Reply on: draxter #10880:
Ja som podobne jednoznačne za zastávky bez ník, zo zrejmých dôvodov. Avšak nechápem dôvod, prečo by nika jednoznačne mala byť v smere do centra? Veď na zastávke v smere do mesta žiadne PAD linky nezačínajú. Tie začínajú na zastávke v smere na Juh, ktorá ani dnes žiadnu niku ani oficiálne ani neoficiálne nemá ? K fotke "takto to tam teraz vyzerá" uvediem iba, že takto to tam teraz vôbec nevyzerá, pretože fotografia nie je aktuálna. V miestach "nástupišťa" okolo prístrešku sú vyznačené parkovacie miesta, ktoré sú od pseudo niky oddelené stĺpikmi. Cestujúci tak vyskakujú priamo do stĺpikov alebo do áut. A nástup s kočíkom či na vozíku je tu dnes absolútne nepredstaviteľný.
Presun zastávok je v tomto prípade jednoznačne zvýhodnenie cestujúcich, ktoré je ideálne spojiť s kasselským obrubníkom. Tí tak získajú normálne nástupište a nie nastupovanie pomedzi autá ? . Z návrhu podľa môjho názoru takisto nevychádza, že sa zastávky budú posúvať k rsp. za Inoveckú.
Zastávka smer centrum bude o poznanie bližšie k ZŠ Dlhé Hony, zastávka v opačnom smere tiež bude bližšie k ZŠ. A na zastávke v smere na Juh (teda tam, kde začínajú PAL), miesto na niku je, takže je to ďalej vec diskusie. Popísané riešenie je myslím preferované už od apríla, kedy sa tento problém, vzniknutý parkovacou politikou začal riešiť.
Pridávam aktuálnu fotku (z februára), ako to tam vyzerá teraz ?
Richard Ščepko
2. Tie "U" kanále sú naozaj otrasné. Ono sa to riešilo trochu operatívne, keďže sa pri výkope vraj zistilo, že sú pod cyklotrasou v určitom úseku (tých U-kanálov) vedené inžinierske siete. Aké? Nespomínam si teraz. Preto sa vpuste posúvali. To, ako je to odfláknuté je však druhá vec. Po osobnej obhliadke boli ostré hrany skosené, ale aj tak. Toto nie je 21. storočie.
Keď niekto stavia dom, prerába byt, tak chodí robotníkov asi veľmi často kontrolovať. Ak nie denne, tak niekoľko krát za týždeň. Pri mestských investíciach to neplatí. Ak je stav prác kontrolovaný takmer na mesačnej báze, ťažko sa tomu dá čudovať. Ďalšia vec je, že sa mnohé veci riešia, až keď sa objavia na sociálnych sieťach a na rôznych fórach. Tu absentujú systematické a kontrolné mechanizmy.
Ono nie len kanále sú odfláknuté. Ale aj priechody pre chodcov, ktoré sú bezbariérové len na oko. Prepojenie priechodu na jestvujúci chodník... dlažba - betón - asfalt. Pri zastávkach prepojených na existujúci chodník obdobná kombinácia materiálu dlažba - betón - asfalt. Tých vecí je viac. MA MHD o nich tiež vie.
Preto som niekoľko krát spomenul, že tu absentujú systémové opatrenia. Nie len pri takýchto investíciách. O ne však záujem nie je. A tak je výsledok toto. Osobne ma to veľmi mrzí. Na jednej strane by som sa mal tešiť, že na podnet niektorých poslancov sa začalo s budovaním mestskej cyklo infraštruktúry, na strane druhej keď vidím výsledok...
Neobstojí však argument "nerobí sa, zle je. Robí sa, zle je". Chcelo by to nemeckú precíznosť aj v tomto meste.