Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kvorka #7334:
Dá sa jedine linkou 8 o 6:25 a od obchodnej pešo, pre mladých pohoda, ale horšie pre nás starších.
Reply on: radob #7333:
Vieš čo tá linka 6 ešte dajme tomu, dobre...je to kvôli tomu aby mala preklad s linkou 5 a tá má zasa odchody tak ako má preto, aby aj naviezla ľudí ak idú do roboty na celú hodinu.
Ale aspoň tá linka 13 by mala byť 100%ným prípojom na vlaky aspoň cez víkend pre celú časť za Váhom a nie aby išla X:30 zo stanice keď vlak od Blavy podľa cesťáku príde X:26 a od Žiliny X:30 a to berme že nepríde na sekundu načas.
Takže linka 13 by kľudne celý deň v hodinu ktorú ide mala ísť zo stanice X:40 a zo Záblatia X:00 a bola by výborným prípojom na vlak a zároveň aj v preklade s linkou 6.
Reply on: radob #7333:
a predstav si, že z Juhu sa o 6-tej hodine cez víkend na stanicu nedostaneš vôbec: vtedy nejde ani linka 1,11,22,23 či 28
Reply on: draxter #7293:
vidím že linka č. 6 v So/Ne je perfektne zosúladená so železnicou, hlavne mecdzi 7:30 až 11:30 s rýchlikmi do Košíc... z Vod Eka vyrazí 2 minúty po odchode rýchlika z trenčianskej stanice.
Kto preboha takéto hlúposti vymýšľa? Asi si svoj zadok vyváža na nejakom bavoráku z mestských peňazí. Hlavne že Rybníček ušetrí, že MHD bude na hovno ho vôbec netrápi. Bubeník bude vedieť len bubnovať a kradnúť...
nechápem ktorý mudrlant navrhoval tie nočné linky - rýchlik z Blavy príde o 1:07 a MHD ide až o 1:50...
žeby sa takto SADka zichrovala pre prípadné meškania vlakov? Alebo Rybníček plný špiny a kalu má na očiach platiniové sitká a vidí len škrkance a ušetrené milióny ktoré potom môže ukradnúť napríklad cez úplne zbytočnú rekonštrukciu podchodu pri Tatre?
Reply on: saida11 #7322:
A naco by si to robila? Ved si ho dobi ked uz niekam budes cestovat.
Este mi pani poradte, ako sa ma moja priatelka z juhu dostat v sobotu a nedelu do prace do maxu na 09:00.hod. Ma ist linkou 1 o 07:50 z juhu a potom cakat pred maxom 45minut, alebo ist linkou 22 o 08:05 z juhu a slapat peso k maxu a tam cakat 25minut? A co v zime, ked bude mrznut. To si fakt nikto na SAD a meste nevie uvedomit, ze tu ludia chodia aj do prace na ine hodiny ako pani za stolom, co toto navrhovali. Stavim sa, ze oni taki problem nemaju. Dakujem pekne za takyto cestovny poriadok. Mal by sa fakt premenovat na cestovny NEporiadok.
Musim pochvalit Kutila,ze vsetko po zmenach fungovalo v Sobotu ako malo ? (aspon u mna)!!! ?
Reply on: Tiny #7325:
Tiny, co sa stalo dneska na l.11 o 20.00h so Saratovskej? Myslim na ten vipadok em-testu...
Pochopil som to dobre, ze si tam mal zabudovanu staru trasu l.11 okolo Perly a na Inoveckej to GPS-ko nespoznalo zastavku ci ako?
Nerozumiem tomu, preco v sobotu nejde z juhu ziaden spoj, ktory by prisiel ako pripoj na Rychlik odchadzajuci 7:28 smer Zilina. Jedine ide 1tka, ale ak bude meskat tak uz to nestiha... Je mozne vediet stanovisko kompetentnych preco linky nesleduju aj spoje vlakov?
Reply on: saida11 #7322:
...uz nad tym prevraciam ocami...ale este raz sa nad tym pozastavim,potom znova a znova...:) a stale bez efektu...(: - Nabijanie cipovych kariet bolo zriadene u vodica ako DOPLNKOVA SLUZBA a ma sa robit len vo vinimocnych pripadoch!!! Preco to nik nerespektuje okrem zopar jedincov pred ktorymi klobuk dolu!!! Dnesna moja skusenost-po zahnani rannych crevnych potiazi,som sa konecne cez vytuzenu pauzu vycerpany natiahol na sedanky ze si zdriemnem,len co som zadriemal konecne,hned klop klop na dvere a tam mlada pani, ze ci jej nabijem kartu? Ludia ,pre pana Jana:),ved si precitajte tarifu uz ktosi a respektujte co je v nej napisane! A ked uz ste ten vinimocny pripad,dobre,neni problem ,ale na konecnej kde sa uz ani len listok neda predat,alebo cez pauzu...no nehnevajte sa na mna,to nie! Co by ste robili keby sa tu zaviedol bezhotovostny styk v autobusoch ???
Reply on: milan005 #7323:
ale zas, ked nastupi slecna v suknicke....no nedobi jej......kartu:-).....treba sa vediet aj spravne obliekat, ked uz od sofera nieco chceme, nie?...:-)
Reply on: saida11 #7322:
Toto sa v strojcekoch emtest zasadne nedoporucuje, strojcek ma snahu vydat listok v autovydaji podla druhu karty, ked vtedy da vodic prikaz na dobitie, moze sa stat ze vyda cestovny listom z karty a dobije bez potvrdenia, alebo nedobije kartu a pri dalsomdobiti je kredit 2x a vodicovi chybaju €
Reply on: saida11 #7322:
radsej to nerobit z viacerych dovodov..
1. nastupis, dobijas sofer zavrie dvere a upaluje prec 🙂
2. prilozis skor kartu ako on da nabit a uz ti stiahne cestovne
3. zdrzujes ho, zvlast ak este niekto stoji za tebou a musis sa potom pretlacat von
najlepsie si dobit kartu v automatoch a tie su:
Sihot (Radegast)
Juh (Juzanka)
stanica (pod svetelnou tabulou ako je zastavka smer Juh)
pri mestskom urade (ako su zachody)
OC Laugaricio
Ahojte, chcela by som sa Vás opýtať či má niekto skúsenosti s dobitím karty u šoféra autobusu keď si nekupuje lístok?
Reply on: Mike #7317:
šetrenie, to sa prejavilo okrem úbytku cestujúcich aj v MHD. Človek ak chce cestovať slušne do práce, tak presne ako písal Udiak, nemôže ísť vozom natrieskaným. Preto na linkách, kde je výrazne vyšší dopyt, prípadne v určitých časoch, je kĺbový voz opodstatnený, pretože neplatí priama úmera náklady na kĺb=2x sólo. V TN si harmoniky svoje odrobili v minulosti a poctivo makajú aj teraz. Ranný spoj linky 24 o 08:00 by bez kĺbaku nepobral ani všetkých cestujúcich (a to ide všetko do práce do Lauga). Jednoducho na linkách 1,8,15 a vybraných spojoch iných liniek kĺbový voz v TN určite vídať bude (a teraz po redukcii možno aj 11, či iné).
tak si porovnajme Juh II v "x" (1,3,8,15,19,20,21,22,25)
Pozn. * - znamená, že nepremáva cez letné prázdniny
04: 00(22) 45(01)
05: 15(01) 15(15) 15(19) 20(22)*30(25) 30(08) 40(21) 40(03) 45(01)
06: 00(08) 05(22) 10(20) 15(08) 15(19) 20(22)*20(01) 22(15) 35(01) 45(08) 50(21) 50(22) 52(15)
07: 00(08) 00(03) 05(01) 15(08) 15(01) 20(22)*15(19) 22(15) 22(15) 30(08) 30(08) 45(01)
08: 00(15) 05(22)*10(25) 15(01) 15(08) 30(08) 30(21) 45(01)
09: 05(22)*10(03) 15(01) 30(08) 40(25) 45(01)
10: 00(15) 05(22)*00(21) 15(01) 30(08) 30(19) 45(01)
11: 05(22) 10(25) 10(03) 30(08) 30(21) 45(01)
12: 00(15) 05(22)*15(01) 30(08) 45(01) 50(21)
13: 05(22)*10(15) 10(25) 15(01) 15(08) 20(03)*25(19) 25(08)*30(01) 40(08) 45(01) 52(15) 55(08)
14: 00(01) 05(22)*10(25) 15(21) 15(08) 15(03) 25(08)*30(01) 45(08) 52(15)
15: 00(01) 00(19) 05(08) 05(22)*10(25) 10(03) 22(15) 25(08) 30(01) 30(21) 40(03) 45(01)
16: 00(08) 00(15) 05(22)*10(25) 15(01) 30(08) 40(03) 45(01)
17: 00(21) 05(22)*10(25) 15(01) 30(08) 45(01) 45(15)
18: 10(03) 10(25) 15(01) 20(21) 30(08) 45(01) 45(15)
19: 10(25) 15(01) 30(08) 40(21) 45(01)
20: 10(25) 15(01) 30(08) 40(21) 55(25)
21: 15(01) 30(08) 55(25)
22: 10(21)
víkend:
04: 00(22)
05: 10(01) 25(08) 30(25) 45(01)
06: 05(21) 25(08) 55(21)
07: 05(01) 25(08) 50(01)
08: 05(22) 10(25) 25(08) 50(01) 55(21)
09: 05(22) 10(03) 25(08) 35(22) 40(25) 50(01)
10: 05(22) 25(08) 35(22) 50(01)
11: 05(22) 10(25) 25(08) 50(01) 55(21)
12: 25(08) 50(01)
13: 10(03) 10(25) 25(08) 35(22) 50(01) 55(21)
14: 05(22) 10(25) 25(08) 50(01)
15: 05(22) 10(25) 25(08) 35(22) 50(01) 55(21)
16: 05(22) 10(03) 10(25) 25(08) 35(22) 50(01)
17: 05(22) 10(25) 25(08) 35(22) 50(01) 55(21)
18: 05(22) 10(25) 25(08) 50(01) 55(21)
19: 05(22) 10(25) 25(08) 50(01)
20: 10(25) 25(08) 55(25)
21: 15(01) 55(25)
22: -
cez víkend po 21:15 nejde do emsta nič, linka 25 ide do obchodnej zóny
výrazné osalbenie aj o 12-tej, a o 6-tej sa človek na stanicu nedostane, zato o 5-tej a siedmej dvomi spojmi. Pritom posledná jednotka o 22:10 bývala vždy dobre využívaní.
Reply on: Udiak #7318:
Ale taký minibus má isto nižšie prevádzkové náklady ako bežné 12m sólo... o kúpnej cene vozidla ani nehovoriac... aj keď je jasné že mzda vodiča je rovnaká či má bus 7.5 m, 12m alebo 18m. ..
Reply on: Mike #7317:
Väčšina slovenských miest má výrazné zaťaženie v špičkových hodinách 6-7 a 7-8. To tvorí 10-14% celodennej záťaže, sedlové hodiny sú 4-5% a večerné okolo 1-2%, resp. skoré ranné okolo 1%. Z toho vyplýva, že MHD je kľúčová pre spoločenský rytmus (do práce, do školy), ostatné cesty sú skôr zriedkavosťou (vyjmúc dôchodcov nad 70). Ostatne je to poznať na sviatočnom režime, ktorý tvorí iba 6-8% týždennej záťaže.
Uplatnenie kĺbaku je preto možné iba v špičkách pracovných dní a iba v niekoľkých frekventovaných trasách, čo ich raí v turnusoch iba do delených smien (ráno, poobede), a to je prevádzkový problém. Skôr sa tu vynára potreba malých busov, resp. aut do 10 miest. Veľkému dopravcovi by to spôsobilo ešte výraznejší chaos, ako s kĺbakmi. Preto, kým sa MHD nedostane na vyššiu úroveň, bude tu potreba alternatívnych malých dopravcov, ktorí vykryjú mnohé problémy mesta. Nie dĺhodobo udržateľné, aby aj keď pripúšťam potrebu základnej dopravnej obsluhy, sa takáto taxi-obsluha vykonávala na úkor straty. Dnes je hranica straty na úrovni 10-15 cestujúcich v buse, naopak hranica zisku na úrovni 35-45 osôb. Taxi-obsluha tieto hranice výrazne posúva do negativnej polohy.
Strata sa odvíja samozrejme od ceny cestovného. Zvyšenie, ak je nad spločensky objektívnú hranicu (tu má vplyv aj región a rozloha mesta), síce odradzuje cestujúcich, ale neznižuje výpravu, pretože tá je už na nevyhnutnej úrovni (každu hodinu až dve v sedlách a vo sviatok), skôr znižuje počet cestujúcich v spojoch a tým zvyšuje stratu. Je skúsenosťou, že zvýšením ceny cestovného prišlo k zvýšeniu nákladov mesta na vykrytie straty.
A ešte cestovanie zadarmo. Často sa to tu vyskytuje hlavne v politických sľuboch. Tá hranica medzi cestou MHD a IAD je priveľmi pevná. Stačí skočiť do Nemecka, kde by dali čokoľvek, len aby ľudia išli z aut na vysoko kvalitnú MHD. Nejdú a nepôjdu. Preto by sa to neudialo ani u nás. Možno nejakých 5-10% v špičke, a 10-30% v sedlách a vo sviatok, ale to by už nebola nevyhnutná obsluha, ale čiastočne luxusná obsluha, a na takú v súčasnosti jednoducho mestá nemajú.
Reply on: Udiak #7316:
Potom ale škoda že kĺbaky má na MHD tak málo miest (okrem dopravných podnikov z ex. SAD-iek iba NR, TN a SNV).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.