Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Richard Ščepko #11477:
Pána inžiniera Juraja Popluhára si vážim ako odborníka. Charakterové vlastnosti bohužiaľ nemusia byť v súlade s odbornosťou - viď prof. Viliam Fischer.
Pán riaditeľ rád zneužíva svoju odbornosť voči laikom a ak náhodou narazí na odborníka, obrní sa mlčaním a ignoráciou.
Neviem, ako presne znelo uznesenie finančnej komisie mesta TN ale môj dojem je, že sa SAD-ka osobou svojho generálneho riaditeľa proste rozhodla, že kúpi Crossway (PRESNE, AKO SOM PREDPOVEDAL) bez ohľadu na to, čo chce mesto.
Reply on: Jacob #11483:
Tiež som toho názoru. Veľké polepy logami asi nie je možné aplikovať lebo ak sa nemýlim vonkajšiu plochu vozidla má prenajatú BIGMEDIA alebo dačo takého charakteru aby tam mohli lepiť reklamy.

Osobne si myslím že väčšie logo sadky napr. ako je v Prievidzi nie je až také zlé, ale v TN si to neviem predstaviť, lepšia by bola nejaká farebná schéma (možno by nebolo zlé použiť časť z dizajnmanuálu napr. opakovanie loga v dolnej časti vozidla a jeden nápis trenčín bez reklamných sloganov a nápisov, a opakovania loga na sklách
Reply on: ajjo #11482:
Zaujímavé, ale hrozne to vyzerá, neviem ako sa to páči iným ale toto musel robiť niekto asi v skicári alebo to ani grafik nerobil.
Za prvé neviem ako iným ale mne to príde skoro ako vianočný autobus, a za druhé moc tam je Trenčín spomenutý a zároveň by bola blbosť mať Mesto Trenčín na autobusoch SAD Trenčín.
Inak taktiež čo riešiť, tu v Trenčíne polovica autobusov má reklamu na celkom autobuse tým pádom načo riešiť grafiku autobusu keďže SAD-ka si zarába na reklame a aj tak nič nové neprinesie v rámci MHD.
Reply on: Jacob #11480:
Ono v dizajnmanuále mestského loga dostupného na starých a možno aj na nových stránkach mesta je takýto nákres:
Reply on: Jacob #11476:
A hlavne, aj to porovnanie busov samotné je čistá demagógia. To aj B 732.1666 nie je B 732, lebo predsa B 732.00 vyvinul n. p. Karosa a nie akciovka v koncerne Renault? ?
Reply on: Marek6283 #11479:
Teoreticky by to chcelo tým pádom lepšie zakomponovať aj logo SADky, keďže momentálne čo je na autobuse nálepka s bielym podkladom na červenej farbe to je najhoršie riešenie, a doteraz nechápem prečo vlastne máme čisto červené autobusy, možno to výjde lacnejšie, ale lepšie by bolo keby neboli jednofarebné a také autobusy, že keď ich vidíš ani nevieš aký dopravca ich vlastní.
Lenže aby takáto zmena nastala musel by mať mesto záujem o MHD a aj vedenie SAD-ky by muselo byť iné keďže po tom ako som videl ako sa postavil k situácii pán riaditeľ je mi zle, s takýmto prístupom je jasné aj to, že tu zhnijeme s B952 autobusmi.
Podme troska do buducna 😉 i ked zacnem minulostou....Mne sa velmi pacilo lakove prevedenie na mestsku verziu cervena farba s bielym pruhom,alebo to pomenovat biela farba s cervenymi pruhmi?! Teraz tu mame vozidla celocervene. Lakyrnik ma lahsu robotu 🙂 No a ked sa budu v buducnosti kupovat nove prirastky,co by ste navrhovali vy? Mne by sa pacila na Trencin farebna variacia aku mame aj v logu Dukly -Cervena a namiesto bieleho pruhu by bol pruh zlty. Mohlo by sa to pouzit aj do anketovej otazky... 😉
Reply on: Richard Ščepko #11470:
Arogancia pána riaditeľa je neskutočná a dokonca až zarážajúca, nakoľko si dovolí komunikovať takto s mesto/objednávateľom.

V prvom rade, nikto nepotreboval vysvetlenie medzi novým a starým modelom osobného auta a tiež nie ani autobusu. Keby bol tak inteligentný ako sa hrá, tak by vedel, že nemusí tu rozlišovať výrobcov autobus medzi Renault-Irisbus a Iveco, nakoľko sa koncepčne stále jedná o také isté vozidlá. To, že prístrojová doska a motor s prevodovkou a facelift sú iné, neznamená že to koncepčne nie je to isté auto. Ono to totiž to je to isté auto, je to polonízkopodlažné auto a basta. Koncepčne nespôsobilé do MHD.

Opýtaj sa prosím pána chytrého, či v prípade zhorenia vysokopodlažnej Karosy požiadajú Iveco, aby im takú vyrobilo.

A k cenám. Zákazník typu SAD Trenčín/SAD Žilina, ktorí od nich odobrali niekoľko stoviek vozov predsa nebude mať klasickú cenníkovú cenu za jedno auto, to môže mať nejaká autoškola alebo súkromník čo si kúpi jeden autobus a nie naša SADka. Pán riaditeľ si asi myslí, že sme všetci padli z jahody alebo čo.
Mne sa k tomu ťažko vyjadruje, keďže som zaujatý. Preto to komentovať nebudem.
Reply on: Richard Ščepko #11470:
Nerozumiem doteraz aký zmysel malo tam písať o tom aká bola stára Felicia, Golf, Octavia a takto, zbytočne to zabralo strany a stačilo jedno porovnanie.

Keď zhorel LE kúpiť LE? To čo je za logiku, v dobe kedy by mal byť autobus 100% NP len oni chcú kupovať LE, toto nebude jediný dôvod, oni majú nejaký fetiš na tieto autobusy alebo čo, nejako sa im páčia, aj prímestské kupovali Crosswaye.

Ako niekto písal keď zhorí B952 kúpia vysokopodlažný autobus, určite nie to by tiež kúpili tento LE lebo vysokopodlažný pre MHD sa ani nevyrába, už je dosť, že sa tie LE vyrábajú aj ich výroba by mohla skončiť, pre MHD jedine NP.
Reply on: Richard Ščepko #11470:
No, ja rad hovorievam ze SADisti su mentalne zaseknuti v roku 1985, ale toto mi uz pripada ako ranny feudalizmus a navyse kdesi na Balkane...
Reply on: Richard Ščepko #11470:
Keby som bol neznalý veci, a na mail s otázkou, či kupovať LE bus, alebo plne nízkopodlažný tej istej značky (a za akú cenu), by som dostal odpoveď s elaborátom na 3 strany o porovnávaní starej a novej octávie a všetkých radov Golfa, tak si pomyslím, že dotyčný je asi na drogách alebo minimálne pod vplyvom.

Ale ako sa hovorí, neexistuje blbá otázka, existuje iba blbá odpoveď.
Reply on: Richard Ščepko #11471:
Takže ak sa nemýlim klíma aj tlačidlá budú ale signalizácia nie? (ak som tomu zle pochopil, opravte ma prosím)
Reply on: Richard Ščepko #11470:
Takže ak zhorí karosa tak ako chcú kúpiť vysokopodlažný alebo čo?
Ešte špecifikácia k Crossway-u priložená v emaily k odpovedi.
Tak dnes som dostal oficiálnu odpoveď. Pre objektívnosť prikladám screenshoty mojich dvoch emailov, kde som sa pýtal na Crossway/Urbanway. Prikladám aj odpoveď z dneška. Okrem toho prikladám aj spracovaný .pdf súbor od pána riaditeľa, kde si ma vychutnal 🙂 Príde mi ale seriózne to sem priložiť, keďže je to súčasťou odpovede.

Každopádne, čo je dôležité, bude sa kupovať Crossway.

Ja si z toho beriem poučenie do budúcnosti nájsť si vždy čas sa detailné prejdenie si návrhu zápisnice pri takýchto veciach. A možno detailnejšie vyšpecifikovanie textu emailu, aby ma nechytali za slovíčka.
Ja by som videl cestu aj vo vlastnom dopravnom podniku, čiže v mestskej akciovke. Nemyslím si, že by to mal byť zlý nápad. Ak by sa vytvoril dobrý manažment a vodiči zo SADky by dostali adekvátne ponuky aby prešli pod DPMT(napríklad) tak nevidím v tom problém.

Vozy sa dajú obstarať rôznymi spôsobmi. Priamou kúpou cez úver, leasing, operatívny leasing, v dnešnej dobe v tom nevidím problém.

Ak by sa na tom začalo pracovať do konca tohto roka tak do roku 2022 by mesto malo more času to pripraviť a plne prevziať prevádzku MHD.
Reply on: Marek6283 #11462:
Vedla v Cesku sa vyberka robia bezne a uchadzaci sa do nich hlasia. Neviem preco by to u nas malo byt inak. SADky potrebuju dostat dobry vyprask ako prasa drbanie.
Reply on: Viko #11466:
Keby aspoň väčšina tých ojazdencov bola nízkopodlažná, ale v prípade sanitkárov všetky nízkopodlažky čo kedy mali skôr z liniek miznú, než by pribúdali... ?
Reply on: Marek6283 #11462:
Ak sa súťaž dobre vypíše, pokojne sa zapoja aj zahraničné koncerny - Arriva, možno aj Transdev, alebo iné naše SADky. O záujem by som sa až tak nebál. Na inšpiráciu, v ČR sa teraz súťaží veľa oblastí PAL a väčšinou je záujem z rôznych kútov republiky.
Zázemie sa vždy dá vytvoriť / prenajať (napr. v areáli nejakej špedičky), o to ľahšie ak to bude zabehnutá firma. Rovnako vodiči MHD zo SADky by po zmene potrebovali dáku robotu - všetci by sa na PAL asi nenatlačili, všakže...

Aj keby sa vypísala súťaž len na primitívne parametre typu "hlavne nech to je lacné", našiel by sa nejaký súkromník, čo to odvozí na ojazdencoch (viď napr. Michalovce). Vidina stáleho príjmu dokáže byť lákavá. Akurát si nemyslím, že to je zrovna cesta, ktorou sa treba vydať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.