Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Harzik17 #15424:
Časť vodičov jazdí po Stromovej už v súčasnosti.
Reply on: tomas153cv #15423:
Na margo cintorína v Biskupiciach, evidujeme tento podnet od vodičov, ale už to, že ľudia z prednej časti Biskupíc musia chodiť na cintorín sa stretáva s kritikou. Nechať ich v jednom smere chodiť až na zastávku Pri hati (v momentálne nevyužitých zálivoch), alebo ich posielať cez Nozdrkovce, ani jedno riešenie mi nepríde vhodné. Pokiaľ je problém, že ľudia nečítajú, tu vidím ako vhodnejší blikajúci cieľ, podobne, ako na L24 na stanici, prípadne ako na zastávke TESCO s textom "Do mesta NEJDE".
Reply on: LUK #15426:
Súhlas 🙂
Reply on: Pablo #15425:
Systém si sadá, ľudia sa učia na nové. Keď sa situácia stabilizuje, tak sa budú dať robiť závery a budú vidieť možnosti, čo kde ako zmeniť napr v oblasti nasadenia vozov. Teraz je ešte priskoro robiť systémové zmeny, obzvlášť keď december je sám o sebe atypický čo sa týka správania ľudí. A 24ke neprospieva súčasná víkendová časová poloha za osmičkou...
Reply on: TomoSK #15417:
S tymto súhlasím aj nesúhlasím. Vozím to. Väčšina spojov chodí skor prazdna ako plna. Za vsetky dni co som odrobil za víkend môžem povedať ze len velmi málo spojov bolo plnších, nie plnych. Paradoxne l25 je podla mna viac vyťažená ako l24 na useku do a z lauga. Popravde cakal som oveľa väčší zaujem, ale uznávam, ze mesiac je krátka doba. Len je mi luto kolegov co jazdia L1/8 ked vidim ze oni su plny a ja mam vo voze 10-15 ludi. Verim, ze casom sa odsleduje dopyt, ktoré spoje na L24/25 a L1/8 su ziadanejsie a spraví sa pri našom skromnom pocte klbov kompromis aby sme odlahcili kratkym vozom. Paradoxne mne by to malo byt uplne jedno, ale vidim ze tu su moznosti na zlepšenie v prospech cestujúcich.
Reply on: tomas153cv #15423:
Téma Linky číslo 2. Autobusom by sa mohli dať prejsť aj ulice okolo MŠ Stromovej. Čo tak, aby 2 mohla jazdiť tadiaľ? Prípadne ako už bolo spomínané využiť už existujúcu možnosť so zastávkou na Karpatskej.
Reply on: TomoSK #15420:
Nerozumiem, co pri sucastnom usporiadani trasy nieje idealnym riesenim? Nozdrkovce sa bavime ako o odbocke, ktora je doplnkom ku sucastnej trase - inymi slovami, vsetky linky ktore vykonavaju trasu na linke 2, tak ci tak pojdu rovnako, bez ohladu na Nozdrkovce(ak neratam prejazd okolo Ireny). Toto je v sucastnom stave normalny jav. Riesenim by mozno bolo pouzit niky pri Betonic(hlavne ked sa vyhladovo tam planuje stavba bytoviek) s tym ze otoc by bol kruhac, pripadne ako povedal Pablo, docasne zrusit jednu otocku ku Cintorinu, myslim si, ze to je najrozumnejsie riesenie vzhladom na situaciu ktora je. S takymto riesenim totiz to nemozeme cakat rok a ani pol roka, tu treba konat aj na ukor prekopania tlaceneho cestovneho poriadku(co vlastne nieje nic nove) v ramci zachovania zdravia. Nehovorim pol slova o vytazenosti linky, ako som uz davnejsie napisal, busy chodia slusne obsadene do urcitej hodiny, proti tomu ziadna. Okrem debilneho odbocenia od zastavky "Za Nemocnicou" ku lekarni, kedy sice nedochadza ku ziadnemu relevantnemu zdrzaniu, zato aj vramci podnetov mozeme usudit ze je to nezmysel, sa uz teraz mozme domnievat, ze linka cislo 2 si najde svoju skupinku ludi, aj ked to nebude najvytazenejsia linka/spoj v TN.
Súhlasím, že cez víkend je potreba harmoník na L24 a L25 (a teraz vo vianočnom období rozhodne) a dnes som bol v meste autobusom (kopa ľudí) a na L1 v decembri by sa harmoniky veru zišli tiež. Kiežby ich bolo aspoň o 2 kusy viac 😊
Reply on: milan007 #15419:
Už som sa zľakol že tu nepadne bájny Merkury market. 🙂
Reply on: tomas153cv #15415:
Dvojka je ťažká téma, lebo tam bojujeme často s tým, že niektoré spoje potrebujú aj Nozdrkovce, aj Biskupice námestie, čo pri súčasnom usporiadaní trasy nie je ideálnym riešením. Medzi tohtoročným a budúcoročným decembrom bude ešte minimálne jeden zmenový termín, kde sa budú vylaďovať komplexnejšie záležitosti, preto nevylučujem, že sa dvojka k tomuto termínu upraví. Takisto by som sa osobne rád vyhol otáčaniu pri cintoríne, lebo napriek ubezpečeniam, ako to je naprojektované pre otáčanie autobusov, to je bezproblémové len v laboratórnych podmienkach. Ja osobne som tam hneď v prvé dni pri vystupovaní zažil to, že sme sa kvôli zle zaparkovanému autu skoro nevytočili a následne sme si s majiteľom vozidla/držiteľom VP vykričali škaredé veci.

Čísla za pracovné dni:
- pred zmenami mali všetky spoje linky 12 dokopy nástup + výstup 34 cestujúcich za deň za zastávky Karpatská a Jána Zemana
- po zmenách majú všetky spoje linky 2 dokopy nástup + výstup od 80 do 90 cestujúcich za deň (extrém 121 cest. 1x) za zastávku Karpatská

Podrobne rozdelené na spoje, počet cestujúcich vo vozidle po odchode zo zastávky Karpatská smer mesto:
5:21 - 4 cest.
5:51 - 3 cest.
6:21 - 10 cest.
6:50 - 8 cest.
7:23 - 21 cest.
7:50 - 8 cest.
8:20 - 0 cest.
8:55 - 7 cest.
9:55 - 13 cest.
10:55 - 1 cest.
11:55 - 5 cest.
12:55 - 7 cest.
13:25 - 9 cest.
13:55 - 3 cest.
14:25 - 9 cest.
14:55 - 3 cest.
15:25 - 1 cest.
15:55 - 5 cest.
16:25 - 1 cest.
16:55 - 1 cest.
17:55 - 2 cest.
18:56 - 2 cest.
19:56 - 1 cest.
20:56 - 0 cest.

Linka plná nechodí, ale asi je to nad moje osobné očakávania. Prevládajú cesty do 16. hodiny, potom to klesá, s celkom silnou rannou špičkou. Najvyšší nástup na Karpatskej 13 cest. (spoj 7:23).
Reply on: TomoSK #15396:
U linky 7 jednoznačne absencia najdôležitejších zastávok: Merkury, Lidl, Psotného! Sa to jasne prejavilo.
Reply on: LUK #15412:
Ano mal si pravdu, viac nez velku. Nie raz tam stojim s inymi spojmi, popripade sa vleciem po ceste aby sekundy uplynuli. Nezriedka 2 busy sucastne. Tomuto sa ale mohlo predist, skoda ze sa to upravi(a tomu verim ze sa to upravi) az casom.
Reply on: Marek6283 #15409:
Každý víkend je iný. Keď si jazdil ty, za tú konkrétnu sobotu odviezli 24 a 25 len 2100 cestujúcich. V kombinácii so službou 351D ktorá chytá snáď najslabšie spoje to mohlo vytvoriť dojem, že až na výnimky stačí vlečka. Pred dvoma týždňami prepravili 24 a 25 napríklad až 2650 cestujúcich, čo je o štvrtinu viac. Počas toho konkrétneho víkendu dokonca chodila 25 plná tak, že sa vo viacerých spojoch muselo stáť.

Pred zmenou CP bol dlhodobý priemer za linky 24 a 25 dokopy 1 800 cestujúcich v soboty, cestujúci sa teda nerozložili, ale pribudlo ich. Ideálne by bolo, ak by aj 1, aj 24+25 boli pokryté harmonikami.
A aké čísla sú u linky 2?
Reply on: Pablo #15411:
suhlasim, takato zmena by pomohla. Snad na obranu, bolo by jedno ci by bola zastavka zrusena v smere do Nozdrkoviec alebo v smere do centra. DnP samozrejme bude obhajovat poctom variaci danej linky, mozno aj zvyknutim ludi, co sa da lahko v momentalnej situacii odporovat. 15teho to isto nebude zapracovane, zial o rok uz kludne moze byt argument o zvyknuti si cestujucimi viac nez relevantny.
Reply on: TomoSK #15405:
Áno, 24 je konečne pre ľudí a nie pre dobytok!
Reply on: TomoSK #15406:
Tak ti poviem realitu: moju krstnu som presvedčil, že konečne môžu nechať auto doma a ísť do Maxu z Rybárov busom, lebo majú novú linku 16. Lenže za ten mesiac sa nedá ani zvyknúť na zmenu, nieto riadne využiť, a už je zmena. Áno, filmy končia rôzne. Ale je fakt, že po 21:40 nemáš spoj na Rybáre, žiadny. Ani 6 ani 16. Takže zase auto.
Reply on: tomas153cv #15410:
"zo zastavky pod Juhom sa namiesto zauzivanej zastavky na znamenie stala zastavka na nutne zastavenie"
tieto slová som už niekde počul... teda vlastne ja som ich nie počul, ale vyslovil... 😅
Reply on: tomas153cv #15410:
Tu by mozno pomohlo z 2ky spravit polokruznu a tym padom by sa dal z jedneho smeru napr. Z nozdrkoviec zrusit zachadzanie k cintorinu tym padom sa ušetrí minuta a aj nervy vodica. A tých minimum cestujúcich by sa previezlo cez nozdrkovce. A vyriešila by sa tym aj nerozhodnosť cestujúcich
Nezvyknem komentovat linkove vedenie, ale pozreli ste sa aj na chronometraz? Ono napriklad zo zastavky pod Juhom sa namiesto zauzivanej zastavky na znamenie stala zastavka na nutne zastavenie. Tie sekundy(minuty) by sa dali pouzit na akukolvek predchadzajucu zastavku kde nastupuje nasobne viac ludi. Takmer kazdy spoj takmer kazdej linky tam stojim, pokial sa svojvolne nerozhodnem, ze z prechadzajucej zastavky odidem neskor.
Taktiez je jeden poznatok(to je skorej pre toho kto to cita z mesta) ohladom obratiska Biskupice Cintorin. Doteraz tam bezne autobus neodbocoval z obratiska smerom dolava na kruhovy objazd, no po novom dokonca dva krat v priebehu spoja(napriklad linka cislo 2). Cestujuci na zastavke su castokrat nerozhodni, ci sa odvezu do Nozdrkoviec, alebo nevedomky si myslia ze uz na tu zastavku autobus nepride, stava sa velmi nebezpecna situacia, ze autobus zo zastavky potiahne, lenze musi zastavit na hranici krizovatky, co je realne potiahnutie par metrov, nasledne prudko boci dolava a cestujuci ktory si to rozmyslel je odtlaceny vybocujucou zadnou castou busu(pretoze bezi vacsinou ku zadnym dveram). Vodic zial nema ako situaciu zachytit nakolko je nuteny sustredit sa na krizovatku a vozidla prichadzajuce z oboch stran. Situaci nepomaha ani to ze obratisko nieje zjednosmernene, co je velka skoda, vzhladom na fakt, ze premavka priamo na tom uzemi parkoviska+zastavky nieje taka velka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.