Principiálne s tým nemám problém, len si myslím, že toto trápi cestujúcich najmenej - okrem toho už vidím, ako by po takejto zmene odchádzala L4 z Juhu do mesta, na displeji s cieľovou zastávkou Saratovská, ZŠ.
Podľa môjho názoru je aj takéto riešenie stále komplikované. Potrebujeme znížiť počet liniek a skrátiť intervaly - celú sieť tak prečistiť a zjednodušiť, inak nových ľudí do MHD neprilákame.
Vedel by som si predstaviť spojenie liniek 1, 8 a 22 do jedinej linky s veľmi krátkym, atraktívnym intervalom.
A od septembra by to chcelo, aby sa pridali spoje:
Juh I: cez víkend a v x po 19:30
Juh III: po 18:00 do 22:00, naopak uvažovať so zrušením linky 23 mimo rannú špičku a posilnenie 28
Zlatovce: 30 min interval do mesta v "x" aj mimo spicky, po 21:00 chýba spojenie
Rovnako tak linka 22: zo stanice by som ju dal k výstavisku alebo potom na Sihoť, spojenie len po stanicu nie je mimo špičky prác.dni dostatočne atraktívne. Samozrejme to by malo dopad napríklad na linku 8 či 1. Ak by sa 22 potiahla na Sihoť, potom by v jej čase +/- 15 min nebolo treba linky 8. Taký spoj by sa zrušil a tieto km by šli napríklad na linku 11 pre obsluhu Juhu I...ak by sa potiahla do Kubrej, tak ako linka 1 samozrejme. Za úvahu by stálo, či by x-ove spoje nemali byť 1 a a-ckove linka 8.
Jasne že nepotrebuje, ale načo sa to vlastne vôbec rieši? Kým ide autobus, nech odveze hoci i dokola toho kto sa chce previesť (zjavne ich nebudú ani desiatky). Tu len zbytočne robíme ľuďom pravidlá, ktoré potom treba upraviť a kontrolovať. Ja by som to urobil ako na linke 50: nastúpiš - vezeš sa - vystúpiš kde chceš.
Presne tak, ak mám správnu skúsenosť, tak na linkách 7/17, 13, 27 a 31 sa dá odviezť dokola celú trasu, lebo nemajú žiadnu priebežnú konečnú zastávku.
Naopak, na linkách 4, 5, 6 a 12 (resp. ich vybraných spojoch, ktoré majú polokružný charakter) to možné nie je, práve z dôvodu priebežnej konečnej zastávky. Osobne sa priznám, že pri týchto linkách v tom nevidím problém, pochybujem, že bežný cestujúci sa potrebuje voziť zo Sihote cez Noviny späť na Sihoť.
Netrep a čítaj, nedomýšľaj si. Myslenie je vždy také., že cestujúci MHD zneužíva...ale príde Ukrajina, a ľaľa ho, zrazu sa to dá dať aj zadarmo. A to ešte cudziemu občanovi a neobmedzene. Vrchol!
To je dobré, že to nejde označiť. Lebo presne takto mi revízor "kontroloval" kúpu cestovného lístka na kartu vydanú iným dopravcom. Keď videl cudziu kartu, ani ju nepriložil k svojej čítačke, ale k čítačke pri dverách, že či kúpi lístok alebo nie
Na 13ke sa zial da odviest dookola na jedno oznacenie cesty! Robim tu linku a stava sa mi ze sa clovek jeduje ked napriklad nastupi pri nemocnici a neide mu pri prilozeni karty oznacit cestu,vtedy sa spytam ako isiel sem a odpovedou je ze svami... takze jazda je zaznamenama cely cas...pritom sa jasne pise,ze cestovny listok plati po vystupenie z vozidla...lebze tieto okruzne linky su problem...tolko na objasnenie!
"našim mamičkám na materskej" niekto bombarduje domovy a ženie ich von z krajiny s jednou taškou vecí?
Slováci, ktorí závidia ešte aj nešťastie, sú naozaj fascinujúci jav.
Ale našim mamičkám na materskej cestovanie grátis nik nedá. A aby to substrát nezneužívali, tak na linke 13 sa nedá na jeden lístok odviesť dokola...aký diametrálne odlišný prístup v neprospech občana
Nie som si presne isty, ale v zmluve je tusim uvedene tak, ze najskor sa ponuknu na predaj ako balik cez verejnu sutaz, za najvyssiu cenu, nie vsak nizsiu nez je znalecky posudok, potom ked sa nepredaju(co sa urcite nepredaju) sa ponuknu jednotlivo(tam sa urcite par kusov preda) a zbytok skonci tak ako modre - ZP Eko Quelet.
Že by sa mala spraviť historická zbierka, vravíš? Neviem si to predstaviť, lebo v čase, keď sa budú staré autobusy predávať na šrot, budú pravdepodobne už dávno vyradené a s prepadnutou STK...
Crossway #22 by mohol ísť do Nového Mesta a prímestské autobusy sa vrátia na prímestské linky. Ostatné, ako vravím do šrotu.
Ja som tuším videl draxterove a milanove návrhy, kde linkovanie bolo ozaj chudšie, asi takto:
1 Juh II - Sihoť IV (cez podjazd Pred poľom, výmena koncového dedinského úseku s linkou 2)
2 Kubrá - Nozdrkovce (cez žst i Noviny)
3 Juh I - Záblatie (cez Istebník a Zlatovce)
4 Juh I - Sihoť IV - Opatová
6 Sihoť IV - Záblatie (cez Zlatovskú)
7/17 Juh II - Zlatovská - Priem. park - Juh II
8 Sihoť IV - Juh II
11 Juh I - Kubrica
22 Juh II - stanica
23 Juh III - stanica - Výstavisko TMM
24 Sihoť IV - Laugaricio
25 Juh II - Laugaricio
26 Laugaricio - Záblatie (cez Zlatovce)
28 Juh III - Sihoť IV
50 nočná linka
Ja by som možno kľudne nechal iba 3, 6, 7/17, to ale za prepokladu aspoň hodinového intervalu linky 6 a 3 cez víkend a pri trojke pravidelný min 30 minútový interval v špičke, samozrejme s celodennou premávkou. Toto čo tam je aktuálne je akurát tak PAD a nie MHD. Naozaj nechápem načo celá táto koncepcia odvšade všade, treba radšej poriadne atraktívne intervaly a prestupovať a nie takéto náhodné linky napr. 27,13,31
Dva roky plánované cvičenie malo prebiehať len vo vojenskom výcvikovom stredisku Lešť, na vojenských letiskách Sliač a Kuchyňa a tiež v priestoroch posádkového cvičiska Levice, ale ako vidno OS zase zavádzali. V TN na letisku nie sú? Lebo by možno bola zavedená aj linka MHD na letisko konečne, ako sa kedysi plánovalo (dokonca istý čas aj trolejbusová).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.