Nechcem teraz obhajovať mesto, ale toto porovnanie medzi MHD a PAL je veľmi povrchné. Áno, je fajn, že na PAL pribudlo +-80 nových autobusov, ale:
- aj tam stále jazdia Karosy z rokov 2005-2006 a rovnako tak množstvo starších Crosswayov spred roku 2010,
- za ďalšie, prímestská doprava je jeden obrovský bordel (s prepáčením), kde pravidelný interval, prípoje na vlaky a ani prehľadné linkové vedenie neexistuje,
- za tretie, TSK a SAD TN nedokázali zabezpečiť ani len zapracovanie garantovaných NP spojov do vývesiek, takže verejnosť aj tak netuší, kedy tie nové autobusy jazdia,
Aby som to zhrnul, oveľa radšej pôjdem na MHD starou Karosou, ktorá jazdí na pomerne prehľadnej sieti (až na výnimku v Zámostí) a minimálne počas pracovných dní so dobrým intervalom, ako novým Crossom na PAL, ktorý "jazdí raz za deň, v dňoch školského vyučovania, pri splne mesiaca".
Skrátka, nespochybňujem, že kvalita vozového parku je dôležitá, rovnako súhlasím s tým, že by jej objednávateľ MHD mohol venovať viac pozornosti, ale myslím, že porovnávanie iba na základe počtu nakúpených nových autobusov je veľmi neobjektívne.
PS: viem, že aj tu v diskusií som mnou nie všetci budú súhlasiť, ale parkovaciu politiku (najmä po tom, ako bude spustená na Juhu) vnímam ako pozitívum smerom k podpore MHD (aj iných ekologických druhov mobility). Čo však treba zdôrazniť, chýba paralelné posilňovanie MHD, čo je najmä na Juhu I a Juhu III potrebné.
Inak taktiež prednedávnom znova pribudlo pre PAD 20 nízkopodlažných autobusov, vidieť, že spolupráca so TSK má zmysel a je zjavne prosperujúca, však koľko autobusov sa dokopy nakúpilo +- 80? Možno menej, ale viem, že cca trikrát vo väčšom množstve sa nakúpilo veľa nových autobusov.
Toto je inak, ale veľmi zle, že pri MHD je objednávateľ Mesto Trenčín a pri PAD TSK, tá istá spoločnosť (SAD TN) prevádzuje tieto dve podobné služby, ale kvalitovo sú úplne.
Ak je teda MHD závislá na obstarávania autobusov so súhlasom mesta Trenčín, tak potom konečná pre MHD, ak nemá mesto záujem o MHD tak načo je dobré keď je objednávateľom? Ale zoberme to aj z druhej perspektívy, SAD TN tiež nemá záujem nejako riešiť to, že mesto Trenčín nemá záujem o MHD.
Ale mesto sa môže hanbiť, akú máme MHD v krajskom meste, zaujíma ich zjavne iba parkovacia politika s ktorej im natečie veľa peniažkov, a nič iné.
Nakoniec len dodám to, že ak má mesto Trenčín mať niečo spoločné s MHD tak nech radšej pekne zrušia celú MHD a hotovo, toto je trápenie čo tu máme, však mi len niekto povedzte, čo bude sa robiť, keď začnú pomali odchádzať tie staré haraburdy? Nebodaj nepovedzte mi, že by boli schopný naliať do nich toľko peňazí čo stojí nový autobus, alebo nebodaj by preradili autobus z PAD na MHD, to rovno to by to už nebola MHD ale PAD.
To je teda logika = autobusy sú pojazdné ale: chýba nízkopodlažnosť, pohodlie, dostupnosť, časový interval, tak načo kupovať nové autobusy, však? Ak tie haraburdy B952 prejdú STK tak potom ten čo robil STK musel byť dobre ožratý keď ju robil, alebo ako inak podplatením spraví STK predsa každý, lebo reálne takéto haraburdy už fakt by STK nemali prejsť, ako kvôli emisiám, či kvôli bezpečnosti.
tak 22 je už len posila a nie linka v "x", tam je nasadenie len podľa vykrytia turnusu, ale treba povedať, že to je total sídlisková linka, kde dvojdverák nemá čo hľadať.
Pri tej L22 neviem, tam minimálne od roku 2016 boli najmä sóla (harmonikou som išiel na 22 iba raz, minulý rok v máji), ale tie zvyšné spoje možno kĺbové boli. Cez víkendy jazdila hlavne minulý rok tiež celkom často.
Ktorá z tých harmoník je momentálne odstavená, #52? Jej stav by ma tiež zaujímal. Rovnako som prekvapený, že stále jazdia aj #35 a #39, ktoré podľa prepadnutej podlahy predpokladám, že tiež nie sú v dobrom stave.
To vyzerá, že #66 jazdí práve tie spoje, čo boli pôvodne kĺbové!!! Tak to je drzosť. Rovnako ako cez víkend. Vtedy hádam ani nie je možné ten voz vypraviť. A to že pol roka nehlási zastávku? Tipujem že to na meste ani len nevedia. Rovnako ako dní, kedy a prečo jazdí #66. A ten piaty klbak tipujem že po vzore #61 aj tak ani nedokáže vyjsť, ak predtým zas niečo neopravia. Vrcholom je asi, že #22 nejazdí dlhé spoje na linke 4. Toto je fakt bordel a ubohost, mesto má v paži a len vyberá parkovné.
Btw k téme hlásenie, dnes som sa viezol cez zastávku Vinohrady a ako som zistil, ani 5 mesiacov (!) od zriadenia nemá akustickú nahrávku. Ohlási sa iba "nasledujúca zastávka" a potom nič...
To súhlasím, práve preto sa obavám, že tie nové zastávky už snáď automaticky budú s kasselákom, ale zasa sa "zabudne" na vodiacu dlažbu, alebo budú prudké uhly vjazdu a výjazdu (ako na Soblahovskej), rsp. niečo podobné.
Ohľadom autobusov, chápem, že je nedostatok vozidiel, ale najprv by mali jazdiť všetky mestské vozidlá, až následne #66. Vrátane víkendu, ak nie je žiadne sólo, tak treba aj vtedy vypraviť (na vhodné poradia) harmoniku a keby ani to nestačilo, tak až následne #66. Alebo keby aspoň má vytvorené nejaké špeciálne poradie, že by jazdila na linkách ako 12, 23 a pod. Tento týždeň jazdila v čase špičky na L6,7,17 a 22 (možno aj iné, na týchto ju videl/viezol sa). Absenciu bočného transparentu a hlásenia (ako sa majú ľudia dozvedieť o zastávkach na znamenie?!) ani nekomentujem...
Je to smutné, že len tak málo sa zase pre MHD robí. Stále štandard zastávok nebol stanovený, elektrické.tabule nepribudaju a ani asi nebudú a hlavné mesto má úplne v analnom otvore, že piaty kĺbový voz hnije vo vozovni a toleruje nasadzovanie absolútne nevhodného modrého dvojdveraku, ktorý pre zaslepenie poloidiotov bol reklamou zamaskovaný - jazdí zboku bez tabule, kočík neskúšajte doň narvať. Ale že máme mestský voz o výbornej kapacite v garáži, ľudia hromzili keď som im to vravel v popoludňajšej 7/17!
Pri gymnáziu som zvedavý, či dôjde ak k posunutiu plota gymnázia a rozšíreniu chodníka (zdá sa mi, že sa zvažoval aj taký návrh)... Nemocnica sa asi bude robiť len smerom na Juh, opačne bol nejaký problém s majiteľmi bielej bytovky pri zastávke (ak sa medzičasom nepodarilo dohodnúť).
Dlhé Hony smerom do mesta by mali mať konečne normálne nástupište, tam sme na to od zavedenia parkovacej politiky s Richardom Ščepkom aj viackrát upozorňovali. V rámci opravy by sa mal kultivovať priestor pred Smažienkou. Ohľadom Inoveckej netuším, ktoré zastávky budú súčasťou rekonštrukcie (pretože všetky sú v hroznom stave, tak možno všetky?!).
Zastávky na Zlatovskej treba tiež zrejme riešiť komplexne, nakoľko aj zastávka SAD smerom do Záblatia je po presune (bližšie k Úspechu) dosť nešťastne umiestnená (ďaleko od chodníka do Nových Zlatoviec). Takisto by bolo fajn, keby majú MHD a PAL nástupištia na rovnakých miestach.
Konečne (!!!) nemocnica a gymnázium ĽŠ. Toto sú kľúčové zastávky a súčasne hanbou mesta už 20 rokov. Dlhé Hony budú prerobené len preto, že tam idú robiť parkovacie miesta a Inovecká? Myslíš tú pri Kauflande? Ja by som ju dokonca zrušil jednosmerne, lebo za rohom je zastávka OBI a je to málo frekventovaná zastávka.
Mňa by zaujímalo, kedy konečne naopak veľmi frekventovaná zastávka Sihoť IV bude mať nástupnú hranu a osvetlenie, a tiež pri Úspechu aby linky konečne stáli v nikách oproti sebe (ako kedysi linka 19 smer Juh II).
Len nech nekontaktuje mesto s takouto volovinou, lebo mesto zriadi linku 33 s dvomi spojmi doobedu... toto mesto nerobí nič a na MHD kašle od toho momentu, kedy sa spravilo nové linkové vedenie vďaka miestnym ochotným a zdatným ľuďom.
PS: zvolenský súd (neprávoplatne) určil, že dodatok na predĺženie PAL o 5 rokov je neplatný. Rovnakou logikou je neplatný aj dodatok predlžujúci zmluvu pre SAD Trenčín, tak by ma zaujímalo, či sa už tomu niekto z poslancov venoval. Lebo mesto sa nevenovalo vôbec tomu, že mu zmluva končí a len jednoducho dodatkovalo zmluvu.
Prevádzka tejto linky by zrejme nebola efektívna. Je potrebné si uvedomiť, že Kubrica je okrajová časť a vedenie liniek systémom odvšadiaľ všade by ešte viac dezorientovalo cestujúcich, pričom sieť ani dnes nie je úplne prehľadná.
Ak chce niekto cestovať z Kubrice do Laugaricia a opačne, môže prestúpiť medzi linkami 11 a 24 na autobusovej stanici, prípadne 11 a 25 na zastávke Nemocnica, čo mne osobne príde na tento prepravný prúd dostatočné. Môžete s týmto nápadom kontaktovať Mesto, ktoré je objednávateľom MHD, ale predpokladám, že ich vyjadrenie bude v podobnom duchu...
To je fakt, mali ho vrátiť naspäť do toho zastrešeného priechodu od prvého nástupišťa, tam by bol na očiach. Rovnako ten od Radegastu mohol byť povedzme v MAXe a ten, čo bol pod vežou, mohol byť pri gymnáziu, alebo na Braneckého...
Jacob
Toto je inak, ale veľmi zle, že pri MHD je objednávateľ Mesto Trenčín a pri PAD TSK, tá istá spoločnosť (SAD TN) prevádzuje tieto dve podobné služby, ale kvalitovo sú úplne.
Ak je teda MHD závislá na obstarávania autobusov so súhlasom mesta Trenčín, tak potom konečná pre MHD, ak nemá mesto záujem o MHD tak načo je dobré keď je objednávateľom? Ale zoberme to aj z druhej perspektívy, SAD TN tiež nemá záujem nejako riešiť to, že mesto Trenčín nemá záujem o MHD.
Ale mesto sa môže hanbiť, akú máme MHD v krajskom meste, zaujíma ich zjavne iba parkovacia politika s ktorej im natečie veľa peniažkov, a nič iné.
Nakoniec len dodám to, že ak má mesto Trenčín mať niečo spoločné s MHD tak nech radšej pekne zrušia celú MHD a hotovo, toto je trápenie čo tu máme, však mi len niekto povedzte, čo bude sa robiť, keď začnú pomali odchádzať tie staré haraburdy? Nebodaj nepovedzte mi, že by boli schopný naliať do nich toľko peňazí čo stojí nový autobus, alebo nebodaj by preradili autobus z PAD na MHD, to rovno to by to už nebola MHD ale PAD.
To je teda logika = autobusy sú pojazdné ale: chýba nízkopodlažnosť, pohodlie, dostupnosť, časový interval, tak načo kupovať nové autobusy, však? Ak tie haraburdy B952 prejdú STK tak potom ten čo robil STK musel byť dobre ožratý keď ju robil, alebo ako inak podplatením spraví STK predsa každý, lebo reálne takéto haraburdy už fakt by STK nemali prejsť, ako kvôli emisiám, či kvôli bezpečnosti.