Super , to bude určite zaujímavé.! Aspoň sa viac aj ja dozviem o vzniku MHD!
Inak , teraz asi vyšlo po sledné vydanie INFO TN , lebo poslanci stopli peniaze. Našťastie sa už spisuje petícia...
ospravedlňujem sa, mal som nejaký výpadok netu dlhší čas, tak som nestihol pripraviť to, čo som chcel. V krátkosti však zatiaľ poviem len toľko, že z mne dostupných materiálov sme ustálili začiatok MHD v TN na 29.04.1954 ?
Dátum 09.05.1949 je totižž síce faktom ohľadne spustenia linky č. 1 miestnej dopravy (teda nie mestskej, ale tak nazývanej prímestskej v danom čase), pričom mätúce bolo aj samotné označenie číslom tejto linky (ako vyplýva aj z dostupných fotografií). Hoci to možno smelo nazvať "predobdobím" MHD, pretože neskoršia linky MHD 1 naozaj prevzala trasu č. 1 miestnej dopravy.
Viac informácií bude v pripravovanom článku, ktorý uverejníme 30.05.2014, teda 1 rok, 1 mesiac a 1 deň po 60. výročí MHD v Trenčíne. ?
Inak priatelia, tento rok oslávi MHD v Trenčíne podľa sekcie história našej stránky 65 rokov. Nebolo by dobré v lete urobiť nejakú propagačnú akciu pre cestujúcu verejnosť? Veď by sme mali mať aj nejaké historické vozidlá, aj keď nemyslím, že v prevádzkyschopnom stave... ďalej by mohla SADka aspoň pre skalných záujemcov otvoriť vozovňu alebo niečo také... Asi moc snívam, keď sme v Trenčíne, že? ?
Zdravím ,
napadlo ma dať odkaz na jedno zaujímavé video , ktoré sa síce netýka MHD ale aj tak verím že sa poriadne pobavíte!: http://www.youtube.com/watch?v=1JCy9fwQvOU ? ?
presne tak. Ja som dnes pozeral územný plán ako aj zmeny po dobudovaní železnice, a napadlo ma, že by MHD mohla vyzerať takto
1 Juh II - Inovecká - Hasičská - žst - Max - Pred poľom - Sihoť III - Sihoť IV (20/30/30)
5 Juh I - Dlhé Hony - Nemocnica - Zlatovská (30/60/60)
6 Sihoť IV - Rázusova - žst - Hasičská - Zlatovská - Záblatie (30/60/60)
7 Kubrica - Kubra - žst - Zlatovská - Juh I (60/120/-)
10 Nozdrkovce (LOT) - Karpatská - Nemocnica - Hasičská - žst - Kubra (30/60/120)
11 Juh I - Inovecká - nemocnica - Hasičská - žst - Pred poľom - Kubra - Kubrica (60/60/60)
15 Juh II - Zlatovská - Old Herold - Orechové/VOP - Zlatovce (30/60/120)
18 Juh I - Inovecká - Hasičská - Rázusova - Sihoť IV (30/60/60)
21 Opatová - Kubra - Pred poľom - Rázusova - Električná - Juh II (60/120/120)
24 Sihoť IV - Rázusova - žst - Hasičská - Nemocnica - Laugaricio (LOT) (60/60/60)
25 Juh II - Inovecká - Nemocnica - Laugaricio (LOT) (60/60/60)
28 Juh III - Dlhé Hony - nemocnica - Hasičská - žst - Rázusova - Sihoť IV (30/60/60)
N1 Juh II - Soblahovská - Dlhé Hony - Nemocnica - Hasičská - žst - Rázusova - Sihoť IV - Pred poľom - žst - Hasičská - Legionárska - Juh II
Dlhodobé problémy a návrhy pre MHD TN. Ale najlepšie je ozaj to že linky si doslova kradnú cestujúcich keď idú po sebe a následne môže cestujúci čakať aj hodinu. Ale ďalším z problémov je aj nedostatočná alebo žiadna obsluha častí kde je najväčšia výstavba (napr. Pod Juhom , Na kamenci , Nová Kubra , Noviny a pod.).
veď mesto ako objednávateľ má presné štatistiky spojov na linkách a linky ako také tiež. Takže by nemal byť problém určiť základnú os s najvyšším hodinovým dopytom (predpokladám že tiež Juh - Dlhé Hony - žst - Sihoť) a podľa toho sa rozhodnúť. Potom ručiť najväčšie špičkové nárazové vlny (predpokladám 2,5,6,15,24 a 25) a podľa toho rozhodiť kĺbaky, NP vozy a zvyšok.
No a takto ďalej, až by sme mali napr. niečo takéto v "x" napr.:
- linky kde treba interval 30 min celodenne (môj tip 1 a
- linky, ktoré treba posilňovať v špičke či iných častiach dňa o pridané spoje (2,5,8,13,15)
- linky, ktoré treba posilniť nasadením kĺbového vozidla v špičke (6,15,24,25)
- linky, ktoré budú premávať len v špičke (inej časti dňa) (4,7,12,16,17,19,20)
- linky, na ktorých niektoré spoje vyžadujú nasadenie kĺbového vozidla (1,22,24)
K #8259: trochu by sa mal zmeniť prístup k MHD, ja by som začal tým, že si stanovím v prvom rade základnú dopravnú obslužnosť pre jednotlivé časti, veď keď porovnáme, tak Kubrica má cca 60/60/60, Kubra 20/30/30, Záblatie (ktoré rovnako ako Kubra rastie vďaka IBV) má 30/60/120. A nehovoriac o Juhu a Sihoti, ktoré sú podľa mňa stále spolu s Dlhými Honmi základnou osou pre MHD.
Najprv treba vždy urobiť obehy pre kĺbové vozidlá, aby jazdili naozaj na najvyťaženejších spojoch, prípadne pri tvorbe CP už spoje prispôsobiť na to, kde bude/nebude sólo vozidlo. Aby sa nestávalo to ako dnes, že jedna linka "kradne" cestujúcich inej, a na oboch idú kĺbové vozidlá. Potom doplniť podľa počtu km zvyšok, aby sa človek dostal aspoň do centra vždy, a to isté medzi najväčšími časťami.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
draxter