Ceska Arriva je uz v autobusoch svojou neschopnostou preflaknuta. V takych Teplicich alebo prazskej integrovanej doprave by vedeli rozpravat. Takze ma ani neprekvapuje, ze si tieto maniere preniesli aj na zeleznicu...
Lebo toto mesto vie len šetriť a vyberať parkovné: čo sa pre MHD urobilo v roku 2019? NIČ. Len zbytočné opravy za ťažké prachy na starých črepoch B952...
Všetky mestá posilujú dopravu na Silvestra a v noci na Nový rok. Trenčín? Nočná linka nejde, veď načo, kedy by bola dokonca isto zisková a narvaná (ako som ju zažil posledne tuším 12 rokov dozadu). Radšej sa robia rôzne pseudoťahy a ide sa šetriť na 2 dňoch v roku, čím sa domýlia všetci cestujúci, pretože cestovný poriadok obmedzenie tohto druhu ani nemá.
Haló, budíček, páni radní, Vám to zrátame a bude nás zaujímať, koľko lówe z parkingu šlo do MHD - koľko zastávok urobilo mesto tento rok? Koľko nových busov? Posilnila sa MHD /nerátam tie 3 víkendovíe spoje na 24 pred Vianocami)?
Jazdia stále len 4 z 5 možných kĺbakov, prečo? Toto mesto je neschopné požiadať, aby sa nasadili všetky, najmä keď je teraz dopyt a ešte aj situácia s busmi taká, že jazdia prímestské vozy? Toto je neschopnosť a nevedomosť!!! V roku 2010 kĺbových poradí bolo 5....
Nastal čas asi aby pán Rybíček zvážil, čo mesto môže dať, lebo už asi nemá čo a aj tender na MHD nedokázal urobiť - vraj by to nestihli, ale pravda je že neskoro sa zbadali a potom to tak vyzerá s vozovým parkom ako teraz.... ďakujeme.
Zase sa porušuje zákon? Napíšem na mesto zajtra! To je výsmech, hlavne že na linke 24 dokážu obmedzujúce znamienko doplniť, tak zase šetríme na nesprávnom mieste....vrchol arogancie moci,vyberať parkovné to áno a šetriť na MHD. Či bude v dane dni parkovanie zadarmo?
keďže tu padlo pár myšlienok týkajúcich sa zmien liniek na gen. M. R. Štefánika, dávam do pozornosti nedávno spustené posudzovanie EIA, kde sa rieši navrhované obchodné centrum oproti Maxu (areál Meriny). Odhad pracovných síl po dokončení - 104 zamestnancov.
Zaujímavý postreh, to by ma (ako cestujúceho) veru nenapadlo. Pretože uhol vjazdu aj výjazdu mi prišli celkom ok (rsp. aspoň lepšie, ako na Soblahovskej). Len škoda, že je tam to parkovisko. Okrem toho chválim vodiacu dlažbu, na ktorú sa na Soblahovskej aj Gen. Svobodu zabudlo.
Inak "BUS stojany" chýbajú na viacerých novších aj starších zastávkach, hlavne v priemyselnom parku, tam nie je nikde. Pričom tie dočasné označníky nie sú práve reprezentatívne.
Tato nova zastavka -aj by som rad napisal ze NEMA CHYBU...,no zial ked z nej chcem s autobusom vist,musim cakat kym nic oproti neide... ale to asi nie je ani tak zastavkou ako tym zuzenim pruhov a parkoviskom... skratka musim az do protismeru zajst prednou castou autobusu... inak este novsi BUS-stojan presunut a bude to ...
Pozeral som záznam z diskusie s primátorom. V jeho prezentácií sa iba vo všeobecnosti venoval aj MHD. Okrem iného zdôraznil 1,6% nárast cestujúcich, 12% nárast v integrovanej doprave (aj keď podľa môjho názoru zjednotené cenníky nemajú s IDS nič spoločné). Ďalej zmienil rôzne mimoriadne linky, nákup prvého klimatizovaného autobusu a pripravované verejné obstarávanie nového dopravcu.
V zásade nie som ani proti riešeniu jednotky na Sihoti. Iba mám obavu, aby to nezhoršilo prehľadnosť siete. Ale ak by sa linky 2 a 12 spojili (napr. do linky 12), potom by to šlo. Linky 11 a 12 do Kubrej by sa cestujúcim aj dobre pamätali.
Jediný problém, čo ma ešte napadol, je nevyhnutnosť vybudovať zastávky Pred poľom (smer Sihoť, L1) a Žilinská (smer Kubrá, L12). Tam by hlavne pri Žilinskej mohol byť problém s nedostatkom miesta (ale riešenie by sa snáď našlo).
jednotku na stanici ukončiť nemôžeš, stále veľa ľudí robí v TRENS-e, a sídlisko Pred Poľom by dostalo na frak ak by prišlo o polovicu spojov, to by linka 11 nevyjazdila sama. Ja sa preto skôr prikláňam k tomu, aby sa prípadne 1 presmerovala okolo neho na Sihoť a naopak linka 2/12 môže jazdiť do Kubrej. Stálo by to za úvahu. Potom by 1 bola určená vyslovene pre kĺbaky, lebo by spolu s linkou 8 vytvorili kostru celej osi Juh - centrum - Sihoť, kde je najväčší prepravný prúd.
Tie noviny trpia aj preto, že tá pseudoobsluha linkou 12 je úplne od veci. Presmerovať treba tadiaľ ako píše draxter obidve linky (teda nechať len jednu samozrejme) a je to.
Oblasť Maxu a Pod Sokolice má celkovo nie príliš vhodnú obsluhu, keď zvážime že ÚPN počíta s predĺžením ulice K výstavisku do Kubry, tak potom presmerovanie linky 23 tam by bolo ideálne (alebo 22).
Tak samozrejme, v Zámostí je najväčším problémom pre tvorbu CP infraštruktúra (ktorá pred modernizáciou umožňovala lepšie trasovanie ako teraz). Myslím, že pre časti za traťou by bolo jednoznačne správne sústrediť sa na posilnenie L3, ako píše aj Kvorka. Keďže ako jediná nekrúži po celej časti, má najväčšiu šancu osloviť cestujúcich.
Okrem L13 a L31 by som zvážil aj zrušenie L27 a načasovanie trojky tak, aby na gymnáziu/Braneckého boli možné prestupy z/do OC Laugaricio (spolu s posilnením L24 na 30 min.)
Ohľadom Novín, čo sa týka vyťaženosti, mali dosť rozpačitý úvod, teraz ráno tam býva okolo 5-7 ľudí, inak 1-5 ľudí. Je to málo, ale stále lepšie ako Nozdrkovce, kam mimo špičky nejazdí takmer nikto. Noviny by si preto zaslúžili lepší interval.
Viem, že je to dosť nepopulárny a v minulosti nie práve osvedčený počin, ale linky 1 a 22 by som spojil. Pretože linka 22 už má iba minimum spojov (v porovnaní s jej podobou pred rokom 2012) a linka 1, ako som už veľakrát písal, jazdí v Kubrej poloprázdna, zbytočne sa tam plytvajú harmoniky. Napadajú ma 3 možnosti, kde "novú" linku ukončiť: na stanici, pri MAXe/Výstavisku, alebo na Sihoti cez Pred polom. Najviac asi preferujem stanicu, alebo MAX.
Mesto zatiaľ hlavne nepostavilo sľubovaný otoč v Zlatovciach. Potom je ťažké nájsť iný model, že polokružné linky, pretože aj ľudia zo Zlatoviec sa chcú dostať na Zlatovskú do práce a stredných škôl a potom nazad. Preto v Zámostí je možné urobiť to, že musí ostať premávať linka aj okružne, inak to nejde. Možno by stálo zato, aby sa presmerovala linka 5 tak, že z Juhu I pôjde na Dlhé Hony ako dosiaľ, ale potom pôjde doľava cez Biksupice na nový most, zlezie na Zlatovskú, ktorú prejde celú a pôjde cez Staničnú na Bratislavskú, do Istebníka a potom do Zlatoviec. Len kde by končila.
Mne sa osobne vyťaženosť najmä linky 13 pozdáva a isto by malo zmysel, aby možno ona (alebo linka 3) sa posilnilna na pravidelný takt a s premávkou aj cez víkend. Snáď by to ľudia ocenili. A ak nie 13, tak potom 27 cez víkend.
Mne príde stále zbytočná tá pseudoobsluha Novín - buď poriadne alebo fakt ako navrhuješ, jedna linka (2 alebo 10 ktorej trasa to presne je) a hotovo.
Osobne by som víkendovú 22 rád videl využitejšiu, len po stanicu mi to príde málo. Ale tá 23 je dobrý nápad.
Posilnenie liniek 11 a 24 je ozaj potrebné. A predĺženie premávky 28 tiež. To už treba dáko konečne urobiť. Pre potreby TN by stačili 1,2,3,4,5,6,7,8,11,17,22,23,24,25,27,28 a 50.
lenže zatiaľ sa len vyberá a vyberá, ale ani nový autobus na MHD sa nekúpi, nieto posilnenie, tak ako píšeme, na Juh I, III či do Laugaricia.
Ak by si mesto uvedomilo, že zmeny z augusta 2016 boli vynikajúca vec, treba potom na MHD pridať € a učiniť tieto úpravy:
a) nová zastávka v Zlatovciach pred kruháčom (t.j. taká, kde by stáli všetky linky idúce z podjazdu)
b) vybudovanie zastávok pri Merkury Markete (najlepšie Brnianska)
c) vybudovanie spojnice Pod Juhom - Laugaricio
d) úprava zastávok na Zlatovskej
Bez ohľadu na uvedené treba:
2 úprava trasy cez Noviny (30/60/120)
3 rozšíriť premávku o spoje linky 13 a cez víkend (30/60/60-90)
4 posilnenie premávky po 20:00 do 22:00
5 zrušenie zachádzky do Záblatia (buď bude končiť na kruháči Brnianska x Zlatovská alebo v D.Mestečku)
6 zrušenie zachádzky do D.Mestečka
11 posilniť na 30 min do 19:30 a aj v "a" premávka do 22:30
12 zrušiť
13 zrušiť
23 predĺžiť k bráne TMM do Pod Sokolíc
24 posilniť na 30 min medzi 10:00 a 19:30
27 pridať spoje aj v "x" a v "a" tak, aby po Braneckého šla linka v preklade
28 pridať spoje po 18:00 do 22:00
31 zrušiť
50 rozšíriť aj na sobotu, konečne aj na Silvestra
Samotná regulácia parkovania (ktorej nevyhnutným predpokladom je dostavanie nevyhnutného počtu parkovacích miest - aby sa neparkovalo na tráve, alebo v križovatke) mi príde správna a v prospech MHD. Čo mi však v Trenčíne výrazne chýba je niečo ako protihodnota, alternatíva pre vodičov za reguláciu parkovania. V tomto mesto ako objednávateľ zatiaľ zlyháva.
Na jar sa má spoplatniť parkovanie na Juhu. V rámci toho považujem za nevyhnutné:
- doriešenie večernej premávky na Juh I (minimálne 30 minútový interval do 22. hodiny) a Juhu III (minimálne 60 minút, tiež do 22. hodiny),
- posilnenie víkendovej dopravy na Juh I, ideálne na interval 20 minút.
Mimochodom, budúci rok sa má vraj výraznejšie upravovať MHD v oblasti Kvetnej, Istebníka, Zlatoviec a Záblatia, so zámerom zvýšiť jej prehľadnosť. To bude tiež zaujímavé...
Samotné zmeny ma (trochu) potešili, neschopnosť mesta, ale hlavne dopravcu o nich adekvátne a v zmysle predpisov informovať mi samozrejme tiež prekáža. Obzvlášť pri SAD-ke, ktorej komunikácia sa zasekla niekde na konci osemdesiatych rokov (keď teda nerátam biedne pokusy na FB, typu "spoznaj SAD-ku sa vyhraj")...
Najlepšie mi príde asi riešenie "a", v prípade potreby spolu s riešením "b". Vytvorenie novej linky a ani obnovenie zastávok na Električnej mi nepríde ako zmysluplné. Myslím, že by sme sa mali snažiť skôr o menší počet liniek s kratšími intervalmi, ako mať napr. 30 liniek a každá pôjde raz za hodinu.
Pekne je vidieť napríklad na Istebníku, že taký systém cestujúcich nepriláka. Tam totiž majú 4 linky, z toho 3 nemajú viac ako 5 spojov za deň. Pochopenie systému obsluhy si potom vyžaduje tak hodinové štúdium CP...
Možno by nebolo zlé počas voľných dní posilniť linku 24 na úkor liniek 2 a 12 ale v rozumnom štýle a to nejak tak, aby od 13:00 cca do 18:00 jazdila linka 24 zo Sihote 03 a 23 a z Lauga 35 a 55, potom by nebolo zlé ak by linka 25 išla z Juhu X:50 a z Lauga 15 čo by zabezpečilo ich vzájomný preklad a naopak linku 27 zrušiť a namiesto nej nechať na linke 13 120 min. interval. Potom by mohla ísť aj linka 5 každých 120 min., čo by zlepšilo dostupnosť cintorína pre obyvateľov Zámostia a vyššiu ponuku spojov pre Juh I.
Zo Sihote by teda bolo 03 a 23 linka 24, v párnu hodinu by mohla ísť linka 6 s časom 40 a linka 28 s časom 50 a v nepárnu hodinu linka 2 s časom 45. Znamenalo by to aj 20 min. interval smer nemocnica a takisto dobré vsunutie medzi linky 4 a 8.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
irizar