Ja by som pritvrdil, žiadne "Crossy sú fajn" ale povedzme si to na rovinu: V roku 2018 v krajskom meste štátu, ktorý sa hlási do jádra EÚ, iný ako 100% NP nový autobus na MHD nemá čo hladať.
Primestska a mestska doprava su dva rozne systemy, financovane a objednavane dvomi roznymi subjektmi. Kraj je ochotny nove autobusy dopravcovi platit, mestu je to zjavne fuk. Ergo na krajskych primestskych linkach nove busy su a na mestskych nie.
Mesto Trenčín zodpovedá len za MHD. Ak sa nerealizuje obnova vozového parku pre vozidlá MHD, je to vec mesta, resp. politických reprezentantov (vedenie + poslanci), nie kraja. Aj keď reálne je to rozhodnutie vedenia mesta. Vozidlá pre prímestskú dopravu sú plne v réžií TSK. To len na upresnenie.
A hlavne obnovu určite treba, nerozumiem ale prečo, kúpili tak veľa prímestských autobusov a to najprv 30 kusov a potom ešte pár tuším či nie 4, a na MHD sa ako keby nemyslelo. Prímestská doprava chápem, že má byť lepšia keďže dlhé trate a treba klimatizované autobusy a takto, ale aj tak pri prímestskej je ten stav aj bez nových autobusov stále lepší, väčšinou jazdili Crosswaye s klimatizáciou a občas staršie Karosy.
Tak isto ako pribúdajú cestujúci v prímestskej doprave takisto ako v MHD, a už by to chcelo myslieť čo a ako, pomaličky B952 odídu a zaujímalo by ma čo bude SAD-ka robiť, lebo tieto autobusy aj na to, že ich je menej ako Crosswayov LE tak jazdia najviac, a chcem vidieť čo budú robiť po vyradení týchto autobusov (B952).
Keď kupovali tých 30 autobusov mohli aspoň 4-5 mestských kúpiť, aj to by bol prínos, alebo čo bola druhá várka tie 4 autobusy (2 NP a dva obyčajné) tak mohli byť radšej všetky MHD.
výborne, nech preveria! Lebo mne sa pozdávajú závery FMK, a teda zrazu "zámena" LE vozidla za pôvodne uvažované NP je dosť podstatná. Celkovo asi takto:
1. lepšie LE ako B952, niet pochýb
2. crossy sú fajn vozy, ale NP je do mesta vhodnejší
3. NP Urbanway v BB (kĺbová verzia) vyzerá veľmi dobre, tak verím že i krátka by bola super oproti tomu, čo tu je teraz.
4. jeden "cengáč" by bol pre TN tragikomédia na znižovanie emisií, to by sa muselo kúpiť aspoň 10.
5. obnovu vozového parku treba systematicky, pretože doteraz to bolo v pomerne veľkých počtoch a nárazovo. Odporúčam pozrieť článok na túto tému na hlavnej stránke v kategórii "Neprehliadnite".?
Tiež si myslím, že v podmienkach MHD treba nízkopodlažný autobus, nie LE (tam si viem predstaviť využitie inde skôr na nejakých prímestských linkách alebo mestských linkách do okrajových častí s malou frekvenciou cestujúcich).
U nás v B. Bystrici pribudli nové kĺbové dieselové Urbanwaye v decembri 2017 a z pohľadu cestujúceho si myslím, že sú to dobré autobusy. Aj z prevádzkového hľadiska sa ukazujú ako spoľahlivé, čo sa o starších Citelisoch na CNG nedalo povedať (i keď nie je voz ako voz).
Môj názor je, že pre Trenčín by bol vhodnejší Urbanway než Crossway LE.
Este by to chcelo Cursor motor a hlavne uz nie manualnu ale automaticku prevodovku. V tom druhom mam istu obavu...ale v dnesnej dobe je to skrata uz nevyhnutnost. Toto ma byt taka prva lastovicka po dlhej dobe i ked za nou dalsie priletia az neskor ale uz budu musiet a tak by sa to malo ozaj premysliet a premakat k plnej spokojnosti najme tych co tam travia cely den ale samozrejme aj ostatnych. Tiez som sor za Urbanway lebo mam nesktocne zly pocit z toho schodu za druhymi dvermi pri tych starych ludoch co vozime,na ten balkon ani nechodia.... nie je to stastne vyrieseny autobus na MHD prevadzku ale tak ci tak bude vitany! Tieto starenky uz dosluhuju...
Inak dodatok ešte podpísaný nie je, volal som s primátorom. Vraj to na náš podnet preverujú, tak uvidím s akým výsledkom. Verím, že na prospech veci, resp. vodičom aj cestujúcim.
3 210 mm je udavana vyska Crosswaya LE s klimatizacnou jednotkou,dobre by bolo keby mesto vypoculo nase hlasy o zruseni zastavky Potocna ZS Inak co sa vybavy tyka,jednoznacne chladnicka pre vodica,kamery dopredu a dozadu.....usb a wifi na tu chvilu ozaj netreba,ak klima tak urcite dopytove tlacidla ,signalizacia NEVYSTUPOVAT co nase doterajsie Crosswaye nemaju! ... a viac STOP tlacidiel lebo v tychto co mame je ich poriedko oproti B952e veru...
To sa nemuselo kupovať radšej nič, veď vo vozovni teraz stojí jedna B961,keďže sme nanutili jazdiť citelis 18m. S tou jednou založenou c954 by sme prežili až do nového dopravcu - veď aj b952 sa generalkuju (zbytočne),tak načo tento low COST? Keby konečne splnili sľuby o nasadení všetkých klbakov,to by sa mal útvar dopravy zasadiť!
Ak nejakú poznáte, sem s ňou. Ja o nej neviem. Mne sa nepodarilo presadiť nejaký štandard ako by mali zastávky MHD vyzerať. A to sme ho tvorili viacerí aj z iMHD/tn. Komisia pre investície a dopravu návrh jednohlasne schválila, odporučila sa ňou zaoberať, ale na meste sa tým už nikto nezaoberal... Podobne dopadli aj mapy v prístreškoch. Ja viem, nie je to úplne koncepcia, ale ani čiastkové veci sa často nedaria. Jediný úspech tohto roku považujem kasseláky na JUHu. Lebo ani s tým sa nepočítalo. Stačil im "sexi" nový asfalt. Na zaplakanie. Ale nechcel som tu vyplakávať, ospravedlňujem sa.
Dúfam, že to má nejaké rozumné vysvetlenie. Inak pozeral som si cenové porovnanie (Crossway a Urbanway) - čo sa celkom presne nedá, keďže DPB kupoval 40ks, záleží od typu motora, výbavy, prevodovky a x ďalších veciach. Ale aj tak:
Trenčín - Maximálna cena za Crosway je 267 652 eur bez DPH
Bratislava - Cena za Urbanway pre DPB bola 204 897 eur bez DPH (ZDROJ: imhd.sk)
Pravdou je, že FMK má "len" odporúčací charakter pre vedenie mesta. Teda ako každá komisia. O zážitkoch z FMK by som vedel rozprávať . Každopádne čakám na oficiálne vyjadrenie a stanovisko, prečo nám predkladali 3 varianty vozidiel s orientačnou cenou (elektrika, hybrid, diesel). Všetko Urbanway. A zrazu je v zmluve Crossway.
Špekulovať sa mi tu nechce, počkám na vyjadrenie. Samozrejme ho sem priložím.
Ten čo jazdí na PAL nemôžu kúpiť, v tom dodatku sa píše, že troje dvere. Nechápem, ale prečo nekúpia Urbanway však to je IVECO tak čo, SORku asi nie keďže v TN ako to tak vyzerá tak jedine KAROSA a IVECO.
Tak to naozaj nemôžu myslieť vážne. Stále kecajú o urbane a keď príde na lámanie chleba šupnú tam ten crossway ktorý jazdí aj na PAL, to nech tam radšej dajú tú karosu alebo sorku.
nuž FMK nie je štatutár, kto podpísal ten dodatok, má zjavne maslo na hlave a neznalosť ohľadne toho, čo podpisuje...alebo je potom FMK trhací kalendár.?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023