V spojitosti s tým by som jej končenú (linky 3) presunul na Juh I, zosúladil s linkami 4,5 a 11. U linky 5 by som navrhoval zmenu trasy okolo sídliska Kvetná a už by nezachádzala do Zlatoviec.
Mesto deklaruje aj v odpovediach posilnenie MHD v Zámostí: Záblatie, Zlatovce, Istebník. Áno, treba riadnu linku do týchto oblastí, ale infraštruktúra to neumožňuje, keďže obratisko sľubované od roku 2016 stále nie je... inak sa javí, žeby linka 3 mohla "povýšiť" s premávkou aj cez víkend, z linky 5 a 13 by sa víkendové spoje zrušili, linky 13, 27 a 31 by zlúčili do jednej... možností je dosť
No a? Stále lepšie než čo predvádzala SADka. Že by jeden deň behal kraťas miesto kĺbu všetci prežijú. Veď napokon SADka to presne tak robila i so záložným...keď bola nehoda #54 tak až od druhého dňa vyšla #61. Takže toto vôbec ale vôbec v TN problém nie je.
Samozrejme suhlasim, brat v tom obmedzenom rezime ktory bol tie data za smerodatne nemozno. Hlavne z reakcie niektorych prostorekych cestujucich(nemozem citovat ale bolo to v zmysle " co Vam kuruje, dlhy autobus na tak malo ludi, kde ste boli doteraz " ) som pochopil ze ta linka niekedy(a tym myslim relativne nedavno) bola dost vytazena a klbovy spoj si zasluzila. Prezentovat ale nasadenie, pouzijem matematicky vyraz, prave tejto linky prave vtedy a povazovat to za nieco cim sa treba chvalit...nepride mi to najstastnejsie riesenie.
Bolo by dobre pretlacit u noveho dopravcu hned ako jedno z prvych rieseni, nech si ludia na to zvyknu.
Predsa ale práve podobný problém je v súčasnosti a pri turnusoch súčasného dopravcu, kedy vozidlo behom dňa vystrieda (hovorím s nadsázkou) polovicu liniek MHD a "vďaka" tomu nie je možné v prípade potreby (Advent na L24, cintoríny na L11) jednoducho vymeniť sólo autobus za harmoniku, lebo by sa z tej L24 dostala aj na L12 na Noviny a neviem ešte kam všade. Pokiaľ som si všimol, kvôli L24 pred Vianocami sa museli upraviť turnusy.
Súhlasím s tým, čo povedal kvorka. Dnes sme v roku 2022 a pri plánovaní kapacity musíme brať ohľad nie len na to, aby sa cestujúci fyzicky narvali do autobusu, ale aby mali aj primeraný komfort (tzn. že síce stoja, ale nie sú aspoň nalepení jeden na druhom).
V prípade 5 kĺbových turnusov môžu byť 4 na tých najviac vyťažených spojoch (L1 v špičke, návoz do Belej a podobne) a posledný môže byť na spojoch, ktoré sú vyťažené o niečo menej, avšak tam bude zvyšovať komfort. V prípade poruchy na ktoromkoľvek kĺbovom poradí sa stiahne harmonika práve z tohto najmenej exponovaného piateho a tam pôjde záložný sólo autobus. Stále to bude lepšie, než nechať úplne novú harmoniku hniť vo vozovni a ani nebude, v prípade poruchy, potrebné prerábať turnusy.
Tá záloha nemusí byť myslená len ako vozidlo, ktoré je pridelené na zálohu, ale že obehy sú urobené pre štyri vozy a jeden voz je vždy doma (každý deň iný).
A aj takéto riešenie má určitý svoj zmysel, pretože ak urobíš obehy na všetkých päť vozidiel, tak v prípade poruchy musíš počas dňa riešiť buď výmenu vozidla z inej linky, kde ho je menej treba, alebo do konca služby (a do opravy vozidla) bude namiesto neho jazdiť menej kapacitný 12-metrový voz.
Víkend a ešte teraz v Covidovej dobe nemožno brať za smerné. Po 1.3. sa to hádam postupne zlepší, pričom je zrejmé že navozove spoje linky 24 i 25 cez víkend treba riešiť klbovym vozom. Ale kĺbové poradia treba v "x" všetky, a jedno kľudne aj linka 24, pred chorobou asi najvyťaženejším spojením.
On myslel ze linka cislo 24 prevazala vzduch cez vikend. Robil som ju a skutocne, pocet prevezenych cestujucich do 35, v jednom momente odhadom max. 20 cestujucich. Robil som ju 2 dni po sebe, oba dni rovnake scenare.
Ide to úplne jednoducho, presne ako som napísal. Neviem čo by mal človek zložité robiť. Napokon, tvorcovia koncepcie súčasnej MHD mestu ukázali, že to vedia urobiť dobre, grátis a urobiť 5 kĺbových poradí je snáď to najmenej. Tak zbytočne nezvelicuj, a hlavne ak niečo nezvládala SAD, tak to bolo práve ohľadne technického stavu vozov, čo sa naplno pri #61 ukázalo. A preto tie obštrukcie a aj to, že bol "záloha" lebo nebol schopný prevádzky. Nuž , ISO kvalita...
Nech sa páči, nový dopravca bude isto chcieť dispečerov, a pokial si myslíš že ak poprehadzuješ xy vzorov pri poruche jedného, čo potom pri poruche trebárs 5tich???? To už budesa rad že pôjdu všetky spoje a nebudeš vedieť kde je sever. Treba si to vyskúšať , lebo od stola ide vsetko teoreticky
Plus ak by mal byť kĺbový ako záloha tak bohvie či by niekedy išiel vôbec. Pri starej SAD-ke mám skúsenosť, že raz jeden spoj nešiel vôbec a prišiel ďalší spoj v poradí extrémne preplnený. A to nehovorím, že Citelis čo bol v zálohe nebol možno ani pojazdný, čiže to nebola ani poriadne záloha. Tam ak má byť záloha by stačil predsa obyčajný, načo kĺbový by mal byť v zálohe? To mi rozum neberie... kĺbových bude len 5 a aj z toho aby bol jeden v zálohe je blbosť.
Úprimne som zvedavý čo všetko sa môže zmeniť výmenou dopravcu. Lebo komfort v podobe nových autobusov je jedna vec. Ale ak majú ostať takéto linky s takýmito intervalmi tak pre mňa osobne už ako aj teraz je MHD nepoužiteľná.
Tiež som za, aby jazdilo všetkých 5 kĺbakov riadne, s tým, že ak dáky bude mať poruchu, bude stanovené poradie, z ktorého sa vezme dole. Jednoduché, nie?
Mesto by malo ešte porozmýšľať, žeby mal Juh I a Juh III porovnateľné spoje ako Zlatovce, teda posilniť 11 a 28 podvečer. A hlavne urobiť niečo s linkou 23, ktorá okrem špičky je tragická.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
dzio