Tie CP mám doma, a vtedy boli aj tie tanečky s lístkami...určite to treba mať čo najjednoduchšie, preto aj linkové vedenie ako píšem v #12653 by bolo vhodnejšie.
K tým úpravám na nosných linkách 1 (+22) a 8 dovysvetlím:
Z Juhu by šli takto v "x" v sedle:
H: 00 (8) 15 (1) 30 (8) 45 (1), čo by znamenalo že Sihoť III a IV a Juh II by boli spojené dvomi najvyťaženejšími linkami, kde by sa mali udomácniť i kĺbové vozy. Konečné Juh II a Sihoť IV v centre panelákovej zástavby sú frekvenciou tiež iste porovnateľné. Hlavne linka 1 by obslúžila miesto slabého koncového úseku Pred poľom - Kubrá oveľa silnejší Pred poľom - Sihoť IV. A na oboch konečných by to umožnilo striedanie vozov medzi linkami 1 a 8, čo najmä pre využitie kĺbových vozov by bolo ideálne pre ich vzoráky, kedy by 4 vozy mohli kmeňovo jazdiť 1+8, piaty 24.
Naopak konečná Kubrá, námestie pre linku 2 je porovnateľná s konečnou Nozdrkovce.
Áno, svojho času sa uvádzala pri okružných spojoch L13 a L17 priebežná konečná Záblatie, pošta rsp. Zlatovská, VOD-EKO.
To ale na prvý pohľad nereflektovalo, že L13 obsluhuje aj Zlatovskú ulicu a že L17 obsluhuje vybranými spojmi aj Priemyselný park. Preto prišlo k návratu modelu, kedy pri odjazde zo zastávky Gen. Svobodu na transparentoch svieti smer Gen. Svobodu.
Pôvodný návrh v roku 2016 mal liniek málo:
1 - ostala
2 - žiaľ vznikla i 12
3 - ostala
4 - ostala
5 - pribudla absurdná víkendová prevádzka a nesystémové zachádzanie do Záblatia
6 - spoje AS - prim. park by som dal ako 16
7/17 - ostali
8 - ostala
11 - ostala
13 - ostala
22 - ostala
23 - ostala
24 - ostala
25 - ostala
26 - po schválení na MsZ svojvoľne prečíslovaná dopravcom na 27
28 - ostala
50 - ostala
Ja k tomu hovorím, že kvorka má dobrý nápad so zrušením 22, jej spoje v "x" dať do jednotky a v "a" do osmičky (prípadne do 28) a linku zrušme.
Linku 12 zrušme, linka 2 postačí, obojsmerne cez Karpatskú (ako kedysi 10) a odpadne problém s obratiskom v Biskupiciach.
Linku 13 do linky 3, linku 23 zrušiť a navýšiť spoje na 28. A ja si myslím, že práve prehodenie koncových úsekov linky 2 a 1 je dosť dobre možné:
1 Sihoť IV - Pred poľom - Pod sokolice - žst - Legionárska - Inovecká - Juh II (15/30/60)
2 Kubrá - Pred poľom - Sihoť II - žst - Legionárska - Karpatská - Nozdrkovce (30/60/120)
3 Juh I a ďalej bez zmeny trasy (30/60/60)
4 bez zmeny
5 Juh I - Dlhé Hony - Legionárska - Úspech - Zlatovská - priem. park (60/60/-)
6 bez zmeny trasy, interval 30/60/60, premávka až do 23:00 v úseku AS- Záblatie
7/17 bez zmeny, pridať spoje po 20:00 v "a"
8 bez zmeny trasy 15/30/30
11 bez zmeny trasy 30/30/60, premávka do 23:00 - nosná linka Juh I
16 AS-priem.park (účelové spoje)
24 bez zmeny
25 bez zmeny
28 bez zmeny trasy 30/60/60 premávka do 23:00
50 bez meny trasy, premávka 5/6, 6/7 a aj noc pred sviatkom 5 kolečiek, v pracovné dni ako verejný zvoz vodičov okolo polnoci na nočný R do KE a ráno na prvý do BA
Pre mňa by za úvahu stálo, či linka 2 by nemohla jazdiť po Hodžovej, kde by mala zastávku pri podchode na stanicu a nemusela by sa eventuálne na stanicu krútiť.
Principiálne s tým nemám problém, len si myslím, že toto trápi cestujúcich najmenej - okrem toho už vidím, ako by po takejto zmene odchádzala L4 z Juhu do mesta, na displeji s cieľovou zastávkou Saratovská, ZŠ.
Podľa môjho názoru je aj takéto riešenie stále komplikované. Potrebujeme znížiť počet liniek a skrátiť intervaly - celú sieť tak prečistiť a zjednodušiť, inak nových ľudí do MHD neprilákame.
Vedel by som si predstaviť spojenie liniek 1, 8 a 22 do jedinej linky s veľmi krátkym, atraktívnym intervalom.
A od septembra by to chcelo, aby sa pridali spoje:
Juh I: cez víkend a v x po 19:30
Juh III: po 18:00 do 22:00, naopak uvažovať so zrušením linky 23 mimo rannú špičku a posilnenie 28
Zlatovce: 30 min interval do mesta v "x" aj mimo spicky, po 21:00 chýba spojenie
Rovnako tak linka 22: zo stanice by som ju dal k výstavisku alebo potom na Sihoť, spojenie len po stanicu nie je mimo špičky prác.dni dostatočne atraktívne. Samozrejme to by malo dopad napríklad na linku 8 či 1. Ak by sa 22 potiahla na Sihoť, potom by v jej čase +/- 15 min nebolo treba linky 8. Taký spoj by sa zrušil a tieto km by šli napríklad na linku 11 pre obsluhu Juhu I...ak by sa potiahla do Kubrej, tak ako linka 1 samozrejme. Za úvahu by stálo, či by x-ove spoje nemali byť 1 a a-ckove linka 8.
Jasne že nepotrebuje, ale načo sa to vlastne vôbec rieši? Kým ide autobus, nech odveze hoci i dokola toho kto sa chce previesť (zjavne ich nebudú ani desiatky). Tu len zbytočne robíme ľuďom pravidlá, ktoré potom treba upraviť a kontrolovať. Ja by som to urobil ako na linke 50: nastúpiš - vezeš sa - vystúpiš kde chceš.
Presne tak, ak mám správnu skúsenosť, tak na linkách 7/17, 13, 27 a 31 sa dá odviezť dokola celú trasu, lebo nemajú žiadnu priebežnú konečnú zastávku.
Naopak, na linkách 4, 5, 6 a 12 (resp. ich vybraných spojoch, ktoré majú polokružný charakter) to možné nie je, práve z dôvodu priebežnej konečnej zastávky. Osobne sa priznám, že pri týchto linkách v tom nevidím problém, pochybujem, že bežný cestujúci sa potrebuje voziť zo Sihote cez Noviny späť na Sihoť.
Netrep a čítaj, nedomýšľaj si. Myslenie je vždy také., že cestujúci MHD zneužíva...ale príde Ukrajina, a ľaľa ho, zrazu sa to dá dať aj zadarmo. A to ešte cudziemu občanovi a neobmedzene. Vrchol!
To je dobré, že to nejde označiť. Lebo presne takto mi revízor "kontroloval" kúpu cestovného lístka na kartu vydanú iným dopravcom. Keď videl cudziu kartu, ani ju nepriložil k svojej čítačke, ale k čítačke pri dverách, že či kúpi lístok alebo nie
Na 13ke sa zial da odviest dookola na jedno oznacenie cesty! Robim tu linku a stava sa mi ze sa clovek jeduje ked napriklad nastupi pri nemocnici a neide mu pri prilozeni karty oznacit cestu,vtedy sa spytam ako isiel sem a odpovedou je ze svami... takze jazda je zaznamenama cely cas...pritom sa jasne pise,ze cestovny listok plati po vystupenie z vozidla...lebze tieto okruzne linky su problem...tolko na objasnenie!
"našim mamičkám na materskej" niekto bombarduje domovy a ženie ich von z krajiny s jednou taškou vecí?
Slováci, ktorí závidia ešte aj nešťastie, sú naozaj fascinujúci jav.
Ale našim mamičkám na materskej cestovanie grátis nik nedá. A aby to substrát nezneužívali, tak na linke 13 sa nedá na jeden lístok odviesť dokola...aký diametrálne odlišný prístup v neprospech občana
Nie som si presne isty, ale v zmluve je tusim uvedene tak, ze najskor sa ponuknu na predaj ako balik cez verejnu sutaz, za najvyssiu cenu, nie vsak nizsiu nez je znalecky posudok, potom ked sa nepredaju(co sa urcite nepredaju) sa ponuknu jednotlivo(tam sa urcite par kusov preda) a zbytok skonci tak ako modre - ZP Eko Quelet.
Že by sa mala spraviť historická zbierka, vravíš? Neviem si to predstaviť, lebo v čase, keď sa budú staré autobusy predávať na šrot, budú pravdepodobne už dávno vyradené a s prepadnutou STK...
Crossway #22 by mohol ísť do Nového Mesta a prímestské autobusy sa vrátia na prímestské linky. Ostatné, ako vravím do šrotu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
draxter
K tým úpravám na nosných linkách 1 (+22) a 8 dovysvetlím:
Z Juhu by šli takto v "x" v sedle:
H: 00 (8) 15 (1) 30 (8) 45 (1), čo by znamenalo že Sihoť III a IV a Juh II by boli spojené dvomi najvyťaženejšími linkami, kde by sa mali udomácniť i kĺbové vozy. Konečné Juh II a Sihoť IV v centre panelákovej zástavby sú frekvenciou tiež iste porovnateľné. Hlavne linka 1 by obslúžila miesto slabého koncového úseku Pred poľom - Kubrá oveľa silnejší Pred poľom - Sihoť IV. A na oboch konečných by to umožnilo striedanie vozov medzi linkami 1 a 8, čo najmä pre využitie kĺbových vozov by bolo ideálne pre ich vzoráky, kedy by 4 vozy mohli kmeňovo jazdiť 1+8, piaty 24.
Naopak konečná Kubrá, námestie pre linku 2 je porovnateľná s konečnou Nozdrkovce.