Ešte som čítal hlavný dokument optimalizácie MHD. Oceňujem, že DIC navrhuje zavedenia nových zastávok na znamenie, ale nerozumiem prečo by na znamenia mala byť zastávka OC Laugarício. Podľa uvedenej tabuľky DIC tam za čas 04-23 nastúpilo 6 ľudí - čo nemôže byť pravda. Veď všetci vieme, aká je vyťažená MHD do Laugarícia. Podobný nezmysel je aj pri zastávke TESCO. Buď to ja nesprávne chápem alebo neviem, kde získali takéto údaje:
Tabuľka č.10 – Návrh zastávok na znamenie
p. ZAST Názov zastávky: 05-09 04-23
1 4012 Zlatovská, SAD 42 29
2 4013 Zlatovská, VOD-EKO 16 29
3 2015 Kubrická 9 28
4 2016 Kubrica, nám. 22 27
5 2012 Kubranská, Záhrady 3 26
6 2013 Kubranská, Dubová 6 25
7 2014 Kubranská, kyselka 5 23
8 1014 Soblahovská,49 25 22
9 2035 Považská, kotolňa 76 21
10 4026 Istebnícka 7 20
11 4005 Zlatovská, nák.stred 9 20
12 1027 Električná ,Predmestie 0 18
13 2025 Opatovská, nadjazd 0 17
14 2027 Opatovská, Niva 22 16
15 2028 Opatová, námestie 20 16
16 2029 Potočná, ZŠ 5 15
17 3013 TESCO, zóna 5 11
18 4028 Orechové, Vlárska 6 8
19 3010 Ku štvrtiam, BAUMAX 1 7
20 3014 OC LAUGARÍCIO 1 6
21 4037 priemyselný park 0 3
22 2033 Opatová, Horeblatie 5 2
23 2032 Opatová, Maják 6 2
Tabuľka č.10 – Návrh zastávok na znamenie
p. ZAST Názov zastávky: 05-09 04-23
1 4012 Zlatovská, SAD 42 29
2 4013 Zlatovská, VOD-EKO 16 29
3 2015 Kubrická 9 28
4 2016 Kubrica, nám. 22 27
5 2012 Kubranská, Záhrady 3 26
6 2013 Kubranská, Dubová 6 25
7 2014 Kubranská, kyselka 5 23
8 1014 Soblahovská,49 25 22
9 2035 Považská, kotolňa 76 21
10 4026 Istebnícka 7 20
11 4005 Zlatovská, nák.stred 9 20
12 1027 Električná ,Predmestie 0 18
13 2025 Opatovská, nadjazd 0 17
14 2027 Opatovská, Niva 22 16
15 2028 Opatová, námestie 20 16
16 2029 Potočná, ZŠ 5 15
17 3013 TESCO, zóna 5 11
18 4028 Orechové, Vlárska 6 8
19 3010 Ku štvrtiam, BAUMAX 1 7
20 3014 OC LAUGARÍCIO 1 6
21 4037 priemyselný park 0 3
22 2033 Opatová, Horeblatie 5 2
23 2032 Opatová, Maják 6 2
kvorka
1. Oblasťami, generujúcimi najvyššie objemy ciest MHD budú sídlisko Juh, oblasť Sihoť a oblasť Dlhé
Hony - stále platí
2. Obyvatelia sídliska Juh vykonajú v roku 2010 18 350 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Sihoť vykonajú v roku 2010 11 288 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Dlhé Hony vykonajú v roku 2010 9 302 ciest MHD /deň
neviem, aká bola realita, môžme porovnať s generelom
3. zavedenie prestupných uzlov si vyžaduje jednotný špičkový interval cca 15 min: okrem jednej - dvoch liniek v jednej - dvoch hodinách návrh nič také neuvádza!
4. V rámci postupnej urbanizácie územia bude potrebné zavádzať – resp. predlžovať trasy liniek do novo vybudovaných oblastí (viď ÚPN SÚ Trenčín) v závislosti od etapizácie samotnej výstavby. Z tohto dôvodu nie je možné obdobie týchto opatrení presnejšie špecifikovať. Dotýkať sa to bude liniek:
- linka č 11 po obslužnej komunikácii súbežne s cestou I/61 (zatiaľ nie je treba)
- linka č. 1 v predĺžení ulice M. Hricku v oblasti Kubrá (neviem, žeby sa uvažovalo)
- linka č. 23 v predĺžení ulice Pod sokolice v oblasti za Výstaviskom - toto by už bolo potrebné aj pre lepšiu obsluhu Pod Sokolíc
- linka č. 5 pokračovanie po Brnianskej ul. a ul. Ľ. Starka do oblasti po ľavej strane
navrhovaného obchvatu v Zámostí.
5. Rok 2015:
MHD bude v roku 2015 predstavovať 36% celkového objemu dopravy s hybnosťou 0,94 cesty na osobu a deň. Oblasťami, generujúcimi najvyššie objemy ciest MHD budú sídlisko Juh, oblasť Sihoť a oblasť Dlhé Hony.
Obyvatelia sídliska Juh vykonajú v roku 2015 22560 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Sihoť vykonajú v roku 2015 15134 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Dlhé Hony vykonajú v roku 2015 10928 ciest MHD /deň
V rámci návrhu sa predpokladá zredukovanie počtu liniek MHD, zavedenie pravidelných intervalov
všetkých liniek a zriadenie hlavných prestupových uzlov s informačným systémom - nič z toho sa nezrealizovalo!!!!
A teraz POZOOOOOOR, odkiaľ prišli súdruhovia z DIC na linkovanie, skoro okopírované z generelu dopravy:
základnú kostru MHD by tvorili trasy liniek:
Linka č.1 – interval 10min. Hahahha, koľko je v návrhu? a aká je trasa????
Saratovská (ZŠ) – Soblahovská – Braneckého – Hasičská – ŽS – Železničná Kubranská TRENS
Linka č.2 – interval 10min.
Saratovská (ZŠ) – Soblahovská – Braneckého – Hasičská – Sihoť - Opatovská (kažký tretí spoj do
Opatovej)- zaujímavé riešenie, ale 10 min interval môžeme snívať, že....
Linka č.3 – interval 10min. – len v čase rannej a popoludňajšej špičky
Saratovská (ZŠ) – Východná – Inovecká –Dlhé Hony – Legionárska – K Dolnej stanici – most –
Zlatovská ul. VOD EKO – priemyselný park
Linka č.4 – interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Soblahovská – Braneckého – Palackého- Aupark - Hahahhaha
Linka č.5– interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Hasičská - gen. M. R. Štefánika - ŽS - gen.M. R. Štefánika - Kubranská TRENS
Linka č.6 – interval 15min.
Východná otoč. – Inovecká – Soblahovská – Braneckého Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Palackého – Štefánikova – MAX - Billa (áno, takto sa to tam píše, napriek predpokladu, že by jestvovalo už spojenie Juh II a Juh III zadom)
Linka č.7 – interval 15min.
Biskupická , Nozdrkovce – Legionárska - Braneckého – most - Bratislavská – Záblatská
Linka č.8 - interval 10 min.
Sihoť, Opatovská - Hasičská - most – Zlatovská ul. VOD EKO
Linka č.9 - interval 10 min.
Kasárenská VOP 027 – Bratislavská – most - Hasičská – ŽS – Železničná – Kubranská – Pod horou
Linka č.10 - interval 15 min
Záblatie – Bratislavská – Staničná (späť) – Bratislavská – most - Hasičská – ŽS – Štefánikova -
Výstavisko
Linka č.11 - interval 20 min
Martina Hricku - Kubrická
Linka č.12– interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Hasičská - M. Rázusa - Sihoť
Linka č.X - interval 20 min
Nákupné centrá BILLA – Kaufland - TESCO na trase Štefánikova – Hasičská - Električná
Uvedený počet liniek dokáže prepraviť z jednotlivých oblastí nasledovný počet cestujúcich:
Oblasť Juh I – 3 linky v intervale po 10 min. Max. počet v cestujúcich 1980 osôb/h (1260 osob/h)
Oblasť Juh II – 2 linky v intervale po 10 min. Max. počet v cestujúcich 1320 osôb/h (840
osob/h) Údaje boli počítané pre kĺbový autobus, ktorého max. obsadenosť je 110 osôb, pri plošných nárokoch 4os/m2. Max. obsadenosť krátkeho autobusu je 70 osôb a počty takto prepravených osôb sú uvedené v zátvorkách.
Zaujímavé, čo?