Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: vlado54 #8909:
Ja sa práve čudujem, pretože ak vedenie mesta nechodí do práce pešo, tak sú závislí na kvalitnej autobusovej doprave - buď preto, lebo ju sami používajú alebo preto, aby im pri cestách autom nerobili problém dopravné zápchy a parkovanie.
Reply on: kvorka #8904:
Tie pocty spojov za den su v tych tabulkach povacsine nezmysel. Napr pri linke 1 je tam cislo 55 vo vsetky dni pricom dokonca aj pracovny den ma len 40 spojov. Tym padom nesedi ani pocet km za den na linke, realne cislo zistis ked si predelis pocet km za rok poctom dni.
To len ku kvalitnej praci s tabulkami 🙂
K cestovnemu poriadku ano je to len navrh, ale ked uz expert spomenie zavedenie prestupneho systemu nech aj tak cestovny poriadok upravi.
Ak chcem ist zo sihote cez vikend napr. na gen svobodu po 10h musim cakat na prestupe po novom cca 40minut. To je ako bonus, dnes cez vikend idu dva spoje za hodinu na juh (mimo l 28) po novom jeden, na jednu konecnu a s neexistujucim prestupom na druhu.
Toto spravil fakt nejaky dopravny expert specialista na verejnu dopravu ?

Na taku MHD sa vyserie aj zvysok ludi co nou dnes chodia. Sice nie som az tak prekvapeny pri rozhodnutiach dnesneho vedenia mesta.
Zaujímavá ponuka pre Trenčín po vzore SAD Zvolen a. s. Veď autobusy z rokov 2005 a 2006 už tiež bude treba nahradzovať: https://imhd.sk/zv/doc/sk/15203/Zvolen-sa-chce-uchadzat-o-LNG-autobusy
Reply on: radob #8905:
to viem, len pre ľudí je to lepšie vedieť že tam majú stanicu (zastávku) ako to predmestie
Reply on: syko #8895:
Miesto "renomovanej" spoločnosti DIC plnej klobáskových inžinierov pán primátor v súvislosti s optimalizáciou MHD mal radšej dať zarobiť trenčianskej dopravnej akadémii v spolupráci so SADkou, myslím že zamestnanci SAD a študáci predsa len viac poznajú trenčiansku MHD, ako nejakí trtkovia z Blavy a spoločnými silami aj s pedagógmi by istotne vymysleli niečo zmysluplnejšie a hlavne lacnejšie.
milan001: Tebou navrhovaný názov "Električná, žel.st." je zavádzajúci názov, nakoľko "Trenčín predmestie" nie je "stanica" (nemôžu sa tu vlaky križovať ani predchodiť, je tam len jedna koľaj), ale je z hľadiska žel. terminológie "zastávka", potom by správnejšie pomenovanie bolo "Električná, žel. zast.".
Reply on: draxter #8903:
asi sa súdruhom nechcelo v noci sčítavať, lebo naozaj linka 50 v danom týždni jazdila v noci z piatka na sobotu 23:20, 00:20, 01:20, 02:20, 03:20 a teda čísla chýbajú!!!

A mňa zaráža, že koncept nočnej linky v úžasnom návrhu DIC je len okopčená súčasnoť a naviac je v CP jediný spoj 23:20 cez voľný deň, halvne že v číslach pod čiarou píšu o 5 spojoch cez voľný deń. Absurdistan, pozrite tu: http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000291890/B09%20-%20N%E1vrh%20usporiadania%20no%E8nej%20linky%2050%20%28PDF%29.pdf
Reply on: kvorka #8902:
presne, a rovnako tak pomer špička - sedla je 60 - 40, čo pri linke jazdiacej 30 min v špičke (napr. L8) znamená, že by v sedle nemala jazdiť len v 60 min intervale!
Reply on: milan001 #8901:
súhlasím, super nápad!

Inak pozeral som banner mesta na novú organizáciu MHD (http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000291874/A04%20-%20%C8asov%E9%20priebehy%20n%E1stupov%20MHD%20-%2021.t%FD%BEde%F2%202015%20%2818.5-24.5%29.pdf)

- ako je možné že medzi 00:00 a 04:00 je nástup cestujúcich 0? Veď v paitok premáva linka 50 a prázdna nešla a ani enmohla vo všetkých svojich spojoch. Niekto asi zavádza...a potom sa robia takéto nezmysly?
Reply on: draxter #8900:
pri súčasných názvoch mi často vadí dĺžka, 90% je dobrých, len treba myslieť aj na displeje v busoch či označníky, kde čím jednoduchší názov, tým lepšie. Ja osobne chválim hlavne tú kotolňu, LIDL by bolo určite lepšie, rovnako zimák a R8zuska. Aj Mateja Bela by bolo iste lepšie ako je teraz. Ešte okrem toho navrhujem toto:

Premenovať:
Výchdoná > Lavičková
gen.M.R.Štefánika, Merina > Pod Sokolice (smer Kubra)
gen.M.R.Štefánika, Merina > OZC Max (smer stanica)
gen.M.R.Štefánika > OZC Max
Ku štvrtiam, Baumax > Ku štvrtiam

Skrátiť:
Biskupická, čistička > BIksupická, ČOV
Bratislavská, Old Herold > Old Herold
Električná ul, predmestie > Električná, žel.st.
gen. Svobodu, Pod Juhom > Pod Juhom
Kasárenská, Majerská > Majerská, rázc.
Kubranská, Pred pošom > Pred poľom
Legionárska, reštaurácia > Legionárska, Perla
Saratovská, pri parku > Saratovská, park
Tesco, zóna > Tesco
Zlatovce, Detské mestečko > Detské mestečko

A ešte by som zrušil zastávky:
Inovecká (Smer Juh) > náhrada Ku štvrtiam hneď za rohom
Opatovská, nadjazd
Zlatovská > presunúť do protipolohy Zlatovská, nák.stred.

A zriadil by som nové zastávky:
Mobelix (zastávka je hotová)
Vinohrady (v novej obytnej štvrti bus nikde nestojí kilometer ani na jednu stranu)
Zlatovská, pumpa (aj tak sa busy otáčajú vzadu, alebo potom niekde na Brnianskej a nech sa točia na kruháči)
Stavokov - busy do priem.parku tade idú a ľudia čo tam robia by uvítali keby tam stáli
a podla by aj zastávka ako je nový kruháč v Zlatovciach na výjazde z nového podjazdu (napr. Zlatovce, družstvo)
a dal viac azstávok na znamenie!

a zrušil by som krúženie v obchodnej zóne, bus by šiel hneď nazad

Reply on: kvorka #8899:
súhlasím, len na Juhu II by som to dal Mateja Bela v oboch smeroch, lebo je to pri križovatke s touto ulicou a aj v BA sa tak pomenúvajú zastávky
čo tak premenovať aj nejaké zastávky, keď už bude zmena MHD - dnes sú niektoré strašne dlhé a neurčité, môj návrh:
gen. Svobodu, rázc. = Kyjevská (smer otoč), Západná (smer centrum)
Inovecká = Kaufland
Rozmarínová, gymnázium = gymnázium (alebo Rozmarínová)
Legionárska, reštaurácia (ktorá tam už snáď ani nie je) = Legionárska, Perla (je to tam metrovými písmenami napísané a vžité pre všetkých Trenčanov)
gen.M.R.Štefánika, Merina = Pod Sokolice
gen.M.R.Štefánika = OZC Max
Soblahovská 25 = Soblahovská
Soblahovská 49 = Soblahovská, stred
Martina Rázusa, obchodná akadémia = Rázusova (alebo Martina Rázusa)
Martina Rázusa, zimný štadión = zimný štadión
Považská, kotolňa = Považská, LIDL
Hodžova, kotolňa = Hodžova, LIDL
Opatovká, ihrisko Pádivec = Opatovská, NS (nákupné stredisko)
Legionárska, nemocnica = nemocnica
Piešťanská, pošta = Piešťanská
Opatová, námestie = Opatová, stred (žiadne námestie tam nie je)
Opatová, Horeblatie = Horeblatie

Reply on: milan005 #8897:
tomu sa hovorí odborná starostlivosť a verejná služba - hlavne že niečo ide, hlavne že je to novourobené a hlavne že je čo komu fakturovať - namiesto ako ušetriť, vylepšiť pre občana, zahustiť interval, prilákať do MHD ďalších ľudí a jestvujúcim skúsiť ponúknuť za rovnaké peniaze viac muziky. Naozaj, dnes je to takto v "a":
Juh I - stanica: linka 11, v zásade každých 60 min
Juh II - stanica: linka 1 a linka 22, v preklade každých 30 min
Juh III - stanica: linka 23 a linka 28, v preklade každých 60 min

takže ak by po novom mala jazdiť jediná linka, ktorá by navyše vynechávala Juh III, mala by jazdiť v "a" každých 15 min aby to bola súčasná uroveň, resp. každých 20 min v "a" ak by sa malo aj niečo ušetriť. Lenže tu sa brutálne šetrí - nová linka 3 60 min, a ušetrené kilometre na nezmyselné linky ako 12,13 a podobne....?
Reply on: Marek6283 #8896:
Marečku najväčšou "Perlou Považia" na tom DICku je snáď L3, ktorá chodí cez víkend raz za hodinu a je to jediné spojenie najväčšieho trenčianskeho sídliska so stanicu, kde teraz cez víkend idú 4 spoje za hodinu a v intervale, resp. prispôsobené vlakom. Teraz L3 príde na stanicu po odchode vlakov a odíde súčasne s príchodom vlakov, načo taká linka je? Na kkt s prepáčením? Ale už to tu ktosi písal myslím...Proste ak chce niekto položiť trenčiansku MHD a všetkých ľudí čo pre ňu robia, nech to spustí! Výsledok bude viac než zaručený.
Za to Opatová, v ktorej stoja lacné vlaky a "milión" spojov prímestskej dopravy, tá spojenie so stanicou bude mať viac než kvalitné. Akurát žiadny Opatovan na stanicu ísť nepotrebuje a inam sa touto linkou nedostane. Super, pribudne nám na prímestskej ľudí, pretože všetci ľudia z pôvodnej L21 prejdú na PAL a vlak.
Reply on: syko #8895:
...kamarat,ani nevies co si ja uz vypocuvam v autobuse teraz od ludi...akoby som ja za nieco mohol...uz teraz mam chut si vziat volno ...toto ma sakra nebavi...a nie to co by nastalo ked sa to schvali...
Toto som dnes videl na zastávke Východná, otoč
v koncepte generelu dopravy z roku 2006 sa okrem iného uvádza:
1. Oblasťami, generujúcimi najvyššie objemy ciest MHD budú sídlisko Juh, oblasť Sihoť a oblasť Dlhé
Hony - stále platí

2. Obyvatelia sídliska Juh vykonajú v roku 2010 18 350 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Sihoť vykonajú v roku 2010 11 288 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Dlhé Hony vykonajú v roku 2010 9 302 ciest MHD /deň
neviem, aká bola realita, môžme porovnať s generelom

3. zavedenie prestupných uzlov si vyžaduje jednotný špičkový interval cca 15 min: okrem jednej - dvoch liniek v jednej - dvoch hodinách návrh nič také neuvádza!

4. V rámci postupnej urbanizácie územia bude potrebné zavádzať – resp. predlžovať trasy liniek do novo vybudovaných oblastí (viď ÚPN SÚ Trenčín) v závislosti od etapizácie samotnej výstavby. Z tohto dôvodu nie je možné obdobie týchto opatrení presnejšie špecifikovať. Dotýkať sa to bude liniek:
- linka č 11 po obslužnej komunikácii súbežne s cestou I/61 (zatiaľ nie je treba)
- linka č. 1 v predĺžení ulice M. Hricku v oblasti Kubrá (neviem, žeby sa uvažovalo)
- linka č. 23 v predĺžení ulice Pod sokolice v oblasti za Výstaviskom - toto by už bolo potrebné aj pre lepšiu obsluhu Pod Sokolíc
- linka č. 5 pokračovanie po Brnianskej ul. a ul. Ľ. Starka do oblasti po ľavej strane
navrhovaného obchvatu v Zámostí.

5. Rok 2015:
MHD bude v roku 2015 predstavovať 36% celkového objemu dopravy s hybnosťou 0,94 cesty na osobu a deň. Oblasťami, generujúcimi najvyššie objemy ciest MHD budú sídlisko Juh, oblasť Sihoť a oblasť Dlhé Hony.
Obyvatelia sídliska Juh vykonajú v roku 2015 22560 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Sihoť vykonajú v roku 2015 15134 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Dlhé Hony vykonajú v roku 2015 10928 ciest MHD /deň

V rámci návrhu sa predpokladá zredukovanie počtu liniek MHD, zavedenie pravidelných intervalov
všetkých liniek a zriadenie hlavných prestupových uzlov s informačným systémom - nič z toho sa nezrealizovalo!!!!

A teraz POZOOOOOOR, odkiaľ prišli súdruhovia z DIC na linkovanie, skoro okopírované z generelu dopravy:
základnú kostru MHD by tvorili trasy liniek:
Linka č.1 – interval 10min. Hahahha, koľko je v návrhu? a aká je trasa????
Saratovská (ZŠ) – Soblahovská – Braneckého – Hasičská – ŽS – Železničná Kubranská TRENS
Linka č.2 – interval 10min.
Saratovská (ZŠ) – Soblahovská – Braneckého – Hasičská – Sihoť - Opatovská (kažký tretí spoj do
Opatovej)- zaujímavé riešenie, ale 10 min interval môžeme snívať, že....
Linka č.3 – interval 10min. – len v čase rannej a popoludňajšej špičky
Saratovská (ZŠ) – Východná – Inovecká –Dlhé Hony – Legionárska – K Dolnej stanici – most –
Zlatovská ul. VOD EKO – priemyselný park
Linka č.4 – interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Soblahovská – Braneckého – Palackého- Aupark - Hahahhaha
Linka č.5– interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Hasičská - gen. M. R. Štefánika - ŽS - gen.M. R. Štefánika - Kubranská TRENS
Linka č.6 – interval 15min.
Východná otoč. – Inovecká – Soblahovská – Braneckého Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Palackého – Štefánikova – MAX - Billa (áno, takto sa to tam píše, napriek predpokladu, že by jestvovalo už spojenie Juh II a Juh III zadom)
Linka č.7 – interval 15min.
Biskupická , Nozdrkovce – Legionárska - Braneckého – most - Bratislavská – Záblatská
Linka č.8 - interval 10 min.
Sihoť, Opatovská - Hasičská - most – Zlatovská ul. VOD EKO
Linka č.9 - interval 10 min.
Kasárenská VOP 027 – Bratislavská – most - Hasičská – ŽS – Železničná – Kubranská – Pod horou
Linka č.10 - interval 15 min
Záblatie – Bratislavská – Staničná (späť) – Bratislavská – most - Hasičská – ŽS – Štefánikova -
Výstavisko
Linka č.11 - interval 20 min
Martina Hricku - Kubrická
Linka č.12– interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Hasičská - M. Rázusa - Sihoť
Linka č.X - interval 20 min
Nákupné centrá BILLA – Kaufland - TESCO na trase Štefánikova – Hasičská - Električná

Uvedený počet liniek dokáže prepraviť z jednotlivých oblastí nasledovný počet cestujúcich:
Oblasť Juh I – 3 linky v intervale po 10 min. Max. počet v cestujúcich 1980 osôb/h (1260 osob/h)
Oblasť Juh II – 2 linky v intervale po 10 min. Max. počet v cestujúcich 1320 osôb/h (840
osob/h) Údaje boli počítané pre kĺbový autobus, ktorého max. obsadenosť je 110 osôb, pri plošných nárokoch 4os/m2. Max. obsadenosť krátkeho autobusu je 70 osôb a počty takto prepravených osôb sú uvedené v zátvorkách.

Zaujímavé, čo?
tento CP považujem doteraz za najlepší, až na neexistenciu linky 22 a jej zbytočné včlenenie do linky 1.
Neviem, či ste si niekto všimli ten nádherný preklad navrhovanej L1 a L z centra na Juh v poobedňajšej špičke ?

Každopádne už niečo dávam dokopy - chýbajúce informácie o prestupoch (listujem v tom ako blbec a hľadám vnútornú logiku medzi rôznymi spojmi), nové zastávky (Hroznová, Záblatie, rázc.), zachádzanie L1 na stanicu, preklad L1 a L3, vytvoriť prestup z L18 na L3 a L4 na Legionárskej ul. (tj. z Juhu do Laugarícia a späť)... ach jaj, možno by stačilo skopírovať ktorýkoľvek tu prezentovaný návrh a bolo by to menej písania... lebo už zapĺňam druhú A4...
Reply on: draxter #8890:
? mozno len ti v BA skusaju ci sme mi v TN az taky prisprostatsty a zoreme im toto ... ale tak to musia ist este dalej ... tu maju dvere autobusu zatvorene...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.