Súhlasím, že cez víkend je potreba harmoník na L24 a L25 (a teraz vo vianočnom období rozhodne) a dnes som bol v meste autobusom (kopa ľudí) a na L1 v decembri by sa harmoniky veru zišli tiež. Kiežby ich bolo aspoň o 2 kusy viac
Dvojka je ťažká téma, lebo tam bojujeme často s tým, že niektoré spoje potrebujú aj Nozdrkovce, aj Biskupice námestie, čo pri súčasnom usporiadaní trasy nie je ideálnym riešením. Medzi tohtoročným a budúcoročným decembrom bude ešte minimálne jeden zmenový termín, kde sa budú vylaďovať komplexnejšie záležitosti, preto nevylučujem, že sa dvojka k tomuto termínu upraví. Takisto by som sa osobne rád vyhol otáčaniu pri cintoríne, lebo napriek ubezpečeniam, ako to je naprojektované pre otáčanie autobusov, to je bezproblémové len v laboratórnych podmienkach. Ja osobne som tam hneď v prvé dni pri vystupovaní zažil to, že sme sa kvôli zle zaparkovanému autu skoro nevytočili a následne sme si s majiteľom vozidla/držiteľom VP vykričali škaredé veci.
Čísla za pracovné dni:
- pred zmenami mali všetky spoje linky 12 dokopy nástup + výstup 34 cestujúcich za deň za zastávky Karpatská a Jána Zemana
- po zmenách majú všetky spoje linky 2 dokopy nástup + výstup od 80 do 90 cestujúcich za deň (extrém 121 cest. 1x) za zastávku Karpatská
Linka plná nechodí, ale asi je to nad moje osobné očakávania. Prevládajú cesty do 16. hodiny, potom to klesá, s celkom silnou rannou špičkou. Najvyšší nástup na Karpatskej 13 cest. (spoj 7:23).
Ano mal si pravdu, viac nez velku. Nie raz tam stojim s inymi spojmi, popripade sa vleciem po ceste aby sekundy uplynuli. Nezriedka 2 busy sucastne. Tomuto sa ale mohlo predist, skoda ze sa to upravi(a tomu verim ze sa to upravi) az casom.
Každý víkend je iný. Keď si jazdil ty, za tú konkrétnu sobotu odviezli 24 a 25 len 2100 cestujúcich. V kombinácii so službou 351D ktorá chytá snáď najslabšie spoje to mohlo vytvoriť dojem, že až na výnimky stačí vlečka. Pred dvoma týždňami prepravili 24 a 25 napríklad až 2650 cestujúcich, čo je o štvrtinu viac. Počas toho konkrétneho víkendu dokonca chodila 25 plná tak, že sa vo viacerých spojoch muselo stáť.
Pred zmenou CP bol dlhodobý priemer za linky 24 a 25 dokopy 1 800 cestujúcich v soboty, cestujúci sa teda nerozložili, ale pribudlo ich. Ideálne by bolo, ak by aj 1, aj 24+25 boli pokryté harmonikami.
suhlasim, takato zmena by pomohla. Snad na obranu, bolo by jedno ci by bola zastavka zrusena v smere do Nozdrkoviec alebo v smere do centra. DnP samozrejme bude obhajovat poctom variaci danej linky, mozno aj zvyknutim ludi, co sa da lahko v momentalnej situacii odporovat. 15teho to isto nebude zapracovane, zial o rok uz kludne moze byt argument o zvyknuti si cestujucimi viac nez relevantny.
Tak ti poviem realitu: moju krstnu som presvedčil, že konečne môžu nechať auto doma a ísť do Maxu z Rybárov busom, lebo majú novú linku 16. Lenže za ten mesiac sa nedá ani zvyknúť na zmenu, nieto riadne využiť, a už je zmena. Áno, filmy končia rôzne. Ale je fakt, že po 21:40 nemáš spoj na Rybáre, žiadny. Ani 6 ani 16. Takže zase auto.
"zo zastavky pod Juhom sa namiesto zauzivanej zastavky na znamenie stala zastavka na nutne zastavenie"
tieto slová som už niekde počul... teda vlastne ja som ich nie počul, ale vyslovil...
Tu by mozno pomohlo z 2ky spravit polokruznu a tym padom by sa dal z jedneho smeru napr. Z nozdrkoviec zrusit zachadzanie k cintorinu tym padom sa ušetrí minuta a aj nervy vodica. A tých minimum cestujúcich by sa previezlo cez nozdrkovce. A vyriešila by sa tym aj nerozhodnosť cestujúcich
Nezvyknem komentovat linkove vedenie, ale pozreli ste sa aj na chronometraz? Ono napriklad zo zastavky pod Juhom sa namiesto zauzivanej zastavky na znamenie stala zastavka na nutne zastavenie. Tie sekundy(minuty) by sa dali pouzit na akukolvek predchadzajucu zastavku kde nastupuje nasobne viac ludi. Takmer kazdy spoj takmer kazdej linky tam stojim, pokial sa svojvolne nerozhodnem, ze z prechadzajucej zastavky odidem neskor.
Taktiez je jeden poznatok(to je skorej pre toho kto to cita z mesta) ohladom obratiska Biskupice Cintorin. Doteraz tam bezne autobus neodbocoval z obratiska smerom dolava na kruhovy objazd, no po novom dokonca dva krat v priebehu spoja(napriklad linka cislo 2). Cestujuci na zastavke su castokrat nerozhodni, ci sa odvezu do Nozdrkoviec, alebo nevedomky si myslia ze uz na tu zastavku autobus nepride, stava sa velmi nebezpecna situacia, ze autobus zo zastavky potiahne, lenze musi zastavit na hranici krizovatky, co je realne potiahnutie par metrov, nasledne prudko boci dolava a cestujuci ktory si to rozmyslel je odtlaceny vybocujucou zadnou castou busu(pretoze bezi vacsinou ku zadnym dveram). Vodic zial nema ako situaciu zachytit nakolko je nuteny sustredit sa na krizovatku a vozidla prichadzajuce z oboch stran. Situaci nepomaha ani to ze obratisko nieje zjednosmernene, co je velka skoda, vzhladom na fakt, ze premavka priamo na tom uzemi parkoviska+zastavky nieje taka velka.
No, 24 a 25 som minulú Sobotu mal tú česť ťahať so 455 a veru by stačila vlečka a tie kľbaky by sa zišli na 1kách. Ono ako sa posilnila na každých 30 minút 24 a 25 poobede, ľudia sa rozložili ...ale 1tky teraz otvorením nákupného centra oproti MAXu pri Kaufe sú využívanejšie v smere do mesta . Situácia sa skrátka vyvíja a mení...napriek tomu kĺbové vozidlá sú po 21:00 totálne bezvýznamné...Svoje robí aj chladné počasie a otvorenie Vianočných trhov v meste, kedy sa vozia aj cestujúci čo autá nechajú doma, dnes som ako cestujúci mal tú česť dýchať ten mix vzduchu po Cigánskej a burčiaku od Hasičskej, nie som moc fainový ale v zadu a s pusteným kúrením mi už nebolo ľahko... ale tak to sú nástrahy našej ....... emHDčky a nie len našej vlastne , musím vyčíhať ktoré spoje sú dnes bezpečné
Navrhnem sem jeden nápad. Zo Sihote jazdí podľa mňa priveľa autobusov o 22:30. Čo keby sme spoj Linky N2 o 22:50 prehodili ako regulérnu 1 cez MAX. Vzniklo by spojenie Max - Juh práve v čase keď končí väčšina filmov.
Pozn. 22:35 ide zo sihote do Centa Linka 8.
Spoj Linky 4 by som ukončil už na zast. Obchodná Akadémia s pokračovaním na Autobusovú stanicu. Autobus by následne robil spoj N3.
V prípade, že by chýbal spoj na Saratovskú, nebol by problém nejaký hore Juhom zaviesť.
Autobus z linky P6, príchod stanica 22:29, by som viedol o 22:35 smer Brnianska.
Spoj bol zrušený z prevádzkových dôvodov (obehy), nie z dôvodu, že by nikoho nevozil. V piatky a soboty mával okolo 5-6 cestujúcich, pre porovnanie, posledná 4ka na Saratovskú je rada, ak naškrabká aspoň 2-3 cestujúcich.
Fakt prosím, nebojujme tu silou mocou za niečo, čo nemá žiadne racionálne opodstatnenie. Filmy sa končia každý deň inak, ukončenia sú doslova roztrúsené do celej hodiny (aj 22, aj 23) a je takmer nulová pravdepodobnosť, že sa do toho nejaký spoj trafí. Ak sa nejaký trafí, tak skôr 23:25 než 22:43.
Trošku reality k spoju 22:43: vozí približne 3 až 4 cestujúcich od Maxu, aj to len v soboty. Napríklad minulú sobotu zo 4 nastúpivších vystúpili 2 na stanici, 2 na Hasičskej, do Zámostie záujem nulový. Spoj bol zrušený kvôli tomu, že doslova pár minút po sebe jazdili 16 a N3, vďaka čomu N3 nevozila že vôbec nikoho.
Je to tak, že hore na Saratovskú chodí na l. 1 menej ľudí, než dole, najpravdepodobnejšie je to časovou polohou tesne po 4/11. Idea s predĺžením 7 na Saratovskú tu bola, teraz sa však robili len drobné zmeny, najpálčivejšie korekcie. Do dvojhodinového intervalu by som však určite nešiel ani v sedle.
Pre zaujímavosť, dnes som akurát natrafil na spoj l. 1 s odchodom 14:47 zo Saratovskej (minulá sobota), ktorý už zo Saratovskej a Cintorína Juh prišiel na Generála Svobodu taký plný, že si sadlo len pár vyvolených. Z Mateja Bela bolo vo voze 52 cestujúcich, cestou sa to nazbieralo až na 62 cestujúcich. Zachádzka na Juh 2 teda asi ľuďom skutočne nevadí, čo sa však ukazuje - 24ka si s klbákmi vydýchla, ale je ich zúfalo málo, nakoľko by ich potrebovala aj víkendová 1ka.
// Cintorín Juh - Mateja Bela zvládla za 67 sekúnd [435]
Tu si len položme otázku, aká je pravdepodobnosť, že sa v MAXe skončí film práve v takom čase, aby ľuďom zrovna išiel autobus na linke s hodinovým intervalom, koľko ľudí práve na tomto filme bude, a koľko z nich pôjde do Záblatia alebo Zlatoviec. Nevylučujem, že by sa 1-2 našli, ale je to mestská HROMADNÁ doprava, pričom spojenie aspoň do najhustejšie obývanej časti MČ Západ (Zámostie, Kvetná) bude zabezpečené spojom linky 16.
Mňa osobne to tiež prekvapilo, ako veľmi sú ľudia z Juhu I ochotní absolvovať zachádzku cez Gen. Svobodu, ak im to prinesnie častejšie spojenie, alebo ak im vďaka tomu odpadne prestup. Nevylučujeme, že k jednotke časom pribudnú ďalšie linky s takouto trasou
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TomoSK
Čísla za pracovné dni:
- pred zmenami mali všetky spoje linky 12 dokopy nástup + výstup 34 cestujúcich za deň za zastávky Karpatská a Jána Zemana
- po zmenách majú všetky spoje linky 2 dokopy nástup + výstup od 80 do 90 cestujúcich za deň (extrém 121 cest. 1x) za zastávku Karpatská
Podrobne rozdelené na spoje, počet cestujúcich vo vozidle po odchode zo zastávky Karpatská smer mesto:
5:21 - 4 cest.
5:51 - 3 cest.
6:21 - 10 cest.
6:50 - 8 cest.
7:23 - 21 cest.
7:50 - 8 cest.
8:20 - 0 cest.
8:55 - 7 cest.
9:55 - 13 cest.
10:55 - 1 cest.
11:55 - 5 cest.
12:55 - 7 cest.
13:25 - 9 cest.
13:55 - 3 cest.
14:25 - 9 cest.
14:55 - 3 cest.
15:25 - 1 cest.
15:55 - 5 cest.
16:25 - 1 cest.
16:55 - 1 cest.
17:55 - 2 cest.
18:56 - 2 cest.
19:56 - 1 cest.
20:56 - 0 cest.
Linka plná nechodí, ale asi je to nad moje osobné očakávania. Prevládajú cesty do 16. hodiny, potom to klesá, s celkom silnou rannou špičkou. Najvyšší nástup na Karpatskej 13 cest. (spoj 7:23).