Prosím Vás, prečo v aktuálnom Infe č. 22 zavádzate verejnosť? Prečo by si mesto nemohlo vybrať dopravcu? Zákon o cestnej doprave predsa nezakladá monopol SADky /viď situácia v BB,kde MHD vykonáva viac subjektov, z tohto SAD BB nie je ani jeden z nich!/.Naviac,mesto predsa schvaľuje dopravcovi CP,ktorý je v súčasnosti strašný,a teda má oveľa väčšie právomoci ako vykresľujete,nie je to pravda?Preto sa zároveň pýtam,aký zmysel má tento CP zo Zastávky M. Rázusa: linka 2: 19:30 v "x" linka 6: 19:29 v "x" linka 8: 19:33 v "x" linka18:19:32 v "x" a o hodinu tiež: 20:29 - linka 6 20:30 - linka 2 20:33 - linka 8 a zase: 21:30 - linka 2 21:32 - linka 18 21:33 - linka 8 a znova: 22:25 - linka 6 22:25 - linka 21 22:26 - linka 2 22:32 - linka 18 22:33 - linka 8 Ak je toto cestovný poriadok, za ktorý má mesto uhrádzať stratu,tak nech si najprv rozmyslí, koľko z týchto liniek je v danej polohe zbytočných a dotácia by mohla klesnúť.Tak odkiaľ ste vzali, že "Akoby toho nebolo dosť, zákon o cestnej doprave Mestu Trenčín stanovuje, že na jednu linku MHD nemôžu mať licenciu dva rôzne subjekty."?
Odpoveď:
Zákon o cestnej doprave síce nezakladá monopol SAD-ky , ale mesto si nemohlo vybrať iného dopravcu, pretože žiadny iný dopravca o vydanie novej licencie nepožiadal. Hovoríme o hromadnej doprave vo verejnom záujme, tak ako ho určuje zákon o cestnej doprave. V minulosti bola vydaná jedna licencia na zmluvnú dopravu súkromnému dopravcovi, spoločnosti FERITOUR, ale tá si po zmene zákona vydanú licenciu neobnovila, resp. doteraz nepožiadala mesto o vydanie licencie na linku Trenčín - Tesco. Podľa uvedeného zákona na jednu linku nemôžu mať licenciu dva rôzne subjekty. Podľa nariadenia EHS, ktoré u nás zatiaľ neplatí, ale v Českej republike je už platné, v budúcnosti podľa tejto normy bude musieť byť vyhlásená na každú jednu linku verejná súťaž na dopravcu. Cestovný poriadok, prijatý na MHD, bol zostavený na základe štúdie Výskumného ústavu dopravy v Žiline. Grafikon bude začiatkom roka 2008 prehodnotený a na základe pripomienok občanov a zamestnávateľov, korí si svoje pripomienky uplatnia, aj upravený. Pokiaľ píšete o zbytočných linkách, všetky boli pridané na základe požiadaviek občanov.
-------------------------
odborníci, k tomuto sa prosím vyjadrite. Juraj, otázka na teba, na základe čoho mesto stále tvrdí že na jednu linku MHD nemôžu mať licenciu dva rôzne subjekty.Je to pravda?Lebo v BB to tak nie je.
Odpoveď:
Zákon o cestnej doprave síce nezakladá monopol SAD-ky , ale mesto si nemohlo vybrať iného dopravcu, pretože žiadny iný dopravca o vydanie novej licencie nepožiadal. Hovoríme o hromadnej doprave vo verejnom záujme, tak ako ho určuje zákon o cestnej doprave. V minulosti bola vydaná jedna licencia na zmluvnú dopravu súkromnému dopravcovi, spoločnosti FERITOUR, ale tá si po zmene zákona vydanú licenciu neobnovila, resp. doteraz nepožiadala mesto o vydanie licencie na linku Trenčín - Tesco. Podľa uvedeného zákona na jednu linku nemôžu mať licenciu dva rôzne subjekty. Podľa nariadenia EHS, ktoré u nás zatiaľ neplatí, ale v Českej republike je už platné, v budúcnosti podľa tejto normy bude musieť byť vyhlásená na každú jednu linku verejná súťaž na dopravcu. Cestovný poriadok, prijatý na MHD, bol zostavený na základe štúdie Výskumného ústavu dopravy v Žiline. Grafikon bude začiatkom roka 2008 prehodnotený a na základe pripomienok občanov a zamestnávateľov, korí si svoje pripomienky uplatnia, aj upravený. Pokiaľ píšete o zbytočných linkách, všetky boli pridané na základe požiadaviek občanov.
-------------------------
odborníci, k tomuto sa prosím vyjadrite. Juraj, otázka na teba, na základe čoho mesto stále tvrdí že na jednu linku MHD nemôžu mať licenciu dva rôzne subjekty.Je to pravda?Lebo v BB to tak nie je.
Petrox
#85 je Karosa B 732.1654, pri ktorej staci ked ti poviem ze pred cca. 3-4 rokmi mala celoplosnu, zlto-modru reklamu Ceskej poistovne. Dnes uz v klasickom, cerveno-bielom prevedeni. Zvonku celkom v pohode, interier podstatne horsi!