Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan005 #13302:
Alebo úplné zlúčenie L23 a 28 s trasou Východná - Dlhé Hony - stanica - Max - Pred polom - Sihoť IV? Ale to je už dosť divočina. Aj kvôli chýbajúcim zastávkam Pred polom smer Sihoť (pri L50 to problém nebol) a zo Sihote zasa smer Pred polom plus odrezanie starej Sihote kde sú dôležité ciele (OA, štadión, aj u vojakov ľudia robia ktorí vyložene využívajú L28 ale na stanicu to nie je ďaleko aj pešo...). A to že sa zastávky dorobia, vieme ako to dopadlo so sľubmi v r. 2016 o dorobení. Na to by som nespoliehal aby sme nečakali ďalšiu 5 ročnicu kým sa nad tým začne len uvažovať.
Reply on: kvorka #13301:
Ja mám víziu v rannej špičke, keďže nejazdí L24 posilniť L28 na úkor L23 (možno medzi 5-6 L23 raz za hodinu a L28 2x a po siedmej hodine obe dva spoje). Neviem aké sú vyťaženosti ale v dolnej časti Juhu pribúda bytov a ráno by tam vyťaženosť mohla byť.
L2 a 12 sú ráno zbytočne prehustené len preto, že L24 nejazdí ale do Biskupíc nie je toľko treba. Ale za to Juh III (ráno je to dolu kopcom) a Sihoť (dosť starších) - tam je pohyb práve ráno.
A ešte by sa aj nejaký kilometer ušetril.
Poobede zasa naopak. L24 posilniť na úkor L2/12 alebo 28?
Ale ten večer...neviem. Sihoť má po dvadsiatej 3 spoje za hodinu aj keď nie príliš v intervale keďže časy L24 sú vyložene účelové kvôli OZ Belá (zamestnanci) a odtiaľ nesmie odchádzať inak ako 20:20 a 21:20, to mám overené že nemožné posunúť ani o minútu.
A L6 by bolo škoda len po stanicu - Sihoť, druhé najväčšie sídlisko by stratila spojenie s celou MČ Západ. Pričom s Juhom aj Dolným mestom má Sihoť spojenie dobré.
L23 by mohla byť po "Max" zaujímavá v prípade problémov na stanici a ak by sa fukla do diery medzi jednotkami. Keďže jednu dieru v sedle vypĺňa jedenástka ale druhá je nevyplnená a otvorením Kauflandu a predpokladanou výstavbou tam potenciál tiež môže vzrásť.
Mňa tá 23 trápi celkovo, že čo s ňou. Lebo je málo využitá, v porovnaní s 28 aj o dve tretiny. Žeby predĺženie k TMM? Alebo zrušiť, vybrané spoje do linky 28. No potom neviem, či linku 6 v tých časoch neosekat na úseku ŽST -sihot. Proste tu ozaj neviem.
Reply on: kvorka #13299:
Teoreticky by bola mohla začínať L23 o 9:05 alebo zo stanice ale ťažko povedať či by sa naplnila aspoň na počet jednej ruky. Juh III sa v minulosti testovala L23 po 20tej hodine ale bolo to slabé.
Možno povieš nech by to bola L28 ale bojím sa znovu že Sihoť má ťažnú silu najmä doobedu. Večer je slabá. Vidno na posilnenej L8 cez prac. dni po 20tej hodine.
Som skôr zástanca (napriek tomu že sa najradšej doveziem na Saratovskú) aby vo večerných hodinách išli spoje do stredu sídliska, odkiaľ to má každý rovnako ďaleko ale zato pravidelne.
Z Východnej na Saratovskú a opačne je to ďaleko napešo ale z Gen. Svobodu prejdú všetci.

Tá L2/12 je zapeklitá lebo na J. Zemana by bol problém zriadiť zastávky na opačnej strane a chodiť po Jesenského by bolo vynechanie najdôležitejších zastávok čo sa týka nástupu nie obslužnosti a to Beckovská a Nemocnica + problém s odbočením na Dolný Šianec pri lekárni.

L9 by jazdila mimo času jazdenia L5 inak by boli identické okrem vetvy na Juhu a to práve preto aby sa cez víkend a večer išlo zo stredu sídliska.
Neviem či má Saratovská živnú pôdu cez víkend na 20 min. interval, L5 tu do r. 2016 tak jazdila a stalo sa mi že som v autobuse išiel aj sám (doobedu).
Ale nehovorím že je to úplne zle, možno pošpekulovaním...
Rozvediem to. Ak by to bola L5 aj cez víkend, z Gen. Svobodu by vznikla medzi 15 a 45 diera, ktorú teraz L7/17 dopĺňa. Ale ak by sa napr. L25 dala do času "25" po každej hodine potom by sa docielilo to, že Pod Juhom by bol prestup na L5 a pri drobnom posune L23 a 28 aj na ne. Avšak L28 už by sa nebezpečne približovala času odchodov L24 čo nie je vhodné.
Preto by som radšej ten stred sídliska a pravidelný 15 min. interval.
Ešte keby sa vyriešilo, že na Juh III idú v "a" spoje 05:55, 07:10 a potom až 10:00 vložením spojov 08:00 a 09:00, by bolo ideálne. A tiež keby v súvislosti so zmenami na 3/13 sa aj niečo po 19:30 ešte dalo na Juh III.

Dúfam, že ten komplexný návrh zmien porieši nielen Juh III, ale i víkend na Juhu I či dokonca aj Noviny/Biskupice - ja by som L12 zrušil a nechal všetky spoje linky 2 jazdiť cez Noviny.

Inak tá linka 9 by šla na Juh I či Juh II? Mne by sa totiž pozdávala i na Juh I, kde by v "a" vytvorila požadovaný tretí spoj do hodiny na 20 min interval liniek 4-11-9. Viem, že systematicky nadväzuje na L5 a L7/17. Možno by potom stálo za úvahu toto:
7/17 na Juh I a 5 a 9 na Juh II. Nie?
Reply on: milan005 #13296:
Toto sa mi veľmi pozdáva. 👍
Reply on: milan005 #13293:
Aj ja vravím, že tie 5-6 poschodové bytovky v Záblatí, Vinohrady, výstavba Záblatia či Istebník si ozaj zaslúžia jednu slušnú linku. Napokon vidíme, čo to dokáže v Kubrici, keď je na MHD spoľah.
Reply on: kvorka #13292:
Potom by ale nechodili buď po Zlatovskej alebo po novom moste a už by to teda "neboli ony" 😃
Reply on: draxter #13291:
L 3/13 na štýl 7/17 nie je zlý nápad, vŕtal mi v hlave už vtedy v r. 2016.
Avšak tá 5/9 by pripojila k celej MČ Západ aj stanicu a nepotrebovala by nikde "za štrekou" obratisko. A tiež by sa nikde s ničím odchody týchto liniek "nepobili" lebo časy noevj L5 sú totočné so súčasnou na starej trase a novej L9 do veľkej miere totožné s L7/17. Aj keď kto vie či aj otáčanie a pauzovanie na stanici nemôže byť raz problém.
Reply on: henko151 #13289:
Myslel som to tak, že L6 by sa vrátila do svojej historickej podoby na trasu Sihoť - stanica - Brnianska - (Priem. park) v prac. dni v intervale v špičke 30 min., sedlo 60 min., víkend 120 min. - avšak ak by cez ten víkend mala vhodne dopĺňať dieru na Sihoť keď nejde L28 a zároveň sa nebyť s L9(zlúčená víkendová 5, 7, 13, 17, 27) mala by tá L6 ísť nepárnu hodinu cca 25 až 30 od SAD čo by ale nebolo k vlaku zo Zámostia ale od vlaku zo stanice na Sihoť.
Ďalej všetko o voľných dňoch.
Odchod L6 "50" zo Sihote v párnu hodinu by vykryl dieru L28 a zároveň zo stanice by túto L6 mohli chytiť od vlakov tí, ktorí by nestihli L9. Ale nebola by to medzi nimi vyložene "bitka", boli by 15 min. od seba.
Vznikom L9 by sa odstránil šum piatich liniek a vznikla jedna nosná začínajúca 5:28 z Gen. Svobodu a 5:07 z Istebníckej na Juh a potom až do 19:28 každú hodinu z Juhu. Otázne je či ísť aj 20:28 a 21:28 ako prípoj z OZ Belá z L24 ale 2 min. pred L8 alebo radšej 21:00 a 22:00 ako súčasne doplnené spoje.
Zo stanice nepárnu hodinu 42 a párnu 45 (odskok kvôli rozdielnym príchodom vlakov párnu/nepárnu hodinu a dorovnala by to zachádzka cez Rybáre pri odchode "42" v nepárnu hodinu), ďalej po trase už by boli rovnako a teda pri SAD "09" čo je aj ideálny čas po skončení zmien - 14:09, 18:09. Prvý spoj po tom 5:07 z Istebníckej by bol 6:45 zo stanice. Aj keď, možno aj 5:41 by sa uživil keďže by bol pri SAD o 6:09 (koniec nočných zmien?!).
Zlatovce, Záblatie síce spojenie so stanicou majú, Istebník prímestskými spojmi ale toto by vytvorilo pravidelné spojenie aj na stanicu práve pre novú štvrť Vinohrady. Zároveň na stanici vzniká priestor pre 30 min. bezpečnostnú prestávku vodiča.
Reply on: draxter #13291:
A čo tak urobiť toto: zrušiť linky 3,13,5 a namiesto toho len 7/17/27, pričom 7/17 by sa predĺžili, že by krúžili aj cez Zlatovce?
Alebo potom tak, ako písal draxter nedávno: linka 3 s intervalom 30/60/60 a linku 5 skrátiť späť. Linku 27 nechať cez víkend v intervale 120 min, teda vtedy keď nejde linka 6. Tým získaju Zlatovce i Záblatie 30 min interval i cez víkend.
Reply on: milan005 #13288:
Zámostie žiaľ pred rokmi, keď sa robila modernizácia železnice, doplatilo na nekompetentnosť vedenia mesta, keď mu ušli zásadné veci ako možné pokračovanie Zlatovskej popod privádzač či ďalšia možnosť spojiť oblasť za traťou so zvyškom. Dnešné 2 podjazdy sú málo, skúste si medzi 7:00 a 8:00 vyjsť zo Záblatia na Bratislavskú. Škoda je aj, že druhý zjazd na D1 je len policajný a neslúži osobnej doprave.
A MHD tým tiež trpí. Otoč neviem v akom je stave, už mal dávno byť. Linky 3/13/27/31 by ozaj mohli byť len 3/13 a to polokruzne rovnako ako 7/17 na trase Juh - Záblatie - Zlatovce - Istebník - centrum - Juh a druhá linka opačne. Alebo variant s linkou na stanicu. Lebo Zámostie potrebuje spojenie s 3 hl.cielmi: stanica,Dolné mesto a Zlatovská (školy,priemysel). Základ linkovania je dobrý, a je čas pokročiť. A to je zníženie počtu liniek na úkor lepšieho intervalu. Chválim posilnenie 13/27 cez víkend, konečne to prišlo. Ale chce to ešte viac.
Reply on: Michal Mazánik #13285:
Bodaj by tak bolo. Poslednú 6 viesť aj v "a" by bolo super.
Reply on: milan005 #13288:
Začnem víkendom, kedy je ponuka spojov "za mosty" najnižšia.
Ak by chodila 9 :27 z Gen. Svobodu, tak z Braneckého by bol odchod :36. Linka 6 odchádza z Hasičskej smer Záblatie v :52, teda boli by dva spoje 16 minút po sebe a následne je 44 minútova diera (tento stav je po Brniansku vlastne aj dnes, keďže v tejto polohe chodí 7/17).
V opačnom smere, by si išiel v polohe linky 7, teda z Brnianskej v :04, čiže z Autobusovej stanice ak dobre rátam by si musel odísť :42, 8 minút pred potenciálnou 6kou. Odchody spojov centrum-Záblatie by v párnu hodinu teda vyzeral :36, :42, :52. Zo Záblatia do centra naopak :49, :57, :07 (opäť 42-minútova diera).
Neviem či si to myslel so zachádzkou až na Záblatie, stred. Ak nie, tak uznávam, že Hanzlíkovská - Hasičská by bol v jednom smere približne 30-minút interval. V opačnom smere by to znamenalo, ale rovnaký odchod naraz so 6 z AS a úsek Brnianska - centrum mesta by si stále mal 2 autobusy 15 minút po sebe a 45 minút dieru.
Áno, bolo by to riešenie, ktoré by si pravdepodobne vyžadovalo pridať najmenej kilometrov, no v riešení, ktoré začne platiť v piatok máš centrum mesta - Záblatie odchody :17 a :52 (takmer 30 minútovka), Záblatie - centrum :07, :32 (opäť takmer 30 minútovka), Zlatovská - Legionárska :04, :37 (takmer 30-minútovka) a taktiež na exponovanom spojení centrum - Laugaricio vzniká približne 30-min. interval (poobede žiaľ naráža na limity 40-min. intervalu na 24).
Ak by sa mala radikálne preorganizovať celá MHD, tak v Záblatí by som videl priestor na celotýždennú obsluhu s 3 a 6.
Ak by si so 6 z AS odchádzal :42, tak v Rybároch si :56, naspäť na stanici si :18. Odchádzaš po príchode Považana zo ZA, vraciaš sa pred odchodom Považana do ZA, v opačnej hodine zase po príchode Tatrana z BA a pred odchodom Tatrana do BA.
Reply on: henko151 #13287:
V Trenčíne je tých problémov mnoho.
Nevhodné prestupné body.
Hasičská - chýba bezbariérovosť, aj to trvá kým prejdeš z jednej strany na druhú.
Gymnázium/Braneckého, Legionárska - znovu vzdialenosť.
Tendencia vytvárať ešte dlhšie linky ako sú. Pri tak dlhých linkách v kombinácií s motaním sa po okrajových štvrtiach spoje môžu nabrať väčšie meškanie a prestupy sú ohrozené. Je to možno Opatová, ZŠ; možno Záblatie. Dočkáme sa v budúcnosti ale jazdenia cez viacero takýchto a ešte problematickejších miest?!
V Trenčíne chýba jedno veľké sídlisko ktoré by malo jednu centrálnu vetvu. Juh má 3 vetvy, Sihoť 2, Dlhé Hony 4 pričom vývojom sa vytvorila aj piata kombinácia.
Železničná ani autobusová stanica sa nenachádzajú na hlavnej osi (Hasičská by bola top).
Časovo náročné zachádzanie na stanicu L2, 6, 12, 24, 28 presvedčí niektorých ľudí zo Sihote ísť do mesta radšej pešo.
Ak sa nezájde, pre tieto linky je stanica dôležitá na ich opačnom konci. Znovu problém.
Boli aj úvahy o linke ktorá by na Juhu išla večer po všetkých vetvách. Cestovanie takouto linkou? Rýchlejšie si z mesta na Saratovskej pešo (po Partizánskej) ako ísť príklad najprv na Východnú, potom na Gen. Svobodu a nakoniec na Saratovskú.
V niektorých miestach zastávky extrémne blízko seba (Inovecká, Soblahovská alebo Žilinská/I. Krasku). Inde zasa chýba zastávka kde by ju bolo treba, príklad pred kruhovým objazdom v Zlatovciach tak ako bola v r. 2016 navrhovaná - "Psotného".
Obsluha Vinohradov - presun spojov 19:25 a 20:25 z L17 na L13. Pôjdeš z mesta k Úspechu a povezieš sa o 20 minút dlhšie? Neprejdeš to rýchlejšie pešo?
Ja stále vidím potenciál zrušiť L13, 27, 31 a všetky súčasné spoje v rovnakom rozsahu pôvodnej L5 viesť Saratovská - Dlhé Hony - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Istebník - AS a späť. Ak vyrazíš z Juhu "25" párnu hodinu cez Rybáre a nepárnu bez Rybárov prídeš na stanicu k odchodom vlakov a naspäť ak vyrazíš od vlakov prídeš na Zlatovskú znovu na súčasný čas L5.
V ostatných časoch, hlavne víkend presunúť spoje z L7/17 na L9 ktorá by išla Gen. Svobodu - Dlhé Hony - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Istebník - AS a späť. Platí to isté čo pre L5 ohľadom vlakov, zachovania súčasných polôh odchodov aj prekladov a prestupov. Maximum muziky za minimum peňazí a Vinohrady by mali aj cez víkend 60 min. interval smer Hasičská a stanica a 60 min. interval smer Juh.
Reply on: TomoSK #13286:
Podľa mňa veľkú časť toho, ako je v Trenčíne obcesia po priamých spojeniach odvšadial všade môže fakt, že cestujúci tu boli dlhodobo vychovávaný na neprestupných lístkoch a neustálych prikladaniach kariet pri nástupoch a neorganizácii siete.
Keď si pozriem schému z 2013, tak tých liniek bolo príliš veľa (3 linky v Kubrici mi príde ako extrém).
Myslím, že väčšina krajských miest na SK (v podstate všetky okrem BA, kde sa určite aj zásadnejšie menili prepravné prúdy) za posledných 10 rokov výraznejšie nemenila koncept svojej MHD, nakoľko už dávnejšie mali sieť zjednodušenú a zavednú taktovú dopravu. Napríklad v Nitre sa za posledných 10 rokov v podstate takmer nič nezmenilo.

Na druhej strane si myslím, že pri niektorých podnetoch je to skôr o efekt "hlučnej menšiny". Spojkojný cestujúci zväčša nenapíše podnet, že vďaka systémovosti MHD, môže ísť na každý Považan 22kou v rovnakej polohe.
Reply on: kvorka #13281:
Dal som si námahu to spočítať, vznikol by nový, 14. (!!!) variant trasy linky 6, bravo.

Pravdou je, že Zámostie (ne)kvalitou MHD veľmi stráda, ale tiež je zarážajúce opakovane čítať o požiadavkach vo vzťahu k Zámostia, ako sa odtiaľ/sem potrebujú občania priamo dostať do Kubrice, k družstvu v Opatovej, do každého supermarketu či drogérie. Každý takýto geniálny nápad s Maxom nás pomaly ale isto posúva k tomu, aby sme boli ako SADka, kde človek na niektorých linkách nenájde ani len dvojicu totožných spojov, lebo sa zapracúva každá individuálna požiadavka. Nesystémové, neopodstatnené, úplná dezorganizácia už tak dezorganizovanej linky. Ani keby bolo objednávých viac kilometrov, než v súčasnosti, nie je veľmi pravdepodobné, že o takomto čase sem zavítajú viac než dva spoje za hodinu.

O. i., dnešné ukončenie filmov, k stopáži pridávam úvodných reklamných 10 minút:
Oppenheimer 23:10, Prízrak v Benátkach 22:03, Mníška 22:30, Equalizer 22:19. A teraz babo raď. 🙂
Reply on: kvorka #13281:
Určite aj cestujúci z kina si zaslúžia kvalitnú ponuku, ale pri navrhovanom riešení podľa mňa narážame na limit toho, že nemôžeme vyhovieť všetkým. Keď sa raz prispôsobíme divákom kina, inokedy bohoslužbám, potom ďalšej skupine cestujúcich a vždy urobíme nový variant trasovania, bude o pár rokov MHD vyzerať ako prímestská doprava - čo spoj, to originál. Zároveň vôbec nevieme povedať, koľko cestujúcich zo Zámostia chodí do kina v MAXe a či teda je toto vôbec dôležité riešiť.

Samozrejme, že MHD by mala okrem dopravy do práce/školy pokrývať aj cesty za kultúrou, zábavou a čímkoľvek ďalším. Len rozumnejšie mi príde tento "náhodný" dopyt uspokojiť rozumným navýšením objemu vzkm a skrátením intervalu. Ide síce o nákladnejšie riešenie, no z dlhodobého pohľadu je určite lepšie mať MHD s kratšími intervalmi a minimom rôznych variantov trasovania, než mať MHD, ktorá ide párkrát za deň a ešte k tomu každý spoj inou trasou. Obzvlášť pri linke 6 je variantov trasovania už dnes veľké množstvo.
Reply on: kvorka #13283:
Cez víkend sa predĺžila možnosť pre Záblatie a Vinohrady odchodu od MAXu až na 21:51 (+30minút). Zlatovská a Istebník majú od AS/Žel. st. možnosť použiť regiobusy o 22:15.

Určite som za víkendovú 6 o 22:40 a aj víkendovú 11 o 22, ale zachádzka 6 k MAXu by podľa mňa len pridala ďalší variant trasy a spravila precedens, že keď to ide o 22, tak prečo to nejde aj o 21 a pod. Skôr by sa mi páčilo riešenie v zlepšení prestupu z 1/11, ale to ak sa chceme hrať na taktovú dopravu, tak to bez komplexnejšej zmeny CP nejde.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.