Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kvorka #10574:
No a keď sme pri tejto debate, že mesto má peniaze na iné somariny ale nie na tie ktoré treba, tak teraz ma napadá, že ako kedy chcú dať informačné tabule na železničnú stanicu alebo aj na gymnázium.

Lebo je to celkom hanba, že je len jedna jediná na Hasičskej (a tá minule som videl, že nefungovala), minimálne by ešte mala byť na druhej strane hasičskej a na Gymnáziu a Braneckého a na tej železničnej stanici.
Reply on: Richard Ščepko #10573:
na stránke železníc som sa práve dočítal, že "V súčasnosti sa pod chynoranskou traťou buduje spolu s jej preložkou aj nový podchod pre peších a cyklistov na náklady Mesta Trenčín." ...hlavne že tu na nič nie sú peniaze, zastávky mesto ani netuší ako by malo robiť, kasselák je sci fi, ale na vlastné náklady budovať niečo, čo je výsledkom svojej vlastnej sprostosti, pretože to mohlo byť vyvolanou investíciou keby radní páni pohli gebuľami, to nie, to si zacvakáme. Koľko za to mohlo byť opravených zastávok??? Toto ma už vyslovene nasiera. A keď cyklochodník z Juhu, potom aj zbytočné a drahé niky, ktoré netreba...
Reply on: kvorka #10572:
V prvom rade nie som projektant. No ak sledujem trendy vo vyspelejšej Európe, tak ten je jednoznačný. MHD prioritou. To je pekne vidieť aj v novej štvrti Seestadt vo Viedni. Okrajová štvrť, ale so začiatkom/koncom U2 (a Íri to nie sú), žiadne zálivy, zastávky pre BUS v jazdných pruhoch. Ak idete do štvrte autom, tak ju pomerne zdĺhavo obchádzate, ale BUS má skratku z vedľajšej obytnej zóny. Okrem autobusu som si vyskúšal fungovať aj autom, metrom a napešo. To je skutočná prioritizácia alebo ak chcete preferencia MHD. Inak je táto štvrť zaujímava aj z ekologického a urbanistického pohľadu.

Chcel som pridať fotografiu riešenia nových zastávok, ale neviem ju nájsť. Samozrejme, to nie len o Viedni. Na meste argumentujú s ODI, ale z osobnej skúsenosti viem, že záujem nie je ani u projektantov. Ťapákovsky nemeniť zaužívané. A tak riešime veci týmto spôsobom. Ono to raz príde aj k nám a potom sa budeme chytať za hlavu. A potom že nie sú financie na rekonštrukcie zastávok.
Reply on: Richard Ščepko #10570:
presne tak ako je v A alebo B sme to mali myť aj v TN. A nie nákladné niky a križovanei osí...
Reply on: Richard Ščepko #10569:
preto nemali byť zálivy vôbec! Toto inšpektorátu nevadí? Inokedy dávajú stanoviská proti akejkoľvek plynulosti IAD a MHD, ale križovať záliv berú že je ok.?
Reply on: Marek6283 #10568:
K tej Inoveckej. V tom prvom prípade je vraj problém s potrubím v správe TVK (vodárne). Práve v okolí a pod zástavkou by mali byť neustále problémy s vodou. Dal mi príklad, kde za 1,5 roka tam TVK riešila 3 poruchy.
Ak ide o dočasný presun ďalšej zastávky, tam to dá preveriť, prečo sa stále nevrátila do pôvodného stavu. Takže tam pravdepodobne upozornia SPP, resp. Reprogas o nápravu.

Posielam sľúvený výrez z manuálu ako vytvárať cyklotrasy v priestoroch zastávok. Žiadne zastávkové zálivy v manuály nie sú. Riešenie, ktoré sa najviac podobá tomu našemu je označené ako "Unntak", teda na výnimku.
Reply on: Marek6283 #10568:
Tú Inoveckú dnes preverím, 8:30 budem volať vedúcemu dopravy.

K tej cyklotrase posielam výrez zastávok Soblahovská. Je na nej vidieť ako by mala byť trasa vedená. Je to z projektovej dokumentácie. Áno, bude križovať vjazd/výjazd. Môj názor k zálivom som tu už spomínal. Ak nájdem manuál pre vytváranie cyklo trás z Osla (vychádzajúci z Kodaňského manuálu), priložím aj ten. Tam sú zaznačené jednotlivé varianty a ich "vhodnosť".
Stoji mi....teda rozum!!! 😉 Pani,pri vasom vzdelani,pomozte mi pochpopit-lebo predsalen som len vodic autobusu,tuto zalezitost: Na Inoveckej ulici v smere na Juh mame dve zastavky,na prvej-Inovecka STRED je v priestore kde sa caka na autobus po celej dlzke chybajuca vrstva asfaltu na chodniku(vsade inde je,po dokonceni vymeny plynovych potrubi) ale zastavka presunuta nie je,pricom je tam aj vykopana slusna jama-asi keby niekto skolaboval ked caka na tom horku-sa zide 🙂,no a na tej dalsej zastavke je zastavka co sa vsetkych prac tyka uz dokoncena ale je zrusena docasne este stale a nahradena prenosnym oznacnikom o par metrov vpred uplne zbytocne.
Dalsou vecou co nemozem prekusnut je budujuca sa cyklotrasa na Soblahovskej ulici,zastavky sa budu budovat do zalivov pricom ale cyklotrasa nepoide po pravej strane daneho zalivu a bude nam krizovat vjazd a vyjazd? (tak som to pocul)... ako je toto mozne??? ?
#53 opäť jazdí, vypadla nám však #52 a namiesto nej záložné vozidlo č.#61 !
Reply on: irizar #10564:
určite, a preto sa divím, že to SAD už dávno neopravila pri "výmene žiarovky" a "odlepenom ktovieakonepodstatnom udelátku", ktoré bránili #61 odjazdiť 2 dni v kuse pred pár týždňami - resp. kedy vôbec na to prišli? Keď voz bol "záložný" tak mal kua byť v "plnom nasadení" a teda to malo byť opravené ako samozrejmosť (asi to tie káble zožrali myši, kým voz stá 5 rokov na dvore) ....kokoooooooooooos podržte ma, tohto pseudodopravcu sme napriamo zase na 5 rokov dali???
Reply on: S499.1023 #10563:
k jazdia najmenej. Čo je blbosť ako voda v koši, viď argumenty pre #61. Ale kým to niekto žerie aj s navijákom, tak niet sa čo čudovať...pritom počet LE/NP vozov je na SADke vyšší, než turnusová potreba víkendu (a to myslím minimálne o 6ks). Len mesto netlačí. Keďže si turnusy a ich striedanie robí SADka (spôsobom jej vlastným) tak to tak vypadá - samý šrot B952 miesto toho, aby bol víkend kompletne NP/LE (a keď nie komplet tak minimálne 12 z 16 potrebných vozov aj pre prípad striedaní).

#01 je záložák, avšak vzhľadom na to, že garantované sú tak možno 3 vozy, nie je dôvod mať záložák NP/LE voz, pretože ak by vypadol jeden zrovna z tých 3 garantoavaných, operatívne tam pošle dispečer iné NP/LE vozidlo, čo jazdí "negarantovane" a je to. #01 by mala jazdiť stabilne, jednak preto, že kapacitne ide po kĺbakoch o najväčšie vozidlo a jednak preto, že je 100% NP!!!
Tak ja neviem, ale nespada servis a udrzba vozidiel nahodou do opravnenych nakladov? Aj ked vacsi zmysel by mi davalo zakalkulovat to do ceny za kilometer nez vyuctovavat kazdu hovadinu zvlast...
Možno by nám JurajZaTn mohol odpovedať v rámci obrany pred dehonestovaním: Juraj, prečo má mesto objednávať a platiť nejakú opravu káblového zväzku na VAŠOM autobuse? Juraj, prečo som v sobotu v Trenčíne videl samé B952, pár Crosswayov LE a ani jeden Citelis? Mesto neobjednalo?
Reply on: kvorka #10560:
ale 61 odjazdila komplet 5 prac.dni po sebe. To je po 5 rokoch 1.x pokud se nepletu.
Reply on: S499.1023 #10558:
ja by som sa spýtal. že podľa ktorého bodu zmluvy o doprave vo verejnom záujme to má mesto platiť a tiež dôvod - zhorela elektrkoinštalácia? Prečo vôbec šli tie tabule dole a trčia káble? Takto totiž zachvíľu dospejeme do situácie, že "umyť autobus? ak mesto zaplatí, umyjeme" ? ? ?
Reply on: S499.1023 #10558:
Povodny stav bol s displejmi vnutri,tak nechapem teraz ten balast,ze co s tym ma mesto kua fix!
V autobuse č. 15 WiFi funguje.
Reply on: Richard Ščepko #10557:
Prečo má mesto požadovať výmenu káblového zväzku? Mesto má mať v podmienkach displeje, platiť kilometra a dopravca sa má starať
Dnes po 11:15 odstavený Citelis na bývalej zastávke L21.

Inak oficiálnym dôvodom absencie displeja v interiéri sú rozvody/káblový zväzok, ktorý by bolo potrebné vymeniť (ak bude požidavka od mesta). Cena výmeny zatiaľ nie je známa. Výmena by znamenala odstavenie vozidla na niekoľko dní. Každopádne skúsim zistiť viac aj ohľadom ceny a predpokladanej doby výmeny. Možno sa mýlim, ale začínam mať pocit, že je aj v záujme SADky, aby jazdil.

Dnes ráno šiel Citelis 12 #04 bez funkčného predného displeja. Za oknom bola len tabuľka s číslom 22.
42 už opäť hlási-a to celkom dosť hlasno, a má aj komplet reproduktory.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.