Áno, linka 3 v tomto rozsahu je potrebná, priame spojenie bez krúženia. K tým číslam (viem, to je skoro nepodstatné) by som potom použil 9 a 19. A aj linku 5 poslal k zabudnutiu po tak radikálnej zmene. Chápem, že draxter chcel tou 15-tkou zachovať systém na Juhu
Veľmi dobrý postreh, linky z Juhu III ráno miminálne 20 min medzi 06:00 a 08:00, sú k dispozícii vozidlá s liniek 24 a 25, tak nech to vyjazdia.
Zvíťazila demokracia, tak aj pri MHD na to pôjdeme demokraticky rovnako ako v roku 2016 a v prípade potreby budeme opäť nielen kritizovať plánované zmeny, ale aj navrhovať. Už za posledné dni sa tu ukázali myšlienky správnym smerom, snáď si to prečítajú aj kompetentní.
Spomeňme si na zastávky Brnianska (pôvodná, uprostred ulice), Psotného, obratisko Zlatovce (začalo sa budovať keď je veľký predpoklad že už nebude potrebné), ...
Vedel by som sa stotožniť. Možno ak by pár úprav:
3 ponechať ako je - v špičke 20-30 min. a možno zvážiť dopoludňajšie sedlo 60 min.
5 ponechať ako dvojičku k L9 s tým že v rozsahu súčasnej L5 predĺžiť zo Zlatoviec až na stanicu (Juh I), zvyšok "odkrojiť" z L7/17 a prehodiť na L9 (Juh II).
7/17 ponechať ako je ale bez víkendovej dopravy.
15 nevytvárať - ponechať 3 a 7/17.
23 a 28 ranná špička by si zaslúžili spoločný interval 20 až 15 min práve na úkor ráno nejazdiacej L24.
Poobede už je silnejší ťah obchodná zóna ako Východná. Mohlo by to skopírovať potreby cestujúcich. Zaujímavé by boli číselné údaje zo štatistík.
Kombinácia pre Kúbrú 2, 11 a 23 znie celkom zaujímavo...Ale v prvom rade nech sú dobudované zastávky Pred polom a Žilinská kde majú byť a až potom to riešiť. Lebo sľuby sa sľubujú...
Ale pokiaľ sa najprv spraví a potom čaká na sľuby tak sa nesplnia.
Radikálny:
1 Juh II - stanica - Pred Poľom - Sihoť IV (20/30/60) premávka do 0:30 (náhrada za nočné spoje 22, prípoj na R oboma smermi)
2 Kubrá - Pred Poľom - Sihoť II, I - nemocnica - Nozdrkovce 30/60/120 (z Kubry v preklade s 23)
4 bez zmeny
6 pôvodná trasa po priem.park
7/17 bez zmeny, ale z Juhu I
8 bez zmeny, preklad so spojmi 1
9 poziciavam si od milana (zvažujem zachádzku k Laugu), z Juhu II
11 bez zmeny
15 Juh II - nemocnica - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce v "x" 60 min od 5 do 19
22 bez zmeny, v x posila pre 1, v "a" 60 min
23 Kubrá - Pod Sokolice - stanica - Juh III 60/60/120
24 bez zmeny, ráno do 9:00 ako dnes, potom 30 min až do 19:30, potom 60 do 22:30
25 bez zmeny
28 bez zmeny 60/60/120 (preklad s 23)
50 okruh podľa poslednej trasy, od 1:00 do 4:00 cez víkend a pred voľnými dňom, v "x" nepremava
Dnes som pripravil radikálny i konzervatívny návrh nového linkovania, konzervatívny:
1 Juh II - stanica - Kubrá 30/30/60
2 Sihoť IV - stanica - nemocnica - Nozdrkovce 30/60/120
3/13 Juh I - nemocnica - Old Herold - Istebník - Zlatovce - Záblatie - Zlatovská - nemocnica - Juh II 30/60/60 (13 opačne)
4 bez zmeny
5 bez premávky v "a" len po Brnianska
6 Záblatie - Zlatovce - stanica - Sihoť IV 30/60/60
7/17 bez zmeny
8 bez zmeny
11 bez zmeny
22 bez zmeny, premávka do 0:30
24 bez zmeny, 30/60/30 (ranná špička tak ako je teraz)
25 bez zmeny
28 be zmeny, 30/60/60
Veru, aj teraz na stránke mesta hovoria, že predĺženie L23 na Východnej nie je možné, lebo nieto otoč. Niežeby sa držali územného plánu a dorobili ho. Jednu zastávku treba už kvôli postupujúceho zástavbe a ako pani na mesto píše, konečnú pri záhradkách (kde kedysi plánovali depo trolejbusov).
Alebo úplné zlúčenie L23 a 28 s trasou Východná - Dlhé Hony - stanica - Max - Pred polom - Sihoť IV? Ale to je už dosť divočina. Aj kvôli chýbajúcim zastávkam Pred polom smer Sihoť (pri L50 to problém nebol) a zo Sihote zasa smer Pred polom plus odrezanie starej Sihote kde sú dôležité ciele (OA, štadión, aj u vojakov ľudia robia ktorí vyložene využívajú L28 ale na stanicu to nie je ďaleko aj pešo...). A to že sa zastávky dorobia, vieme ako to dopadlo so sľubmi v r. 2016 o dorobení. Na to by som nespoliehal aby sme nečakali ďalšiu 5 ročnicu kým sa nad tým začne len uvažovať.
Ja mám víziu v rannej špičke, keďže nejazdí L24 posilniť L28 na úkor L23 (možno medzi 5-6 L23 raz za hodinu a L28 2x a po siedmej hodine obe dva spoje). Neviem aké sú vyťaženosti ale v dolnej časti Juhu pribúda bytov a ráno by tam vyťaženosť mohla byť.
L2 a 12 sú ráno zbytočne prehustené len preto, že L24 nejazdí ale do Biskupíc nie je toľko treba. Ale za to Juh III (ráno je to dolu kopcom) a Sihoť (dosť starších) - tam je pohyb práve ráno.
A ešte by sa aj nejaký kilometer ušetril.
Poobede zasa naopak. L24 posilniť na úkor L2/12 alebo 28?
Ale ten večer...neviem. Sihoť má po dvadsiatej 3 spoje za hodinu aj keď nie príliš v intervale keďže časy L24 sú vyložene účelové kvôli OZ Belá (zamestnanci) a odtiaľ nesmie odchádzať inak ako 20:20 a 21:20, to mám overené že nemožné posunúť ani o minútu.
A L6 by bolo škoda len po stanicu - Sihoť, druhé najväčšie sídlisko by stratila spojenie s celou MČ Západ. Pričom s Juhom aj Dolným mestom má Sihoť spojenie dobré.
L23 by mohla byť po "Max" zaujímavá v prípade problémov na stanici a ak by sa fukla do diery medzi jednotkami. Keďže jednu dieru v sedle vypĺňa jedenástka ale druhá je nevyplnená a otvorením Kauflandu a predpokladanou výstavbou tam potenciál tiež môže vzrásť.
Mňa tá 23 trápi celkovo, že čo s ňou. Lebo je málo využitá, v porovnaní s 28 aj o dve tretiny. Žeby predĺženie k TMM? Alebo zrušiť, vybrané spoje do linky 28. No potom neviem, či linku 6 v tých časoch neosekat na úseku ŽST -sihot. Proste tu ozaj neviem.
Teoreticky by bola mohla začínať L23 o 9:05 alebo zo stanice ale ťažko povedať či by sa naplnila aspoň na počet jednej ruky. Juh III sa v minulosti testovala L23 po 20tej hodine ale bolo to slabé.
Možno povieš nech by to bola L28 ale bojím sa znovu že Sihoť má ťažnú silu najmä doobedu. Večer je slabá. Vidno na posilnenej L8 cez prac. dni po 20tej hodine.
Som skôr zástanca (napriek tomu že sa najradšej doveziem na Saratovskú) aby vo večerných hodinách išli spoje do stredu sídliska, odkiaľ to má každý rovnako ďaleko ale zato pravidelne.
Z Východnej na Saratovskú a opačne je to ďaleko napešo ale z Gen. Svobodu prejdú všetci.
Tá L2/12 je zapeklitá lebo na J. Zemana by bol problém zriadiť zastávky na opačnej strane a chodiť po Jesenského by bolo vynechanie najdôležitejších zastávok čo sa týka nástupu nie obslužnosti a to Beckovská a Nemocnica + problém s odbočením na Dolný Šianec pri lekárni.
L9 by jazdila mimo času jazdenia L5 inak by boli identické okrem vetvy na Juhu a to práve preto aby sa cez víkend a večer išlo zo stredu sídliska.
Neviem či má Saratovská živnú pôdu cez víkend na 20 min. interval, L5 tu do r. 2016 tak jazdila a stalo sa mi že som v autobuse išiel aj sám (doobedu).
Ale nehovorím že je to úplne zle, možno pošpekulovaním...
Rozvediem to. Ak by to bola L5 aj cez víkend, z Gen. Svobodu by vznikla medzi 15 a 45 diera, ktorú teraz L7/17 dopĺňa. Ale ak by sa napr. L25 dala do času "25" po každej hodine potom by sa docielilo to, že Pod Juhom by bol prestup na L5 a pri drobnom posune L23 a 28 aj na ne. Avšak L28 už by sa nebezpečne približovala času odchodov L24 čo nie je vhodné.
Preto by som radšej ten stred sídliska a pravidelný 15 min. interval.
Ešte keby sa vyriešilo, že na Juh III idú v "a" spoje 05:55, 07:10 a potom až 10:00 vložením spojov 08:00 a 09:00, by bolo ideálne. A tiež keby v súvislosti so zmenami na 3/13 sa aj niečo po 19:30 ešte dalo na Juh III.
Dúfam, že ten komplexný návrh zmien porieši nielen Juh III, ale i víkend na Juhu I či dokonca aj Noviny/Biskupice - ja by som L12 zrušil a nechal všetky spoje linky 2 jazdiť cez Noviny.
Inak tá linka 9 by šla na Juh I či Juh II? Mne by sa totiž pozdávala i na Juh I, kde by v "a" vytvorila požadovaný tretí spoj do hodiny na 20 min interval liniek 4-11-9. Viem, že systematicky nadväzuje na L5 a L7/17. Možno by potom stálo za úvahu toto:
7/17 na Juh I a 5 a 9 na Juh II. Nie?
Aj ja vravím, že tie 5-6 poschodové bytovky v Záblatí, Vinohrady, výstavba Záblatia či Istebník si ozaj zaslúžia jednu slušnú linku. Napokon vidíme, čo to dokáže v Kubrici, keď je na MHD spoľah.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kvorka