Ale s tým bez CNG správne? Lebo podľa môjho názoru CNG nemá zmysel pri jednom autobuse, celkovo mi príde, že CNG autobusy na Slovensku je ich málo, teda napríklad čo viem tak ich má pár Bratislava, Košice a Prievidza.
Len je otázne či dopytové tlačidlá budú fungovať, lebo napríklad pri Citelisoch sú tieto tlačidla síce iba v autobuse ale fungujú ako tlačidlo STOP, čiže nemajú význam a sú tam na okrasu.
Tiež som názoru, že wifi a USB nabíjačky sú zbytočnosť, keďže nejaké dlhokánske trasy liniek nie sú, táto vec je skôr do prímestských autobusov kde človek cestuje dlhšie a reálne si dobije mobil.
Zaujímavé ale bude, že na akej linke bude jazdiť, len aby ho nevymenili s nejakým záložným vozidlom a následne bude stále vo vozovni ako #61.
Práveže tam vidím jasne napísané Crossway LE.
Podľa mňa vozidlo zodpovedajúce dnešnej dobe by malo byť 100% NP s definovaným počtom sedačiek na nízkej podlahe a mať celovozidlovú klimatizáciu. Informačný systém a dopytové tlačidlá sú hádam štandardom a WiFi aj USB nabíjačky považujem za zbytočnosť.
Práveže reč bola o Urbanway, aj keď sa tam nespomína. Skúsim to overiť. Ale na FMK sme sa bavili len o Urbanway (verzia, dodacia lehota od objednávky a pod.)
Teraz čisto teoreticky. Čo by malo vozidlo MHD v roku 2018 obsahovať? (klimatizácia - aj pre vodiča, dopytové tlačítko, informačný displej... ). V bratislavských busoch sa začali objavovať aj USB nabíjačky. Ja som ich pred časom registroval v trolejbusoch v Salzburgu. Pýtam sa, pretože vozidlo by ešte objednané nemalo byť. Vďaka.
Dnes opäť v premávke prímestská Karosa C954... Išiel som s ňou na linke 4, odchod 13:34 z Legionárskej smer Juh. Treba pochváliť, že označovač bol aj pri druhých dverách a mala aj funkčný transparent vpredu a vzadu.
Zboku bohužiaľ neoznačená. Čo ma nahnevalo je arogantný vodič, ktorý ignoroval otázku jednej cestujúcej a staršiu dámu nechal trepať sa k zadným dverám aj keď sedela pri prvých a nikto práve nenastupoval (Inovecká, stred) ?
"Touto cestou si Vás dovoľujeme informovať o plánovanom uzatvorení dodatku č. 17 k Zmluve o spolupráci pri zabezpečovaní dopravy a o výkone vo verejnom záujme v mestskej autobusovej doprave na území mesta Trenčín a v súvisiacich oblastiach (ďalej len „Zmluva“) uzatvorenej so spoločnosťou Slovenská autobusová doprava Trenčín, akciová spoločnosť (ďalej len „Dopravca“).
Uzatvorenie tohto dodatku je výsledkom postupu podľa ustanovenia časti B čl. VI bod 8 Zmluvy (doplnené dodatkom č. 12 schváleným MSZ dňa 10.05.2017), podľa ktorého v prípade, ak predpokladaná cena strednodobej opravy presiahne 20.000,- € má mesto možnosť požadovať od Dopravcu do 15 dní odo dňa oznámenia ceny opravy predloženie iných alternatívnych možností riešenia tejto situácie, najmä kúpa nového autobusu, kúpa ojazdeného autobusu, operatívny leasing a pod. a k takto predloženým alternatívnym riešeniam je povinné vyjadriť sa a zvoliť spôsob riešenia do 15 pracovných dní.
Nakoľko dňa 27.09.2017 došlo k poistnej udalosti – zhoreniu autobusu typu Crossway LE, EČV TN 343 DA a poisťovňa Dopravcu túto udalosť vyhodnotila ako totálnu škodu, kedy je nerentabilné akokoľvek vozidlo opraviť, okrem nákladov na opravu Dopravca predložil mestu Trenčín aj návrhy alternatívnych riešení tejto situácie, ku ktorým bolo mesto Trenčín v zmysle Zmluvy povinné zaujať stanovisko do 15 pracovných dní, inak by Dopravca pristúpil k oprave. Na základe prerokovania predložených možností riešenia vo Finančnej a majetkovej komisii, bolo Dopravcovi podaním zo dňa 04.05.2018 oznámené, že mesto má záujem riešiť vzniknutú situáciu kúpou nového autobusu. Zároveň s ohľadom na skutočnosť, že v čase ukončenia Zmluvy uplynutím dohodnutej doby (31.08.2022) bude tento autobus jeden z najnovších, Finančná a majetková komisia odporučila do dodatku, ktorým budú riešené podmienky financovania zapracovať aj povinnosť dopravcu odpredať mestu tento autobus za cenu zostatkovej účtovnej hodnoty.
Náklady na kúpu nového autobusu budú zohľadnené v ekonomicky oprávnených nákladoch hradených Dopravcovi, t.j. mesto tieto bude uhrádzať postupne až do ukončenia Zmluvy."
dúfam že oporava vodovodu na križovatke Partizásnak x Legionárska nepoškodí zastávku, resp. v jej dôlsedku by sa mohlo niečo zmeniť aj k lepšiemu s touto tragikomickou investíciou
Včera som zažil, aké je to nádherné ísť po Rázusovej ulici autobusom a pred autobusom pani asi tak 70 ročná - invalidná palica pripevnená k bicyklu a rýchlosť bicykla pomalšia ako chodec. Ale išla po koridore, ktorý tam tak nádherne namaľovali na cestu. Cesta busom trvala od Obchodnej akadémie po Zimný štadión cca 5 min. Pani išla stále po koridore, žeby sa uhla do voľného parkovacieho miesta nehrozilo. Na stránke mesta je písané, doslova citujem "osobné autá cyklistov obídu a autobusy a nákladné auta budú musieť spomaliť." Krásne riešenie!! Za autobusom kolóna áut....Týmto pozdravujem pána Mičegu a chcem ho poprosiť, aby porozmýšľal (ak má čím) o pokračovaní takýchto nádherných rozhodnutí. Navrhujem mu, aby buď :1. presunul autobusy na hrádzu,kedže cyklisti tadiaľ neviem prečo nemajú cyklochodník a nemôže byť tento cyklochodník ani po vedľajších uliciach byť spravený (zároveň s Rázusovou je niekoľko ulíc rovnobežných), alebo po 2. nech sa nakúpia rikše namiesto autobusov a tie nech rozvážajú ľudí. To by bolo najekologickejšie....na každú konečnú cca 100 dvojmiestnych rikší by možno stačilo.
Richard Ščepko
Teraz čisto teoreticky. Čo by malo vozidlo MHD v roku 2018 obsahovať? (klimatizácia - aj pre vodiča, dopytové tlačítko, informačný displej... ). V bratislavských busoch sa začali objavovať aj USB nabíjačky. Ja som ich pred časom registroval v trolejbusoch v Salzburgu. Pýtam sa, pretože vozidlo by ešte objednané nemalo byť. Vďaka.
USB nabíjačka