To určite súhlasím. Pri Nemocnici sa bežne stretávajú v jednom aj druhom smere dva krátke autobusy v rovnaký čas ?
Len nech to nedopadne ako na Soblahovskej, kde nie že dva, ale tam poriadne nemôže zastať ani jeden krátky autobus ?, takže zastávku určite treba na dva... Dolný Šianec je čo sa týka dĺžky výborný pozitívny príklad.
Zastavovanie taxíkov by možno mohlo riešiť mesto, ak by (na začiatok) poprosilo dispečing taxi služieb, aby informovali vodičov na zastavovanie v dnešnom zálive (nie na budúcej zastávke MHD). Pripúšťam istú naivitu z mojej strany, ale následne by mohli prísť represívne činnosti polície. Ak by to mali na háku. Druhou vecou sú obyčajní vodiči...
Ak ide o využitie priestoru pre parkovanie prímestských autobusov, sľúbil mi vedúci Útvaru mobility, že to prejde so SADkou. Spomínal som mu to už. Pôvodne uvažoval o parkovacích miestach pre rodičov blízkej škôlky. Ale aj tento nápad považoval za zaujímavý. Ak to odobrí SAD TN, môže to byť realita.
Tu treba vziat na vahu viac skutocnosti. Ide o nemocnicu,zastavuju tam nie len autobusy ale aj taxiky a auta a ked bude zastavka blizsie k vratnici bude to este viac vyuzivane tymto sposobom i ked je to autobusova zastavka...dalej by som tu riesil aj druhu zastavku a to pre primestske autobusy jazdiace od Trenc.Teplic,ale aj IL...a kedze pri Smazienke sa im uz konecna postupne rusi ,nemaju kde parkovat a stoja po roznych ulickach a tu je plac pre konecnu mimo cesty...
Nerobíme zastávku v Kubre,kde dĺžka na klbak stačí a hotovo,ale v centre,kde zhluk liniek bežné vygeneruje 2 autobusy v zastávke,takže dĺžka menej než na 2 busy je blbosť.pritom priestorovo sa dá spraviť dlhšia bez problémov.
Zisťoval som dĺžku novej zastávky a jej dĺžka je 18 +1m. Vraj to stačí na jeden (kĺbový) autobus. Dva krátke tam samozrejme nevojdu.
Otázka znie, naozaj to stačí? Podľa STN by mal stačiť 10 m vjazd, tu je vraj navrhnutý v dĺžke 11 m. Hodila by sa tu skúsenosť vodičov, aby sa potom nenadávalo ex post.
Kaštan - vzniklo v Prahe, keď prišli zo ZSSR zacvičovať rušňovodičov a %další personál na metre. Obvyklé sovietske oslovenie cestujúcich "graždane" (občania) sa spodobilo na "kaštani".
Inak v Bratislave sa správne nehovorí cestujúcim "vlke" ale "vlkä" ? .
Chápem, ale tak väčšina ľudí nastúpi a ide do zadnej časti si sadnúť, a tam musíš ísť aj tak po pár schodoch, ale hej to je pravda, že cez tie malé dvere v Crosswayoch zle sa nastupuje a ešte tie úzke schody, ale zase si myslím, že väčšina stále nevie možno, že sa dá nastupovať poslednými dverami, alebo sú zvyknutý na stredné a prvé.
Toto sa, ale týka Crosswayov, stále viac jazdia Karosy B952, ktoré majú posledné dvere úplne tak isto veľké ako tie stredné, čiže tam toto neplatí, ale aj tak väčšina ľudí zase ide strednými, a čo sa týka Citelisov tak tam tiež sú také isté veľkosťou dvere posledné ako tie stredné.
Keby aspoň tá evidencia bola k niečomu, napríklad k tomu aby sa mohol napríklad nejako zmeniť cestovný poriadok podľa vyťaženosti v daných hodinách, keby to slúžilo kvôli tomuto tak dobre nech to je ako je, ale ak sa nič nemení, ako v poslednej dobe odkedy v roku 2016 sa zmenili linky a poriadky tak odvtedy nastavili malé úpravy až skoro žiadne. (a pridanie nezmyselnej linky 31, pri ktorej stále neverím, že je vyťažená a hlavne jej číslo mi nejde do hlavy).
Stredné dvere sú najpohodlnejšie. Široký vstup, zvyčajne bez schodov, bez čakania na lístok, rozsiahly priestor na státie. Keď si vezmeš niektorý z tých šestnástich crosswayov, kde majú zadné dvere parametre únikového schodiska pre škôlkarov, nie je sa čomu čudovať.
irizar
https://www.artforum.sk/katalog/110403/ako-som-vozil-norov