Dnes pri jazde linkou 11 som si všimol úpravu názvu zastávky Ku štvrtiam, BAUMAX na Ku štvrtiam (Baumax bol vymazaný). Okrem úpravy vo vizuálnom informačnom systéme sa púšťa aj nová zvuková hláška (bohužiaľ, príliš tichá) ?
mal a je to choré! Mesto ho s veľkou slávou predstavovalo ako začiatok novej éry, ale mne neznáme okolnosti z neho urobili mucholapku na dvore SADky. Vraj je poruchový, má vysokú spotrebu (otázka je, že prečo sa to všetko v záruke nereklamovalo a voz jazdil do roku 2011 úplne pravidelne). Takže je to hanba, pretože najspoľahlivejšími vozmi sú všetky 4 kĺbové B961E, ktoré máme. Ak je pravdou, že skladbu vozového parku odsúhlasovalo mesto, tak potom si tiež nasralo do svojich úst, pretože potom súčasná výprava nie je taká, aká by mala byť a náhodné nasadenie vozu Citelis 18M #61) stále dokáže ľudí udivovať, že aký nový bus je v TN, pritom tu je už 8 rokov, len posledné 4 roky pravidelne stojí a prejsť sa ide len kedy-tedy, aby zhodil hrdzu z brzdových klátikov.?
Rád by som vedel, ako si tvorcovia optimalizácie študovali dopravné obmedzenia na cestách, na trase linky 23. Pretože ak sa nemýlim, v smere jazdy Zlatovská -> ŽST Zlatovce, by sa zo Staničnej nemalo odbočovať smerom ku zastávke ŽST Zlatovce. Zakazuje to zvislé aj vodorovné značenie. Jedine, aby sa pre tie 2 spoje denne robila výnimka.
Inak zaujímavo sa DIC stavia aj k zastávkam na Zlatovskej. Kým na nosné linky zastávku Zlatovská (bývalá KARA) ruší a v oboch smeroch stoja autobusy na Zlatovská, NS (predtým zast. do centra pre L19 a L50), taká novozavedená školská 23ka zasa stojí na Zlatovskej a to napriek tomu, že sa tam nemá ako logicky dostať...
Takže to vyzerá, že pre väčšinu spojov sa zastávka v smere do centra posunie od plavárne pred Úspech, kde stojí aj PAL a kde sa nezmestia za seba viac ako max. 2 krátke busy...
Je to trocha komplikovano napísané, ale tí, čo TN poznajú, pochopia (narozdiel od inžinierov z DIC).
?
Uvidime ako to bude vyzerat v stvrtok v kine Hviezda. Skoda ze som v praci. Rad by som sa tam opytal ludi z MU odboru dopravy co vravia na navrh novej MHD oni? Ak by suhlasili tak by mali pouvazovat nad odchodom z funkcii a prepustit miesto niekomu kto danej problematike aj trochu rozumie!
V prvom rade taktiež ďakujem za výborné články o zmenách aj za nové fotky a schému MHD so zapracovanou výlukou. Som zvedavý, ako sa vyvinie štvrtková prezentácia v kine Hviezda.
+ reakcia Marek6283:
- chápem namáhavosť práce vodičov MHD no nedá mi trochu sa nezastať cestujúcich vo vzťahu s vodičmi MHD. Často sa totiž stáva, že cestujúci využívajúci dopravnú kartu (aj ja), si vzhľadom na malý počet automatov nestihne nabiť kartu mimo vozidla MHD, hoci by to tak rád spravil. Vinu na tom má aj súčasný CP. Uvediem príklad, ktorý sa mne pomerne často stáva: V práci v centre mesta končím tak, že ledva stíham autobusy na Saratovskú, ktoré majú odchod vždy naraz. Som rád, že stihnem autobus a nie to ešte si ísť nabiť kartu až do automatu pri mestskej veži. Samozrejme môžem, ale na zastávku stihnem prísť po odchode autobusov, takže si napríklad v zime môžem pohodlne 40 minút potom posedieť na Rozmarínovej, a tešiť sa, že som vodičovi uľahčil prácu. No to nie je pre väčšinu cestujúcich vhodné riešenie. Preto si kartu nabíjam vždy v autobuse. Samozrejme, snažím sa mať pripravenú požadovanú sumu a čo najrýchlejšie si kartu nabiť. Bohužiaľ, často sa stretávam s extrémnou neochotou vodičov našej MHD (česť výnimkám), ktorý napriek splneniu úkonov požadovaných dopravcom od cestujúceho, majú väčšinou nejaký problém. Rozumiem, že za deň ich môže veľa vecí nahnevať, ale to každého a ja ako cestujúci predsa nemôžem za to, aký sú niektorý ľudia a s čím sa musia vodiči stretávať. Ja osobne sa snažím vychádzať vodičom v ústrety a pretom by som sem tam čakal trochu "spätnej väzby". A to nehovorím o nezmyselnom obmedzení nabíjania počas špičky, ktoré veľmi obmedzuje cestujúcich. Podľa mňa nabitie karty premávku zdrží tak o 5-10 sekúnd čo je rozhodne menej ako napríklad: autobus odchádza o 51, 54 a 09 minúte, pred tým idem z Braneckého do mesta nabiť si kartu (pri odchode z práce o 15:45 tam prídem 15:55), nabijem si kartu o 16:00 a ku Gymnáziu sa vrátim o 16:10 (po odchode vozidiel), tým pádom môžem čakať 30 - 40 minút, čo je viac ako desať sekundová práca pri nabíjaní. Možnosť nabíjania mimo vozidla veľmi rád využijem, keď na to budú vytvorené podmienky - teda ten milión možností! Dúfam , že som nenahneval, snažil som sa len uviesť aj pohľad cestujúceho. Nemyslím to ako kritiku na ktoréhokoľvek konkrétneho vodiča, ale všeobecne. Rozumiem, že niektoré moje pripomienky (napr. automaty), nie sú v kompetencií vodičov MHD.
je zaujímavé, že človek bez ružových okuliarov, ktorý za to nemá od nikoho nič sľúbené, dokáže za tak krátky čas napísať tak erudovaný článok, zatiaľ čo rôzny majitelia pečiatky dokážu za 20 litrov vyplodiť fantasmagórie, ako keby niekto zavádzal MHD v Zakopanom. Mne by sa osobne tento návrh pozdával, ak by šlo o Nové Mesto nad Váhom, tam by to 3500% zlepšilo súčasný stav. Ale nie v krajskom meste, ktoré svojou polohou, rozlohou a tvarom je na MHD odkázané. Myslím, že keby sa súčasné vedenie prerobí s rozumom, aj by sa ušetrilo aj by to bolo v prospech cestujúcich, ale nie toto čo tu čítame. Tento článok je jasným dôkazom toho, čoho je niekto schopný od stola s prstom po mape ?
Pozorne citam a sledujem vase prispevky a stanoviska. Chcem ocenit Draxterovo porovnanie sucasneho a novoplanovaneho stavu vedenia liniek! Mnozstvo skvelych postrehov i napadov. Zaroven som cital Udiakovo stanovisko a reakciu na vase clanky a jednej veci davam za pravdu-ano,najvecsi bol nasej MHD je platba hotovostou u vodica-ja to vidim sam najlepsie,toto nas neskutocne vycerpava a nici,ale ziaden takyto grafikon aky je navrhovany to nepomoze vyriesit-tento jedine odlivom cestujucich=tym budem menej listky predavat -ozaj"vyhoda jedina"! Tu chyba osveta ohladne kariet a casovych listkov,ina cenova politika pri platbe hotovostou,snaha mesta mat viac automatou ako je terajsi stav atd... Na jednej porade nam nas ekonom vravel ako chodievali zo zapadnych krajin ku nam do dop.podnikov a spolocnosti a zavideli nam pocet prepravenych osob,"zial" moderna a pohodnlna doba priniesla lacnejsie auta ale aj takyto navrh akym je tento DICkovy nas jedine odstreli na este horsiu uroven...Co sa tyka klbovych vozidiel ktore maju mnohy z vas radi-tu si znepriatelim este aj vas ale myslim si ze vsetko sa da spravit tak aby tuto ulohu plnili kratke vozidla-castejsim spojenim liniek do Laugaricia a rozumnym intervalovanim liniek mesto-Juh a do okrajovych casti ako je Zablatie a Opatova by stacili este kratsie vozidla,a aj na Kubricku linku v case mimo spicky a cez vikendy...a teraz zopar prikladov ako to funguje v autobuse zo vcerajsej poobednej sluzby: 15:30-dobite mi kartu-pani,kartu Vam nedobijem,ste v meste mala ste milion moznosti si ju nabit! C c c ,uz aby bolo teplo a vitiahnem bicykel...nuz ale aj na bicykli mustite poznat iste pravidla! -kolke roky sa ludia nevedia naucit co je karta a na co sluzi a co s nou? a ich chceme ucit nieco nove?! ,15:22-pani si kupil as karty listok a zahlasi na linke c 18 ze autobusova stanica.... nuz ale pani kde ste sa docitala ze ja s 18kou idem na stanicu a ona na mna kuka ...ved nie som taxikar ze si poviete kam chcete ist a ja tam pojdem... o zastavku dalej na Legionarskej dobieha pan s kufrom,pockam a on ze-idete na stanicu,nie! a co tam ide? -pane-vyvesky su-pozrite si,je tam komplet trasa u kazdej linky,chlap sa otocil a siel peso prec...nuz ale na na Legionarskej snad nebudem menovat vsetko co ma ist na stanicu...ludia dnes uz nic nemienia robit tak ako maju,dokonca ked poviem ze pes mam mat nahubok tak na mna zacne este aj majitel vrcat ze cely prep.por.je hovadina...a to uz je vrchol.... a takychto ludi tazko zmenime a naco este zhorsovat doterajsi stav ,prave naopak,treba ho zlepsit a nie len cestujucim pre ktorych sme tu ale aj vodicom-lebo ich uz sakra ubuda! Ludia na nas nadavaju a neskutocne-ale 70% z toho je zavine tym ze my neriesime to co mame riesit hlavne a tym je premavka ktora je oproti 80 a 90 rokom uplne katastofalna... Mesto chce novy grafikon,to hej,treba ho-ale rozumne urobeny,a my potrebujeme aby sa uz konecne nieco spravilo s tymi zastavkami-ved niet uz pomaly jedninej na ktoru by bol bezproblemovy vjazd ci vyjazd, o obratlisku na JUHU 2 ani nevravim v akom je stave... Nie len grafikon je tema,tu je na pokraji krachu a zrutenia cela MHD...ale ono to stale nejak funguje...
na 17.000 je ešte nie celá, podľa zmluvy je cena 22.392 EUR!
Tu je zmluva č. 1064: http://egov.trencin.sk/Default.aspx?NavigationState=778%3a0%3a
Odporúčam prečítať článok V bod 3, pretože dielo má mať šesť častí (A-F)
Časť A: Analýza súčasného stavu MHD Trenčín
Časť B: Návrh novej organizácie MHD Trenčín
Časť C: Spracovanie plánu dopravnej obslužnosti MHD Trenčín
Časť Spracovanie turnusového plánu prevádzky liniek MHD
Časť E: Prerokovanie dokumentácií s verejnosťou
Časť F: Spolupráca pri zavedení novej organizácie MHD Trenčín do prevádzky
Pokiaľ som dobre videl čo je uverejnené a čo sa má prerokovať, tak som práve nevidel časť D, ktorá je veľmi dôležitá aj s ohľadom na prílohu č. 1 k zmluve, ktorá práve pojednáva o nasadení vozidiel a o prejazdoch, čo sú nesmierne dôležité údaje.
áno, konečná na znamenie, to je úžasná perla demencie ? Rovnako ako pseudonosná linka do priemyselného parku každým spojom ? To už hej, to je nóvum jak sviňa.
odporúčam všetkým, ktorých príspevky si vážim a myslíte to s našou MHD dobre, prečítajte si "výsledky" práce pre mestá PO (neprijali návrh) BB (neprijali návrh) TT (prijali a museli meniť), BA (tiež neprijali). Jednoducho sú to orgie ceruzky a papiera mimo realitu, hádam budem teraz cestou na tréning prestupovať z Juhu II na Sihoť? a to je len špička ladovca........................
Si robíš srandu???
Trenčianska AKOŽE dopravná akadémia je všetko, len nie DOPRAVNÁ! V kooperácii so SADkou by vytvorila dokument hodný akurát pre kompostáreň v Nemšovej?
Tebou spominane delenie na dopravne, vyhybne, zastavky, stanice, nakladiska-zastavky a i. je dopravne delenie zeleznice. Toto cestujuci nerozlisuju. Aj vlaky ZSSK maju hlasenie: "nasleduje, zastavka - Piestany"
Napr.: "ZST Vinohrady" v BA, tiez len zeleznicna zastavka. Nevidel by som v tom problem, ze dopravne podniky toto nerozlisuju...
kvorka