Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: JurajZaTn #11505:
Pán riaditeľ, ďakujem za Vašu odpoveď. Pri mojej otázke ohľadom dojednania objednania a ceny nového vozu som vychádzal so svojich skúseností z pôsobenia v spoločnosti, ktorá toho tak isto veľa nakupovala od jedného dodávateľa a podmienky či už cenové alebo dodacie sa vždy dali na základe manažérskych jednaní oboch obchodných strán vo výnimočných prípadoch vyjednať k spokojnosti oboch strán. To len aby ste si nemyslel, že tu tliacham len tak do vetra.

Na druhej strane si asi treba uznať to, že autobusy sú asi trochu iný artikel, čo Vám na druhej strane uznávam. Bohužiaľ do tohoto procesu a obchodných vzťahov nevidím, takže ani Vám to neviem vyvrátiť a ani s Vami neviem súhlasiť.

Myslím si, že veľmi rád porovnávate neporovnateľné. Ak by som bol zákazník, ktorý si u krajčíra pravidelne objednáva drahé obleky v naplánovanom časovom harmonograme a potreboval by som zrazu jeden špeciálny v expresnej dobe, verím tomu, že by sa ten krajčír aj poskladal alebo robil nadčas aby mi ho pripravil. Toto je porovnávanie hrušiek a jabĺk, takže do toho by som nešiel. Samozrejme mi je jasné, že Iveco nenariadi svojim zamestnancom robiť nadčasy, aby Vám mohlo dodať neplánovane jeden autobus. Ale ako som napísal, chápem že autobusy sú špeciálna komodita a preto Vám Vašu odpoveď nebudem ani dementovať a ani s ňou nebudem stotožnený. Neviem to posúdiť. Avšak nakoľko ste vo veci dopravy odborník a máte množstvo skúseností, budem Vám veriť, že to je tak ako ste napísal.
Pisete tu vsetci rozumne,mudro,fundovane,mate vizie do buducna a podobne,to je skvele! Zislo by sa aby sa tu dvaja pani ktory si prestali zda sa rozumiet spolu nasli cas a nie pisanim tu ale osobne sa stretli,podali si ruky a podebatovali pri kavicke ci niecom inom,tak sa veci najlepsie riesia,tmelia....No a co sa tyka toho jedneho autobusu-my nan cakame ako na spasenie,ale popravde ten jeden kus nas z biedy nevytrhne! Je mi jasne ze sa caka na komunalne volby,po nich zase kym sa to vsetko rozbehne,len zase sa bude cakat do roku 2022 na dalsieho dopravcu? Myslim si ze hned po volbach sa uz budu musiet mudre hlavy nutne zaoberat stavom ktory je,najst moznosti a najme financne a riestit obnovu. V tom nasom meste je to vsetko roky zanedbane a neriesene,teraz sa uz ale veci zacinaju hybat,sned to nebude len predvolebnym obdobim....sam som sa podujal aspon co sa tyka stavu aut.zastavok troska posunut veci vpred,aj co sa tyka ciest po ktorych autobusy jazdia,velmi som bol prekvapeny ze veduce osobnosti ani netusili ze napr .z Istebnika do Zlatoviec jazdi tou otrasnou cestou autobus ked som ich previezol po tom tankodrome,ano v osobnych autach to este celkom ide ale v nasich autobusoch je to ako na rebrinaku a takych ciest je vela....takze nie len obnova voz.parku ale aj ciest,zastavok a to nie len tam kde byva najviac volicov ale i tam kde jazdi autobus 5-10x za den....uz si vsetko pyta riesit!
Reply on: JurajZaTn #11509:
Veď ale to tu asi všetci vieme. Tu nie je problém v obnove vozového parku na SAD TN, ale vo vedení mesta. A ja som to tu už niekoľko krát napísal.
Nikto z vedenia MHD nevyužíva a reálne ich zaujíma len optikou finančných nákladov. Dokonca ani z pohľadu mobility v rámci mesta. Veď primátor a jeho blízke okolie má väčšinu v MsZ. Postupná a systematická obnova vozového parku za určitých podmienok by bolo nie len žiadúca, ale aj reálna.

Ad. 3.) Až za takú malichernosť to nepovažujem. Zvlášť, ak by sa týmto nákupom definovala budúca skladba vozového parku (aké typ vozidiel bude mať trenčianska MHD v budúcnosti). Áno, bolo by to možno trochu zdĺhavejšie a komplikovanejšie. Ibaže na meste sa takáto debata neviedla (nemám takú vedomosť).
Reply on: draxter #11507:
Toto je aj moja chyba. Nestíham každú zápisnicu kontrolovať a spripomienkovať do možného termínu. Toto je chyba, ktorú si priznávam. Nestíham všetko... Zaujímavé by bolo, keby sa robil video záznam, alebo sa zverejňoval audio, ktorý sa z komisie robí. Priznám sa, že z tej zápisnice mám pocit, že komisia trvala 20 min. Pritom sme tam sedeli 1,5h. A tiež to vyzerá ako keby som tam ticho sedel a teraz sa tu "rozkrikoval". Myslím, že aj pán riaditeľ vie dosvedčiť, že pri téme MHD nebývam ticho. Každopádne na tejto komisia (ak si dobre spomínam) sa dohodlo, akou cestou sa pôjde. A teda kúpou nového vozidla. Až následne sa riešilo s akým typom (elektro, diesel, hybrid).
Reply on: JurajZaTn #11499:
Pán riaditeľ, tak to sa ospravedlňujem.

Na druhej strane všetky materiály na Finančnú a majetkovú komisiu sú verejne dostupné, podobne je to už aj 4. rok s prístupom kohokoľvek na komisiu. Fotografie som bral ako súčasť materiálov a podkladov pri rozhodovaní o možnostiach riešenia. To, že som ich žiadal dodatočne, keďže neboli súčasťou materiálov je pre mňa trochu nepochopiteľné. Baviť sa za stolom len o "zhorenom autobuse" bez foto dokumentácie je tragicky málo. Toto je však výtka smerovaná na príslušných úradníkov.
Pri množstve materiálov, ktoré dostávame ako poslanci na komisie i MsZ nie je reálne overovať a zisťovať, kto dané fotografie vyhotovil a zároveň overovať možnosť zverejnenie. Zvlášť, ak by mali byť súčasťou materiálov ako podklad pri rozhodovaní.
Pre druhý krát prosím napíšte danej osobe, ktorej fotografie posielate, aby neboli verejne dostupné. Nemám problém si chybu priznať, ale v tomto prípade sa necítim vinný. Fotografie som ani neprezentoval ako moje.
Reply on: JurajZaTn #11501:
Juraj, teraz som na dovolenke s mizerným signálom, po mojim návrate bude rozsiahlejšia odpoveď.
Reply on: draxter #11508:
1/ "Kým nebude koncepcia (bez ohľadu na dopravcu), tak to bude o plátaní diery. Ja si myslím, že ani GO sa robiť nemali, ak by tu od roku 2011 pokračoval nastúpený trend aspoň 2 busmi. Takto ako som už písal to považujem len za lajdáctvo na meste, kedy predsa o konci zmluvy musí niekto vedieť, kto striehne termíny...ale takto? Či sa kúpi to či ono, je to kvapka v mori, lebo ako píšeš, bez konkrétnej verzie to je ako "padni ako padni"." --- napisal draxter-- svata pravda.

2/ Tie "GO" aj tak asi rychlo skoncia. (Vid foto.) Tohto roku mame v oprave posledne ako-tak opravitelne vozy. V dalsich rokoch bude oprava vsetkych s vysokou pravdepodobnostou nad 20 tisic a mozeme sa len "tesit" na dalsie handrkovanie co s nimi prave s ludmi, ktori odhlasovali "stopku" systemovej obnove vozidiel.

3/ Hadat sa na MHD o jedinom voze, ked sa nam ich pred ocami rozpada 16, je fakt malicherne.

4/ Niekto konkretny schvalil, ze sa do r. 2022 ziadna planovana obnova 16 vozidiel robit nebude a namiesto koncepcnych navrhov noveho systemu obnovy vozidiel sa budeme divat na jeho postupnu devastaciu. Vsak ked sa uplne posledny pokazi - niekto zhasne.

5/ A tohto roku ma byt na PALke 15 kusov novych LE Line.
Reply on: JurajZaTn #11501:
K môjmu príspevku: bez toho to nepôjde, zaujímalo by ma čo "mesto" navrhovalo, lebo tu sa od roku 2011 chrápe, potom sa nevypíše súťaž, SADka to dostane na 5 rokov ale vlastne sa aj tak nič nespraví a žiadna koncepcia. Človek by čakal, že to odloženie aspoň k niečomu prispeje, ale vyzerá to tak, že nie. Kým nebude koncepcia (bez ohľadu na dopravcu), tak to bude o plátaní diery. Ja si myslím, že ani GO sa robiť nemali, ak by tu od roku 2011 pokračoval nastúpený trend aspoň 2 busmi. Takto ako som už písal to považujem len za lajdáctvo na meste, kedy predsa o konci zmluvy musí niekto vedieť, kto striehne termíny...ale takto? Či sa kúpi to či ono, je to kvapka v mori, lebo ako píšeš, bez konkrétnej verzie to je ako "padni ako padni".

K LE Crosswayom na PAL: zachytili sme, že také vozy premávajú, tak si myslím, že aj keď to nie je MHD, je dobré to napísať aj bez oficiálnych informácií, ktoré mi (ako obvykle) nikto nedodal. Takže všetka česť našim kolegom, že to zachytili, predsa na spoločných úsekoch MHD a PAL je to aj z pohľadu mestskej dopravy potešujúce.

PS: mail mám rovnaký, potvrdzujem.

Jacob: áno, mali by to byť vozy pre okres TN. Ak ich je 8 celkovo, je to fajn, bodaj by to bolo aspoň tak ako v BB kraji (čo do vozového parku).
Reply on: Richard Ščepko #11496:
problém vidím tu: http://stary.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000355094/Z%E1pisnica%20-%20%20%2024.4.2018.pdf
- aké to boli riešenia presne, lebo to, o čom sa tu bavíme, je založené práve na navrhovanom modeli, ktorý ale nikde nie je uvedený. Stanovisko komisie používa len "nový autobus" a ak nevieme, čo predložila SADka (písomne predložený návrh), potom to je také aké to je. Druhá vec je, že stanovisko FMK nie je záväzná a čakal by som, že odbor dopravy /či ako to teraz nadávajú na meste/ v tomto smere bude nápomocný.
Reply on: capaCity #11494:
toto neviem, 41 je celkový počet vozov, reálne je to teda isto menej do dennej výpravy, zvyšok je záloha (tuším 37+4), ale už to tu niekto písal. Ale faktom je, že kĺbové vozy jazdia na 4 turnusoch, ale ich k dispozícii 5. Takže ten "záložný" by podľa mňa jazdil mal tam, kde je kapacita na hrane už len kvôli kultúre cestovania miesto nejakej 952 a v prípade poruchy ktoréhokoľvek kĺbaku by sa toto 5. poradie robilo sólo. Mne osobne prekáža teraz, keď vidím tú tlačenku na 24 ráno. 5 kĺbakov stojí, hoci jeden by sa tam krásne nasadil a bolo by, ale to by objednávateľ "musel chcieť" urobiť aj niečo pre cestujúceho...
Reply on: mathre #11504:
Predstavte si, ze dokonca keby zhorela RTO-cka, nedali by sme vyrobit repliku RTO-cky. Sam viete, ze tato otazka je "pritiahnuta za vlasy" u typov, ktore sa uz nevyrabaju.

Co by sme urobili? To iste, co aj teraz. Ponukli by sme 4 varianty - jedna varianta opravit vozidlo, druha s ojazdenym vozidlom, tretia LE City a stvrta Urbanway. Mesto si moze ako aj teraz vybrat jednu z nich, dokonca moze ako mohlo urobit aj teraz, vybrat uplne iny typ vozidla od elektrobusu po hybrid.

Nasou prioritou nie je niekoho nasilu presviedcat o niektorej variante pri jedinom kuse autobusu. Nasou prioritou je zabezpecit aspon jednoduchu najnutnejsiu obnovu 16 novych vozidiel, aby sa do r. 2022 vozidlovy park MHD v Trencine uplne "nerozsypal". A je nam skutocne jedno, ktory novy typ to bude, ktory si mesto podla potrieb a svojich financnych moznosti vyberie.

SADka urcite nema zakladnu cennikovu cenu vyrobcu - s jedinou podmienkou: Naplanujete dostatocny pocet v dostatocnom predstihu - ako to bolo u primestskych autobusov 150 kusov na 5 rokov dopredu. Pocet 1 kus navyse mimo planu "strcit" vyrobnemu podniku uz do uzavreteho vyrobneho harmonogramu toto nesplna. Dokonca sme radi tej normalnej cene pri nasich specifikaciach, lebo uz som v predchadzajucom zamestnani zazil, ze mi bolo v mnou zelanom neplanovanom termine ponuknute neodobrate vozidlo povodne vyrabaneho podla uplne inej specifikacie pre uplne ineho zakaznika, ktory od objednavky na poslednu chvilu "uskocil".

Ako priklad vam odporucim skusit si ist do konfekcneho obchodu vybrat a kupit oblek vyrobeny v beznom planovacom roku odevneho producenta - alebo uprosit nejakeho krajcira, aby vam ho usil na mieru do 2 tyzdnov. Cena urcite nebude rovnaka. A podobnych prikladov by sa naslo urcite viac.
Reply on: JurajZaTn #11503:
Pán Popluhár, keď dovolíte, opýtam sa aj ja niečo.

V odpovedi pánovi Ščepkovi ste písali, že vzhľadom na to, že zhorel LE autobus, tak SAD Trenčín predkladá logicky návrh na zakúpenie takého istého typu vozidla.

Ja sa Vás teda pýtam: Keby SAD Trenčín zhorela vysokopodlažná B952, to by ste potom tiež logicky požiadal Iveco, aby pre SAD Trenčín vyrobilo ešte jednu a predložili by ste to ako SADka ako návrh pre mesto?

Logika mi hovorí jedno. V krajskom meste v 21.storočí sa majú kupovať výhradne nízkopodlažné vozidlá a nie koncepčne nevhodné LE autobusy, ktoré boli nevhodné do MHD už v čase nákupu prvých Crosswayov.

Ak mi idete namietať cenu, tak Vám odpoviem nasledovne. SAD Trenčín s jej vozovým parkom určite nemá základnú cenníkovú cenu výrobcu aj keď obstaráva momentálne len jedno vozidlo. Keď si spočítame počet vozidiel pre MHD Trenčín a počet vozidiel PAL pre SAD Trenčín a Žilina, dostaneme sa na niekoľko stoviek predpokladám. Takže je potom možno aj o šikovnosti manažérov spoločnosti vyjednať v takto závažnom prípade ako je zhorenie vozidla od dodávateľa nejakú špeciálnu cenovú politiku pre obstaranie náhrady a vtedy by ste vedeli pokojne kúpiť aj ten spomínaný Urbanway napríklad.

Bol by som rád, keby ste mi na toto odpovedali, keď už ste sa tu objavili, nakoľko som sa Vám chystal zaslať mail s takýmto znením.

Za prípadnu skorú odpoveď Vám vopred ďakujem.
Reply on: Jacob #11502:
To je OK, to sa stava. Draxterovi patri vdaka, ze operativne informoval o ich nasadeni.
Len ja na rozdiel od inych vzdy musim mysliet na to, aby som informacie daval z oficialnych zdrojov, aby o spravnych cislach mali info ludia nielen z TN, ale aj Senice ci Humenneho. Zivot ma tak vycvicil pri diplomovkach, tlacovych spravach atd. ?
Reply on: JurajZaTn #11497:
Vychádzal som s tohto príspevku: https://imhd.sk/tn/doc/sk/17011/Nove-vozidla-na-PAL
Nevedel som o tejto tlačovej správe, a až teraz mi došlo po znovu prečítaní tohto príspevku na imhd.sk, že dva NP autobusy pre PAL sú pre Trenčín, ostatné typujem, že jazdia mimo Trenčína.
Pre S499.1023:

Igor, ako priklad ti uvadzam nepolozenu otazku, ktoru nielenze nikto nepolozil, ale ani nikto nevysvetlil napriek tomu, ze o nej diskutuje vela prispievatelov iMHD a vysvetlit by ju mohli ludia, ktori sa tohoto pre Trencin "umrtvovacieho" procesu zucastnili a aj v nom hlasovali.

-------------------------------------
dragster #11447 pise:

"Obnova by mala byť systematická: každý rok 2-3 vozy a nie ako teraz, že sa kúpilo 5-6-5 vozov a potom 6 rokov nič, to je amaterizmus, lebo zase sa tie vozy budú vyraďovať približne naraz a zase bude treba skokovo obnovovať vozový park.

Takže jednoznačne miesto 952 postupne komplet NP vozy, pričom ideálne by to bolo takto:
- každý rok 2 nové sólo vozidlá
- každý druhý rok ešte jedno sólo vozidlo
- každý tretí rok jedno kĺbové vozidlo

Pri počte 41 vozov (stačilo by 40, ako po zmene CP v roku 2016, keby sa to potom zase nenechalo "samospádom" a to ušetrené vozidlo je zase nazad), by to znamenalo, že za 12 rokov je obnovených 80% vozového parku."

(Tu musim napisat, ze presne tento nazor mali a maju aj ludia zo SAD TN. Orientacne to vychadza priemerne rocne 4 nove autobusy az do r. 2022. Na rokovani jednej komisie, ktorej sa pravidelne zucastnuje aj tunajsi miestny prispievatel sme za SAD dna 19.1.2017 predlozili niekolko modelov kalkulacie systematickej obnovy vozidiel.)
------------------------------------
Richard Scepko, #11418

K téme zhoreného Crossway:

"Touto cestou si Vás dovoľujeme informovať o plánovanom uzatvorení dodatku č. 17 k Zmluve o spolupráci pri zabezpečovaní dopravy a o výkone vo verejnom záujme v mestskej autobusovej doprave na území mesta Trenčín a v súvisiacich oblastiach (ďalej len „Zmluva“) uzatvorenej so spoločnosťou Slovenská autobusová doprava Trenčín, akciová spoločnosť (ďalej len „Dopravca“).

Uzatvorenie tohto dodatku je výsledkom postupu podľa ustanovenia časti B čl. VI bod 8 Zmluvy (doplnené dodatkom č. 12 schváleným MSZ dňa 10.05.2017), podľa ktorého v prípade, ak predpokladaná cena strednodobej opravy presiahne 20.000,- € má mesto možnosť požadovať od Dopravcu do 15 dní odo dňa oznámenia ceny opravy predloženie iných alternatívnych možností riešenia tejto situácie, najmä kúpa nového autobusu, kúpa ojazdeného autobusu, operatívny leasing a pod. a k takto predloženým alternatívnym riešeniam je povinné vyjadriť sa a zvoliť spôsob riešenia do 15 pracovných dní."

(Tu sa pise iba o obnove v super-vynimocnych pripadoch - ak dojde k poziaru vozidla, havarii s totalnou skodou alebo k nehospodarnej oprave nad 20tis. €.)
-------------------------------------
Cely text je verejne dostupny tu:
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/04/bod-10_Dodatok-%C4%8D.-12-SAD.pdf

Nechyba nieco? Nieco velmi dolezite? Nechyba systematicka obnova vozidiel ako ju popisuje draxter? Preco neexistuje? Lebo existuju ludia, ktori sa na tej komisii 19.1.2017 zucastnili a zatial nam nepovedali, co sa tam vtedy udialo a ako vtedy hlasovali... Ja som na tej komisii osobne bol a viem. No mne neprislucha informovat verejnost o vysledkoch, no oficialne verejne dostupne materialy chvalabohu existuju na webe.

Tu je zapis z prvej casti:
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/03/z%C3%A1pisnica-fmk__19012017.pdf

A tu vysledny text vratane jednomyselneho hlasovania.
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/03/z%C3%A1pisnica-fmk__z9.2.2017.pdf

Zaver: systematicka obnova vozidiel ....., lebo 2022. Takze tak, Igor. Nie SADka...
Reply on: S499.1023 #11220:
Igor, ked som tu diplomku vypisoval, vobec nebolo mojim cielom to "zajtra" kupovat. Cielov som mal viacero:

- Orientacne vytipovat niektory zo sucasne vyrabanych elektrobusov a jeho zatial teoreticke dopravno-technicke parametre v podmienkach Trencina. Teda ak napriklad vieme denny dojazd na jedno nabitie na rovine v kilometroch, prepocitat to na realny pocet spojov v miestnych polokopcovitych podmienkach Trencina.

- Kedze mi je luto chatrajuceho lesoparku Brezina, zaslej slavy hotela a aktivit Trencanov, linka elektrobusom mala preskumat mozne spojenie sidliska JUH so zeleznicnou stanicou cez lesopark. Nie ako (zatial predcasnu) nahradu l.c. 1 alebo 22, ale ako moznost dostat sa Trencanom a navstevnikov mesta do lesoparku ekologicky a z oboch stran. Taktiez popisat miestny stav komunikacii v lesoparku a predpokladany rozsah ich uprav na prevadzku elektrobusu.

Vysledkom je zaujimava praca s troma navrhmi linky.

Zdroj: HLAVATY, Patrik: ANALÝZA SÚČASNÉHO STAVU ZABEZPEČENIA OBSLUHY SÍDLISKA JUH S AUTOBUSOVOU STANICOU V MESTE TRENČÍN A NÁVRH ZABEZPEČENIA OBSLUHY SÍDLISKA JUH CEZ LESOPARK BREZINA ELEKTROBUSOM, Diplomová práca, ZU KCMD 2018


Reply on: Richard Ščepko #11208:
Pan poslanec, uvedene fotky som urobil osobne (vid EXIF) a na druhy den ich poslal adresatom (vid scan emailu). Mate pravdu, nedal som na ne zakaz zverejnenia (naco aj, nech ludia vedia, co sa stalo), ale to nevylucuje pri ich zverejneni sa drzat autorskeho zakona. Som za obojstranne korektne vztahy.
Reply on: S499.1023 #11485:
Igor, pred rokom som ti tu napisal:

"Igor, nechapem tu na fore tvoje dlhodobe urazlive poznamky. Pozname sa cele roky a ja som sa nikdy k Tebe nechoval takymto tonom. Nie vzdy sme sa zhodli na uplne vsetkych dopravnych rieseniach, ale vzdy sme vychadzali slusne a korektne. Nie som PhD a nemam akykolvek dovod vytvarat si nove nicky.

Vacsina toho, s cim sa do mna navazas, sa nezaklada na pravde. A to malo, co sa zaklada, mi zas neumoznuje sa verejne obhajit, bud preto, ze sa nepatri vynasat internu komunikaciu s objednavatelom dopravy, alebo preto, ze verejne vystupy v nasej spolocnosti zabezpecuje vyhradne hovorkyna.

Ak mas so mnou nejaky problem, staci napisat alebo zavolat, kontakty na mna mas. Viem Ti vela vysvetlit, co su vyslovene hoaxy zamerne alebo z neznalosti, alebo preco sa nejake veci maju tak ako sa maju, ale nedaju sa verejne komunikovat. (Ako napriklad info o vysokej rozpracovanosti pripravy Trencianskej integrovanej dopravy atd.)"

Pred 20 a viac rokmi si bol uvazlivejsi. Kym si sa k niecomu vyjadril, vzdy si sa bavil v odbornej rovine a vzdy si si vypocul aj druhu stranu. Druhej strany sa nic neopytas - a ked ti na nepolozenu otazku neodpoviem, volas to mlcanim a ignoraciou. Dnes nazor druhej strany uz nepotrebujes. Mas iba svoju pravdu. Skoda ta, taky si bol kedysi dobry chlap do odbornej diskusie...

Reply on: Jacob #11203:
1/ Zbytocne spochybnujuce "Bohvie co". Nie su to ziadne tajne veci, staci si namiesto spochybnovania najst vyrocnu spravu, ktora je verejne na internete pristupna, len treba trochu "poguglovat".

2/ Prednedavnom sa nekupili pre primestsku dopravu LE dva, ale 8. Tato informacia je tiez verejne pristupna, tiez staci trochu "poguglovat".
https://www.tsk.sk/aktualne-spravy/tlacove-spravy/2017/v-primestskej-autobusovej-doprave-v-trencianskom-kraji-prvykrat-jazdia-nizkopodlazne-autobusy.html?page_id=445017
Reply on: S499.1023 #11486:
Ten email som mal hlavne napísať podrobnejšie, aj keď bol určený skôr Útvaru mobility a poslancom. A s práve so spomínaným útvarom som sa bavil na túto tému niekoľko krát. Necítim sa byť odborníkom, ale ako úplná "lama" tiež celkom nie. Ani pri spomínanom Crosswayi. Ešte pred pár mesiacmi som pracoval pre spoločnosť Technodat, kde kolegovia z inžinieringu z Trenčín aj zo Zlína pracujú dlhé roky pre Iveco BUS (CNH Industrial) vo Vysokom Mýte. Aj vďaka tomu som si mnohé veci vedel overiť priamo v závode (viac tu písať nebudem). Minulý rok som absolvoval aj prehliadku závodu, čo pán riaditeľ vie. Len pre ilustráciu, prikladám (marketingové) video môjho bývalého zamestnávateľa, kde sa v čas 2:30 spomína práve vývoj konkrétnych rád autobusov.
https://www.youtube.com/watch?v=MKP_UIrWOwI

...mne to však zapadá do fungovania SAD TN - Mesto Trenčín. Každopádne poučenie aj pre mňa 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.