Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #12252:
meste
Reply on: jankomrkvicka #12251:
Ty si zástupca SAD TN alebo priamo jeho agent na mete p. Minárech?
Reply on: 810zssk #12250:
Nočné linky cez pracovné dni, by boli absolútne nerentabilné či už z ekonomického hľadiska alebo zo strany dopytu od cestujúcich.
Reply on: jankomrkvicka #12248:
Tie dve veci prosím súvisia ako? Mimochodom, bratislavská MHD stojí mesto 75 miliónov a napriek tomu tam denno-denne vypravujú vyše 20 nočných služieb.
Reply on: Michal Mazánik #12239:
Čo sa týka nezapracovania garantovaných NP spojov v PAL do vývesiek... ako môže toto dopravca garantovať na daných linkách keď ich nie je dostatočné množstvo? V prípade mimoriadnych udalostí v doprave či iných náhodných udalostí, musí zabezpečiť náhradnú prepravu. Keď sa takéto niečo stane na linke kde je garantované low- entry vozidlo, ako to má zabezpečiť, keď medzi záložnými vozidlami tieto NP zatiaľ nie sú??? Pokiaľ dopravca zabezpečí prepravu cestujúcich na danej linke iným typom vozidla ako je garantovaný NP, bude za to platiť sankcie? Áno každý rok, sa obnovuje vozový park ale bohužiaľ zatiaľ nie je dostatok low- entry vozidiel aby mohli byť garantované na linkách. Vy vidíte len špičku ľadovca, ale nič naokolo. Takže to, že Vy pokladáte prímestskú dopravu za jeden bordel ja vidím ako Váš skreslený pohľad na veci o ktorých fungovaní máte minimálnu predstavu. PAL sú podľa mňa zabezpečované v primeranom rozsahu s plynulou a pravidelnou realizáciou spojov, s prihliadnutím hlavne na aktuálne technické možnosti dopravcu.
Reply on: Michal Mazánik #12246:
Celková strata mestskej hromadnej dopravy za rok 2019 dosiahla 2,4 mil. eur, takže spoje na nočné R celotýždenne sú už skutočne úplnou zbytočnosťou.
Reply on: Papricka123 #12245:
Máte z veľkej časti pravdu, MHD v Zámostí potrebuje reorganizáciu. Ale je dôležité povedať, že iMHD nie je portál dopravcu ani mesta. Pripomienky je najlepšie smerovať na Útvar mobility MsÚ. Za seba môžem povedať, že linku 5 beriem iba ako doplnkovú a preto je logické, že nejazdí vždy celú trasu. Ale pokiaľ viem, tak minimálne linka 6 má cez pracovné dni slušný interval a netreba zabúdať ani na linky 3, 13 a 27, aj keď jazdia pomenej... 😉
Reply on: 810zssk #12244:
Súhlas, pekne napísané. Určite sú prevádzky MHD, kde nočná doprava zmysel nemá, ale v ôsmom najväčšom meste SR by mala byť samozrejmosť, že základná dopravná obsluha bude 24/7. Ako písal draxter, chcelo by to minimálne akceptáciu PCL a spoje na nočné R celotýždenne. Trocha marketingu (by verejnej doprave všeobecne) tiež neuškodila...
Celkom nechápem linky (5), ktoré v niektorých časoch prejdú len časť svojej trasy (inak si má človek asi zavolať taxi) Spoje do Zlatoviec, Záblatia sú stále veľká bieda. Neviem, tam žijú ľudia, ktorí neplatia dane? 🤔 Akým spôsobom chcete prispieť k zníženiu počtu áut na cestách, ak nie tak, že človek sa v BEŽNÝCH denných hodinách dostane busom kdekoľvek v meste a nemusí 5x prestupovať a stráviť pri tom mladosť? Dožijeme sa toho niekedy? 🤕 Fakt by som sa radšej v pohode zviezla busom, ako stresovala za volantom... ale takto
Reply on: Michal Mazánik #12242:
Pri nočákoch sa vo veľa slovenských mestách stretávajú dve dogmy: 1. MHD je sociálna služba pre ľudí ktorí nemajú na auto. 2. V noci sa cestuje len za zábavou. Z toho sa potom vyvodzuje záver že "kto má na pivo, má aj na taxík" a nočná doprava sa pod touto zámienkou neprevádzkuje (prípadne sa aspoň extra spoplatní).

Trenčianskemu modelu nočnej dopravy úprimne nerozumiem.
Reply on: Michal Mazánik #12242:
Keď 50 nejde na Silvestra, ani v noci cez iné sviatky je to akoby ju sabotovali. Potom v týždni aspoň na nočný R, ale takto keď na ňu neplatí ani PCL je to zle vyriešené.
Reply on: draxter #12241:
Tak ďalšie nové zastávky by už čoskoro byť mali, ale na to posilnenie sa chcem pýtať aj poslancov za MČ Juh. Pretože na dieru 40 minút celodenne asi nikoho neprilákame, to je fakt. Btw o nočnú linku sa podľa určitých náznakov zo strany mesta trochu obávam, hoci si myslím, že Trenčín jednoznačne nočnú MHD má mať (nie len v súčasnom rozsahu).
Reply on: Michal Mazánik #12239:
Parkovacia politika sa žiaľ MHD nedotýka, bolo sľubované, aký podiel pôjde do MHD, ale vidíme, že nové busy nikde, nové zastávky tiež (myslím vybudované) a ani posilnenie MHD nikde (Juh I a III). Takto to pokrivkáva vo všetkých pohľadoch, žiadne pozitívum za posledné roky v MHD. Automaty uz len 3, elektrické.tabule v nedohľadne a nočák stále len torzom, infraštruktúra v zamostí nedobudovaná, ani otoč nie je kde urobiť. Katastrofa.
Reply on: draxter #12237:
Jasné, #66 tam rozhodne nemá čo hľadať. Viackrát som spomínal, že na linkách ako 2, 12 a 23 by ešte nebola taký problém, ale určite nepatrí na Juh II.
Reply on: Jacob #12238:
Nechcem teraz obhajovať mesto, ale toto porovnanie medzi MHD a PAL je veľmi povrchné. Áno, je fajn, že na PAL pribudlo +-80 nových autobusov, ale:
- aj tam stále jazdia Karosy z rokov 2005-2006 a rovnako tak množstvo starších Crosswayov spred roku 2010,
- za ďalšie, prímestská doprava je jeden obrovský bordel (s prepáčením), kde pravidelný interval, prípoje na vlaky a ani prehľadné linkové vedenie neexistuje,
- za tretie, TSK a SAD TN nedokázali zabezpečiť ani len zapracovanie garantovaných NP spojov do vývesiek, takže verejnosť aj tak netuší, kedy tie nové autobusy jazdia,

Aby som to zhrnul, oveľa radšej pôjdem na MHD starou Karosou, ktorá jazdí na pomerne prehľadnej sieti (až na výnimku v Zámostí) a minimálne počas pracovných dní so dobrým intervalom, ako novým Crossom na PAL, ktorý "jazdí raz za deň, v dňoch školského vyučovania, pri splne mesiaca".

Skrátka, nespochybňujem, že kvalita vozového parku je dôležitá, rovnako súhlasím s tým, že by jej objednávateľ MHD mohol venovať viac pozornosti, ale myslím, že porovnávanie iba na základe počtu nakúpených nových autobusov je veľmi neobjektívne.

PS: viem, že aj tu v diskusií som mnou nie všetci budú súhlasiť, ale parkovaciu politiku (najmä po tom, ako bude spustená na Juhu) vnímam ako pozitívum smerom k podpore MHD (aj iných ekologických druhov mobility). Čo však treba zdôrazniť, chýba paralelné posilňovanie MHD, čo je najmä na Juhu I a Juhu III potrebné.
Inak taktiež prednedávnom znova pribudlo pre PAD 20 nízkopodlažných autobusov, vidieť, že spolupráca so TSK má zmysel a je zjavne prosperujúca, však koľko autobusov sa dokopy nakúpilo +- 80? Možno menej, ale viem, že cca trikrát vo väčšom množstve sa nakúpilo veľa nových autobusov.

Toto je inak, ale veľmi zle, že pri MHD je objednávateľ Mesto Trenčín a pri PAD TSK, tá istá spoločnosť (SAD TN) prevádzuje tieto dve podobné služby, ale kvalitovo sú úplne.

Ak je teda MHD závislá na obstarávania autobusov so súhlasom mesta Trenčín, tak potom konečná pre MHD, ak nemá mesto záujem o MHD tak načo je dobré keď je objednávateľom? Ale zoberme to aj z druhej perspektívy, SAD TN tiež nemá záujem nejako riešiť to, že mesto Trenčín nemá záujem o MHD.

Ale mesto sa môže hanbiť, akú máme MHD v krajskom meste, zaujíma ich zjavne iba parkovacia politika s ktorej im natečie veľa peniažkov, a nič iné.

Nakoniec len dodám to, že ak má mesto Trenčín mať niečo spoločné s MHD tak nech radšej pekne zrušia celú MHD a hotovo, toto je trápenie čo tu máme, však mi len niekto povedzte, čo bude sa robiť, keď začnú pomali odchádzať tie staré haraburdy? Nebodaj nepovedzte mi, že by boli schopný naliať do nich toľko peňazí čo stojí nový autobus, alebo nebodaj by preradili autobus z PAD na MHD, to rovno to by to už nebola MHD ale PAD.

To je teda logika = autobusy sú pojazdné ale: chýba nízkopodlažnosť, pohodlie, dostupnosť, časový interval, tak načo kupovať nové autobusy, však? Ak tie haraburdy B952 prejdú STK tak potom ten čo robil STK musel byť dobre ožratý keď ju robil, alebo ako inak podplatením spraví STK predsa každý, lebo reálne takéto haraburdy už fakt by STK nemali prejsť, ako kvôli emisiám, či kvôli bezpečnosti.
Reply on: Michal Mazánik #12236:
tak 22 je už len posila a nie linka v "x", tam je nasadenie len podľa vykrytia turnusu, ale treba povedať, že to je total sídlisková linka, kde dvojdverák nemá čo hľadať.
Reply on: draxter #12235:
Pri tej L22 neviem, tam minimálne od roku 2016 boli najmä sóla (harmonikou som išiel na 22 iba raz, minulý rok v máji), ale tie zvyšné spoje možno kĺbové boli. Cez víkendy jazdila hlavne minulý rok tiež celkom často.

Ktorá z tých harmoník je momentálne odstavená, #52? Jej stav by ma tiež zaujímal. Rovnako som prekvapený, že stále jazdia aj #35 a #39, ktoré podľa prepadnutej podlahy predpokladám, že tiež nie sú v dobrom stave.
Reply on: Michal Mazánik #12233:
To vyzerá, že #66 jazdí práve tie spoje, čo boli pôvodne kĺbové!!! Tak to je drzosť. Rovnako ako cez víkend. Vtedy hádam ani nie je možné ten voz vypraviť. A to že pol roka nehlási zastávku? Tipujem že to na meste ani len nevedia. Rovnako ako dní, kedy a prečo jazdí #66. A ten piaty klbak tipujem že po vzore #61 aj tak ani nedokáže vyjsť, ak predtým zas niečo neopravia. Vrcholom je asi, že #22 nejazdí dlhé spoje na linke 4. Toto je fakt bordel a ubohost, mesto má v paži a len vyberá parkovné.
Reply on: Michal Mazánik #12233:
Btw k téme hlásenie, dnes som sa viezol cez zastávku Vinohrady a ako som zistil, ani 5 mesiacov (!) od zriadenia nemá akustickú nahrávku. Ohlási sa iba "nasledujúca zastávka" a potom nič... 👎

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.