chlapi gratulujem, nové linkové vedenie i CP je v skutku podarený, ľudí v MHD isto pribudlo, dovolím si tvrdiť, že ešte keby sa kapacitne prerobili obehy kĺbakov, bolo by lepšie. A konečne spojazdniť ten jediný nízkopodlažný a šup s ním na linku 24 na celodenné nasadenie. Blížia sa Vianoce, do obchodnej zony budú zápchy a preplnené krátke vozidlá, bude s tým mesto konečne niečo robiť? Linky 4,11 a 24 ma potešili úplne najviac vyťaženosťou. Dokazuje to, že linka 18 (dnes 4) bývala niekedy kĺbovou oprávnene, aj dnes by som na ňu taký voz dal, hoci po Opatovej by až tak využitý nebol.
No, nebolo by od veci, keby tam bol vyčlenený balík priamo na podporu infraštruktúry MHD. Čo sa myslí pod pojmom "zlepšenie mobility"? Dala by sa z toho financovať aspoň rekonštrukcia pri Gymnáziu?
Vek vozidiel môže byť samozrejme v zmluve zadaný tak, aby dopravca musel vozidlový park obnovovať. Myslíš, že 5 kĺbových bude dosť? Osobne sa domnievam, že OBJEDNÁVATEĽ (mesto) má mať kompletný model MHD - linky, cestovné poriadky, kapacity, v tomto nemá byť priestor na tvorivosť dopravcu.
Nesúvisí to priamo s MHD, ale aj tak si to tu dovolím priložiť. Ide o investičné akcie (IA) pre budúci rok. Toto je výsledkom rokovaní 9 poslancov okolo primátora a 5 Južanov. Ide prakticky o akúsi "koalíciu", ktorá bola prizvaná ku kreovaní rozpočtu. Posielam len IA pre budúci rok.
dopravca bude musieť priniesť svoj vozový park, jeho obnova však už bude výsledkom financovania mestom. Ja osobne som, okrem iného, za tieto podmienky ohľadne vozov:
a) 100% NP vozidlá, z toho 5ks kĺbových
b) komplet elektronické transparenty, vrátane vnútorných displejov
c) vek vozidiel max. 8 rokov, min. EURO4 (dnes môže voz jazdiť do 16 rokov, avšak výberové konanie na dopravcu môže byť viac prísne vzhľadom na to, že víťaz bude s nimi aj jazdiť, takže tie vozy tu niečo pobudnú)
d) wi-fi
e) jednotný náter vozidiel (ideálne nie modré, aby ich človek rozoznal od PAL, videli ste ako to vyzerá v MT?)
dúfam, že nie, treba aby vozový park určilo mesto, nie že tu SAD TN nakúpi zase šunky a lá Citelis 18M a bude s svoje kšefty napriamo riešiť v Ivecu, hoc nevie zreklamovať resp. opraviť ani jediný NP kĺbový voz čo má. Takže s obnovou počkať na nového dopravcu a obnovovať určite v nasledovnom poradí:
1. 4x kĺbový autobus (náhrada za #51 až #54)
2. 5x sólo 12m autobus (náhrada za najstaršie B952E, hoci nechcem tvrdiť že za #41 až #45, neviem čo je v akom stave)
a rozložiť to pekne tak že každý rok 3 autobusy
chlapi, nič v zlom, ale tá DCA tu už prerastá cez rozum, čo keby ste písali do OffTOpic fórum? Toto je MHD TN fórum, tam pokračujte, lebo potom sa tu ani divá sviňa nevyzná čo je k TN a mňa osobne DCA čítať nebaví - čo mesto chcelo, to má (teda nemá, že?), len ma štve, že aj z mojich peńazí je tá kváziPAL linka pseudoMHD DCA "sponzorovaná". ?
Zabudol som ešte: spoj o 7.42 linky 1 ide len v c, v n ide na 1 o 7.15 na žst. A 8.20 z žst. Ďalej v n ide spoj l.1 o 13.15 na žst. A 14.05 z žst., tie som zabudol napísať. Cez n ani nič na kollárovu nezachádza.
Po hodine ťažkej práce v mobilnom worde a štrvťhodine rozmýšľania ako to dostať do PC som to monečne zvládol. Ono by som to kľudne robil aj na PC worde, ale word mi robí blbosti (pravidelne padá). Ale preuložiť do .pdf to v ňom išlo a tu to je.
Richard Ščepko
IA 2017