paráda, ľudia sa s nimi ešte zoznamujú, upraviť nasadenie kĺbakov
8: neni o čom, super
11: najlepšie posilnenie, linka chodí naprataná, uvažoval by som niektoré kĺbové spoje z linky 1 možno naozaj dať na 11
12: pomaly sa to zlepšuje, úvod rozpačitý
13: prekvapivo výborne obsadená
22: nič moc zatiaľ, ale je to len doplnková linka po jej nezmyselnej redukcii v roku 2012
23: touto som nešiel ani ju poriadne nevidel
24: výborne vyťažená stále, asi nosná linka podľa prepravených ľudí, hodil by sa na ňu aj kĺbový voz
25: platí to čo o 23
27: platí to čo o 25
28: je na tom dobre, tie prázdne spoje na linke 23 sa ukázali, že na 28 to môže byť lepšie
50: zatiaľ som nemal česť
konečné linky 24 sú pre kĺbaky absolútne bezproblémové a podľa normy; druhá vec je, že na Sihoti je obratisko poddimenzované a často preplnené, ale nie je pre kĺbaky nevhodné a to je rozdiel. Na linke 11 rovnako žiaden problém. Teší ma, že linka 11 potvrdila, že pridaním spojov je pre cestujúcich atraktívnejšia ešte viac a možno sa dočkáme ďalšieho posilnenia. Nasadenie kĺbových vozov nepoznám, ale samozrejme sa aj to vyhodnotí a možno sa niektoré dostanú aj na linku 11 a 24.
PS: ten Citelis 18M je na linku 24 ako stvorený;
Richard: nedá sa zistiť, aké sú s vozom #61 (Citelis 18M nízkopodlažný kĺbový) plány? Generálka motora, alebo čo.... platilo ho mesto a hnije na mieste, hoci na linke 24 idúcej len po rovine by bol užitočnejší.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.