Reply on: draxter #11508:
1/ "Kým nebude koncepcia (bez ohľadu na dopravcu), tak to bude o plátaní diery. Ja si myslím, že ani GO sa robiť nemali, ak by tu od roku 2011 pokračoval nastúpený trend aspoň 2 busmi. Takto ako som už písal to považujem len za lajdáctvo na meste, kedy predsa o konci zmluvy musí niekto vedieť, kto striehne termíny...ale takto? Či sa kúpi to či ono, je to kvapka v mori, lebo ako píšeš, bez konkrétnej verzie to je ako "padni ako padni"." --- napisal draxter-- svata pravda.2/ Tie "GO" aj tak asi rychlo skoncia. (Vid foto.) Tohto roku mame v oprave posledne ako-tak opravitelne vozy. V dalsich rokoch bude oprava vsetkych s vysokou pravdepodobnostou nad 20 tisic a mozeme sa len "tesit" na dalsie handrkovanie co s nimi prave s ludmi, ktori odhlasovali "stopku" systemovej obnove vozidiel.
3/ Hadat sa na MHD o jedinom voze, ked sa nam ich pred ocami rozpada 16, je fakt malicherne.
4/ Niekto konkretny schvalil, ze sa do r. 2022 ziadna planovana obnova 16 vozidiel robit nebude a namiesto koncepcnych navrhov noveho systemu obnovy vozidiel sa budeme divat na jeho postupnu devastaciu. Vsak ked sa uplne posledny pokazi - niekto zhasne.
5/ A tohto roku ma byt na PALke 15 kusov novych LE Line.
JurajZaTn
Co by sme urobili? To iste, co aj teraz. Ponukli by sme 4 varianty - jedna varianta opravit vozidlo, druha s ojazdenym vozidlom, tretia LE City a stvrta Urbanway. Mesto si moze ako aj teraz vybrat jednu z nich, dokonca moze ako mohlo urobit aj teraz, vybrat uplne iny typ vozidla od elektrobusu po hybrid.
Nasou prioritou nie je niekoho nasilu presviedcat o niektorej variante pri jedinom kuse autobusu. Nasou prioritou je zabezpecit aspon jednoduchu najnutnejsiu obnovu 16 novych vozidiel, aby sa do r. 2022 vozidlovy park MHD v Trencine uplne "nerozsypal". A je nam skutocne jedno, ktory novy typ to bude, ktory si mesto podla potrieb a svojich financnych moznosti vyberie.
SADka urcite nema zakladnu cennikovu cenu vyrobcu - s jedinou podmienkou: Naplanujete dostatocny pocet v dostatocnom predstihu - ako to bolo u primestskych autobusov 150 kusov na 5 rokov dopredu. Pocet 1 kus navyse mimo planu "strcit" vyrobnemu podniku uz do uzavreteho vyrobneho harmonogramu toto nesplna. Dokonca sme radi tej normalnej cene pri nasich specifikaciach, lebo uz som v predchadzajucom zamestnani zazil, ze mi bolo v mnou zelanom neplanovanom termine ponuknute neodobrate vozidlo povodne vyrabaneho podla uplne inej specifikacie pre uplne ineho zakaznika, ktory od objednavky na poslednu chvilu "uskocil".
Ako priklad vam odporucim skusit si ist do konfekcneho obchodu vybrat a kupit oblek vyrobeny v beznom planovacom roku odevneho producenta - alebo uprosit nejakeho krajcira, aby vam ho usil na mieru do 2 tyzdnov. Cena urcite nebude rovnaka. A podobnych prikladov by sa naslo urcite viac.