- treba niečo spraviť s tými spomínanými hláseniami
- novú zastávku Beckovská v autobuse ukazuje stále Legionárska, reštaurácia
- prekvapuje ma pekná vyťaženosť niektorých liniek, napr. L4, L11 ale aj L6, L7
Som veľmi zvedavý, čo spraví nový CP a veci súvisiace so zmenou s ľuďmi a či budú chcieť cestovať MHD. Vidím veľký pokrok v úprave výšky cestovného, oveľa viac ľudí používa dopravné karty, čo je fajn a nástup všetkými dvermi urýchľuje čakanie autobusu na zastávkach. Ale stále mnoho ľudí nastupuje len druhými dvermi.
Prekvapený som, že nejazdí ani jedno kĺbové vozidlo. Minulý rok jazdila aspoň jedna harmonika a teraz žiadna.
Veľká škoda je ten našej jedinej kĺbovej nízkopodlažnej krásavice. Keď to takto dopadlo, radšej sa mohli kúpiť miesto nej 2 obyčajné harmoniky. Tie naše štyri klbáky sú podľa mňa najspoľahlivejšie busy v Trečíne
to je zase ten istý, čo tu už pod 5 nickmi písal a skúšal od stola linkové vedenie? Iste, bolo 10x lepšie než tu previedli Dickári, ale istú nerealistickosť tam bolo badať. Mne hlavne vadí, keď tu niekomu hneď nadáva, pritom tu máme slušnú úroveň diskusie.
Moje postrahy z doterajšieho týždňa:
1. chaoz ľudí na zastávkach, lebo CP SADTN je všetkým, len nie normálnym a riadnym papierom - zapracované neexistujúce zastávky Brnianska, Stavokov, Priemyslený park II obojsmerne či poradie zastávok halabala, chábajúce vysvtlivky a doteraz nezodpvoedaná otázka, prečo návrh aj mesto prezentovali ľuďom an stretnutiach linku 26, ktorá sa napokon "bez udania dôvodu" stala linkou 27?
2. slušná vyťaženosť liniek 4,6,7,13
3. urýchlenie jazdy vozov vďaka nástupu všetkými dverami
4. zavádzajúce elektronické tabule - linky 7 a 17 keď idú celý okruh, tak majú z gen. Svobodu cieš Gen. Svobodu - pritom keby tam mali aspoň "cez Zlatovskú" alebo niečo podobné. Ľudia sú z toho vykukaní takto.
V Trenčíne som bol rozhodne rádovo viackrát ako ty, náš minikotlebík, pochádzal odtiaľ jeden z mojich starých rodičov a veľa jeho bratov a sestier v Trenčíne ostalo, v Trenčíne mám dobrého kamaráta, ktorého pravidelne navštevujem, najmenje dvakrát ročne sa zúčastním hromadnej akcie v Trenčíne a nepriek tomu si nedovoľujem mať k jeho MHD také blbé kecy ako ty, minikotlebík. Bež radšej hliadkovať do vlaku.
Musím pochváliť nové spojenie linkami 7/17, ktoré spolu s linkou 3/13 a 5 vytvára naozaj bohatú a pravidelnú ponuku spojov za mosty z Juhu. Teraz, možno okrem úplneho večera, nemám problém kedykoľvek busom cestovať na tento smer. A spolu s nástupom všetkými dvermi sa viditeľne skrátilo aj státie na zastávkach.
Exkluzívne vyzerá aj spojenie Juh - stanica; hoci spojov je oproti roku 2008 menej, sú lepšie rozložené. Za isté mínus len považujem víkendové ránečko.
Do budúcna by som poriešil hlavne doplnenie spojov linky 28 tak, aby jazdila až do 22-hej aspoň každú hodinu.
Bol, ale pre tvoj plezír "duce" som si dovolili nebehať po celom meste ? Hlavne, že ty Trenčín spoza hranice navštevuješ denne a poznáš ho aj ostatné slovenské mestá dokonale, že? ?
som veľmi rád, že si pridal tento príspevok (ktorý som samozrejme už dávno čítal na mestskom webe). Ak sa pozrieš nato, akú frekvenciu má PAL na úseku Zamarovce - TN, zistíš, že sú to nosné prímestské linky TN-Nemšová-Horné Srnie a TN-Horná/Dolná Súča, čo znamená spojov viac, ako keby si na Orechové presmeroval linku 1. To je prvý a brutálny dôvod, prečo v rámci toho balíku km, ktorý je, MHD na Orechové nevydá. A podľa mňa ho nevydá ešte dlho aj z týchto dôvodov:
- trasa čo si nakreslil je neprejazdná autobusom; presne toto sa zvažovalo a má to ešte ďalšiu nevýhodu, je to veľmi dlhá zachádzka čo do km i času
- v danej časti je ideálne riešenie PAL, kde v rámci mesta tak ako v BB bude "integrácia" a teda PCL bude platiť a bude jednotná tarifa. Treba povedať, že teraz je PAL lacnješia než MHD v tejto časti, čo je tiež akási kompenzácia.
- do budúcna buď sa zmení infraštruktúra, alebo tam MHD nebude; keď jazdila ešte stará linka 3, tak jej konečná na Orechovom (Vlárska) tiež nebola nejako extra vyťažená, ľudia na MHD nasadali skôr na Istebníckej a Kasárenskej.
Ešte jedna vec:
V rubrike otázky a odpovede bola nasledovná sťažnosť:
Otázka od: nespokojný občan!!!, 22.07.2016
Dobry večer, to nemyslíte vážne, že v Orechovom rušíte MHD, to máme stále byť diskriminovaní?
Odpoveď:
Milan Kadlecaj, spoluautor nového grafikonu MHD:
V Orechovom nie je už v súčasnosti zabezpečené bezpečné otáčanie autobusov a po otvorení podjazdu Vlárska nie je žiaduce smerovať linku č. 3 cez Zlatovskú, Záblatie, Zlatovce a Istebník, pretože práve obyvatelia mestských častí „za koľajnicami“ sa najviac sťažovali, že ak idú do centra, musia sa napr. z Istebníka viezť cez celú MČ Západ, pričom rýchlejšie prejdú pešo. Teraz je linka otočená naopak a slúži pre obyvateľov, ako rýchle spojenie s centrom mesta – avšak v tejto podobe už nedokáže obslúžiť Orechové.
Orechové teda nie je obslúžené MHD, pretože linku tam nie je kadiaľ efektívne smerovať a autobusy sa tam nemajú kde otáčať. Odporúčame využiť zastávku MHD Istebnícka alebo zastávku prímestskej dopravy Závažie, Jednota, odkiaľ je zabezpečná dostatočná hustota spojov prímestskej dopravy.
------------------------
Ja ale musím v tomto prípade dať za pravdu občanovi, pretože Orechové je dosť veľké na to, aby malo aspoň minimum spojov MHD (tak ako do optimalizácie).
Napadlo ma jedno riešenie, ako bezpečne otáčať autobusy a zároveň zabezpečiť ešte lepšiu obsluhu vnútra Orechového. Autobus (dajme tomu 13) by z podjazdu pokračoval na zastávku Vlárska, následne by pokračoval smer Zamarovce, odbočil by na ul. Orechovskú a zastal by na zastávke Orechovská (pri kostole), pokračoval by rovno na nové nástupište zastávky Istebnícka na konci Orechovskej a odtiaľ po pôvodnej trase do mesta.
Viem, že je to dlhé, ale pre pár spojov by to nevadilo (na L13 by sa z L3 presunuli po jednom páry spojov spoje cez rannú a poobednú špičku a bolo by to vybavené). Orechovská je už dnes jednosmerná práve v tomto smere, takže autobus by nemal zažiť žiadne kolízie. A občanom by sa jednoznačne pomohlo.
Myslím, že za skúšku by to stálo. V prílohe som spracoval aj mapku. Aký je váš názor?
- bol som sa opäť odviezť linkou 12 a bohužiaľ na Novinách boli v autobuse len dvaja ľudia (vrátane mňa). Tipujem, že 12 dlho jazdiť nebude.
Určite by jej pomohla lepšia propagácia, lebo takmer nikto o nej nevie. Viem, že je to v prvom rade úloha mesta a SAD, ale napadlo ma, či by nepomohol aj nejaký článok o nových možnostiach cestovania tu na IMHD, kde by sa predstavili ešte viac nové linky a zastávky. Čo vy na to?
máš recht, ja ako obyvateľ Záblatia si myslím, že teraz je tá MHD skutočne funkčná. Cez víkend ide niečo každých 60 min a v pracovné dni v špičke aj 4 spoje do hodiny. Linka na stanicu, na futbal, hokej (6), linka k nemocnici (3,5,13) na rannú do Laugaricia (26) i na Juh. Čo viac si želať? Za daných podmienok, TOP riešenie. Vždy bude niekto nespokojný, vždy je čo zlepšovať. Ale ak by sme to robili len preto, aby niečo dobre vypadalo (3) bez súvislostí (doplnenie taktu 5-7/17-13 na 20 min celodenne) tak potom to môže dopadnúť oveľa horšie než si myslíme. Cesty nepustia. Niekedy nie je obratisko, niekedy nevhodná ulica na prejazd, a pod. A na to tento návrh myslel.?
Aktuality z dneška:
- všetky autobusy, ktoré som videl mali vonku aj vnúti nálepky o WiFi, chválim.
- bol som sa previesť posledným spojom linky 12, a bohužiaľ musím skonštatovať, že v úseku Noviny - Biskupice sme boli v autobuse traja ? . Som zvedavý na zajtrajšie víkendové spoje.
- na sídlisku Noviny zatiaľ označníky aj hlásenia po starom.
Máš pravdu, keď si pozrieš kataster portál, tak je to tam v blízkosti (ako sa stavia) rozčlenené na 84 parciel, čo vychádza na viac než 200 obyvateľov (jedna parcela - na nej jeden dom a v priemere traja členovia domácnosti).
Aj keď je to hnusný urban sprawl s meandrovými slepými uličkami, nejaký dopyt tam vznikne.
A tiež v lokalite pod Hroznovou - rezidencia Vinohrady. Zrejme osem viladomov, každý po 12 bytov, čo tiež budú najmenej dve stovky obyvateľov.
To sú všetko pozemky, čo sa zastavajú v najbližších rokoch - skôr, než niekto dostane nápad urobiť novú organizáciu MHD.
ranná 26 je návoz do práce, preplnené busy idú do Belej v tom čase aj na 24 a 25 (kĺbaky dokonca na oboch), takže tu je zmysel jasný. Víkend je v rámci dopravnej obslužnosti.
Je jednoduché nakresliť model, ale realita je daná hlavne obehmi a objednávkou. Ak by vedenie povedalo, urobte to systémovo, zaplatíme, tak kľudne. Teraz je to z toho, čo sa dalo, to najlepšie. Veď si videl čo by bolo, ak by prešiel blavácky návrh.
presne tak, v Záblatí sa stavia ako huby po daždi (aj pri nadjazde už sa dve nové lokality budujú, rovnako Zlatovce) tak je tam potenciál. Čas ukáže, kde posilniť. Berme to tak, že u linky 5 to je aj nutné zlo, lebo inde ju nie je kde otáčať, tak aspoň nech má zmysluplnú obsluhu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
MinoSUN-55
- treba niečo spraviť s tými spomínanými hláseniami
- novú zastávku Beckovská v autobuse ukazuje stále Legionárska, reštaurácia
- prekvapuje ma pekná vyťaženosť niektorých liniek, napr. L4, L11 ale aj L6, L7
Som veľmi zvedavý, čo spraví nový CP a veci súvisiace so zmenou s ľuďmi a či budú chcieť cestovať MHD. Vidím veľký pokrok v úprave výšky cestovného, oveľa viac ľudí používa dopravné karty, čo je fajn a nástup všetkými dvermi urýchľuje čakanie autobusu na zastávkach. Ale stále mnoho ľudí nastupuje len druhými dvermi.
Prekvapený som, že nejazdí ani jedno kĺbové vozidlo. Minulý rok jazdila aspoň jedna harmonika a teraz žiadna.
Veľká škoda je ten našej jedinej kĺbovej nízkopodlažnej krásavice. Keď to takto dopadlo, radšej sa mohli kúpiť miesto nej 2 obyčajné harmoniky. Tie naše štyri klbáky sú podľa mňa najspoľahlivejšie busy v Trečíne