Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Milan96 #11452:
Kvalitné nech sú, ale nie je to nízkopodlažný autobus, viackrát ako sa písalo v roku 2018 jedine NP, a neviem či pravdu poviem nepoznám všetkých výrobcov a autobusy tak už teraz nové autobusy pre MHD iba NP sa robia (toto neviem na 100%), maximálne si myslím, že sa robia tie sprosté LE.
Tak keď sú Urbanwaye poruchové tak iné autobusy by sa mohli kúpiť, však IVECO nie je jediný výrobca. Kedysi ešte v tom roku kedy sa vyrábali tieto autobusy boli iba tieto autobusy, ale aby v roku 2018 v TN jazdilo toľko autobusov ktoré nie sú NP (na čo nie je dôvod keďže Crosswayov a Citelisov je dokopy viac ale aj tak tie Karosy stále jazdia až moc).
Ale pokiaľ bude mať na starosti kúpu autobusov mesto tak sa tu začne diať niečo až keď budú musieť vyradiť tieto autobusy, čo bude o pár rokov.
Ako dá sa zvyknúť si na tie staré Karosy a takto, ale predsa len nastupovanie do NP je pohodlnejšie, zároveň zbytočne sú v TN kasseláky keď ledva nejaké NP chodia.
Inak nevie niekto či chodí vôbec ráno na linke č. 24 Citelis alebo iný kĺbový autobus? Myslím ten spoj kde vždy chodí kvôli vyťaženosti kĺbak, teda či aj pre ten spoj platí, že cez prázdniny kĺbový autobus nejde alebo ako to je. Hlavne Citelis keď už chodí normálne stále tak predsa prečo nechodí aj cez prázdniny, však to je jediný NP a kĺbový autobus... Ach doteraz nerozumiem tejto somarine, že cez prázdniny nechodia kĺbové autobusy, ako keby väčšinu cestujúcich tvorili študenti, čomu neverím.
Reply on: draxter #11448:
2x B961E a 1x B952E 🙂 Plus začiatkom roka sa vyradili už dlhšie odstavené 2ks B952E, čiže suma sumárum vyradilo sa už 5ks Karos zakúpených v r. 2006, žiaľ kĺbové zatiaľ bez náhrady. Nešťastný je ale reálny fakt, že sa nakupujú v PB nie príliš kvalitné autobusy (Urbanway) s drahým servisom, drahými náhradnými dielmi s dlhou čakacou dobou a tie vozy, keďže sú dosť nepodarky, tak majú nenormálne problémy s elektrikou. Pomaly niet dňa, kedy by niektorý z Urbanwayov nebol odstavený na dielni pre poruchu. Môžeme byť vďační za Karosy, ktoré nám ostali, pretože bez nich by nám nemalo čo robiť zálohy. Aj keď už majú 12 rokov, stále sú to posledné kvalitné autobusy...
Reply on: draxter #11450:
Podstatný je ten priemerný vek... môžeme sa inšpirovať u organizátorov dopravy, ktorí majú nastarosti individuálnych dopravcov.
Reply on: PtrkHrnk #11449:
ale to už tu je - 16 rokov. To druhé je vecou koncepcie obnovy vozového parku. Samozrejme, ak by vznikol dopravný podnik, malo by to mesto jednoduchšie, lebo by malo všetko pod kontrolou. U iného dopravcu ide o kontrolu plnenia a na to sa treba aj vyznať...
Reply on: draxter #11447:
Mal by sa stanoviť maximálny vek jedného vozidla a maximálny priemerný vek... bez ohľadu na to komu aká životnosť vyhovuje.
OT: v PB už vyradili 2x B961E v tomto roku
Reply on: S499.1023 #11446:
iste; vychádzal som však z toho, čo tu je a v danom čase to bola celkom rozumná voľba, ale dnes už LEN NP vozidlá - tie B952E nahradiť treba výlučne Urbanwaymi (pokiaľ teda vychádzam z preferencie Iveca u miestnej sadky), a treba uvažovať na kĺbovými vozmi, lebo všetky 4 B961E sú už vo svojom 12 roku premávky a teda GO som prednostne očakával tam než u zhnitých B952 s prepadávajúcou sa podlahou...

Obnova by mala byť systematická: každý rok 2-3 vozy a nie ako teraz, že sa kúpilo 5-6-5 vozov a potom 6 rokov nič, to je amaterizmus, lebo zase sa tie vozy budú vyraďovať približne naraz a zase bude treba skokovo obnovovať vozový park.

Takže jednoznačne miesto 952 postupne komplet NP vozy, pričom ideálne by to bolo takto:
- každý rok 2 nové sólo vozidlá
- každý druhý rok ešte jedno sólo vozidlo
- každý tretí rok jedno kĺbové vozidlo

Pri počte 41 vozov (stačilo by 40, ako po zmene CP v roku 2016, keby sa to potom zase nenechalo "samospádom" a to ušetrené vozidlo je zase nazad), by to znamenalo, že za 12 rokov je obnovených 80% vozového parku.
Reply on: draxter #11441:
Ja by som pritvrdil, žiadne "Crossy sú fajn" ale povedzme si to na rovinu: V roku 2018 v krajskom meste štátu, ktorý sa hlási do jádra EÚ, iný ako 100% NP nový autobus na MHD nemá čo hladať.
Reply on: Jacob #11443:
Primestska a mestska doprava su dva rozne systemy, financovane a objednavane dvomi roznymi subjektmi. Kraj je ochotny nove autobusy dopravcovi platit, mestu je to zjavne fuk. Ergo na krajskych primestskych linkach nove busy su a na mestskych nie.
Reply on: Jacob #11443:
Mesto Trenčín zodpovedá len za MHD. Ak sa nerealizuje obnova vozového parku pre vozidlá MHD, je to vec mesta, resp. politických reprezentantov (vedenie + poslanci), nie kraja. Aj keď reálne je to rozhodnutie vedenia mesta. Vozidlá pre prímestskú dopravu sú plne v réžií TSK. To len na upresnenie.
Reply on: draxter #11441:
A hlavne obnovu určite treba, nerozumiem ale prečo, kúpili tak veľa prímestských autobusov a to najprv 30 kusov a potom ešte pár tuším či nie 4, a na MHD sa ako keby nemyslelo. Prímestská doprava chápem, že má byť lepšia keďže dlhé trate a treba klimatizované autobusy a takto, ale aj tak pri prímestskej je ten stav aj bez nových autobusov stále lepší, väčšinou jazdili Crosswaye s klimatizáciou a občas staršie Karosy.
Tak isto ako pribúdajú cestujúci v prímestskej doprave takisto ako v MHD, a už by to chcelo myslieť čo a ako, pomaličky B952 odídu a zaujímalo by ma čo bude SAD-ka robiť, lebo tieto autobusy aj na to, že ich je menej ako Crosswayov LE tak jazdia najviac, a chcem vidieť čo budú robiť po vyradení týchto autobusov (B952).
Keď kupovali tých 30 autobusov mohli aspoň 4-5 mestských kúpiť, aj to by bol prínos, alebo čo bola druhá várka tie 4 autobusy (2 NP a dva obyčajné) tak mohli byť radšej všetky MHD.
Reply on: draxter #11441:
Vďaka!

Hneď dám vedieť, keď mi odpovedia.
Reply on: Richard Ščepko #11438:
výborne, nech preveria! Lebo mne sa pozdávajú závery FMK, a teda zrazu "zámena" LE vozidla za pôvodne uvažované NP je dosť podstatná. Celkovo asi takto:
1. lepšie LE ako B952, niet pochýb
2. crossy sú fajn vozy, ale NP je do mesta vhodnejší
3. NP Urbanway v BB (kĺbová verzia) vyzerá veľmi dobre, tak verím že i krátka by bola super oproti tomu, čo tu je teraz.
4. jeden "cengáč" by bol pre TN tragikomédia na znižovanie emisií, to by sa muselo kúpiť aspoň 10.
5. obnovu vozového parku treba systematicky, pretože doteraz to bolo v pomerne veľkých počtoch a nárazovo. Odporúčam pozrieť článok na túto tému na hlavnej stránke v kategórii "Neprehliadnite".?
Tiež si myslím, že v podmienkach MHD treba nízkopodlažný autobus, nie LE (tam si viem predstaviť využitie inde skôr na nejakých prímestských linkách alebo mestských linkách do okrajových častí s malou frekvenciou cestujúcich).

U nás v B. Bystrici pribudli nové kĺbové dieselové Urbanwaye v decembri 2017 a z pohľadu cestujúceho si myslím, že sú to dobré autobusy. Aj z prevádzkového hľadiska sa ukazujú ako spoľahlivé, čo sa o starších Citelisoch na CNG nedalo povedať (i keď nie je voz ako voz).

Môj názor je, že pre Trenčín by bol vhodnejší Urbanway než Crossway LE.
Este by to chcelo Cursor motor a hlavne uz nie manualnu ale automaticku prevodovku. V tom druhom mam istu obavu...ale v dnesnej dobe je to skrata uz nevyhnutnost. Toto ma byt taka prva lastovicka po dlhej dobe i ked za nou dalsie priletia az neskor ale uz budu musiet a tak by sa to malo ozaj premysliet a premakat k plnej spokojnosti najme tych co tam travia cely den ale samozrejme aj ostatnych. Tiez som sor za Urbanway lebo mam nesktocne zly pocit z toho schodu za druhymi dvermi pri tych starych ludoch co vozime,na ten balkon ani nechodia.... nie je to stastne vyrieseny autobus na MHD prevadzku ale tak ci tak bude vitany! 😉 Tieto starenky uz dosluhuju...
Reply on: Marek6283 #11437:
Super, vďaka za postrehy!

Inak dodatok ešte podpísaný nie je, volal som s primátorom. Vraj to na náš podnet preverujú, tak uvidím s akým výsledkom. Verím, že na prospech veci, resp. vodičom aj cestujúcim.
3 210 mm je udavana vyska Crosswaya LE s klimatizacnou jednotkou,dobre by bolo keby mesto vypoculo nase hlasy o zruseni zastavky Potocna ZS 😉 Inak co sa vybavy tyka,jednoznacne chladnicka pre vodica,kamery dopredu a dozadu.....usb a wifi na tu chvilu ozaj netreba,ak klima tak urcite dopytove tlacidla ,signalizacia NEVYSTUPOVAT co nase doterajsie Crosswaye nemaju! ... a viac STOP tlacidiel lebo v tychto co mame je ich poriedko oproti B952e veru...
Reply on: PtrkHrnk #11432:
Určite nie JEDNÝM CNG busom.
Reply on: Richard Ščepko #11433:
To sa nemuselo kupovať radšej nič, veď vo vozovni teraz stojí jedna B961,keďže sme nanutili jazdiť citelis 18m. S tou jednou založenou c954 by sme prežili až do nového dopravcu - veď aj b952 sa generalkuju (zbytočne),tak načo tento low COST? Keby konečne splnili sľuby o nasadení všetkých klbakov,to by sa mal útvar dopravy zasadiť!
Reply on: PtrkHrnk #11432:
Ak nejakú poznáte, sem s ňou. Ja o nej neviem. Mne sa nepodarilo presadiť nejaký štandard ako by mali zastávky MHD vyzerať. A to sme ho tvorili viacerí aj z iMHD/tn. Komisia pre investície a dopravu návrh jednohlasne schválila, odporučila sa ňou zaoberať, ale na meste sa tým už nikto nezaoberal... Podobne dopadli aj mapy v prístreškoch. Ja viem, nie je to úplne koncepcia, ale ani čiastkové veci sa často nedaria. Jediný úspech tohto roku považujem kasseláky na JUHu. Lebo ani s tým sa nepočítalo. Stačil im "sexi" nový asfalt. Na zaplakanie. Ale nechcel som tu vyplakávať, ospravedlňujem sa.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.